Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Marin ratsastaa Koronalla.
Mikäs siinä. Hän varmaan toivookin, että kestäis tämä tilanne Suomessa ja maailmalla pitkään niin ei tarvitsis mistään muusta välittää.
It is what it is. Hah.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ristiriitaiset lauseet iltasanomissa
Rokotettu saattaakin levittää koronaa oireettomana.
Toisaalta väitetään, että rokotettu joita suojelee potilaita.
"Rokotteen osalta ei vielä tiedetä, antaako se suojan, joka estäisi tartuttamisen. Voi olla, että rokote antaa vain suojan siltä, ettei tule oireita, mutta henkilö voi olla silti tartuttaja.
– Sosiaali- ja terveydenhuollon henkilöstö tulee varmasti olemaan eturintamassa saamassa rokotetta, jotta voidaan taata, että Suomessa on turvallista olla hoidossa ja taata se, että meillä on riittävästi resursseja hoitaa ihmisiä."
(ne rokotetut oxfordin apinat erittivät yhtä paljon virusta kuin rokottamattomat)
Eli tuleva rokote saattaa peittää korona sairaan oireet ja koronasairas pystyy olemaan töissä ja tartuttaa siellä itse täysin oireettomana ihan samoin kuin oireinen tartuttaisi.
Muut eivät edes osaa varoa, kun oireita ei ole.
Se tulee myös olemaan mielenkiintoista että onko rokotteen saanut sama kuin lievän/oireettoman taudin saanut siinäkin, että voi tulla erilaisia vaurioita sisäelimiin. Järki sanoo että näin on, jos kerran virus kerran silti pääsee kehossa jylläämään.
Mutta eihän tätäkään tiedä ennen kuin vuosien päästä, eihän tutkimuksissa tätä nyt edes tutkita.
Vierailija kirjoitti:
Ne hakee Ruotsin mallia
Ruotsin malliinhan tässä on siirrytty.
Vain poliittisia johtajia suojellaan koronalta. Muita eivät mitkään rajoitteet enää koske.
Kansa bilettää yökerhoissa ja festareilla. Suurmessuja järjestetään nenät täristen ja koululaiset sullotaan kouluihin ja duunarit busseihin ja juniin toisiaan tartuttamaan.
Mutta linnanjuhlat (joka on vain eliitin juhla) perutaan. Samoin Marinille tartuntariskiä lisäävät tapahtumat.
Tämäkö on nyt sitä vasrmmistopuolueiden ajamaa tasa-arvoa?
Vieläkö joku kuvittelee että rajoituksia tulee sitten kun korona on levinnyt laajalle ja porukkaa kuolee kuin pipoa. Miksi niitä sitten enää tulisi kun kaikki on jo altistettu.
Paremmat ihmiset voivat pysyä poteroissaan. Ei heidän takiaan tarvitse mitään rajoittaa.
Paitsi ehkä jotain puolueen kokoontumisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen että "ikiteinillä" on vaihtarit ja hormonimyrskyissä veetuilee huvikseen tällä palstalla. Sen tasoisia on jutut kyl....
No jos mulla ns. vaihtarit olisi niin hankkisin HD:n mielummin kuin täällä mussuttaisin, oliko yllätys. Ja laitat nyt mun piikkiin tämän totaalikieltäjän, maskivihaajan ja vähättelijän juttuja. Myönnän, että suhtaudun tähän tautiin täysin erilailla kuin suurin osa tässä keskustelussa, olen koronan myös jo sairastanut. Ei mukavaa, mutta ei sen pahempi minun tapauksessa kun A-influessa aikoinaan, kesti vaan pidempään. Iästäkin johtuen, kuolemaa jo nähnyt ympärillä lähipiirissäkin, suhtaudun siihen myös erilailla kun täällä, minulle se kuuluu elämään, ja hyväksyn sen täysin, myös omalla kohdalla.
On myös varsin läpinäkyvää kuinka tämä tullaan Suomessa hoitamaan. Hallitus ei halua nyt tehdä mitään radikaalia, vaalit on tulossa ja teki miten tahansa, niin aina jotkut äänestäjät suuttuvat. Siksi eivät ota jyrkkiä kantoja mihinkään suuntaan, ainoastaan tekevät vain sen mikä on pakko ja tämäkin ilmoitetaan THL:än suosituksina, ei heidän päätöksinä. Politiikkaa. Suomi tulee pysymään auki, kenties yökerhot vielä suljetaan, mutta sitäkin epäilen. Mikäli sairaalaan joutuvien määrä ei räjähdä, tullaan menemään tällä linjalla pitkään. Vaikka sairastuneita tuntuu olevan nyt paljon (lisääntynyt testaus kenties paljastanut totuuden), se ei näy sairaaloiden tilastoissa, jokin on selkeästi muuttunut. Mitä tulee matkusteluun, rajat saa olla auki, mutta kaikki pitää testata ja olla karanteenissa kunnes tulokset saatu. Karanteenin jokainen saa kustantaa itse, ei yhteiskunta. Koulut ym. saa olla auki. Maskeja saa suositella ja käyttää oman maun mukaan, pakko ei ole hyvä. Nämä ovat minun mielipiteitä, ei oikeita tai vääriä, eriävät kirjoitukset eivät ole minun alkuperää.
Jälkimmäiset ajatuksesi on järkeviä, mutta se miten eilen tokaisit että "ei v*ttu kiinnosta korona enää" oli aika itsekästä ottaen huomioon että nyt sanot taudin jo sairastaneesi. Suurin osa meistä ei ole ja osalla on riskiryhmään kuuluvia perheenjäseniä tai itse kuuluu, lapsia jne. Eli vähän kypsempää käytöstä olisi odottanut 51-vuotiaalta, ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ristiriitaiset lauseet iltasanomissa
Rokotettu saattaakin levittää koronaa oireettomana.
Toisaalta väitetään, että rokotettu joita suojelee potilaita.
"Rokotteen osalta ei vielä tiedetä, antaako se suojan, joka estäisi tartuttamisen. Voi olla, että rokote antaa vain suojan siltä, ettei tule oireita, mutta henkilö voi olla silti tartuttaja.
– Sosiaali- ja terveydenhuollon henkilöstö tulee varmasti olemaan eturintamassa saamassa rokotetta, jotta voidaan taata, että Suomessa on turvallista olla hoidossa ja taata se, että meillä on riittävästi resursseja hoitaa ihmisiä."
(ne rokotetut oxfordin apinat erittivät yhtä paljon virusta kuin rokottamattomat)
Eli tuleva rokote saattaa peittää korona sairaan oireet ja koronasairas pystyy olemaan töissä ja tartuttaa siellä itse täysin oireettomana ihan samoin kuin oireinen tartuttaisi.
Muut eivät edes osaa varoa, kun oireita ei ole.
Niiden muidenkin kannattaisi varmaan sitten ottaa se rokote. Toisaalta puolensa tuollaisessa rokotteessa, joka ei suojaa vapaamatkustajia. Ainoa huono puoli on, ettei suojaa sellaisia jotka eivät jonkun vaikean sairauden vuoksi voi ottaa rokotetta. Se, ettei suojaa vapaamatkustajia, on vain hyvä.
Rokotteet tehoaa huonosti ikääntyneisiin.
Ei ole oikein rokottaa nuoria tuollaisella rokotteella, kun sitten voivat tartuttaa iäkkäät, jotka ovat ottaneet rokotuksen, mutta jotka eivät saa tehoa.
Juuri näin. Asiantuntijathan on varoittaneet, että huono rokote on huonompi kuin ei rokotetta ollenkaan. Siksi juuri, että rokotetuille tulee valheellinen käsitys että ovat "suojassa" ja käyttäytyvät kuin tautia ei olisikaan.
Tänään olikin sitten uutisissa, että Donald Trump yrittää painostaa USA:n viranomaisia hyväksymään markkinoille Oxfordin rokotteen jo ensi kuun lopussa eli ennen kuin 3. faasin tutkimukset on tehty. Tiedemiehet vastustavat tätä ja pitävät vastuuttomana, mutta Trump ehkä ajaa tämän läpi, jotta voi ennen marraskuun vaaleja kehua saaneensa rokotteen markkinoille. (Häntä ei kiinnosta, onko siitä enemmän haittaa vai hyötyä...)
Vierailija kirjoitti:
Seurustelusuhteen perusteella maahanpääsy kielletään tänään :)
T. Ennustaja
Voi olla että kielletään.
Tai annetaan paikallisille viranomaisille mahdollisuus kieltää. Vähän samaan tapaan kuin paikalliset viranomaiset voivat sulkea kouluja (jos krapulaltaan jaksavat).
Mutta toki se rakastettu rakastaja maahan voi tulla jos sanoo tulevansa töihin. Hänelle on hyvin helppo laatia työsopimus. Vaikka sellainen nollatuntisoppari joka ei velvoita mihinkään.
Jotain muka-kieltoja ja muka-rajoitteita voi tulla paljonkin, että "hysteerikot" saataisiin rauhoittumaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne alun alkaenkaan lisäsivät tuon seurustelusuhteen noihin poikkeussääntöihin?? Nyt sitä on paha ottaa pois ilman että kaikenmaailman humanistit älähtää.
Karvapöllö tuomari älähti plakirikkomuksista telkassa e.illalla.
Semmoinen ei muuten pääse näytille ja tuulettumaan.
Ennen olisi sanottu makasiinirotaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vietettiin viikonloppuna isoäitin 85v juhlia ulkona syömässä. Meitä oli reilun 20 hengen porukka. Ravintolassa oli paljon muitakin ja kaikki ilman maskia tietty. Miten ravintolassa vois pitääkään maskii? Kävin myös kavereitten ja avoin kanssa leffassa ja kierroksella keskustan paikoissa. Kaikkialla oli porukkaa. Ei maskeja.
Sitten kun tulee tänne palstalle ihmettelee mistä on kyse. Joku teistä asuu varmasti samassa kaupungissa kanssani, mutta elää ihan eri todellisuudessa. Tajuun monien keskustelujen pointin täällä, mutta tämä koronahysterian lietsontakeskustelun pointti on mikä?
Teidän itsekkäiden vapaamatkustajien takia tuhansia sairastuu ja osa heistä kuolee, tai vammautuu pysyvästi. Teidän takia saadaan viettää pimeä syksy sekä joulu lockdownissa.
Toisaalta onko ihme jos ihmiset käyttäyvät niin kuin koronaa ei olisikaan eikä mitään kokoontumisia tms. tarvitse varoa jos pääministeripuolue näyttää mallia järjestämällä tässä tilanteessa ison puoluekokouksen..
Ja mikä vielä hämmentävämpää, Tampere-talosta purkautui eilen klo 23 iltajuhlien jälkeen iso määrä kännistä porukkaa, huutelivat toisilleen ulkopuolella baariin lähdöstä, paljon takseja suhasi paikalle ja loput suuntasivat kävellen sinne baariin. Kymmeniä ihmisiä, ehkä 100-200 suuntasi yökerhoon siis myös.
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/6589c4e9-8983-4762-813a-6ec599ebba7b
Kiitos linkistä, mutta voisitteko aina kirjoittaa lisäksi jutun otsikon (+ mahdollisesti pätkän olennaisinta sisältöä) ellei jutun linkistä selviä, mistä jutussa on kyse.
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/1d577970-5e72-4b22-9c86-d2cf6736…
Sisärajavalvonta voimaan tänään – tätä se tarkoittaa käytännössä
keskiviikko 19.08.2020 klo 20:22 (muokattu tänään klo 7:07)
Hallituksen linjauksen perusteella palautettava valvonta sisä- ja ulkoliikenteeseen näkyy lähinnä matkustusasiakirjojen esittämisen pyytämisenä Suomen rajalla.
Pääsyn perusteita rajataan
Sisärajavalvonta palauttaa kohdemaat niin sanottuun rajoitusluokkaan 1.
Rajoitusluokka tarkoittaa käytännössä sitä, että maista sallitaan paluuliikenne, maahantulo työmatkan perusteella tai maahantulo muun välttämättömän syyn vuoksi samoin rajoituksin kuin muista maista, joiden osalta sisärajavalvonta on palautettu rajoitusluokkaan 1.
Suomeen saapumiselle on tietyt perusteet, kuten perheasiat ja parisuhde, tai tilaisuudet kuten häät, hautajaiset tai sairastapaukset. Suomeen voi päästä ulkomaalainen, joka on Suomen kansalaisen puoliso, lapsi tai muu lähisukulainen.
Muita perusteita ovat työmatkailu tai opinnot. Maahan voi myös päästä henkilökohtaisen, välttämättömän syyn perusteella, joka arvioidaan tapauskohtaisesti rajatarkastuksen yhteydessä.
Lomailu ja kavereiden tapaaminen ei riitä perusteeksi maahan pääsylle. Rajoitusluokassa oleva maa saattaa päästää suomalaisen matkaajan maahan lomailemaan. Takaisin saapuessa odottaa kahden viikon omaehtoinen karanteeni.
Kokemuksia lapin Korona puhelinpalveluista.
Soitin aamusta 8:00 aikaa testiin ja 1h olin jonossa kunnes automaattisesti katkesi.
Soitin välittömättömästi uudestaan automaattinen soita takaisin tarjosi jo aikaa klo 11 aikaan.
Puolituntia jaksoin odotella ennen kuin hyväksyin sen.
Vierailija kirjoitti:
Eilen päiviteltiin Raahen yrittäjää, joka meni töihin koronatestin tulosta odotellessa.
Karjalammilla joku pisti paremmaksi ja lähti odotellessa bilettämään la-su-yöksi. Su tuli sitten positiivinen tulos.
Mulla menee täysin usko ihmisiin. :(
Minä ja Jyri Pitbull.
Jyri on koronakoira, joka tunnistaa Espoolaiset koronantartuttajat hajusta, murisee hyvin vihaisesti ja paljastaa hampaansa, on valmis puremaan, jos Espoolainen koronantartuttaja astuu askeleenkin lähemmäksi. Jyri on kaikkein paras turva, parempi kuin maski ja desi.
Häät Saksassa: juhlittu kahtena eri päivänä, yhteensä 100 + 160 vierasta. Tällä hetkellä jo 33 koronatartunnan saanutta.
---
Hessen: Inzwischen 33 Corona-Infizierte nach Hochzeit (Bild 23.8.)
Nach einer Hochzeitsfeier im Kreis Groß-Gerau ist die Zahl der Corona-Infizierten mittlerweile auf 33 gestiegen. Die Personen hätten zum Teil selbstständig einen Test veranlasst, erklärte Ute Kepper vom Kreisgesundheitsamt.
„Die Testungen wurden in verschiedenen Testzentren oder auch beim Hausarzt durchgeführt. Deshalb dauert es auch unterschiedlich lang, bis die Ergebnisse eintreffen. Die positiven Ergebnisse werden uns umgehend gemeldet“, so Kepper.
Das Brautpaar hatte nach Angaben des Kreises am 7. und 14. August in Kelsterbach im Kreis Groß-Gerau zweimal gefeiert – einmal mit 100, einmal mit 160 Gästen. Dabei hätten ein oder mehrere Infizierte unwissentlich andere angesteckt.
Harjoitus tekee mestarin tarttuamisessa .. ehkäpä todellakin siihen tähdätään Saksassa.
Kyllä se on nyt niin, että kansalaisten on yhdessä vastustettava tuonkaltaista työvoiman maahantuontia.
https://yle.fi/uutiset/3-11507456
Ryhmä intialaisia marjanpoimijoita matkusti halki Suomen ja altisti muita koronalle – yrittäjä väittää, ettei tiennyt ryhmän saapumisesta etukäteen
Yle tavoitti tänään sunnuntaina yrittäjän, jonka tilalle marjanpoimijat matkustivat. Hän kertoo oman näkemyksensä tapahtumista nimettömänä.
Yrittäjä kertoo, ettei tiennyt ryhmän tulosta etukäteen
Yrittäjän mukaan ryhmän altistuneet jäsenet ovat majoituksessa hänen metsämökissään. Heillä on auto, ja he ovat voineet itse käydä hoitamassa asioitaan esimerkiksi kaupassa varovaisuutta noudattaen.
Ylen saamien tietojen mukaan poimijat tulivat Portugalista, mutta Hollannin kautta.
Yrittäjä kertoo olevansa tietoinen, että riskimaista tulevien ihmisten suositellaan viettävän kaksi viikkoa karanteenissa Suomeen tultuaan. Portugali on yksi näistä riskimaista.
Kuitenkin ryhmä matkusti junilla Suomen läpi Helsinki-Vantaalta pohjoiseen.
Onko tähän tullut mitään ohjeita sisäministeriöstä tai muualta, miten näiden kanssa menetellään?
– Ohje on se, että kaikki ulkomailta arveluttavista maista tulevat pitäisi kuljettaa niin, että ei ole vaaraa altistaa muita siinä kahden viikon karanteeniaikana, yrittäjä vastaa.
Minkä takia nyt tätä ohjetta ei noudatettu?
– Sitäpä minä en tiedä.
Kenen pitäisi se kuljetus järjestää?
– Tietysti sen, joka on järjestänyt heille sen matkan.
Kuka se on?
– Näillä on usein käytössä kotimaassaan tai jossakin heidän kieliään puhuvassa maassa semmoinen välittäjä, joka perii heiltä rahan ja hoitaa lentoliput ja muut, ja hoitaa heidät sitten perille, minne heidän pitäisi mennä.
Yrittäjän mukaan hän ei tiedä, kuka poimijat välitti hänen tilalleen. Hän ei myöskään myönnä tehneensä kirjallista sopimusta välittäjän tai poimijoidenkaan kanssa.
Yrittäjän mukaan hän on suullisesti sopinut poimijoiden kanssa, että nämä maksavat 50 euroa vuokraa henkilöä kohden viikossa siitä, että saavat asua hänen mökissään. He saavat vapaasti poimia luonnonmarjoja hänen metsästään ja myydä niitä joko yrittäjälle itselleen tai kenelle muulle tahansa haluavat.
Jos sinulla on siellä jotakin ryhmämajoitustiloja, niin voiko sinne kuka vaan tupsahtaa milloin vaan?
– Ei. Tietysti minä vahdin sen, ketä minä päästän omiin tiloihini.
Eikö sinulla ollut etukäteen tietoa, että näitä intialaistaustaisia poimijoita on tulossa sinun tilallesi asumaan?
– Ei. Vasta sitten, kun heitä oltiin jo tuomassa.
Missä vaiheessa sinä sait sen tiedon?
– Siinä vaiheessa, kun yksi tuntematon henkilö, tai siis toisen firman henkilö oli heitä viemässä tuonne, soitti minulle, että saako minun tyhjään mökkiini heitä viedä.
Mutta he eivät sitten järjestäneet kyytiä vaan nämä ihmiset tulivat itse junalla?
– Heidän kyytejään ei ilmeisesti järjestetty perille asti.
Miten he tulivat sieltä sen loppupään viimeiseltä juna-asemalta sinun tilallesi?
– Siinä oli eri firman henkilö, joka sen kuljetuksen suoritti, niin minä en tarkasti osaa sanoa, että miten he tulivat. Autojahan Suomessa paljon käytetään.
Yrittäjän mukaan hän ei ole nähnyt poimijoiden passeja. Nimet ja henkilötunnukset hänellä on kuitenkin tiedossaan. Ne hän kertoo saaneensa vasta sitten, kun ryhmä saapui hänen mökkiinsä. Nimien perusteella yrittäjä pitää mahdollisena, että poimijat ovat intialaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja edelleen seurustelusuhteen perusteella pääsee Suomeen vaikka nimenomaan luvattiin ottaa se pois syistä päästä tänne.
Tänään uudet päätökset. Jos hallitus on fiksu, ei pääse tämä päivän jälkeen
Ollaan jo nähty ettei hallitus ole fiksu, paljon puhetta ja lupauksia, ei mitään tekoja.
https://olennaisiafaktoja.wordpress.com/2020/08/06/koronapetos/ Jokaisen korona pelkoisen pitäisi tietää nämä tässä jutussa kerrottavat tosi asiat. TXT on SUOMEKSI. En ole sen tekijä. Samanlaisia totuuksia,tietoja on netissä runsaasti eri tahoilta. Ette vain kuule,että näe niitä koska poliitikoilla,YK,WHO ja on medialla agenda valehdella kansalle.
Jos ei ole kykyä hakea tietoa,ymmärtää mistä on kysymys niin uskoo kaiken kuin lammas ja tottelee käyttää maskia ja kuvittelee rokotteiden auttavan. Meitä on peloteltu ja pelotellaan. Cobid19 on huijaus poliittista tarkoitusta varten joka on todella kauhea jos pahat tahot psykopaatit pääsevät jatkamaan ihmisten tuhoamista. Jos pyrkimys on pakkorokotukset vapauden riistoinen sitä ei saa hyväksyä. Ihmisiä on jo heikennetty tällä valhe psykologialla sodalla.
https://olennaisiafaktoja.wordpress.com/2020/08/06/koronapetos/ Jokaisen korona pelkoisen pitäisi tietää nämä tässä jutussa kerrottavat tosi asiat. TXT on SUOMEKSI. En ole sen tekijä. Samanlaisia totuuksia,tietoja on netissä runsaasti eri tahoilta. Ette vain kuule,että näe niitä koska poliitikoilla,YK,WHO ja on medialla agenda valehdella kansalle.
Jos ei ole kykyä hakea tietoa,ymmärtää mistä on kysymys niin uskoo kaiken kuin lammas ja tottelee käyttää maskia ja kuvittelee rokotteiden auttavan. Meitä on peloteltu ja pelotellaan. Cobid19 on huijaus poliittista tarkoitusta varten joka on todella kauhea jos pahat tahot psykopaatit pääsevät jatkamaan ihmisten tuhoamista. Jos pyrkimys on pakkorokotukset vapauden riistoinen sitä ei saa hyväksyä. Ihmisiä on jo heikennetty tällä valhe psykologialla sodalla.
Suomalaisen lääkärin video: näin saat maskin tiiviimmäksi reunoilta (hän toimii näin itse):
https://twitter.com/roos_eira/status/1294200599102324736