Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Eurooppa on mennyt koronaviruksen aiheuttamien kuolemantapausten kokonaismäärässä jo Aasian ohi, vaikka Euroopassa pandemia on vasta aluillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli ensimmäistä kertaa jonkinlainen rauha tämän asian suhteen. Olen yrittänyt varoittaa tuttuja ja tuntemattomiakin. Olen tehnyt omia varotoimenpiteitä ja pyrkinyt omalla toiminnallani varmistamaan sen, etten sairastu tai tartutata muita. En voi tehdä tämän enempää. Ulkona oli kaunis ilma ja linnut lauloivat.
Ehkä näin piti tapahtua, jotta maapallomme ei tuhoudu. Ehkä tämän jälkeen palaamme taas perusasioiden äärelle. Ehkä meillä ei ole enää varaa matkustaa tai kuluttaa turhaan. Ehkä uusliberalistinen riistokapitalismi häviää tämän taistelun ja saamme tilanne jotakin oikeudenmukaisempaa.
Olen varmaankin liian sinisilmäinen ja naiivi, mutta ehkä tässä voi olla jotain hyvääkin.
Ehkäpä.
Itse luulen että ihmiset tulevat matkustelemaan vain entistä enemmän tämän jälkeen, ihminen on itsekäs olento, valitettavasti.
Mutta jos siihen ei ole rahaa? Monet yritykset ja lentoyhtiöt menevät konkkaan, valitettavasti.
Kyllä jollakin on rahaa aina. Minulle sopisi jos matkustelu olisi yhtä kallista kuin vielä 90-luvulla. Pysyy päästötkin kurissa, mutta joku Finnair ei mene nurin kuitenkaan.
TV1 nyt Tuija ja toinen: Ei voida tietää mistä ei voi tietää.
Herranen aika. Kiinasta tuli vahvoja signaaleja jo vuoden alusta ja täsmentyen jo helmikuun alussa
Epidemiologit jo 2018 varoitteli tästä.
Mitä tapahtui, ei mitään.
Ne nuoret ja kauniit, ei niitä mikään kahlita saa, kuolemattomia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli ensimmäistä kertaa jonkinlainen rauha tämän asian suhteen. Olen yrittänyt varoittaa tuttuja ja tuntemattomiakin. Olen tehnyt omia varotoimenpiteitä ja pyrkinyt omalla toiminnallani varmistamaan sen, etten sairastu tai tartutata muita. En voi tehdä tämän enempää. Ulkona oli kaunis ilma ja linnut lauloivat.
Ehkä näin piti tapahtua, jotta maapallomme ei tuhoudu. Ehkä tämän jälkeen palaamme taas perusasioiden äärelle. Ehkä meillä ei ole enää varaa matkustaa tai kuluttaa turhaan. Ehkä uusliberalistinen riistokapitalismi häviää tämän taistelun ja saamme tilanne jotakin oikeudenmukaisempaa.
Olen varmaankin liian sinisilmäinen ja naiivi, mutta ehkä tässä voi olla jotain hyvääkin.
Ehkäpä.
Kyllä Suomessa ainakin monen naama vielä venähtää kun ”uusliberalistinen riistokapitalismi häviää” ja Kelan luukulle tulee lappu ”Suljettu”. Ihan oikein, olet naiivi.
Tiedän, niin olenkin.
Vierailija kirjoitti:
Eurooppa on mennyt koronaviruksen aiheuttamien kuolemantapausten kokonaismäärässä jo Aasian ohi, vaikka Euroopassa pandemia on vasta aluillaan.
Tarkoitit varmaan, että "Kiinan ilmoittamien kuolemantapausten" kokonaismäärässä.
Kiinassahan virukseen on vaiennettujen silminnäkijöiden mukaan kuollut 150-200 tuhatta ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Euroopassa on nyt enemmän koronaan kuolleita kuin Aasiassa.
Aasiassa toimittiiin fiksusti. Ei edes neuvoteltu siitä otetaanko kovat toimet, vaan toimittiin saman tien. Testit tehtiin, ihmiset eristettiin, altistuneet karanteeniin, kaupungit suljettiin, liikenne pysäytettiin- elämää suojaavia toimintoja. Näin myös talous elpyy nopeammin tuhon jälkeen. Täällä on arvo maailma eri. Heillä on se etu, että taannoinen SARS opetti miten toimia, meillä täällä ollut tyyntä pitkään.
https://www.ksml.fi/kotimaa/Keski-Suomi-pyrkii-ottamaan-koronaepidemian…
"Keski-Suomi pyrkii ottamaan koronaepidemian vastaan hallitusti: nuorten toivotaan sairastavan taudin lievänä, jotta laumaimmuniteetti syntyisi"
Erityistä varovaisuutta Jyväskylässä ja sen ympärillä asuvat! Täällä vammaillaan taas tällä kuvitellulla ja vaarallisella laumaimmuniteetilla. Ette uskokaan kuinka minua ahdistaa ja 3kk päästä pitäisi synnyttää esikoinen tuolla keskussairaalassa! Ei tee vauvallekaan hyvää tämä minun ahdistukseni tässä raskausaikana. En uskalla mennä ulos, säännöstelen ruokiani ja olen rajoittanut jo vitamiinin saantiakin...
Vierailija kirjoitti:
TV1 nyt Tuija ja toinen: Ei voida tietää mistä ei voi tietää.
Herranen aika. Kiinasta tuli vahvoja signaaleja jo vuoden alusta ja täsmentyen jo helmikuun alussa
Epidemiologit jo 2018 varoitteli tästä.
Mitä tapahtui, ei mitään.Ne nuoret ja kauniit, ei niitä mikään kahlita saa, kuolemattomia
Tämähän on jo melkein kuin tämä klassikko:
"There are known knowns. These are things we know that we know. There are known unknowns. That is to say, there are things that we know we don't know. But there are also unknown unknowns. There are things we don't know we don't know." -Donald Rumsfeld
Venäjän trolleja palstoilla kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/a1455f06-8dad-4c74-aab8-81887f23…
Venäjä on käynnistänyt suuren länsimaiden vastaisen disinformaatiokampanjan pahentaakseen koronaviruksen vaikutuksia, lisätäkseen paniikkia ja kylvääkseen epäluottamusta. Näin päätellään Euroopan unionin raportissa, jonka uutistoimisto Reuters on nähnyt.
Venäläiset trollit tunkevat verkkoon valeuutisia englanniksi, espanjaksi, italiaksi, saksaksi ja ranskaksi, sanotaan raportissa. Tarkoituksena on hämärtää ja sekoittaa virallinen informaatio valheellisten tietojen kanssa, kerrotaan raportissa.
Oppia on kuulemma haettu suomalaisista iltapaskalehdistä, joilla on tästä vuokihymmenien kokemus. Ollaan siis jossakin asiassa hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä.
Haluan uskoa myös näin. Liian kauan on eletty miten sattuu. Enää ei voi jatkaa samalla tavalla. Perusasiat on parhaita: läheiset, luonto jne.
Monet ongelmat johtuu siitä, että ollaan menty liian kauas perusasioista, mikä oikeasti merkkaa ja on tärkeää.
Kuka on elänyt miten sattuu, sinäkö?
Vierailija kirjoitti:
Milloin Suomessa on tulossa omat testit koronaan? Jos omia testejä ei tule, niin voi kysyä, että kannattaako valtion rahoittaa näin suurta yliopistoverkostoa, jos ei kriisien aikoina löydy edes osaamista.
Kyllä yliopistoissa osaamista on vaan ei rahaa. Lääketieteellinenkin tutkimus tehdään täysin ulkoisella rahoituksella. Ei yliopistoilla ole mitään ylimääräisiä varoja joista yhtäkkiä kustannetaan miljoonien laitteet.
En kyllä nyt yhtään ymmärrä näiden Frederikkien, urheilijoiden, näyttelijöiden ym. voivottelua iltapäivälehdissä.
Samassa veneessä tässä kaikki me suomalaiset ollaan ja koko muu maailmakin.
Kaikilta menee jotakin. Mielenterveys, terveys, työpaikka, asunto, lapsi? toinen vanhemmista? elanto, ihmissuhde. Yksikin menetys ruokkii toista.
Kertoisivat mieluummin kuinka ovat auttaneet jotakin toista ihmistä selviytymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vain hätäjarru ja onni pelastavat muun Euroopan Italian kohtalolta, sanoo saksalaisvirologi
Suomen pitäisi ehdottomasti testata kaikki, joilla on flunssan oireita, saksalaisprofessori Alexander Kekulé sanoo." HSMuistavat Suomeakin.
THL ei vastannut tähän mitään.
Analyysiin tarvittavia laitteita ei ole, ovat tulossa. Eli ei ole tällä hetkellä mahdollista.
Kyse on siitä, että näkökykyä ei ollut eteenpäin. Ja Pekonenkin vahvisti että olemme maailman parhaiten varustautuneet koronaepidemian varalle.
Haluttiin paha poissulkea.
Näitä testejä, 2 50€ kpl oli alussa runsaasti tarjolla saksalaisen firmankin taholta.
Alkoholiin kuoli 1600 ihmistä viime vuonna eikä sitä ole tuotu Kiinasta. Saa nähdä, milloin laitetaan poliisi vahtimaan oven eteen. Kriisikokousta odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viruksen vähentämisen kannalta ei minusta ole nykyisissä rajoituksissa mitään järkeä siinä, että koulut ovat kiinni, mutta räkää levittävät päiväkoti-ikäiset ovat päiväkodeissa edelleen pitkälti.
Jep. Voi verrata tilanteeseen missä annetaan varoitus kotia lähestyvästä myrkkypilvestä.
Kaikki ikkunat pitää sulkea välittömästi, ettei myrkyllistä ilmaa pääse sisälle kotiin.
Paitsi että päiväkotilapsen huoneen ikkunan voi jättää vapaasti auki.
Meillä täällä ok-taloalueella sekä päiväkoti- että kouluikäiset lapset leikkivät porukoissa ulkona, aivan kuin olisi hiihtoloma tai vaikkapa tavallinen lauantai. Mitä tuosta ikkunasta katsoin, porukoista puuttui vain meidän ja kahden naapurin lapset. Noiden kahden naapurin perheissä toinen vanhemmista on erikoislääkäri.
Selvästikään liian moni ei ole sisäistänyt mistä tässä yhteiskunnan poikkeustilassa on kyse.
Kaikesta sähellyksestä seuraa se, että Suomi on jo kavunnut sairastuneiden määrä suhteessa asukaslukuun taulukossa 20 parhaan joukkoon (jee! Sijoitus on parempi kuin olympialaisissa). Kun ottaa vielä huomioon että määrä on oikeasti monikymmenkertainen, voi todeta että kohta rytisee.
Mutta ei se mitään. Luonnonvalinta joutaakin karsia näin tyhmän kansan.
Täällä rehennellään yhä 80 vuoden takaisesta talvisodasta, joka sekin hävittiin.Hölmöläiskansa, tyhjää rehentelyä, byrokratian pyöritystä, taidon ja tuotannon ulkoistamista halpamaihin.
Olen yli 50, lapseton, eronnut. Olen seurannut "asiantuntijoiden" hölmöilyä tammikuusta lähtien täyden epäuskon vallassa.
Mulle kuten jokaiselle aivot ja alkeellisetkin tiedot tartuntatautien leviämisestä omaavalle on ollut selvää, että pandemia tulee.Nyt kun se on tullut, olen alistunut. Hyvin vähän voi kukaan enää tehdä suojelemisekseen.
Vielä ei THL myönnä, että virus leviää aerosolina, ei vain kosketuksena ja pisaroina.
Kyllä he sen jossain vaiheessa myöntävät.Elämä meni nyt näin. Tuho tuli eri lailla kuin luultiin: ei ydinsotaa, ei ilmastotuhoa, ei meteoriittia, vaan tappava pandemia.
Ihminen on tyhmä. Osaamme tubettaa, somettaa, sisustaa zenisti, hörhöillä täysin tyhjänpäiväisten askareiden parissa. Emme osaa huolehtia elämän perustarpeista.
Siksi ihmiskunta joutaa tuhoutua.
Elämästä tarpeeksi saaneena toivotan viikatemiehen tervetulleeksi. Jota tätä pskaa on kylliksi nähty, antaa mennä vaan.Ei tämä maailmanloppu ole. Vakava tilanne kyllä on, mutta ei mikään maailmanloppu.
Tämä on käytännössä maailmanloppuun verrattavissa jos poikkeustilaa jatketaan esim. 6 kk. Töitä ei ole lähes kenellekään enää. Lyhytaikaiset rajoitukset vielä menee ja niistä selvitään, mutta jos pidennetään kovasti, niin lääke on pahempi kuin tauti.
Vierailija kirjoitti:
"Keski-Suomi pyrkii ottamaan koronaepidemian vastaan hallitusti: nuorten toivotaan sairastavan taudin lievänä, jotta laumaimmuniteetti syntyisi"
Erityistä varovaisuutta Jyväskylässä ja sen ympärillä asuvat! Täällä vammaillaan taas tällä kuvitellulla ja vaarallisella laumaimmuniteetilla. Ette uskokaan kuinka minua ahdistaa ja 3kk päästä pitäisi synnyttää esikoinen tuolla keskussairaalassa! Ei tee vauvallekaan hyvää tämä minun ahdistukseni tässä raskausaikana. En uskalla mennä ulos, säännöstelen ruokiani ja olen rajoittanut jo vitamiinin saantiakin...
Foolihappoa mulle määrättiin n 23 v sitten. En ottanut mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholiin kuoli 1600 ihmistä viime vuonna eikä sitä ole tuotu Kiinasta. Saa nähdä, milloin laitetaan poliisi vahtimaan oven eteen. Kriisikokousta odotellessa.
Älä jaksa jauhaa asiattomuuksia. Alkoholismi ja päihtymys eivät tartu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vain hätäjarru ja onni pelastavat muun Euroopan Italian kohtalolta, sanoo saksalaisvirologi
Suomen pitäisi ehdottomasti testata kaikki, joilla on flunssan oireita, saksalaisprofessori Alexander Kekulé sanoo." HSMuistavat Suomeakin.
THL ei vastannut tähän mitään.
Analyysiin tarvittavia laitteita ei ole, ovat tulossa. Eli ei ole tällä hetkellä mahdollista.
Miksi meillä ei ole ja muilla on, vaikka me olemme valmistautuneet paremmin kuin muut maat? Näin on moneen kertaan vakuuttanut Marin, Pekonen ja Kiuru.
Vierailija kirjoitti:
Eli Keski-Suomessa tullaan näkemään paljon tartuntoja.