Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää kaikki alkaa olemaan liikaa meikäläisen mielelle.
Pelottaa.
Silti luen KAIKEN. Uutiset, tilastot, keskustelut. Kaikki. Ja pelottaa entistä enemmän.
Nyt olenkin alkanut miettimään millaisia ne viimeiset hetket on?
Kukaan läheinen ei luonnollisesti varmaan siinä sun kanssa ole... Ehkä joku hoitaja, mutta silläkin varmaan kiire jo toisen potilaan luokse... Kai ne ees nukuttaa tai rauhottaa siellä teholla? En halua "hukkua" ja olla tajuissani.
Hei. Tee mitä itse tein. Ole poissa kaikesta sosiaalisesta mediasta, youtubesta, mediasta ihan kaikesta 24h ja tee vain omia juttuja. Auttaa ihan helvetisti tuohon pelkoon. Itse tein näin ja enää ei ole tuota pakokauhun tunnetta ollut.
Olen eri, mutta en uskalla oll pois, kun jää joku hyvin oleellinen tieto samatta.
Nyt tilanne muuttuu niin nopeasti.
Pakko kommentoida henkilönä, kuka ennen kulutti tässä ketjussa aikaa päivittäin. Olin nyt perjantaista eiliseen iltaan asti pois tästä ketjusta, ja nyt kun olen selaillut tätä ketjua taas ekaa kertaa neljään päivään niin en koe nyt missanneeni mitään oleellista. En oikein tiedä mitä oleellista edes voisi missata vaikka olisi viikonkin pois. Samat ohjeet pyörii mitä ollaan spekuloitu helmikuusta. Rohkeasti taukoa vaan! Se, ettei tee korona-päivystystä ei tapa. Jatkuva stressi taas ei tee kellekään hyvää, tiedän sen kokemuksesta kun tuntuu välillä että synnyinkin stressaantuneena :D jokaisen on löydettävä jokin asia mikä rauhoittaa. Piirretyt elokuvat, musiikki ja tanssiminen, videopuhelu kaverille, kävelylenkki metsässä, hyvä ruoka, lasillinen viiniä, siinä stressi-Erkin resepti hyvään koronavapaaseen päivään. Saa soveltaa omaan käyttöön.
Mä tein itse kanssa tuon, että olin poissa täältä foorumeilta ja kaikesta korona-aiheesta. Se helpottaa oikeasti oloa ja näyttää, että ihan turhaa huolehdit että jotain äkillistä tapahtuisi ja pitäisi heti toimia. Jos jotain sellaista olisi, niin eiköhän kaikki saisi siitäkin tekstarin kännykkään, että nyt äkkiä tämä muutos.
Ah, viiniä. Saisinpa minäkin :(
Millaista tulee olemaan elämä uudessa Suomessa jossa köyhyys ja sen tuottamat ongelmat vaivaavat meitä?
Kuinka syvään lamaan me menemme? romahtaako asuntojen hinnat ja muut? Nouseeko ruuan hinta pilviin?
Vierailija kirjoitti:
Uusin huhu on, että viruksen on tarkoitettu leviämään niin, että se vähentää ihmisten kykyä lisääntyä. Ja täällähän on sanottu, että miehillä tulee vaikuttamaan lisääntymiskykyyn.
Pelottavaa ajatella, että miten pidemmällä tähtäimellä tämä korona virus ja siihen liittyvät lääkkeet ja rokotteet tulevat vaikuttamaan syntyvyyteen ja itse lapsiin esim epämuodostumina?
Onhan siitä tietoa että SARS teki miehiä hedelmättömiksi. Jos tämä SARS2 käyttäytyy samoin, kai se runtelee sitten myös kiinalaisten miesten palleja, ei vai länsimaisten? Tämä vastauksena vihjailuihin että virus olisi Kiinan keino valloittaa koko maailma.
Vierailija kirjoitti:
Ei kande pyrkiä lappiin pääsiäisenä. Sieltä saa koronan!
Levillä monilla mökkejä omalla autolla menee ja apetta mukaan ja onhan siellä 2 ruokakauppaa ja ei oo skimpaajia.
Huoh mikä pelle. Ihan kuin poliiseilla ei olisi muutakin hommaa Uudenmaan rajojen vartioinnissa: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006468144.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusin huhu on, että viruksen on tarkoitettu leviämään niin, että se vähentää ihmisten kykyä lisääntyä. Ja täällähän on sanottu, että miehillä tulee vaikuttamaan lisääntymiskykyyn.
Pelottavaa ajatella, että miten pidemmällä tähtäimellä tämä korona virus ja siihen liittyvät lääkkeet ja rokotteet tulevat vaikuttamaan syntyvyyteen ja itse lapsiin esim epämuodostumina?
Onhan siitä tietoa että SARS teki miehiä hedelmättömiksi. Jos tämä SARS2 käyttäytyy samoin, kai se runtelee sitten myös kiinalaisten miesten palleja, ei vai länsimaisten? Tämä vastauksena vihjailuihin että virus olisi Kiinan keino valloittaa koko maailma.
Kiinassahan se taisi keretä vain leviämän siellä Wuhanin alueella, minkä takia koko paikka oli semmoisessa totaali suljennassa. Joten siellä varmasti voi olla hedelmättömyyttä.
Olisiko parempi että tuhotaan kaikki bisness ja ollaan kotona eristyksissä karanteenissa influenssa kaudet?
Mut sehän on aina nähty että kommunismi/sosialismi tekee tuon vain toista kautta niin että kukaan ei yritä ja köyhyys kasvaa kansan parissa mut hallitsijat ui yltäkylläisyydessä pyssyt osoitettuna totalitarismilla kansaa kohtaan kun huomaavat että johto on korruptoitunut ja niinhän se aina menee että kommunistiset johtajat aina korruptoituu ja sitten puolustavat asemaansa ja ruokkivat lähipiirin kuten poliisit, armeijan jotta valta pysyisi.
Kommunismi rakentaa valtava ison hallintokoneiston jota sitten ruokitaan, kunnes se hajoaa lopulta oman painonsa alle.
Vierailija kirjoitti:
Niinistön nyrkille olisi käyttöä.
Momentum tuolle taisi valitettavasti mennä jo, kiitos sosialistihallituksen toimintakyvyttömyyden korona on levinnyt jo kuin jokisen eväät.
Eipä sitä parempaa valmistautumista voi odottaakaan kun terveysministerinä lähihoitaja, jonka mukaan 400 000 maskia on loputon määrä, jotka riittävät varmasti. Tosiasiassa päivässä menee se miljoona.
Olisiko parempi että tuhotaan kaikki bisness ja ollaan kotona eristyksissä karanteenissa influenssa kaudet?
Mut sehän on aina nähty että kommunismi/sosialismi tekee tuon vain toista kautta niin että kukaan ei yritä ja köyhyys kasvaa kansan parissa mut hallitsijat ui yltäkylläisyydessä pyssyt osoitettuna totalitarismilla kansaa kohtaan kun huomaavat että johto on korruptoitunut ja niinhän se aina menee että kommunistiset johtajat aina korruptoituu ja sitten puolustavat asemaansa ja ruokkivat lähipiirin kuten poliisit, armeijan jotta valta pysyisi.
Kommunismi rakentaa valtava ison hallintokoneiston jota sitten ruokitaan, kunnes se hajoaa lopulta oman painonsa alle.
Franceinfon uutisen mukaan maan väestön immuniteetti koronavirukselle on alhaisempi kuin mitä on oletettu - ehkä 10- 15%.
Hesari kirjoittaa suihkutisseistä.
Liittyykö sekin coronaan.
Positiivisiseksi testattujen määrä korreloi hyvin sairaalahoitoa tarvitsevien määrän kanssa. Tämä on pätenyt Suomessa ainakin viimeiset kaksi viikkoa. Lähteenä Hesari ja Worldometers.
25.3. Tartunnat 523 - sairaalassa 82 (=15 %)
28.3. Tartunnat 1167 - sairaalassa 112 (=10 %)
3.4. Tartunnat 1615 - sairaalassa 180 (=11 %)
7.4. Tartunnat 2308 - sairaalassa 231 (=231 %)
Joten, kyse ei ole siitä että positiivisten tulosten kasvu johtuu testauksen lisääntymisestä,vaan siitä että epidemian kasvu ei ole hallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Voiko tämä tarttua lemmikeihin? Eikös tämä tarttunut eläimestä alunperin? Pidetään epätodennäköisenä että tarttuisi toisinpäin mutta kuitenkin sanotaan että "Jos kissan oireet vaativat vakavuutensa vuoksi eläinlääkärin hoitoa, on kotitalouden COVID-19 sairaudesta tai sen epäilystä aina kerrottava eläinlääkärille etukäteen, jotta vastaanotolla osataan tehdä tarvittavat varautumis- ja suojatoimet." https://www.ruokavirasto.fi/henkiloasiakkaat/lemmikki--ja-harraste-elai…
Ei se täysin mahdottomalta vaikuta koska eläintenhoitaja tartutti tiikerin;
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-52177586
Kannatatteko ulkonaliikkumiskieltoa vankeusrangaistuksen uhalla?
Esim jos kiellettäis ulkonaliikkuminen influenssa kausien ajan niin varmaan tulisi vähemmän tartuntoja.
Mutta sitten pitäisi kestää totaalinen köyhyys ja sen tuottama kurjuus, unohtamatta kuitenkaan että virkakoneisto ja hallitsijat varsinkin eläis ruhtinaallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Milloin Korona alkoi oikeasti levitä? Kuinka paljon aiemmin viime vuoden puolella?
Kun tutkijat ovat löytäneet tuota virusta jätevedestä paljon aiemmin?
https://tekniikanmaailma.fi/tutkijat-loysivat-merkkeja-koronaviruksesta…
Luitko pelkän otsikon?
Ihan uteliaisuudesta kysyn. Jutussahan sanottiin että olivat löytäneet jätevedestä virusta maaliskuun 3. pvä ennen kuin samasta kaupungista oli yhtään tapausta virallisesti raportoitu. Muualla Alankomaissa tapauksia oli jo.
Että ei nyt tuon jutun perusteella ainakaan voi tehdä mitään päätelmiä siitä onko korona levinnyt jo viime vuonna vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun ihmiset huomasivat kiinalaisten ostavan Suomesta hengityssuojaimet, olisi täälläkin voitu alkaa täysi varautuminen koronavirukseen. Aikaa on ollut runsaasti. Tammikuun alkupuolella lehdet kirjoittelivat kiinalaisesta viruksesta, silloin monet ymmärsivät että se voi koskea Suomeakin. Suomi olisi voinut tammikuussa tilata kaikkea tarvittavaa, hengityssuojaimia ja hengityskoneita ja laitteita niiden valmistamiseksi. Silloin kaikkea oli vielä saatavissa. Silloin olisi voinut tarkistaa mitä valtion varmuusvarastoissa on. Miksi me emme olleet tuolloin hereillä ja aloittaneet valmistautumista tilanteeseen ??
Tuo kaikki aika jonka Suomi olisi voinut käyttää valmistautumiseen, on kulunut epämääräiseen haahuiluun. Sitä sanotaan täällä seuraamiseksi. Se tarkoittaa jahkailua siitä, kenen on vastuualue. Tämä "pohdinta" jatkuu covid-19:n jälkeenkin. Aloitteellisuus on varpaille astumista. Suomi ei ole vieläkään oppinut olemaan itsenäinen. Talvisota ei tässä nyt kerta kaikkiaan auta. Luullaanko täällä, ettei muissa maissa saada lopulta tästä sähläyksestä tietoa ja tehdä aiheellisia johtopäätöksiä?
Tämän perusteella näyttää siltä, että Suomi ei kykene reakoimaan nopeasti etenevään kriisiin. Jos seuraava kriisi on vaikka sota, niin silloin meille käy aika huonosti.
Aika selväksi on käynyt mikä olisi ollut nykypäivän persujen rooli 1939...
Sossuhallitus suoriutuu todella ala-arvoisesti koronakriisin hoidosta, sitä ei absurdeinkaan mutuilu muuksi muuta.
Miksiköhän Suomessa on niin vähän kuolleita kun kaikki menee päin persua...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää kaikki alkaa olemaan liikaa meikäläisen mielelle.
Pelottaa.
Silti luen KAIKEN. Uutiset, tilastot, keskustelut. Kaikki. Ja pelottaa entistä enemmän.
Nyt olenkin alkanut miettimään millaisia ne viimeiset hetket on?
Kukaan läheinen ei luonnollisesti varmaan siinä sun kanssa ole... Ehkä joku hoitaja, mutta silläkin varmaan kiire jo toisen potilaan luokse... Kai ne ees nukuttaa tai rauhottaa siellä teholla? En halua "hukkua" ja olla tajuissani.
Hei. Tee mitä itse tein. Ole poissa kaikesta sosiaalisesta mediasta, youtubesta, mediasta ihan kaikesta 24h ja tee vain omia juttuja. Auttaa ihan helvetisti tuohon pelkoon. Itse tein näin ja enää ei ole tuota pakokauhun tunnetta ollut.
Olen eri, mutta en uskalla oll pois, kun jää joku hyvin oleellinen tieto samatta.
Nyt tilanne muuttuu niin nopeasti.
Pakko kommentoida henkilönä, kuka ennen kulutti tässä ketjussa aikaa päivittäin. Olin nyt perjantaista eiliseen iltaan asti pois tästä ketjusta, ja nyt kun olen selaillut tätä ketjua taas ekaa kertaa neljään päivään niin en koe nyt missanneeni mitään oleellista. En oikein tiedä mitä oleellista edes voisi missata vaikka olisi viikonkin pois. Samat ohjeet pyörii mitä ollaan spekuloitu helmikuusta. Rohkeasti taukoa vaan! Se, ettei tee korona-päivystystä ei tapa. Jatkuva stressi taas ei tee kellekään hyvää, tiedän sen kokemuksesta kun tuntuu välillä että synnyinkin stressaantuneena :D jokaisen on löydettävä jokin asia mikä rauhoittaa. Piirretyt elokuvat, musiikki ja tanssiminen, videopuhelu kaverille, kävelylenkki metsässä, hyvä ruoka, lasillinen viiniä, siinä stressi-Erkin resepti hyvään koronavapaaseen päivään. Saa soveltaa omaan käyttöön.
Mä tein itse kanssa tuon, että olin poissa täältä foorumeilta ja kaikesta korona-aiheesta. Se helpottaa oikeasti oloa ja näyttää, että ihan turhaa huolehdit että jotain äkillistä tapahtuisi ja pitäisi heti toimia. Jos jotain sellaista olisi, niin eiköhän kaikki saisi siitäkin tekstarin kännykkään, että nyt äkkiä tämä muutos.
Ah, viiniä. Saisinpa minäkin :(
Näin. Varsinkin kun se hetki, kun tarvittiin nopeita toimia meni jo.
Jos olisi nopeasti laittanut rajat heti kiinni ja rajoitukset päälle, ennenkuin lähti leviämään pitkin poikien maata, siitä olisi ollut hyötyä. Nyt ei enää auta hirveesti huutaa, paitsi toki, että tajuaisivat alkaa kotimaisen suoja tuotannon pikaisesti ja tarkistaa ruoka puoli.
Se hetki Norjalle toimelle meni, ja nyt mennään näin. Nyt opettelevat kriisin hoitoa ja etsivät parasta tapaa toimia.
Johtaako korona Suomen taloudelliseen suohon?
Miten sitten pidetään huolta vähävaraisista kun ei ole varoja kenelläkään eikä valtiolla?
Sossuhallitus suoriutuu todella ala-arvoisesti koronakriisin hoidosta, sitä ei absurdeinkaan mutuilu muuksi muuta.