Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
https://www.ksml.fi/kotimaa/Keski-Suomi-pyrkii-ottamaan-koronaepidemian…
"Keski-Suomi pyrkii ottamaan koronaepidemian vastaan hallitusti: nuorten toivotaan sairastavan taudin lievänä, jotta laumaimmuniteetti syntyisi"
Erityistä varovaisuutta Jyväskylässä ja sen ympärillä asuvat! Täällä vammaillaan taas tällä kuvitellulla ja vaarallisella laumaimmuniteetilla. Ette uskokaan kuinka minua ahdistaa ja 3kk päästä pitäisi synnyttää esikoinen tuolla keskussairaalassa! Ei tee vauvallekaan hyvää tämä minun ahdistukseni tässä raskausaikana. En uskalla mennä ulos, säännöstelen ruokiani ja olen rajoittanut jo vitamiinin saantiakin...
"Herd immunity is a fake."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vain hätäjarru ja onni pelastavat muun Euroopan Italian kohtalolta, sanoo saksalaisvirologi
Suomen pitäisi ehdottomasti testata kaikki, joilla on flunssan oireita, saksalaisprofessori Alexander Kekulé sanoo." HSMuistavat Suomeakin.
THL ei vastannut tähän mitään.
Analyysiin tarvittavia laitteita ei ole, ovat tulossa. Eli ei ole tällä hetkellä mahdollista.
Miksi meillä ei ole ja muilla on, vaikka me olemme valmistautuneet paremmin kuin muut maat? Näin on moneen kertaan vakuuttanut Marin, Pekonen ja Kiuru.
Koska *joku* (=edelliset hallitukset) leikkasivat rahoituksesta. Nuo on voitu laittaa tilaukseen jo tammikuussa, mutta ei tule pikana tällaisena aikana.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä nyt yhtään ymmärrä näiden Frederikkien, urheilijoiden, näyttelijöiden ym. voivottelua iltapäivälehdissä.
Samassa veneessä tässä kaikki me suomalaiset ollaan ja koko muu maailmakin.
Kaikilta menee jotakin. Mielenterveys, terveys, työpaikka, asunto, lapsi? toinen vanhemmista? elanto, ihmissuhde. Yksikin menetys ruokkii toista.Kertoisivat mieluummin kuinka ovat auttaneet jotakin toista ihmistä selviytymään.
Älä mene ansaan. Iltapaskan tehtävä on koittaa pitää venettään pinnalla klick bait "uutisia" tekemällä, jotta mainostajat tuhlaisivat rahojaan niihin. Hommatoimii siten, että haastatelaan jotakin jonka suomalaiset tuntevat ja sitten kirjoitetaan sellaisesta näkökulmasta, että haastateltava näyttää kokovartalomulkulta eikä hänellä ole mahdollisuutta eikä mielenkiintoa puolustautua. 99% näiden jätekasojen kirjoittelusta on tällaista samaa paskaa. Onneksi nuoria sukupolvia ei kiinosta lukea tätä sontaa ja he hakevat uutisensa muualta. Mediaa voidaan suurelta osalta syyttää myös näistä paskapaperin hoardaajista, joiden järki ei riitä mediakriittiseen lukemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euroopassa on nyt enemmän koronaan kuolleita kuin Aasiassa.
Aasiassa toimittiiin fiksusti. Ei edes neuvoteltu siitä otetaanko kovat toimet, vaan toimittiin saman tien. Testit tehtiin, ihmiset eristettiin, altistuneet karanteeniin, kaupungit suljettiin, liikenne pysäytettiin- elämää suojaavia toimintoja. Näin myös talous elpyy nopeammin tuhon jälkeen. Täällä on arvo maailma eri. Heillä on se etu, että taannoinen SARS opetti miten toimia, meillä täällä ollut tyyntä pitkään.
Aasiassa tiedetään, että esim. SARS aiheutti monelle ihmiselle vaurioita keuhkoihin. Tämän uuden koronaviruksen taudinkuva muistuttaa hyvin paljon SARS:ia, joten keuhkovauroita on odotettavissa. On aivan käsittämätöntä, että Euroopassa kiimaillaan laumaimmuniteetilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli ensimmäistä kertaa jonkinlainen rauha tämän asian suhteen. Olen yrittänyt varoittaa tuttuja ja tuntemattomiakin. Olen tehnyt omia varotoimenpiteitä ja pyrkinyt omalla toiminnallani varmistamaan sen, etten sairastu tai tartutata muita. En voi tehdä tämän enempää. Ulkona oli kaunis ilma ja linnut lauloivat.
Ehkä näin piti tapahtua, jotta maapallomme ei tuhoudu. Ehkä tämän jälkeen palaamme taas perusasioiden äärelle. Ehkä meillä ei ole enää varaa matkustaa tai kuluttaa turhaan. Ehkä uusliberalistinen riistokapitalismi häviää tämän taistelun ja saamme tilanne jotakin oikeudenmukaisempaa.
Olen varmaankin liian sinisilmäinen ja naiivi, mutta ehkä tässä voi olla jotain hyvääkin.
Ehkäpä.
Haluan uskoa myös näin. Liian kauan on eletty miten sattuu. Enää ei voi jatkaa samalla tavalla. Perusasiat on parhaita: läheiset, luonto jne.
Monet ongelmat johtuu siitä, että ollaan menty liian kauas perusasioista, mikä oikeasti merkkaa ja on tärkeää.
Kuka on elänyt miten sattuu, sinäkö?
Koko ihmiskunta.
Ei voida yhtä sormella osoittaa, vaikka ymmärrän halusi lynkata.
Jokaiselta löytyy tuote jossain elämän tilanteessa hankittu, joka on lapsityövoimalla tehty, vaikka olisit ekoilija. Jokainen käyttää jotain ainetta, joka tuhoaa luontoa pysyvästi. Digitaalisaatio aiheuttaa ihmiselle streessiä, jos sitä on liikaa. kaikki tapahtuu netissä junalipuista alkaen, ei sitä voi välttää.
Pitäisi olla koneettomalla maatilalla töissä, että sille ei altistu. Elätkö itse näin? Metsän siimeksessä intiaani teltassa perheesi kera?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viruksen vähentämisen kannalta ei minusta ole nykyisissä rajoituksissa mitään järkeä siinä, että koulut ovat kiinni, mutta räkää levittävät päiväkoti-ikäiset ovat päiväkodeissa edelleen pitkälti.
Jep. Voi verrata tilanteeseen missä annetaan varoitus kotia lähestyvästä myrkkypilvestä.
Kaikki ikkunat pitää sulkea välittömästi, ettei myrkyllistä ilmaa pääse sisälle kotiin.
Paitsi että päiväkotilapsen huoneen ikkunan voi jättää vapaasti auki.
Meillä täällä ok-taloalueella sekä päiväkoti- että kouluikäiset lapset leikkivät porukoissa ulkona, aivan kuin olisi hiihtoloma tai vaikkapa tavallinen lauantai. Mitä tuosta ikkunasta katsoin, porukoista puuttui vain meidän ja kahden naapurin lapset. Noiden kahden naapurin perheissä toinen vanhemmista on erikoislääkäri.
Selvästikään liian moni ei ole sisäistänyt mistä tässä yhteiskunnan poikkeustilassa on kyse.
Kaikesta sähellyksestä seuraa se, että Suomi on jo kavunnut sairastuneiden määrä suhteessa asukaslukuun taulukossa 20 parhaan joukkoon (jee! Sijoitus on parempi kuin olympialaisissa). Kun ottaa vielä huomioon että määrä on oikeasti monikymmenkertainen, voi todeta että kohta rytisee.
Mutta ei se mitään. Luonnonvalinta joutaakin karsia näin tyhmän kansan.
Täällä rehennellään yhä 80 vuoden takaisesta talvisodasta, joka sekin hävittiin.Hölmöläiskansa, tyhjää rehentelyä, byrokratian pyöritystä, taidon ja tuotannon ulkoistamista halpamaihin.
Olen yli 50, lapseton, eronnut. Olen seurannut "asiantuntijoiden" hölmöilyä tammikuusta lähtien täyden epäuskon vallassa.
Mulle kuten jokaiselle aivot ja alkeellisetkin tiedot tartuntatautien leviämisestä omaavalle on ollut selvää, että pandemia tulee.Nyt kun se on tullut, olen alistunut. Hyvin vähän voi kukaan enää tehdä suojelemisekseen.
Vielä ei THL myönnä, että virus leviää aerosolina, ei vain kosketuksena ja pisaroina.
Kyllä he sen jossain vaiheessa myöntävät.Elämä meni nyt näin. Tuho tuli eri lailla kuin luultiin: ei ydinsotaa, ei ilmastotuhoa, ei meteoriittia, vaan tappava pandemia.
Ihminen on tyhmä. Osaamme tubettaa, somettaa, sisustaa zenisti, hörhöillä täysin tyhjänpäiväisten askareiden parissa. Emme osaa huolehtia elämän perustarpeista.
Siksi ihmiskunta joutaa tuhoutua.
Elämästä tarpeeksi saaneena toivotan viikatemiehen tervetulleeksi. Jota tätä pskaa on kylliksi nähty, antaa mennä vaan.Ei tämä maailmanloppu ole. Vakava tilanne kyllä on, mutta ei mikään maailmanloppu.
Tämä on käytännössä maailmanloppuun verrattavissa jos poikkeustilaa jatketaan esim. 6 kk. Töitä ei ole lähes kenellekään enää. Lyhytaikaiset rajoitukset vielä menee ja niistä selvitään, mutta jos pidennetään kovasti, niin lääke on pahempi kuin tauti.
Meinaat siis, että esimerkiksi Toisen Maailmansodan pahimmat vaikutukset oli taloudellisia....?
Ei tarvitse olla edes ennustaja, sen huomaamiseksi että nyt koko maailma on sellaisessa tilanteessa, joka aivan vääjäämättä tulee johtamaan suureen pörssiromahdukseen. Rikkaat valtiot voivat tehdä paljon pörssiromahduksen tulemista hidastaakseen, mutta koska samassa tilanteessa ovat niin monet maat yhtäaikaisesti, ei ole sellaisia määriä rahoja, joilla romahduksen voisi estää.
Sitä pidän mahdollisena, että Etelä-Amerikassa ja Afrikassa monet valtiot joutuvat täyteen sekasortoon, hallitukset kaatuvat ja valta vaihtuu. Ei ole nähtävissä mitään sellaista, joka voisi muuttaa kehityksen suunnan toiseksi. Toivo pikaisesta koronavirus rokotteesta ja lääkkeestä, rauhoittaa ja lohduttaa ihmisiä, se toki rauhoittaisi pörssejäkin, mutta edes sekään, ei riitä kääntämään suuntaa kokonaan toiseksi.
Nyt alkaa hermo mennä! Vasta eilen luin uutisjuttua, jossa haastateltiin useampaa suomalaista asiantuntijaa, ja kaikki sanoivat, että epidemia voi alkaa laantumaan kesällä, kun kuumuus ja auringon ultraviolettisäteily tappavat viruksia ulkotiloissa nopeammin pinnoilta. Nyt sitten kuitenkin taas uutisoidaan, että epidemian tautihuippu voi olla vasta kuukausien päässä!!!!!!!!!!! Hermo menee!!!!!!!!! Olen eilisestä lähtien lohduttanut itseäni ajatuksella, että kesällä tilanne kenties jo normalisoituu. Eikö mitä.
Enkä ole edelleenkään nähnyt missään selvästi sanottuna tietoa siitä, onko astma syy kuulua riskiryhmään vai ei? Jossakin jutussa toimittaja kysyi suomalaiselta asiantuntijalta, testataanko astmaa sairastavat koronaviruksen varalta, jos on oireita, mutta se hemmetin asiantuntija jaaritteli vain jotakin yleistä testaamisesta, eikä vastannut kysymykseen!
Jokainen sukupolvi on kokenut oman ”koronansa”.
Kuvittelin pitkään, että tämä sukupolvi ei tule kokemaan sodan kauhua. Eikä mitään muutakaan mullistavaa.
Mutta ei me nyt selvittykään. Ehkäpä tästä seuraa jotain hyvääkin. Itsekkyys vähenee ja
jotkut arvot nousevat uuteen kukoistukseensa.
Ja että voi edes hengittää pelkäämättä.
Ei kukaan ole vaatinut että THL:llä olisi pitänyt olla kristallipallo jolla ennustaa.
Kaikki olennaiset palapelin osaset olivat tiedossa jo viikolla 8, viimeistään viikolla 9. eli siis helmikuun lopulla.
Hyvä ja täysin oikeaan osunut tutkimusarvio (Los Alamos Laboratories) tartuntojen leviämisen nopeudesta oli saatavissa internetissä jo helmikuun puolivälissä.
Kiinan tietojen perusteella oli selvää jo helmikuun alkupuolella että missä virus, siellä krematoriot käyvät pannu punaisena.
Italian tilanteen kehitys ajanjaksolla 20.2.-29.2 olisi pitänyt olla se viimeinen varoitus johon reagoida.
THL:n Salmisen mukaan (24.2.) Italian ylireagoivien viranomaisten olisi pitänyt harkita kahdesti toimiaan. Salmisen olisi pitänyt ajatella kahdesti minkä aivopierun päästää suustaan ja sen lisäksi vielä tajuta että nyt on Europassakin piru merrassa.
Kaikki tarvittava tieto oli olemassa jo helmikuussa perusteeksi tiukkojen eristystoimien ja matkustusrajoitusten suosittamiseen myös Suomessa.
M.O.T.
Sokea Reetakin sen näki mutta THL ei.
Tehokas lääke koronan, mutta pitää otta heti aluksi.
Miksi Suomi ei testaa, kuten etelä-korea, kaikkia oireisia heti. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/0afe192c-9ed3-46bf-b8f2-bbcd1a17…
hysteerisin terveisin epäileväinen kansalainen!
Testaaminen on erittäin tärkeä toimenpide tällä hetkellä!!!
Koronavirus ja pörssiromahdus kirjoitti:
Ei tarvitse olla edes ennustaja, sen huomaamiseksi että nyt koko maailma on sellaisessa tilanteessa, joka aivan vääjäämättä tulee johtamaan suureen pörssiromahdukseen. Rikkaat valtiot voivat tehdä paljon pörssiromahduksen tulemista hidastaakseen, mutta koska samassa tilanteessa ovat niin monet maat yhtäaikaisesti, ei ole sellaisia määriä rahoja, joilla romahduksen voisi estää.
Sitä pidän mahdollisena, että Etelä-Amerikassa ja Afrikassa monet valtiot joutuvat täyteen sekasortoon, hallitukset kaatuvat ja valta vaihtuu. Ei ole nähtävissä mitään sellaista, joka voisi muuttaa kehityksen suunnan toiseksi. Toivo pikaisesta koronavirus rokotteesta ja lääkkeestä, rauhoittaa ja lohduttaa ihmisiä, se toki rauhoittaisi pörssejäkin, mutta edes sekään, ei riitä kääntämään suuntaa kokonaan toiseksi.
Oletteko te kaikki täysin vajaaälyisiä?!?
Ihan kohta valtiot alkavat hoitaa taloutta sota-ajan menetelmillä. Pörssit kiinni, hinnat ja palkat jäähän etc. Mitä nopeammin pääoma ymmärtää tämän olevan ainoa mahdollinen ratkaisu sen parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.ksml.fi/kotimaa/Keski-Suomi-pyrkii-ottamaan-koronaepidemian…
"Keski-Suomi pyrkii ottamaan koronaepidemian vastaan hallitusti: nuorten toivotaan sairastavan taudin lievänä, jotta laumaimmuniteetti syntyisi"
Erityistä varovaisuutta Jyväskylässä ja sen ympärillä asuvat! Täällä vammaillaan taas tällä kuvitellulla ja vaarallisella laumaimmuniteetilla. Ette uskokaan kuinka minua ahdistaa ja 3kk päästä pitäisi synnyttää esikoinen tuolla keskussairaalassa! Ei tee vauvallekaan hyvää tämä minun ahdistukseni tässä raskausaikana. En uskalla mennä ulos, säännöstelen ruokiani ja olen rajoittanut jo vitamiinin saantiakin...
Eli Keski-Suomessa tullaan näkemään paljon tartuntoja.
Ja ne nuoret paskaa välittää vanhemmista, ja sitten me vanhemmat ollaan kaikki teholla samaan aikaan, eikä sitten kaikki pääse hoitoon.
Hienoa keski-suomi. Paikka täynnä idiootteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viruksen vähentämisen kannalta ei minusta ole nykyisissä rajoituksissa mitään järkeä siinä, että koulut ovat kiinni, mutta räkää levittävät päiväkoti-ikäiset ovat päiväkodeissa edelleen pitkälti.
Jep. Voi verrata tilanteeseen missä annetaan varoitus kotia lähestyvästä myrkkypilvestä.
Kaikki ikkunat pitää sulkea välittömästi, ettei myrkyllistä ilmaa pääse sisälle kotiin.
Paitsi että päiväkotilapsen huoneen ikkunan voi jättää vapaasti auki.
Meillä täällä ok-taloalueella sekä päiväkoti- että kouluikäiset lapset leikkivät porukoissa ulkona, aivan kuin olisi hiihtoloma tai vaikkapa tavallinen lauantai. Mitä tuosta ikkunasta katsoin, porukoista puuttui vain meidän ja kahden naapurin lapset. Noiden kahden naapurin perheissä toinen vanhemmista on erikoislääkäri.
Selvästikään liian moni ei ole sisäistänyt mistä tässä yhteiskunnan poikkeustilassa on kyse.
Kaikesta sähellyksestä seuraa se, että Suomi on jo kavunnut sairastuneiden määrä suhteessa asukaslukuun taulukossa 20 parhaan joukkoon (jee! Sijoitus on parempi kuin olympialaisissa). Kun ottaa vielä huomioon että määrä on oikeasti monikymmenkertainen, voi todeta että kohta rytisee.
Mutta ei se mitään. Luonnonvalinta joutaakin karsia näin tyhmän kansan.
Täällä rehennellään yhä 80 vuoden takaisesta talvisodasta, joka sekin hävittiin.Hölmöläiskansa, tyhjää rehentelyä, byrokratian pyöritystä, taidon ja tuotannon ulkoistamista halpamaihin.
Olen yli 50, lapseton, eronnut. Olen seurannut "asiantuntijoiden" hölmöilyä tammikuusta lähtien täyden epäuskon vallassa.
Mulle kuten jokaiselle aivot ja alkeellisetkin tiedot tartuntatautien leviämisestä omaavalle on ollut selvää, että pandemia tulee.Nyt kun se on tullut, olen alistunut. Hyvin vähän voi kukaan enää tehdä suojelemisekseen.
Vielä ei THL myönnä, että virus leviää aerosolina, ei vain kosketuksena ja pisaroina.
Kyllä he sen jossain vaiheessa myöntävät.Elämä meni nyt näin. Tuho tuli eri lailla kuin luultiin: ei ydinsotaa, ei ilmastotuhoa, ei meteoriittia, vaan tappava pandemia.
Ihminen on tyhmä. Osaamme tubettaa, somettaa, sisustaa zenisti, hörhöillä täysin tyhjänpäiväisten askareiden parissa. Emme osaa huolehtia elämän perustarpeista.
Siksi ihmiskunta joutaa tuhoutua.
Elämästä tarpeeksi saaneena toivotan viikatemiehen tervetulleeksi. Jota tätä pskaa on kylliksi nähty, antaa mennä vaan.Ei tämä maailmanloppu ole. Vakava tilanne kyllä on, mutta ei mikään maailmanloppu.
Tämä on käytännössä maailmanloppuun verrattavissa jos poikkeustilaa jatketaan esim. 6 kk. Töitä ei ole lähes kenellekään enää. Lyhytaikaiset rajoitukset vielä menee ja niistä selvitään, mutta jos pidennetään kovasti, niin lääke on pahempi kuin tauti.
Meinaat siis, että esimerkiksi Toisen Maailmansodan pahimmat vaikutukset oli taloudellisia....?
Eihän tuossa niin sanottu, ja oli muuten maailma vähän erilainen silloin kuin nyt. Turha verrata tuollaisia tapahtumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vain hätäjarru ja onni pelastavat muun Euroopan Italian kohtalolta, sanoo saksalaisvirologi
Suomen pitäisi ehdottomasti testata kaikki, joilla on flunssan oireita, saksalaisprofessori Alexander Kekulé sanoo." HSMuistavat Suomeakin.
THL ei vastannut tähän mitään.
Analyysiin tarvittavia laitteita ei ole, ovat tulossa. Eli ei ole tällä hetkellä mahdollista.
Miksi meillä ei ole ja muilla on, vaikka me olemme valmistautuneet paremmin kuin muut maat? Näin on moneen kertaan vakuuttanut Marin, Pekonen ja Kiuru.
Koska *joku* (=edelliset hallitukset) leikkasivat rahoituksesta. Nuo on voitu laittaa tilaukseen jo tammikuussa, mutta ei tule pikana tällaisena aikana.
Korona oli tiedossa jo tammikuussa, Marin oli pääministeri jo tammikuussa, Marinin hallituksella oli valtuudet sorvata budjettia tarpeelliseksi näkemällään tavalla jo tammikuussa ja tilailla mitä tahansa koronan varalta ja niin edelleen. Nämä kuitenkin tyytyivät vaan valehtelemaan että Suomi on varautunut paremmin kuin muut maat. Nyt nähdään että ei ole. Kusessa ollaan.
Koko läntinen maailma sai arvovaltaisen varoituksen 25.1.2020, mutta ei välittänyt siitä p@skan vertaa.
Silloin Kiinan presidentti varoitti koko muuta maailmaa sanoessaan viruksesta. "Meillä on vastassamme ennennäkemätön paholainen. Paholainen nujerretaan vain äärimmäisillä voimakeinoilla, ja kaikkien pitää tehdä se yhdessä."
Eurooppa ja Suomi siinä sivussa keskittyi näpertelemään muiden asioiden parissa, vaikka viimeistään tuossa kohtaa SARS2 olisi pitänyt nousta kaikkialla ykkösprioriteetiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli ensimmäistä kertaa jonkinlainen rauha tämän asian suhteen. Olen yrittänyt varoittaa tuttuja ja tuntemattomiakin. Olen tehnyt omia varotoimenpiteitä ja pyrkinyt omalla toiminnallani varmistamaan sen, etten sairastu tai tartutata muita. En voi tehdä tämän enempää. Ulkona oli kaunis ilma ja linnut lauloivat.
Ehkä näin piti tapahtua, jotta maapallomme ei tuhoudu. Ehkä tämän jälkeen palaamme taas perusasioiden äärelle. Ehkä meillä ei ole enää varaa matkustaa tai kuluttaa turhaan. Ehkä uusliberalistinen riistokapitalismi häviää tämän taistelun ja saamme tilanne jotakin oikeudenmukaisempaa.
Olen varmaankin liian sinisilmäinen ja naiivi, mutta ehkä tässä voi olla jotain hyvääkin.
Ehkäpä.
Itse luulen että ihmiset tulevat matkustelemaan vain entistä enemmän tämän jälkeen, ihminen on itsekäs olento, valitettavasti.
Mutta jos siihen ei ole rahaa? Monet yritykset ja lentoyhtiöt menevät konkkaan, valitettavasti.
Kyllä jollakin on rahaa aina. Minulle sopisi jos matkustelu olisi yhtä kallista kuin vielä 90-luvulla. Pysyy päästötkin kurissa, mutta joku Finnair ei mene nurin kuitenkaan.
Valtionyhtiö.
Oon vähän samaa mieltä. Osa julkkista sentää osaa näyttää inhimillisyyttä. Sofi Oksanen yllätti positiivisesti kiitos heille. erityisesti kaikille jotka auttavat toisiaan tänä aikana pyytteettömästi.Tämä tulee koskettaan kaikkia meitä.