Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
bbb kirjoitti:
Ruotsissa 442 teholla, 695 kuollut, 8500+ varmistettua infektiota. Kuten tunnettua, teholla olevista noin puolet tulee kuolemaan.
Jos uudet koronatapaukset siis nyt loppuisivat taianomaisesti kokonaan sweduilta, Ruotsissa kuolleiden kokonaissaldo olisi silti lopulta yli 1000 ihmistä.
Sellaista se on, Mengele-Andersin laumasuoja.
Mutta kuolleita oli tänään vain 96, kun niitä eilen oli 114, joten siinä suhteessa näyttää vähän paremmalta.
Ei ikinä maan alle mitään lähtöpaikkoja! On alentavaa ja karmeaa ihan kuin jossain Irakissa....
Vierailija kirjoitti:
Koronaepidemiaanviruskuolemien ja ilmansaasteiden välillä on selvästi havaittava yhteys, kertoo tuore amerikkalaistutkimus. Sen mukaan pienikin lisäys ilman hiukkaspitoisuudessa ennen koronapandemiaa lisäsi kuolleisuutta jopa 15 prosentilla.
Harvardin yliopiston tutkijat päättelivät, että Yhdysvalloissa ilmansaasteista kärsivillä alueilla asuvat kuolivat paljon todennäköisemmin koronaviruksen aiheuttamiin komplikaatioihin kuin puhtaampien alueiden asukkaat. Tutkijoiden mukaan saastuneen ilman tiedettiin jo aiemmin lisäävän riskiä useisiin hengitystie- ja sydänongelmiin, myös äkilliseen vakavaan hengitystieoireyhtymään, joka on aiheuttanut koronavirukseen liittyviä kuolemia.
Tutkijat laskivat, että saastuneesta ilmastaan tunnetulla Manhattanilla New Yorkissa pienikin pudotus hiukkasten määrässä olisi voinut säästää satoja ihmishenkiä vähentyneinä koronakuolemina.
Asiasta uutisoinut sanomalehti Guardian kertoo myös toisesta, Italiassa tehdystä tutkimuksesta, jonka mukaan maan pohjoisosan suuret kuolinmäärät ovat yhteydessä alueen saastuneeseen ilmaan. Italian teollisuustuotannosta suurin osa toimii maan pohjoisosassa.
Voi elämän kevät! Tuollaista nolla tutkimusta! Tottakai tällainen epidemia leviää ensin suuriin kaupunkeihin, jotka ovat myös niitä liikenteen ja teollisuuden solmukohtia. Näillä on korrelaatio, mutta ei syy-seuraussuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Ryhmä matemaatikoita Italiassa on arvioinut italialaisiin tietoihin sopivan differentiaaliyhtälömallin perusteella, että todellinen kuolleisuus Euroopassa on 7%.
Täsmällisin työ, jonka olen tähän mennessä nähnyt. Vertaa THL: iin: 0,1%.
Vain 12 prosentissa Italian "koronakuolemissa" on merkitty kuolinsyyksi koronavirus, minkä on kertonut itse Italian terveysministerin tieteellinen neuvonantaja. Italian kuolleisuus luvuissa on siis valtavasti ilmaa, ja todellinen kuolleisuus on paljon pienempi, kuin mitä mediassa on hehkutettu. Jostain syystä tästä ei ole kerrottu juuri missään valtamediassa Suomessa tai muissa Euroopan maissa. Siksikö että halutaan pitää yllä pelon ilmapiiriä?
Joka tapauksessa, kun otetaan huomioon tuo ja se, että valtaosa viruksen kantajista ei hakeudu testeihin, niin todellinen kuolleisuus painuu jo alle 1 prosentin ja lähemmäs tavallista kausi-influenssaa.
Vierailija kirjoitti:
Ryhmä matemaatikoita Italiassa on arvioinut italialaisiin tietoihin sopivan differentiaaliyhtälömallin perusteella, että todellinen kuolleisuus Euroopassa on 7%.
Eikös tuo 0,1% ollut se suomalaisten määrä jotka sairastavat koronan. Näin sanoi Marin.
Vierailija kirjoitti:
Onko tutkittua tietoa siitä miten Corona leviää elintarvikkeiden kautta? Suomessahan sanotaan että ei pitäisi levitä mutta onko kukaan selvillä mitä mieltä muissa maissa ollaan asiasta?
Miksi ei leviäisi? Jos tarttuu likaisesta oven kahvasta, niin miten ei muka tarttuisi likaisesta omenasta tai puuropaketista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain 12 prosentissa Italian "koronakuolemissa" on merkitty kuolinsyyksi koronavirus, minkä on kertonut itse Italian terveysministerin tieteellinen neuvonantaja. Italian kuolleisuus luvuissa on siis valtavasti ilmaa, ja todellinen kuolleisuus on paljon pienempi, kuin mitä mediassa on hehkutettu. Jostain syystä tästä ei ole kerrottu juuri missään valtamediassa Suomessa tai muissa Euroopan maissa. Siksikö että halutaan pitää yllä pelon ilmapiiriä?
Joka tapauksessa, kun otetaan huomioon tuo ja se, että valtaosa viruksen kantajista ei hakeudu testeihin, niin todellinen kuolleisuus painuu jo alle 1 prosentin ja lähemmäs tavallista kausi-influenssaa.
Molemmat asiat on otettu huomioon 7%: n arviossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tutkittua tietoa siitä miten Corona leviää elintarvikkeiden kautta? Suomessahan sanotaan että ei pitäisi levitä mutta onko kukaan selvillä mitä mieltä muissa maissa ollaan asiasta?
Miksi ei leviäisi? Jos tarttuu likaisesta oven kahvasta, niin miten ei muka tarttuisi likaisesta omenasta tai puuropaketista?
ei kannata heti syödä pari pvää ja pesee ja kuorii omenat. Itse ostan vihreenä banaanit jos on ja jäljellä saattaa olla muutama banaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronaviruspandemia on paljon huhuttua pienempi... tai siis ei ole mitään pandemiaa, joka olisi yhtään tavanomaista influenssakautta ihmeellisempi tauti, vaan koko pandemia on median luoma illuusio, joka menee täydestä läpi ihmisille, koska he eivät osaa ajatella analyyttisesti ja kriittisesti.
Alkukantaisen pelon vallassa olevat NPC:t peukuttivat alas tuota kommenttia.
Koronakuolemia on kohta jo melkein kymmenesosa siitä, mitä kuolee vuosittain influenssa takia (500)! Olkaa paniikissa ja luopukaa kaikista vapauksista! Se on aitoa demokratiaa!
Tämä just. Missä ne sadat kuolleet ihmiset ovat? Suomessa miljoonaa ihmistä kohden on kuolleita 6.
No sepä se, että siihenhän näillä rajoituksilla pyritään, että ei tulisi paljon kuolintapauksia. Onko se niin vaikea ymmärtää? En edes haluaisi elää siinä vaihtoehtotodellisuudessa, jossa taudin olisi Suomessa annettu levitä vapaasti. Koko ajan kuolee myös näitä urheilullisia ihmisiä: 800 metrin juoksun EM-hallimestaruuden 1984 voittanut italialainen Donato Sabia on kuollut koronavirukseen 56-vuotiaana, Italian yleisurheiluliitto kertoi keskiviikkona. Tuskinpa olet ihmeolio itsekään, johon vakava tauti ei voisi tarttua. Oletko varma, että itse olet edes katsomassa, millainen on tilanne, kun pandemia on lopulta ohi? Onko ketään ihmistä, josta sinulle olisi väliä, saako hän sairastuessaan edes tehohoitopaikkaa vai ei?
Näin koronaan aikanakin jatkuvasti tapahtuu myös henkirikoksia ja pahoinpitelyjä Suomessa, joten toisten ihmisten terveydellä tai elämällä ei ole kaikille ihmisille mitään väliä. Siksi ei kauheasti tarvitse ihmetellä näitä kommentteja täällä. Suurin osa niistä on todennäköisesti vain peiton alta huutelijoiden provosointia, kun eivät itse uskalla edes astua ovesta ulos, saati että uskaltaisivat koronapotilaita auttaa.
Mua ei pelota korona virus :D syön puhdasta ruokaa ja olen kasvattanut vastustus kykyä erilaisilla vitamiini valmisteilla ja lisäravinteilla, sen lisäksi kaapista löytyy aswagandhaa ja c vitamiinia joita aion ottaa jos korona tulee. Sitten menen lenkille raittiiseen ilmaan ja kuntosalille. Suosittelen muillekkin terveellistä fitness elämää, jotta ei tarvitse pelätä tuollaisia nuha tauteja :).
Nää suojaukset jotka tuli Kiinasta ei mennyt läpi kun ne testattiin eikä kelpaa siis sairaalakäyttöön muuten kai käy😲
Kiinasta tuleva tavara ei kai ihan priimaa oo ollut mutta se menee kotihoitoon.
Martiina kirjoitti:
Mua ei pelota korona virus :D syön puhdasta ruokaa ja olen kasvattanut vastustus kykyä erilaisilla vitamiini valmisteilla ja lisäravinteilla, sen lisäksi kaapista löytyy aswagandhaa ja c vitamiinia joita aion ottaa jos korona tulee. Sitten menen lenkille raittiiseen ilmaan ja kuntosalille. Suosittelen muillekkin terveellistä fitness elämää, jotta ei tarvitse pelätä tuollaisia nuha tauteja :).
Peikko, voitko lopettaa vaarallisen alapelaamisen roskapostin? Miksi haluat miljoonia kuolleita suomalaisia?
Kiina tekee sekundaa yllätys👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppoihin ilmestyneet kaikkialle nuo pleksilasit kassalle. Kai ne jotain auttaa, vaikka oman kokemuksen mukaan sieltä sitten sivuilta huudellaannpuolin ja toisin jos ei myyjä tai asiakas kuule.
Kuitenkin ne ostokset ja käteiset ynnä kuitin ojentelut tehdään niillä samoilla paskaisilla kestohanskoilla kassan toimesta, hyvä jos ei yskäistä tai aivasteta niihin. Tämä jos mikä sitä pöpöä eteenpäin levittää, kun ne kaikki virukset on niissä myyjän hanskoissa.
Hidastaisihan se hitusen hommaa, mutta nyt kun on turvavälit ja pleksilasit niin mitä jos kassat siirtyisi kertakäyttöhanskojen käyttöön? Meneehän siinä se 15 sekuntia enemmän per asiakas, mutta näin asiakkaan näkökulmasta olisi mukavampi kun joka tuotetta ei tarvitsisi kotona erikseen "tiskata" ennen jääkaappiin laittoa.
No jos se virus leijuu ilmassa, niin kyllähän seen pleksin ohi leijuu. Estää suorat ysköset asiakkailta kassaneidin naamaan.
Sellainen pleksi koppi olisi parempi, mutta lasi tyhjää parempi toki.
Bakteerien ja virusten kanssa kyse on määrästä eli kuinka ison altistuksen keho jaksaa torpata. Jos pleksiin jää vaikka 80 % viruksista ja vain 20 % leijailee kassahenkilöön, se saattaa olla hänen kehonsa näkökulmasta katsottuna riittävästi.
Olen koko ajan luullut että sillä määrällä ei ole väliä, mutta ilmeisesti taitaa ollakin, tietääkseni ei ainakaan THL ole maininnut asiasta vai onko?
Vierailija kirjoitti:
Kiina tekee sekundaa yllätys👍
Nyt äkkiä se kotimainen laadukas tuotanto käyntiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat asiat on otettu huomioon 7%: n arviossa.
Annapa lähde. Nyt on mielenkiintoinen tutkimus!!
Vierailija kirjoitti:
Belgiasta on kovaa vauhtia tulossa Euroopan surullisin maa suhteessa kuolleisiin ja asukaslukuun. Sillä suunnalla on nyt paha pandemia päällä.
Belgian väkiluku on vain himpun verran isompi kuin Ruotsin. Veikkaan, että Ruotsi saavuttaa nuo Belgian uhriluvut ja voipi ohittaakin ne. Ruotsin epidemia taitaa olla n. kuukauden perässä Belgiaa.
Ranskassa tutkijalla voi olla parannuskeino.
Lähde: https://techstartups.com/2020/04/06/french-researcher-dr-didier-raoult-… = IwAR1jVo3rEB3PNdql6bGUhNRHomOGsT09Cto5HXn2k1r6b0Otz5XQQpxMv9A
Belgiasta on kovaa vauhtia tulossa Euroopan surullisin maa suhteessa kuolleisiin ja asukaslukuun. Sillä suunnalla on nyt paha pandemia päällä.