Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Tämä ihmisten suunnaton into saada vähätellä koronaa nuhana ja olla piittaamatta mistään suosituksista ja halu elää aivan kuin ennenkin kertoo nykyihmisten olemattomasta kyvystä kestää mitään vastoinkäymisiä ja epämukavuutta. Sopii vaan toivoa ettei Suomi joudu sotaan tms. muuhun suuren katastrofiin ihan kohta kun ihmisten henkinen kestokyky on tätä luokkaa.
Asia on täysin pain vastoin Suunnaton hinku pelata koronaa on tietylla teveydehuollon henkilostojoukolla, jotka eivät välitä muusta kuin omasta perseestään. ja henkinen kestokykykin lienee nolla. Muutama kymmenen vuotta takaperin vastaavat epidemiat hoidetiin nurisematta ohitse, ja vieläpä ilman rokotteita. Ja koronaulisijoista ei ole koskaan mihinkään sotaan. Sota on vapauden hakua. Koronapakottajilla ei ole kuin orjia.
Orja ei edes suostu sotilaaksi, vaan on vain orja.
Vierailija kirjoitti:
Eli se Koronaan kuolleen lapsen viesti oli trollaus. Ja aika moni tuntui ottavan asian todesta.
Vai haluaako jotkut noin epätoivoisesti saada aikaan hysteriaa.
Mikä sinua vaivaa? Se ei ollut "trollaus", se vanhemman päivitys on somessa edelleen. En tiedä, miksei sitä löydy tilastoista, mutta olen lopen kyllästynyt siihen, että syytät minua trolliksi. Hanki laajempi ystäväpiiri somessa, niin näet sen siellä ehkä itsekin.
Savonlinnankin (Punkaharjun, Itä-Savon sairaanhoitopiirin) lintukotoilu koronan suhteen päättyi:
https://ita-savo.fi/uutiset/lahella/305ae0f5-fba0-49b6-a8e0-97a01beaac27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli se Koronaan kuolleen lapsen viesti oli trollaus. Ja aika moni tuntui ottavan asian todesta.
Vai haluaako jotkut noin epätoivoisesti saada aikaan hysteriaa.Mikä sinua vaivaa? Se ei ollut "trollaus", se vanhemman päivitys on somessa edelleen. En tiedä, miksei sitä löydy tilastoista, mutta olen lopen kyllästynyt siihen, että syytät minua trolliksi. Hanki laajempi ystäväpiiri somessa, niin näet sen siellä ehkä itsekin.
Mikä ihmeen laajempi kaveripiiri?
Sä et ilmeisesti pysty todistamaan mitään ja hoet samaa. Laita se sensuroitu kuvakaappaus.
KIRKKONUMMI: Koulussa on todettu yhdellä henkilöllä koronatartunta – altistuneita on 12
https://www.viisykkonen.fi/uutiset/koulussa-todettu-yhdell%C3%A4-henkil…
kirurginen maski suojaa myös aerosoleilta yli 90% - alle euron on niidenkin hinta.
Luokkien tuuletus on saksalaisen virologin ja kansanedustajan Karl Lauterbachin mukaan kouluissa suojaava tekijä. Oppitunteja pitäisi lyhentää ja luokkia olisi tuuletettava 30 minuutin välein , jonkinlainen tehotuuletus!!!!!
Tshekissä ja Slovakiassa on julistettu kansallinen hätätila koronaviruksen vuoksi.
Kun koronavirusepidemia tästä vielä etenee, löytyykö Suomesta ainuttakaan koulua, jossa ei ole ollut altistumisia. Ainakin 160 koulussa ja oppilaitoksessa altistumisia ja niitä tulee vielä hyvin paljon lisää.
Hyvin monet koulut ehtivät kokea tartuntoja ja altistumisia tämän vuoden aikana ja ne muut sitten ensi vuoden aikana.
Huhuille stop, jos kerran on huhu kirjoitti:
Minulla ainakin mitä hartain oli toive heti, ettei huhu olisi ollut(kaan)? totta. Olen itse vanhempi ja valtavan huolissani siitä, kuinka tauti levitessään kohtelee myös lapsia. Suurinta osaa ilmeisen lievästi, mutta ulkomailta on tullut uutisia myös nuorista kuolleista.
Olen niin kurkkuani myöten täynnä tätä koronaa ja olisin halunnut, että Suomi olisi valinnut tukahdutuslinjan. Kuinka kauan sitä jaksaa henkisesti olla huolissaan omaisistaan?
Mulla on ihan lähisuvussakin ihmisiä, jotka odottavat kuola valuen perintöä. En ole viitsinyt kertoa, että muistisairaan mummon hehkuttamaa testamenttia ei ole olemassakaan. Olen tämän mummon edunvalvoja. Mutta antaa nuorten kuvitella, että kohta ropsahtaa satojatuhansia tilille. Kunhan vaan saavat ensin tarutettua kotonaviruksen mummolle.
Se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa.
Vierailija kirjoitti:
kirurginen maski suojaa myös aerosoleilta yli 90% - alle euron on niidenkin hinta.
Luokkien tuuletus on saksalaisen virologin ja kansanedustajan Karl Lauterbachin mukaan kouluissa suojaava tekijä. Oppitunteja pitäisi lyhentää ja luokkia olisi tuuletettava 30 minuutin välein , jonkinlainen tehotuuletus!!!!!
Saisiko jonkun lähteen sille, että suojaisi yli 90 %. Kiitos.
Eikä suojaa. Miksi minä sitten hoidan korona potilaita pf2 maskeilla? Kirurginen maski suojaa sen 15min jonka jälkeen sinun hengitys on jo kastellut maskin pinnan. Tämä kansan maskin käyttö on ihan naurettavaa touhua ja erityisesti aseptiikka on täysin olematonta. Naurattaa kuinka helposti ihmiset uskovat parantavansa Koronan maskia käyttämällä👍 Se leviää käytit maskia tai et.
Huhuille stop, jos kerran on huhu kirjoitti:
Minulla ainakin mitä hartain oli toive heti, ettei huhu olisi ollut(kaan)? totta. Olen itse vanhempi ja valtavan huolissani siitä, kuinka tauti levitessään kohtelee myös lapsia. Suurinta osaa ilmeisen lievästi, mutta ulkomailta on tullut uutisia myös nuorista kuolleista.
Olen niin kurkkuani myöten täynnä tätä koronaa ja olisin halunnut, että Suomi olisi valinnut tukahdutuslinjan. Kuinka kauan sitä jaksaa henkisesti olla huolissaan omaisistaan?
Mä olen nyt valinnut sellaisen linjan, että en mieti asiaa (tai mietin niin vähän kuin mahdollista). Toimin ihan samalla protokollalla kuin ennenkin, maski naamalla ja menoni tarkkaan harkiten. Olen vaan lopettanut huolehtimisen ja sen, että yrittäisin vaikuttaa asioihin. Tämä kaikki on mahdollista, kun hankin itselleni KOLME osa-aikatyötä loppuvuoteen - aivoissa ei riitä enää tilaa korona lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa viime vuorokauden aikana kuolleita 85, Britanniassa 52. Määrät nousussa.
ja 9 yläpeukkua tälleki "uutiselle"! Ootte te sitten lutusia av-konkarit"
Kuka jaksaa parkua joidenkin peukkujen perään?
hyvä että edes joku jaksaa, kun meno on mennyt aivan sairaalloiseksi tässä ketjussa. Muutama asiallinen viesti päivässä ja loput on saman vanhan kertausta ja copy-paste-tekstiä muualta, ja tosiaan mitä enemmän kuolleita tai uusia tartuntoja, sen enemmän yläpeukkua sataa. Seuratkaapa vain ketjua taaksepäin niin huomaatte.
Pekutushullut.
Espanjassa on sairaalat jo täynnä, toimistotiloja muutetaan potilashuoneiksi, mutta
Hoitajia ei ole tarpeeksi.
Suomessa iloitaan, että koronaa osataan hoitaa ja vähentää korona kuolemia, riittääkö hoitajat Suomessa? Kuinka kauan korona saa levitä vielä, paikallisesti tietenkin.
Espanjan tilanne huono vaikka on ollut maskipakko.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ihmisten suunnaton into saada vähätellä koronaa nuhana ja olla piittaamatta mistään suosituksista ja halu elää aivan kuin ennenkin kertoo nykyihmisten olemattomasta kyvystä kestää mitään vastoinkäymisiä ja epämukavuutta. Sopii vaan toivoa ettei Suomi joudu sotaan tms. muuhun suuren katastrofiin ihan kohta kun ihmisten henkinen kestokyky on tätä luokkaa.
Oetko ihan tietämätön historiasta? Suomea ovat pyyhkineet milloin mitkäkin kulkutaudit eikä niistä ole koskaan noussut suurta hälyä. Silloin ei ollut kuin sanomalahedet, ja tieto kulki muutenkin hitaasti. Kukaan ei hysterisoinut, jos tauti tuli kohdalle niin se tuli.
SAVONLINNA: Sosterin alueella on varmistunut yksi positiivinen koronatapaus, yli sata altistunutta
https://www.sosteri.fi/sosterin-alueella-on-varmistunut-yksi-positiivin…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa viime vuorokauden aikana kuolleita 85, Britanniassa 52. Määrät nousussa.
Siitähän on nyt noin viikko kun Guardianissa joku terveysviranomainen laski että tehohoidon saturaatiopiste saavutetaan Espanjassa noin kahden viikon kuluttua (eli mahdollisesti ensi viikolla jo), Ranskassa melko pian sen jälkeen ja sitten hieman myöhemmin myös Englannissa.
Olin helmikuussa Saksassa kun maan terveysministeri sanoi telkussa, että korona tulee tarttumaan 50-70%:n Saksan kansalaisista. Onko tässä nyt sitten käymässä niin joka puolella? Kun rajoitustoimia ei enää tehdä, ei ainakaan yhtä tiukkoja kuin keväällä.
Korona on tauti, joka jokaisen on vain sairastettava. Se tarttuvuus on sitä luokkaa. Vaihtoehtona on sulkea kaikki ja kuolla yksinään neljän seinän sisälle. Ja nämä taudit tulevat lisääntymään, koska luonto tasapainottaa maapallon liian suurta ihmismäärää.
Jos tarkoituksena on suojella itseään koronavirustartuntaa vastaan, niin silloin kannattaa ostaa FFP2 ja FFP3-tason hengityssuojaimia.
FFP3-tason hengityssuojaimet antavat parhaimman suojan, mutta ne ovat kalliimpía ja niitä on vaikeampi löytää kaupoista ja nettikaupoista.
Kirurgisesta suu-nenäsuojuksesta ilmaistaan usein arvo: Bakteerien suodatustehokkuus (BFE), joka tarkoittaa sitä, miten hyvin Kirurginen suu-nenäsuojus pystyy suodattamaan bakteereita. Kirurginen suu-nenäsuojusta ei ole tarkoitettu suojaamaan ihmisiä viruksilta.
Hengityssuojaimissa suodatintehokkuutta mitataan eri mittayksiköllä: Hiukkasuodatuksen teho (PFE).
FFP2-tason hengityssuojaimen PFE arvo on: ≥ 94%
FFP3-tason hengityssuojaimen PFE arvo on: ≥ 99%
Bakteerien suodatustehokkuus (BFE) ja Hiukkasuodatuksen tehokkuus (PFE) ovat kahta aivan eri asiaa mittaavia mittayksikköä, eikä niitä saa sotkea keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vai haluaako jotkut noin epätoivoisesti saada aikaan hysteriaa.
Koronaan liittyy massiivinen hysterian lietsonta. Syytä voi vain arvailla.