Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Valitettavasti hallituksen toimet tulivat myöhässä. Nyt pitäisi määrätä kaikki ylimääräinen harrastustoiminta seis. Ihmiset jo lopettivat yhteenkin ryhmäliikuntaan menon, kunnes yrittäjä vetosin sääliin, kun hän joutuu maksamaan vuokran ym. kyseessä vieläpä ihminen joka matkustaa monta kertaa vuodessa ulkomaille eli ei mitenkään ole edes yrittänyt kerätä yritykselle puskuria pahan päivän varalle. Nyt on sitten heti pulassa.
Älkää ihmiset menkö säälistä mihinkään. Teidän toiminta voi aiheuttaa monen ihmisen kuoleman.
Onko tämä neutronipommin virusvastike.
Helsingin keskusta melkein autio ihmisistä.
Milloin Suomessa on tulossa omat testit koronaan? Jos omia testejä ei tule, niin voi kysyä, että kannattaako valtion rahoittaa näin suurta yliopistoverkostoa, jos ei kriisien aikoina löydy edes osaamista.
Katsokaa wikipediasta Sars. Sarsista parantuneetkin saivat paljon elinvaurioita. Tämä lähes samanlainen mutta paljon tarttuvampi.
Kuolleisuusprosentit ovat vielä kysymysmerkki, enemmän huolettaa ne tulevat invalidit jotka taudista paranevat. Monelta menee työkyky tai ainakin alanvaihto tiedossa.
Kassavirrat puuttuu.
Työttömät.
Kaikki samassa veneessä.
Samanarvoisuus melkein toteutuu.
Yhteishenki, onko sitä neljän seinän sisällä.
Toivotaan että on.
Euroopassa on nyt enemmän koronaan kuolleita kuin Aasiassa.
Kaikki tietävät, että se tarttuu ilmasta, ja ilmastointi Lidlissä pitää huolen siitä, että se kahden metrin etäisyys ei auta yhtään.
Meinasiko hallitus unohtaa hoitajien oikeudet?
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä alapeukutetaan positiivisia uutisia siitä, että vieläkään ei ole mitään kamalaa piikkiä Suomessa? Haluatteko oikein kauhistella ja haluatteko päästä sanomaan, että mitäs minä sanoin, kaikki kuolee? Tuo on kieroutunutta!
En voi tajuta, minusta täällä on järjettömyyttä nyt aivan liikaa..
Ei haluta että ihmiset heittää huolen ja järjen pois!
Siksi liian positiivisia kommentteja miinustetaan, herättelyksi.
Ahdistaako ketään muuta kuunnella tuota sosiaali ja terveysministeriön johtajaa? Mikseivät ne laita tuonne televisioon ihmistä jonka puheesta saa edes selvää?
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa wikipediasta Sars. Sarsista parantuneetkin saivat paljon elinvaurioita. Tämä lähes samanlainen mutta paljon tarttuvampi.
Kuolleisuusprosentit ovat vielä kysymysmerkki, enemmän huolettaa ne tulevat invalidit jotka taudista paranevat. Monelta menee työkyky tai ainakin alanvaihto tiedossa.
Kaikissa hengityselinsairauksissa on riski siitä, että keuhkoihin jää vaurioita. Koronasta seuraa usein keuhkokuume, joten riski on olemassa. Tapauksia on todettu kuitenkin vain muutama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viruksen vähentämisen kannalta ei minusta ole nykyisissä rajoituksissa mitään järkeä siinä, että koulut ovat kiinni, mutta räkää levittävät päiväkoti-ikäiset ovat päiväkodeissa edelleen pitkälti.
Jep. Voi verrata tilanteeseen missä annetaan varoitus kotia lähestyvästä myrkkypilvestä.
Kaikki ikkunat pitää sulkea välittömästi, ettei myrkyllistä ilmaa pääse sisälle kotiin.
Paitsi että päiväkotilapsen huoneen ikkunan voi jättää vapaasti auki.
Meillä täällä ok-taloalueella sekä päiväkoti- että kouluikäiset lapset leikkivät porukoissa ulkona, aivan kuin olisi hiihtoloma tai vaikkapa tavallinen lauantai. Mitä tuosta ikkunasta katsoin, porukoista puuttui vain meidän ja kahden naapurin lapset. Noiden kahden naapurin perheissä toinen vanhemmista on erikoislääkäri.
Selvästikään liian moni ei ole sisäistänyt mistä tässä yhteiskunnan poikkeustilassa on kyse.
Kaikesta sähellyksestä seuraa se, että Suomi on jo kavunnut sairastuneiden määrä suhteessa asukaslukuun taulukossa 20 parhaan joukkoon (jee! Sijoitus on parempi kuin olympialaisissa). Kun ottaa vielä huomioon että määrä on oikeasti monikymmenkertainen, voi todeta että kohta rytisee.
Mutta ei se mitään. Luonnonvalinta joutaakin karsia näin tyhmän kansan.
Täällä rehennellään yhä 80 vuoden takaisesta talvisodasta, joka sekin hävittiin.Hölmöläiskansa, tyhjää rehentelyä, byrokratian pyöritystä, taidon ja tuotannon ulkoistamista halpamaihin.
Olen yli 50, lapseton, eronnut. Olen seurannut "asiantuntijoiden" hölmöilyä tammikuusta lähtien täyden epäuskon vallassa.
Mulle kuten jokaiselle aivot ja alkeellisetkin tiedot tartuntatautien leviämisestä omaavalle on ollut selvää, että pandemia tulee.Nyt kun se on tullut, olen alistunut. Hyvin vähän voi kukaan enää tehdä suojelemisekseen.
Vielä ei THL myönnä, että virus leviää aerosolina, ei vain kosketuksena ja pisaroina.
Kyllä he sen jossain vaiheessa myöntävät.Elämä meni nyt näin. Tuho tuli eri lailla kuin luultiin: ei ydinsotaa, ei ilmastotuhoa, ei meteoriittia, vaan tappava pandemia.
Ihminen on tyhmä. Osaamme tubettaa, somettaa, sisustaa zenisti, hörhöillä täysin tyhjänpäiväisten askareiden parissa. Emme osaa huolehtia elämän perustarpeista.
Siksi ihmiskunta joutaa tuhoutua.
Elämästä tarpeeksi saaneena toivotan viikatemiehen tervetulleeksi. Jota tätä pskaa on kylliksi nähty, antaa mennä vaan.Tämä on pysäytys ja asiat menee uuteen uskoon. Liian kauan on keskitytty epäolennaiseen tai ehkä oikeammin, olisi pitänyt pystyä sen epäolennaisen ( mainitsemasi Zenit :) , jotka tuo elämään myös hyvää ) ohella huolehtimaan perustarpeista, eikä niitä koskaan olisi saanut unohtaa. Niin on käynyt, olemme eläneet suojassa ja lintukodossa ja huomaamattamme antaneet sen viedä. Turhauttavaa niille yksilöille, jotka tämän ovat nähneet. Nyt näkevät kaikki ja muutos tulee pakon edessä.
Kirjoitin tuon sun kommenttia edeltävän.
Mun elämässä on ollut traumaa trauman perään. Ei ole ollut omaa syytä eikä valintaa.
Elämä on ollut hirveämpää kuin olisin pahimmissa visioissa osannut pelätä.
Moni asia on mennyt hukkaan, kun alituinen stressi (ei hoitoa, ei terapiaa) on syönyt voimat lopulta.
Niinpä olen nyt lopen uupunut ja kyllästynyt.
Ajattelen asian näin. Jos korona mut korjaa, korjatkoon. En pelkää kuolem
aa, pelkään tuskallista kuolemista.
Silti, jos kohtalo päättää osaltani, että virus väistää minut ja elämäni sittenkin saa jatkua, olen valmis ottamaan muuttuneen maailmanjärjestyksen vastaan sellaisena kuin se tulee. Ehkä löydän itselleni tehtävän ja elämään tarkoituksen siksi loppuajaksi mitä sitä on jäljellä. Koska olen ylipäänsä hengissä kaiken kokemani jälkeen, minussa on voimaa.
Kukaan ei voi tietää, millainen on koronan jälkeinen maailma. Erilainen se on varmasti.
Rohkea veikkaus: turhanaikainen hörhötys, tuhlaaminen ja materian palvonta vähenee. Valtioiden omavaraisuuden arvostaminen kasvaa. Kiina menettää valta-asemaansa maailmantaloudessa. Ihmisten auktoriteettiusko vähenee. Omien arvojen mukaan eläminen lisääntyy. Käytännöllisten taitojen arvo ja halu hankkia niitä lisääntyy.
Digihumppaa ja ennen kaikkea globalisaatiota kyseenalaistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Lidlin kassajonossa tultiin iholle kiinni, juuri kun olin ajatellut pitäväni parin metrin välin. En voi käsittää. Onko Suomessa ihmisiä, jotka eivät tiedä koronasta vielä mitään, saati sen ehkäisystä?
Pidä ostoskärryt takana, ei edessä, niin pysyy turvaväli.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti hallituksen toimet tulivat myöhässä. Nyt pitäisi määrätä kaikki ylimääräinen harrastustoiminta seis. Ihmiset jo lopettivat yhteenkin ryhmäliikuntaan menon, kunnes yrittäjä vetosin sääliin, kun hän joutuu maksamaan vuokran ym. kyseessä vieläpä ihminen joka matkustaa monta kertaa vuodessa ulkomaille eli ei mitenkään ole edes yrittänyt kerätä yritykselle puskuria pahan päivän varalle. Nyt on sitten heti pulassa.
Älkää ihmiset menkö säälistä mihinkään. Teidän toiminta voi aiheuttaa monen ihmisen kuoleman.
Ihan sama, mitä hallitus tekee. Taudin leviämistä ei voi estää. Jokainen asiantuntija on sen kertonut jo niin monta kertaa, että pitäisi jo kovakalloisimmallakin mennä kaaliin vihdoin ja viimein.
"Vain hätäjarru ja onni pelastavat muun Euroopan Italian kohtalolta, sanoo saksalaisvirologi
Suomen pitäisi ehdottomasti testata kaikki, joilla on flunssan oireita, saksalaisprofessori Alexander Kekulé sanoo." HS
Muistavat Suomeakin.
THL ei vastannut tähän mitään.
Espanjassa jo liki 2100 uutta tartunnan saanutta tänään, ja 90 uutta vainajaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli ensimmäistä kertaa jonkinlainen rauha tämän asian suhteen. Olen yrittänyt varoittaa tuttuja ja tuntemattomiakin. Olen tehnyt omia varotoimenpiteitä ja pyrkinyt omalla toiminnallani varmistamaan sen, etten sairastu tai tartutata muita. En voi tehdä tämän enempää. Ulkona oli kaunis ilma ja linnut lauloivat.
Ehkä näin piti tapahtua, jotta maapallomme ei tuhoudu. Ehkä tämän jälkeen palaamme taas perusasioiden äärelle. Ehkä meillä ei ole enää varaa matkustaa tai kuluttaa turhaan. Ehkä uusliberalistinen riistokapitalismi häviää tämän taistelun ja saamme tilanne jotakin oikeudenmukaisempaa.
Olen varmaankin liian sinisilmäinen ja naiivi, mutta ehkä tässä voi olla jotain hyvääkin.
Ehkäpä.
Kyllä Suomessa ainakin monen naama vielä venähtää kun ”uusliberalistinen riistokapitalismi häviää” ja Kelan luukulle tulee lappu ”Suljettu”. Ihan oikein, olet naiivi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viruksen vähentämisen kannalta ei minusta ole nykyisissä rajoituksissa mitään järkeä siinä, että koulut ovat kiinni, mutta räkää levittävät päiväkoti-ikäiset ovat päiväkodeissa edelleen pitkälti.
Jep. Voi verrata tilanteeseen missä annetaan varoitus kotia lähestyvästä myrkkypilvestä.
Kaikki ikkunat pitää sulkea välittömästi, ettei myrkyllistä ilmaa pääse sisälle kotiin.
Paitsi että päiväkotilapsen huoneen ikkunan voi jättää vapaasti auki.
Meillä täällä ok-taloalueella sekä päiväkoti- että kouluikäiset lapset leikkivät porukoissa ulkona, aivan kuin olisi hiihtoloma tai vaikkapa tavallinen lauantai. Mitä tuosta ikkunasta katsoin, porukoista puuttui vain meidän ja kahden naapurin lapset. Noiden kahden naapurin perheissä toinen vanhemmista on erikoislääkäri.
Selvästikään liian moni ei ole sisäistänyt mistä tässä yhteiskunnan poikkeustilassa on kyse.
Kaikesta sähellyksestä seuraa se, että Suomi on jo kavunnut sairastuneiden määrä suhteessa asukaslukuun taulukossa 20 parhaan joukkoon (jee! Sijoitus on parempi kuin olympialaisissa). Kun ottaa vielä huomioon että määrä on oikeasti monikymmenkertainen, voi todeta että kohta rytisee.
Mutta ei se mitään. Luonnonvalinta joutaakin karsia näin tyhmän kansan.
Täällä rehennellään yhä 80 vuoden takaisesta talvisodasta, joka sekin hävittiin.Hölmöläiskansa, tyhjää rehentelyä, byrokratian pyöritystä, taidon ja tuotannon ulkoistamista halpamaihin.
Olen yli 50, lapseton, eronnut. Olen seurannut "asiantuntijoiden" hölmöilyä tammikuusta lähtien täyden epäuskon vallassa.
Mulle kuten jokaiselle aivot ja alkeellisetkin tiedot tartuntatautien leviämisestä omaavalle on ollut selvää, että pandemia tulee.Nyt kun se on tullut, olen alistunut. Hyvin vähän voi kukaan enää tehdä suojelemisekseen.
Vielä ei THL myönnä, että virus leviää aerosolina, ei vain kosketuksena ja pisaroina.
Kyllä he sen jossain vaiheessa myöntävät.Elämä meni nyt näin. Tuho tuli eri lailla kuin luultiin: ei ydinsotaa, ei ilmastotuhoa, ei meteoriittia, vaan tappava pandemia.
Ihminen on tyhmä. Osaamme tubettaa, somettaa, sisustaa zenisti, hörhöillä täysin tyhjänpäiväisten askareiden parissa. Emme osaa huolehtia elämän perustarpeista.
Siksi ihmiskunta joutaa tuhoutua.
Elämästä tarpeeksi saaneena toivotan viikatemiehen tervetulleeksi. Jota tätä pskaa on kylliksi nähty, antaa mennä vaan.
Ei tämä maailmanloppu ole. Vakava tilanne kyllä on, mutta ei mikään maailmanloppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli ensimmäistä kertaa jonkinlainen rauha tämän asian suhteen. Olen yrittänyt varoittaa tuttuja ja tuntemattomiakin. Olen tehnyt omia varotoimenpiteitä ja pyrkinyt omalla toiminnallani varmistamaan sen, etten sairastu tai tartutata muita. En voi tehdä tämän enempää. Ulkona oli kaunis ilma ja linnut lauloivat.
Ehkä näin piti tapahtua, jotta maapallomme ei tuhoudu. Ehkä tämän jälkeen palaamme taas perusasioiden äärelle. Ehkä meillä ei ole enää varaa matkustaa tai kuluttaa turhaan. Ehkä uusliberalistinen riistokapitalismi häviää tämän taistelun ja saamme tilanne jotakin oikeudenmukaisempaa.
Olen varmaankin liian sinisilmäinen ja naiivi, mutta ehkä tässä voi olla jotain hyvääkin.
Ehkäpä.
Itse luulen että ihmiset tulevat matkustelemaan vain entistä enemmän tämän jälkeen, ihminen on itsekäs olento, valitettavasti.
Mutta jos siihen ei ole rahaa? Monet yritykset ja lentoyhtiöt menevät konkkaan, valitettavasti.
Itse luulen että ihmiset tulevat matkustelemaan vain entistä enemmän tämän jälkeen, ihminen on itsekäs olento, valitettavasti.