Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Espanjalainen lääkäri, joka saa ääniviestin kolleegaltaan Madridista. Joutuvat irroittamaan yli 65-vuotiaat hengityskoneista, kun ne eivät riitä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 900 kuollutta Italiassa tänään. Ei tämä nyt hyvältä näytä.
Saksassakin +5406 ja -37. Onko joku osannut selvittää, miksi siellä vain 304 kuolemaa 49344:sta? Viidestä eniten tartuntoja omaavista maista nuo kuolleiden luvut Saksassa painii ihan eri sarjassa muihin verrattuna, mielenkiintoista sinänsä.
Saksa on lääketieteen ja lääkejättien osaaja. Vaikka täysin toimivaa lääkettä ei vielä ole jotain kyetään tekemään ja se näkyy maiden tilastoissa. Monet tekijät vaikuttamassa.
Isoin tekijä on se että saksalaiset ovat epidemian vaiheeseen nähdeen testanneet massiivisesti. Siksi tilastot näyttävät hyviltä. Kuitenkin tosiasia on se että viimeisen viikon aikana päivittäiset kuolemat ovat nelinkertaistuneet eikä kuolleisuuskäyrä poikkea tällä hetkellä mitenkään merkittävästi Italian tai Espanjan kehityksestä aiemmin. Samalla tahdilla jos jatkuu niin viikon päästä kuolleita on päivittäin kolmisensataa ja kahden viikon päästä ovat siinä missä Italia nyt.
Mutta Saksassa ja Espanjassa alkoi samaan aikaan. Eli jossain on onnistuttu.
158,254
Cases which had an outcome:
131,428 (83%)
Recovered / Discharged
26,826 (17%)
Deaths
Tämä ketju alkoi silloin kun olisi pitänyt jo ruveta valmistautumaan koronan leviämiseen. Ihmeteteltiin vain.
Hitaita päätöksiä, jos ollenkaan päätöksiä.
Eristäytyminen koteihin on ainoa keino saada aikaa kulumaan.
miten ministerit eivät ole ottaneet alusta saakka tätä kantaa. Uudellamaalla on liikaa kulkua.
Ottaisivat oppia Saksan maasta, missä on sääntöjä, eikä hölyn pölyn toiveita.
On otettava kovat rajoitukset käyttöön, siten säästyy suomalaisia.
Pysyttävä sisällä tai pidettävä väli.
Voi miten suututtaa ne ulkomailta laahaantuvat taudin kantajat.
Kesää ajatellen sadon korjaus ja kylvö, että meillä riiittäisi ravinto.
Niin ja miten olisi kun miehet pakotettiin sotaan jos nyt me naiset pakotettaisiin tässä katastrofissa.
Meidän kerrostalossa on kolme koronapotilasta, kaikkien kanssa olen ollut tekemisissä ennen kuin heillä todettiin tartunta. Kukaan tästä talosta ei ole päässyt testeihin. Yläpuolellani asuu nuori opiskelija ja oikeasti pelkään että heittää kohta henkensä, tyttöraukka on kalmankalpea ja näyttää siltä ettei jaksa portaitakaan nousta. On kuulemma pyytänyt päästä useasti testeihin mutta lääkäri ei ota edes vastaan, vaikka herrajumala ihmisen pitäisi päästä hoitoon vaikka ei koronaa olisikaan.
Musta tuntuu että täällä suomessa on unohdettu että on olemassa muitakin sairauksia kuin korona. Miksi poskiontelontulehdukset ja korvatulehdukset jätetään hoitamatta kun "Ei sulla koronaa voi olla!"
No ei, mutta ei kai pandemia nyt tee ihmisiä immuuniksi muille sairauksille??
Jotenkin tuntuu ettei tuonne lääkäriin haluta ottaa ketään.
Madrid
respirators are being removed from people over 65
USA päivitti jälleen. Kyllä se 100 000 valitettavasti siellä rikki menee parin tunnin sisällä :(
USA yhteensä 98,080, uusia tänään toistaiseksi +12,645, kuolleita tänään toistaiseksi +218
Ja kello New Yorkissa nyt n. 15:30.
29.2 USA:ssa oli 69 tartunnan saanutta ja ensimmäinen koronavirukseen kuollut. Koko maailmassa oli 87,000 virallisesti tartunnan saanutta.
Ylihuomenna, kuukautta myöhemmin, USA:ssa on todennäköisesti lähemmäs 130 000 tartunnan saanutta.
Kävin tänään ruokakaupassa. Vaikka välikapula oli poistettu hyvästä ja ymmärrettävästi syystä, perässäni tulevalla naisella oli kiire mättää ostoksensa liukuhihnalle. Ja sitten piti tunkea pakkaamaan ihan minun viereeni, vaikka olin asettautunut toiseen laitaan. Jotkut eivät välitä. Tällaisestakin pitäisi kirjoittaa eikä vain syyllistää "mökkipakolaisia".
PS kansanedustaja Arja Juvonen paljastaa Ylen ja thl:n propagandaa eduskunnan istunnossa nyt!
4.3. Ylellä on uutisoitu: koronavirus ei ole niin vakava kuin on luultu
Kysyy myös miten on mahdollista, että Suomelta puuttuu perustarvikkeita, kuten maskeja.
Luulin, että nyt Juvonen puhuu napakasti ja istahtaa kiitosten jälkeen, mutta ei. Alkoi muistelemaan omia vanhoja puheitaan.
Jokainen persuedustaja on nyt muistuttanut lentokenttäepisodista. Eikö riittäisi, että yksi sanoo sen ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään ruokakaupassa. Vaikka välikapula oli poistettu hyvästä ja ymmärrettävästi syystä, perässäni tulevalla naisella oli kiire mättää ostoksensa liukuhihnalle. Ja sitten piti tunkea pakkaamaan ihan minun viereeni, vaikka olin asettautunut toiseen laitaan. Jotkut eivät välitä. Tällaisestakin pitäisi kirjoittaa eikä vain syyllistää "mökkipakolaisia".
Etkö voinut huomauttaa asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieli teki, mutta en kehdannut. Kyllä kaikkien aikuisten pitäisi jo tietää, miten toimitaan.
Luin näitä viestejä aikani täällä pitkän ajan takaa..
Ja nyt JUMALAUTA jokainen vähättelijäkirjoittajakin tekee kaikensa että saadaan tämän taudin selkä poikki..
Tässä on kyse oikeasti vakavasta paikasta!
Talvisotahenkeä tarvitaan taasen , vihollinen on nyt näkymätön mutta se voidaan voittaa,
Kunhan pidetään yhtä. Me ollaan se velkaa se heille jotka maan rakensi, ja et meillä on ollu kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole myös kaupan asia kertoa? Kassakin olisi voinut valistaa uudesta systeemistä.
Vierailija kirjoitti:
Madrid
respirators are being removed from people over 65
En avaa tuota, kun ajatuskin tuntuu niin pahalta. Pelkän iän perusteella jos tällaisia valintoja tehdään, täytyy toivoa, että kukaan missään tai esimerkiksi kukaan näistä "joutavista" ei irroteta koneesta hädän hetkellä, sillä se on iän perusteella heippa mm:
Jackie Chan
Oprah Winfrey
Rowan Atkinson "Mr Bean"
Denzel Washington
Annie Lennox
John Travolta
Dennis Quaid
Christie Brinkley
Jerry Seinfeld
Howard Stern
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole myös kaupan asia kertoa? Kassakin olisi voinut valistaa uudesta systeemistä.
Kävin S-marketissa. S-ketjulta tuli minulle ja varmaan muillekin "asiakasomistajille" meili, jossa on ohjeita ja kerrottiin, että myös kuulutuksissa kerrotaan turvaväleistä yms. En kuitenkaan muista, kuulutettiinko kaupassa mitään tai oliko siellä ohjeita näkyvillä. Mutta onhan jo annettu yleisohje, että pitäisi se vähintään metrin väli pitää. Kassan suojana oli jo pleksi.
Onko tuo liikkumisrajoitus niin "kova" kuin nuo kansanedustajat sitä kuvailevat? En muista koska olisin viimeksi liikkunut naapurimaakunnan alueelle asti, siis normaaliarjessa. Tietysti pidemmillä reissuilla tulee kuljettua monekin maakunnan läpi, mutta ei joka päivä eikä edes joka viikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista Euroopan maista rukoillaan että päästäisiin Suomeen karkuun, kun täällä ei ole koronaa. Että nyt jotain suhteellisuudentajua ihmiset.
Miten vaikeaa se on ymmärtää että täällä luvut ovat matalia KOSKA IHMISIÄ EI TESTATA.
Suomessa testataan n. 2300 päivässä ja eilen avattiin uusi testauspaikka, joka nostaa määrän n. 2500 päivässä. Siihen nähden, että viikossa testataan n. 17 000 ja uusia tartuntoja todetaan n. 560, pitää olla kiitollinen, ettei niitä tuon enempää tule. Tilanne voisi oikeasti olla paljon pahempi toteutuneissa testeissä, varsinkin kun muistetaan aina huutaa, että vaan pahiten oireilevat meillä testataan, mikä ei tietty pidä paikkaansakaan.
Esimerkiksi tuolla New Yorkissa joka 3. testattu on positiivinen, joka meillä vastaisi meidän testausmäärissä viikossa yli 5000 uutta tartuntaa.
Miten noihin testeihin pääsee? Itse työskentelen terveydenhoitoalalla ja mulla on jo toista viikkoa kurkku kipeä, kuiva yskä ja lievää lämpöilyä. Olen pyytänyt useasti että pääsisin testiin, mutta ei.
Pitäishän sun päästä, mutta teitäkin on niin paljon, ettei varmaan oikeasti resurssit riitä ihan jokaisen testaamiseen kun oirehtiviakin on testattavana. Terveydenhuoltoalalla toimii 250 000 - 300 000 ihmistä ja jos pikkuoireilla, jotka voi olla mitä vaan testaillaan, ketään muuta ei testattaisi ja ekat testatut ois jo uudelleen nuhassa ennen kun ollaan edes puolivälissä teidän letkaa. Surullinen juttu, mutta näin se vaan on :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista Euroopan maista rukoillaan että päästäisiin Suomeen karkuun, kun täällä ei ole koronaa. Että nyt jotain suhteellisuudentajua ihmiset.
Miten vaikeaa se on ymmärtää että täällä luvut ovat matalia KOSKA IHMISIÄ EI TESTATA.
Suomessa testataan n. 2300 päivässä ja eilen avattiin uusi testauspaikka, joka nostaa määrän n. 2500 päivässä. Siihen nähden, että viikossa testataan n. 17 000 ja uusia tartuntoja todetaan n. 560, pitää olla kiitollinen, ettei niitä tuon enempää tule. Tilanne voisi oikeasti olla paljon pahempi toteutuneissa testeissä, varsinkin kun muistetaan aina huutaa, että vaan pahiten oireilevat meillä testataan, mikä ei tietty pidä paikkaansakaan.
Esimerkiksi tuolla New Yorkissa joka 3. testattu on positiivinen, joka meillä vastaisi meidän testausmäärissä viikossa yli 5000 uutta tartuntaa.
Testauskriteerit eivät ole muuttuneet, tavallinen kansalainen joka ei tiedä tartuntansa alkuperää ei pääse testaukseen ennen kuin on sairaalakunnossa. Ei sen ihan näin kuuluisi mennä.
Joku linkitti ketjuun eilen tai toissapäivänä Mehiläisen tilastoa siitä kuinka paljon on työterveydessä annettu saikkua hengitystieinfektioiden takia. Melkoista kasvua oli viimeiseltä parilta viikolta havaittavissa ja testeihin ei noista pääse juuri kukaan. Melkoinen pommi jo muhimassa.
Areenassa. Eduskunta yrittää nyt tehdä päätöstä puheripulista huolimatta.