Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Syökää kanaa kirjoitti:
Ei koskaan aasialaista? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AsiaNews: Vietnamissa uhkaa loppua desinfiontiaineet ja lääkkeet. Sairaalat on täyttymässä kovaa vauhtia epäillyistä tartuntapotilaista. Sairaaloiden kapasiteetti tulee vastaan lähiaikoina. Nyt ohjeistetaan lievimpiä tapauksia jäämään kotiin eristyksiin, ja hakeutumaan hoitoon sitten kun oireet ovat selvästi pahentuneet.
Tällainen vapaa tulkinta google translatorin avulla.
Mutta virallisten tilastojen mukaan Vietnamissa on vasta 13 todettua tartunta, joista 3 on jo toipunut. Siellä on kuintenkin 100 miljoonaa ihmistä.
Niinpä. ilmeisesti siellä ollaan peloissaan ja hakeudutaan hoitoon ihan tavallisestakin pikku flunssasta nyt. Siksi kai tuo ohjeistus. Tai sitten siellä jyllää nyt joku muukin virus joka kaataa porukkaa sänkyyn.
Kautta rantain kuulin tai lukasin, että olisi lintuinfluenssaakin liikenteesssä. Tälle tosin en ole vielä tonkinut mitään lähdettä.
Tarkoittanet tätä?
https://www.ccn.com/bird-flu-chinas-ticking-time-bomb-of-infectious-dis…
Ehkäpä tarttuu herkemmin nyt, kun on koronaa vaikka muille jakaa. En ole koskaan käynyt Kiinassa, enkä tule ikinä siellä käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsien pesu ei millään riitä silloin jos on oikein altistunut viruksille tai bakteereille ympäristössään. Ainoa minkä itse olen todennut auttavan on käyttää kertakäyttöhanskoja silloin kun syö tai kasvoihin täytyy koskea esim meikatessa. Minulla on monta lasta ja aikoinaan kun kuljettivat päiväkodista ja koulusta oksennustautia ja flunssaa ja mitä kaikkea, niin vaikka kuinka käsiä hinkkasi verille asti, niin itse sen lasten taudin aina lopulta sain. Ei siinä mitään, kyllä minä kestän sairastaa jos ei mitään ole pakko tehdä, mutta pienten lasten hoitaminen samaan aikaan on hirveää. Joten tieto siitä, että "päiväkodissa liikkeellä oksennustautia" sai minut aivan lannistuneeksi. On kamalaa imettää samaan aikaan kun oksentaa, tai huolehtia pienistä kun on itsellä 39,9 astetta kuumetta. Tai menettää enteroviruksen vuoksi äänensä, käsistä ja jalkapohjista nahat ja kynnet sormista ja hoitaa samalla pieniä. Yäks.
Joten siirryin kertakäyttöhanskoihin. Eli AINA jos laitan jotain suuhuni, laitan sen puhtaan hanskan kanssa, enkä ikinä pelkästään pestyillä käsillä. En ole sairastanut enää moneen vuoteen, paitsi niitä mitä itse muualta saan jos en osaa varoa ja olen pelkästään pessyt kädet. Tai jos lapsi on oksentanut suoraan naamaani niin sitten sen kyllä saan itsekkin. Käytön jälkeen laitan hanskat roskiin ja uudella aterialla otan taas uudet hanskat. Sitten kun vaara on ohi, lopetan hanskojen käytön. Kätevää ja suhteellisen helppoa. Suosittelen!
Kuulostaa umpihullulta eikä tuommoisesta "niksistä" ole mitään hupia koronan torjunnassa. Helvetti mikä jätemäärä niistä hanskoista tulee. Tän täytyy olla trolli.
5 ateriaa päivässä, eli 10 hanskaa. Ja jos syö vain toisella kädellä niin 5 hanskaa. Ne on ohuita. Ei ole iso määrä. Mieti mikä jätemäärä tulee kun 56 kiloa menee kuolleeksi lihaksi.
Yksi paketti hanskoja (100 kpl) painaa 600 grammaa. Ne kestää 10 päivää. Jos pahin korona on 30 päivää, niin siihen menee 1kilo ja 800 grammaa hanskoja. Jos syö vain toisella kädellä, niin 900 grammaa. Jos sillä välttää sairastamisen, lääkkeet, testit, tehohoidon ja ehkä jopa kuoleman, niin en miettisi tässä kohdassa jätemäärää.
No tämä sankari elvisteli käyttävänsä niitä aina.
Siellä lukee: "Sitten kun vaara on ohi, lopetan hanskojen käytön."
Joo hyvä idea käyttää suojahanskoja. Jos joutuu käymään bensatankilla tms. ja kotona todella jos syö ja haluaa kunnolla suojautua. Pitäsköhän niitä pitää kun ulkoa tullessa pesee koirien tassut...?
Aamulla peseytymisen jälkeen vetää 15 kumihanskat päällekkäin käsiin. Siitä sitten päivän mittaan kuorii pois päällimmäiset aina tarpeen tulleen. :D
Ne tippuu kaikki kerralla, kun ihoa läkinnä olevat täyttyy hiestä. Nerokas ajatus muuten. Paitsi jos tulee reikä tai viilto nii menee kaikkien hanskojen läpi. Ja mieti mikä sorminäppäryys!!
Sivustoni SPR:n vapaaehtoisten käyttöön sisältää immunologiakurssin: https://ensiapuryhmatoiminta.weebly.com/sekalaista.html
Youtube -
Finnavian sivustolta käy ilmi, ettei Finnair lennä tällä hetkellä Suomeen manner-kiinasta.
lennot on peruttu helmikuun loppuun.
https://www.finavia.fi/fi/uutishuone/2020/miten-finavian-lentoasemilla-…
Vierailija kirjoitti:
Täällä keskustelussa on yksi henkilö, joka antaa 'ei tykkäyksen' heti kun puhe kääntyy taudilta suojautumiseen ja kuolleisiin.
Luin viestejä niin puhuttaessa ilmastosta ym asian vierestä, häneltä ei tule 'ei tykkää'. Oletko joku THL:n työntekijä vai itse tiedonpimittäjä 'asiantuntija' ?
Naurattaa sun kaltaset vainoharhaiset pelon lietsojat. Katso nyt oikeasti noita tilastoja ihan ajatuksen kanssa. Panikointi ei johda mihinkään, eikä vainoharhaisuus :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2761044?c
Tässä tuorein tutkimus analysoitavaksi. 138 potilasta, josta suurin osa edelleen sairaalassa. Yli 40 % tartunnoista tapahtunut sairaalassa (hoitohenkilökuntaa / muita potilaita), mikä kertoo tarttuvuudesta. Yli 4 % jo kuollut.
Kertoo ehkä enemmänkin esim. sairaalan hoitokäytännöistä ja riittämättömästä suojautumisesta/suojaamisesta ja hygieniasta.
On helppo nauraa yksinkertaisen kuuloisille käsienpesuohjeille, mutta niiden noudattaminen käytännössä ei olekaan ihan niin yksinkertaista ja rutiininomaista kuin voisi kuvitella.
Käsien pesu on yksinkertaista, mutta viruksen siirtyminen paikasta toiseen on tässä se ongelma, koska et voi pestä joka ikistä tavaraa.
Esim. menet kauppaan ostamaan ruokatarvikkeita. Kätesi koskee hissin nappuloihin, auton rattiin, oven kahvoihin, tavaroihin, joita monet muutkin ovat kosketelleet ennen sinua. Menet kotiin ja peset kädet hyvin ja alat laittaa tavaroita paikalleen. Virus siirtyy tavaroista sormiisi takaisin. Alat laittaa ruokaa, virus siirtyy ruoanlaittovälineisiin. Katat pöydän, virus siirtyy astioihin. Alat syömään ja muistat taas pestä kädet. Syöt ruokaa helpottuneena kun kädet on nyt pesty. Mutta virus on astioissa ja sitä siirtyy uudelleen käsiisi. Sitten laitat leipää suuhun ja tadaa! Siinä se sitten oli.
Tai kännykkä. Ihmiset käyttää sitä joka paikassa. Metrossa kun katsoo ihmisiä niin jokaisella on kännykkä käsissä. Käsissä, jotka ovat koskeneet vaikka mihin. Sitten nämä ihmiset menee kotiin, pesee kädet, mutta desinfioiko kännykkää? Tuskinpa. Jotkut ehkä, mutta varmasti harva.
Turhaa hysterisoimista, nehän olisi kaikki Kiinassa jo petissä jos noin leviäisi.
Kaikkihan siä petis onki paits ne jokka o haudas.
Olen nyt kymmeniä sivuja jäljessä tästä keskustelusta ja tuli vain mieleen että onko siitä suomen tapauksesta kuulunut mitään? Pääsikö pois eristyksest vai onko vielä sairaana??
Syökää kanaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AsiaNews: Vietnamissa uhkaa loppua desinfiontiaineet ja lääkkeet. Sairaalat on täyttymässä kovaa vauhtia epäillyistä tartuntapotilaista. Sairaaloiden kapasiteetti tulee vastaan lähiaikoina. Nyt ohjeistetaan lievimpiä tapauksia jäämään kotiin eristyksiin, ja hakeutumaan hoitoon sitten kun oireet ovat selvästi pahentuneet.
Mutta virallisten tilastojen mukaan Vietnamissa on vasta 13 todettua tartunta, joista 3 on jo toipunut. Siellä on kuintenkin 100 miljoonaa ihmistä.
Niinpä. ilmeisesti siellä ollaan peloissaan ja hakeudutaan hoitoon ihan tavallisestakin pikku flunssasta nyt. Siksi kai tuo ohjeistus. Tai sitten siellä jyllää nyt joku muukin virus joka kaataa porukkaa sänkyyn.
Kautta rantain kuulin tai lukasin, että olisi lintuinfluenssaakin liikenteesssä. Tälle tosin en ole vielä tonkinut mitään lähdettä.
Tarkoittanet tätä?
Korona on ihan pikkuinen pieru tuohon verrattuna jos kuolleisuusprosentti on 60. Parempi, että pysyis linnuissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt kymmeniä sivuja jäljessä tästä keskustelusta ja tuli vain mieleen että onko siitä suomen tapauksesta kuulunut mitään? Pääsikö pois eristyksest vai onko vielä sairaana??
Parantui ja pääsi pois sairaalasta.
D-vitamiini auttaa vastustuskyvyn kohottamisessa.
Se englantilaisen papparaisen, maalaislääkärin video, johon tässä ketjussa oli linkki, on hyvä video. Siinä oli ohjeita perussuojautumiseen ja vastustuskyvyn nostamiseen.
Käsienpesu on tärkeätä ja paras keino.
Vierailija kirjoitti:
Syökää kanaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittanet tätä?
Korona on ihan pikkuinen pieru tuohon verrattuna jos kuolleisuusprosentti on 60. Parempi, että pysyis linnuissa.
Siinä lietsojille seuraava nautinnonlähde, jos korona ei sitten ollutkaan se unelmien täyttymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsien pesu ei millään riitä silloin jos on oikein altistunut viruksille tai bakteereille ympäristössään. Ainoa minkä itse olen todennut auttavan on käyttää kertakäyttöhanskoja silloin kun syö tai kasvoihin täytyy koskea esim meikatessa. Minulla on monta lasta ja aikoinaan kun kuljettivat päiväkodista ja koulusta oksennustautia ja flunssaa ja mitä kaikkea, niin vaikka kuinka käsiä hinkkasi verille asti, niin itse sen lasten taudin aina lopulta sain. Ei siinä mitään, kyllä minä kestän sairastaa jos ei mitään ole pakko tehdä, mutta pienten lasten hoitaminen samaan aikaan on hirveää. Joten tieto siitä, että "päiväkodissa liikkeellä oksennustautia" sai minut aivan lannistuneeksi. On kamalaa imettää samaan aikaan kun oksentaa, tai huolehtia pienistä kun on itsellä 39,9 astetta kuumetta. Tai menettää enteroviruksen vuoksi äänensä, käsistä ja jalkapohjista nahat ja kynnet sormista ja hoitaa samalla pieniä. Yäks.
Joten siirryin kertakäyttöhanskoihin. Eli AINA jos laitan jotain suuhuni, laitan sen puhtaan hanskan kanssa, enkä ikinä pelkästään pestyillä käsillä. En ole sairastanut enää moneen vuoteen, paitsi niitä mitä itse muualta saan jos en osaa varoa ja olen pelkästään pessyt kädet. Tai jos lapsi on oksentanut suoraan naamaani niin sitten sen kyllä saan itsekkin. Käytön jälkeen laitan hanskat roskiin ja uudella aterialla otan taas uudet hanskat. Sitten kun vaara on ohi, lopetan hanskojen käytön. Kätevää ja suhteellisen helppoa. Suosittelen!
Kuulostaa umpihullulta eikä tuommoisesta "niksistä" ole mitään hupia koronan torjunnassa. Helvetti mikä jätemäärä niistä hanskoista tulee. Tän täytyy olla trolli.
5 ateriaa päivässä, eli 10 hanskaa. Ja jos syö vain toisella kädellä niin 5 hanskaa. Ne on ohuita. Ei ole iso määrä. Mieti mikä jätemäärä tulee kun 56 kiloa menee kuolleeksi lihaksi.
Yksi paketti hanskoja (100 kpl) painaa 600 grammaa. Ne kestää 10 päivää. Jos pahin korona on 30 päivää, niin siihen menee 1kilo ja 800 grammaa hanskoja. Jos syö vain toisella kädellä, niin 900 grammaa. Jos sillä välttää sairastamisen, lääkkeet, testit, tehohoidon ja ehkä jopa kuoleman, niin en miettisi tässä kohdassa jätemäärää.
Joo hyvä idea käyttää suojahanskoja. Jos joutuu käymään bensatankilla tms. ja kotona todella jos syö ja haluaa kunnolla suojautua. Pitäsköhän niitä pitää kun ulkoa tullessa pesee koirien tassut...?
Aamulla peseytymisen jälkeen vetää 15 kumihanskat päällekkäin käsiin. Siitä sitten päivän mittaan kuorii pois päällimmäiset aina tarpeen tulleen. :D
Ne tippuu kaikki kerralla, kun ihoa läkinnä olevat täyttyy hiestä. Nerokas ajatus muuten. Paitsi jos tulee reikä tai viilto nii menee kaikkien hanskojen läpi. Ja mieti mikä sorminäppäryys!!
Vois olla aika koominen näky 🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vois olla aika koominen näky 🤪
Siinä kohtaa voi todeta, että henkilö luovutti ja tiputti hanskat.
Itse aion hankkia kotiin varmuuden vuoksi Osmosalia, jos tulee ripulioireita. Ja vaikka ei tulisikaan, keuhkokuumeessa pitää huolehtia nesteytyksestä ja suolatasapainosta.
Vierailija kirjoitti:
Onko nämä ollut?
Amerikkalainen kuoli wuhanissa:
https://www.instagram.com/p/B8TdJM2JpPO/
Kiina haluaa eroon potilaista:
Tuota ”kiina haluaa luvan tap-paa koronapotilaita” ei kyllä löytynyt independet lehden webbisivuilta kun kävin etsimässä.
Vierailija kirjoitti:
Aahggr
Tälläinen eläintarha asustaa
Ei voi planeetta kaikkia pelastaa
Haluat varmaan yrittää vaikuttaa
Ääni hukkuu massan tiellä
Lampaita älä luontoasi kiellä
Niskuroi kapinoi vaikeroi
Ei moni sitä siedä
Sisäisii ajatuksii
Pakko pitää suu kii
Globalismi hallitsee
Vapaudeksi väittää
Omalla tavallaan kahlitsee
Tän on pakko olla toimittaja-rappari nimikirjaimilla SV, ihanat lyriikat
Vierailija kirjoitti:
Itse aion hankkia kotiin varmuuden vuoksi Osmosalia, jos tulee ripulioireita. Ja vaikka ei tulisikaan, keuhkokuumeessa pitää huolehtia nesteytyksestä ja suolatasapainosta.
Jep, eikä yskimiseltä välttämättä pysty edes kauheesti syömään jos nyt yleensäkkään mikään kuumeessa maistuu.
Lapsiperheeseen suosittelen floridralia, on vastaava mutta kohtalaisen hyvän makusta.
Vierailija kirjoitti:
D-vitamiini auttaa vastustuskyvyn kohottamisessa.
Se englantilaisen papparaisen, maalaislääkärin video, johon tässä ketjussa oli linkki, on hyvä video. Siinä oli ohjeita perussuojautumiseen ja vastustuskyvyn nostamiseen.
Käsienpesu on tärkeätä ja paras keino.
Samat ohjeet THL:ltä eivät kelpaa.
Täällä keskustelussa on yksi henkilö, joka antaa 'ei tykkäyksen' heti kun puhe kääntyy taudilta suojautumiseen ja kuolleisiin.
Luin viestejä niin puhuttaessa ilmastosta ym asian vierestä, häneltä ei tule 'ei tykkää'. Oletko joku THL:n työntekijä vai itse tiedonpimittäjä 'asiantuntija' ?