Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Kohta sähköt pois ja ennätys pakkaset iskee yllätäen, niin se myrphy iskee....
– Ydinvoimaloiden porukkaa ei korvata millään, sillä valvomoon ovat oikeutettuja menemään vain nimetyt henkilöt. Jos voimaloita joutuisi ajamaan alas, idästä saisi tietysti sähköä, mutta kyllä itsenäinen energiansaanti on keskeisiä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Yle ykkösessä telkkarissa kohta hallitus kertoo toimista.
Toimiiko teillä Areenassa nyt telkkarin suora ykköskanava. Mulla ei. (ykkösellä on keskustelua koronasta nyt, mutta kohta tulee se tiedotustilaisuus)
Ei toimi YLE Areena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahastahan nämä taas vain puhuu ylen korona tiedotuksesta. Raha raha ja raha.
Miten yhteiskuntaa ilman rahaa pyöritetään? Kauanko sinä selviäisit ilman rahaa?
Just näin. Paradoksaalista että ne jotka on eniten muiden rahoista (=sosiaalituet) riippuvaisia, valittavat eniten siitä että niiden tukien maksu yritetään jatkossakin turvata. Eivät siis ymmärrä talouden kiertokulusta paljoakaan, tai mitään.
Vähämielinen kansa kirjoitti:
On se kyllä kumma, miten vähällä järjellä täällä pääsee johtotehtäviin. Oli kyse sitten maan hallituksesta tai erilaisista instansseista. Itse tajusin heti Kiinan tilanteesta kuultuani, että näin käy joka paikassa. Koetin tolkuttaa sitä ystäville ja keskustelupalstoille tammikuusta lähtien, mutta naureskelua ja v*ttuilua vaan tuli osakseni. No, mieluummin olisin ollut väärässä.
Sama, mutta en kyllä arvannut nopeutta. Tuo Italian tapaus tuli ihan puskista. Ajattelin että suurempi hässäkkä Euroopassa tulisi vasta huhti-toukokuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Pohjanmaalla 17 uutta koronavirustartuntaa – kaikki samalla seurueella
Toistaiseksi ja onneksi kaikki suomalaiskoronat ovat vain lievästi sairaana ja kotihoidossa, kuten flunssaan ja influenssaankin sairastuneet.
Sairastin koronan pikku flunssana, kuten suurin osa aktiivisista suomalaisista tulee sairastamaan.
Onneksi Suomesta pääsee vielä ulos, Nizza odottaa ⛵ pääsee kauas tästä vouhotuksesta.
Terve MENOA 😂👋🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla saattaa olla korona ja lapsella myös. Lääkäri totesi oireet ja että on keuhkoissa kuumeeton keuhkokuume, mutta en täytä testikriteereitä, eikä siis edes testata. Lääkäri ohitti koronahuolen aivan täysin, eikä antanut mitään ohjeita. Kehotti vaan ilmoittelemaan 2 viikon päästä, että millainen vointi on silloin.
Nyt puhutaan yhä siitä, että pitäisi pestä käsiä, jottei saa tartuntaa. Mutta en ole nähnyt mitään neuvoja niille, joilla se ehkä jo on. Ollaan nyt vaan täällä kotona ja jännitän, että tapahtuuko jotain eskaloitumista. Haluaisin tietää, että voiko tätä jollain yrittää hoitaa otse tai edistää oman elimistön toimintaa sen kukistamiseen.
Pitäisi antaa jo neuvoja niillekin, joilla se ehkä jo on. Niitä tulee paljon lisää lähipäivinä.
Jos joku kysyy meidän oireista, niin toisella yskä, toisella kurkkukipua, molemmilla päänsärkyä, väsymystä, toisella lämpöä ja välillä kuuma ja välillä kylmä, ja toisella tasaista alilämpöä, toisella keuhkoissa todettu lievä keuhkokuume.
Mua myös huolettaa, että mihin lapsi pääsee hoitoon, jos joudun itse sairaalaan. Olen yksinhuoltaja, eikä mahdollista koronasairasta lasta voi laittaa hoitoon kellekään sukulaiselle. Mitä heille silloin tapahtuu? Miksei tästä voisi tehdä jotain lehtijuttua - olisiko täällä toimittajaa?
No jos kerran lapsikin on sairas, niin eiköhän hän pääse yh-äidin mukana sairaalaan.
En tiedä millaiset olot siellä on, mutta jos äiti on hengityskoneessa, niin ei kai siinä lapsi voi vierellä elellä?
On se kyllä kumma, miten vähällä järjellä täällä pääsee johtotehtäviin. Oli kyse sitten maan hallituksesta tai erilaisista instansseista. Itse tajusin heti Kiinan tilanteesta kuultuani, että näin käy joka paikassa. Koetin tolkuttaa sitä ystäville ja keskustelupalstoille tammikuusta lähtien, mutta naureskelua ja v*ttuilua vaan tuli osakseni. No, mieluummin olisin ollut väärässä.
Niin, joka paikassa. On täysin mahdotonta estää viruksen leviämistä. Eikö Australian vanha esimerkki ole sinulle tuttu?
Tästä on ihan turha höyrytä, valtiot on kokeilleet eri konsteja eikä mikään toimi kunnolla. Kaikilla on enemmän tai vähemmän paskat housuissa.
Nyt on tilanne tämä, ja tästä mennään eteenpäin. Kuolemia tulee, se on selvä. Tosin tulisi niitä ilmankin koronaa.
Tästä pitäisi katsoa rakentavasti eteenpäin eikä räyhätä sivu toisensa jälkeen menneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko teillä Areenassa nyt telkkarin suora ykköskanava. Mulla ei. (ykkösellä on keskustelua koronasta nyt, mutta kohta tulee se tiedotustilaisuus)
Ei toimi YLE Areena.
Kiitos tiedosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinne meni rännistä alas kaikki oma "valmistautuminen". Olemme keränneet kotivaraa, välttäneet ihmiskontakteja, kauppoja ym. ja olleet menemättä harrastuksiin. Aikuiset etätöissä ja eskarilainen kotona.
Äitini oli sunnuntaina hautajaisissa, jossa oli pahimmalta epidemia-alueelta Itävallasta tullut sukulainen. Ja äitinihän tuli sitten illalla meillä käymään, ei pessyt edes käsiään. Ihmettelin, että piti edes tulla käymään. Kertoi vasta sitten tänään, että tällainen tapaus oli paikalla. Eli nyt sitten sormet ristiin ettei tällä sukulaisella ollut tartuntaa.
Itse yrittää tehdä kaikkensa ettemme saisi virusta niin sitten tällaiset ajattelemattomat vesittää kaiken. Voin kertoa, että aavistuksen *ituttaa.
Kuinka sattuikaan taas sopivasti.
Ketjussa on ollut jo aika monta vastaavanlaista "tarinaa", kuka näitä oikein kehittelee ja miksi?
Eiköhän se ole THL, jonka ykkösprioriteetti on estää kaikki viruksen leviämiseen valmistautuminen kansalaisilta.
Suomessa ilmeisesti parhaillaan tehdään empiiristä tutkimusta jossa selvitetään hengenvaarallisen viruksen vapaata leviämistä yhteiskunnassa joka ei suojaudu. Kukahan tutkimuksen on tilannut?
Varmaan thl stm ja hallitus. Paitsi halauavat ihmisvihassaan eroon miehistä vanhuksista ja muista Haluavat selvittää miten maailman vaarallisimpiin viruksiin kuuluva sars2 käyttäytyy Suomessa ja onkohan kenties fysiikan kemian biokemian ja matematiikan lainalaiauudet aivan erilaiset täällä koronajackpotlottovoittajien maassa vaikkapa verrattuna Italiaan.
Voi itku että tuon Ylen Maria Stenroosin ulosanti on heikkoa.
Hallitus on varmaan miettinyt toimenpiteitä itsensä suojelemiseksi.
YLE TV1: hallitus kertoo varautumisesta koronavirukseen ALKAA KOHTA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla saattaa olla korona ja lapsella myös. Lääkäri totesi oireet ja että on keuhkoissa kuumeeton keuhkokuume, mutta en täytä testikriteereitä, eikä siis edes testata. Lääkäri ohitti koronahuolen aivan täysin, eikä antanut mitään ohjeita. Kehotti vaan ilmoittelemaan 2 viikon päästä, että millainen vointi on silloin.
Nyt puhutaan yhä siitä, että pitäisi pestä käsiä, jottei saa tartuntaa. Mutta en ole nähnyt mitään neuvoja niille, joilla se ehkä jo on. Ollaan nyt vaan täällä kotona ja jännitän, että tapahtuuko jotain eskaloitumista. Haluaisin tietää, että voiko tätä jollain yrittää hoitaa otse tai edistää oman elimistön toimintaa sen kukistamiseen.
Pitäisi antaa jo neuvoja niillekin, joilla se ehkä jo on. Niitä tulee paljon lisää lähipäivinä.
Jos joku kysyy meidän oireista, niin toisella yskä, toisella kurkkukipua, molemmilla päänsärkyä, väsymystä, toisella lämpöä ja välillä kuuma ja välillä kylmä, ja toisella tasaista alilämpöä, toisella keuhkoissa todettu lievä keuhkokuume.
Mua myös huolettaa, että mihin lapsi pääsee hoitoon, jos joudun itse sairaalaan. Olen yksinhuoltaja, eikä mahdollista koronasairasta lasta voi laittaa hoitoon kellekään sukulaiselle. Mitä heille silloin tapahtuu? Miksei tästä voisi tehdä jotain lehtijuttua - olisiko täällä toimittajaa?
No jos kerran lapsikin on sairas, niin eiköhän hän pääse yh-äidin mukana sairaalaan.
En tiedä millaiset olot siellä on, mutta jos äiti on hengityskoneessa, niin ei kai siinä lapsi voi vierellä elellä?
Ei siellä mikään lapsi saa lääkäreiden ja hoitajien jaloissa pyöriä. Eihän siinä ole edes tilaa jos yksi tehohoito potilas vaatii 4-5 hoitajaa. Kannattaa katsoa se Italian videon. Kummasti aukee silmät. On jöö pikku flunssa.
Kuinkahan monella tuolla on jo korona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi YLE Areena.
Kiitos tiedosta
Minulla on toiminut kokoajan
Vierailija kirjoitti:
Hallitus on varmaan miettinyt toimenpiteitä itsensä suojelemiseksi.
Eiköhän näille ole maan alla karanteeni tilat jos oikein pahaksi menee ja ruokaa varastoidaan heille.
Kyllä tämä tuntuu hullulta. Kun on melkein alusta asti tätä koko hommaa seurannut ja tuo korona vaan vyöryy maailmalla lähemmäs ja lähemmäs. Aluksi se tuntui niin kaukaiselta ja vielä uskalsi ajatella, että jospa se saadaan ajoissa kuriin... pelottaa läheisten perussairaiden ja muiden riskiryhmäläisten puolesta, mutta enpä kyllä itsekään mitenkään haluaisi tuota tautia saada. Aika arvaamaton tuntuu olevan ja pitkäkestoinen...
Vierailija kirjoitti:
Niin, joka paikassa. On täysin mahdotonta estää viruksen leviämistä. Eikö Australian vanha esimerkki ole sinulle tuttu?
Tästä on ihan turha höyrytä, valtiot on kokeilleet eri konsteja eikä mikään toimi kunnolla. Kaikilla on enemmän tai vähemmän paskat housuissa.
Nyt on tilanne tämä, ja tästä mennään eteenpäin. Kuolemia tulee, se on selvä. Tosin tulisi niitä ilmankin koronaa.
Tästä pitäisi katsoa rakentavasti eteenpäin eikä räyhätä sivu toisensa jälkeen menneitä.
Kaikki jauhaa näistä kuolemista!! Mutta kun tärkeää olisi se, että tautia pitäisi hidastaa, jotta kaikki eivät sairastuisi yhtä aikaa, niinkuin Italiassa ja Espanjassa näköjään tulee käymään. WHO suositteli juuri tätä, kaikki mahdolliset hidastukset(karanteenit, rajoitukset yms.) käyttöön. Espanjan lääkärit yrittävät nyt toitottaa samaa.
Ministeri Ohisalo on "flunssassa" eikä pääse tiedotustilaisuuteen paikalle. Hmm...
Kannattaa käydä suihkussa heti kun tulee kaupasta.