Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Rahasta siellä puhutaan. Kun valtiovarainministeri on mukana.
Varmaan menee liikaa sitä rahaa, jos tulee suurempia karanteeneja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä tuntuu hullulta. Kun on melkein alusta asti tätä koko hommaa seurannut ja tuo korona vaan vyöryy maailmalla lähemmäs ja lähemmäs. Aluksi se tuntui niin kaukaiselta ja vielä uskalsi ajatella, että jospa se saadaan ajoissa kuriin... pelottaa läheisten perussairaiden ja muiden riskiryhmäläisten puolesta, mutta enpä kyllä itsekään mitenkään haluaisi tuota tautia saada. Aika arvaamaton tuntuu olevan ja pitkäkestoinen...
Mä näin jo silloin mihin tämä tilanne kehittyy. Kaikki merkit oli ilmassa jo silloin.
THL:n sivut ilmeisesti kaatuneet. Ei lataudu ainakaan minulla.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monella tuolla on jo korona
eikä mitään suokavarusteita kenelläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Pohjanmaalla 17 uutta koronavirustartuntaa – kaikki samalla seurueella
Toistaiseksi ja onneksi kaikki suomalaiskoronat ovat vain lievästi sairaana ja kotihoidossa, kuten flunssaan ja influenssaankin sairastuneet.
Sairastin koronan pikku flunssana, kuten suurin osa aktiivisista suomalaisista tulee sairastamaan.
Kiva sulle! Menit varmaan töihinkin ja julkisiin ja kauppaan tuossa "pikku flunssassa"?
Vierailija kirjoitti:
Ministeri Ohisalo on "flunssassa" eikä pääse tiedotustilaisuuteen paikalle. Hmm...
Halaili kansainvälisesti juuri
Pölvästikö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HUSin lekuri on kirurgi. Palannut Itävallasta, ehtinyt olla osan päivästä töissä ennen kun oireet alkoi. Tavalliseen tapaan altistuneita on toi vähän (4) ja heistäkin yksi täysin suojattuna.
Lähes 30 henkilökunnan jäsentä.
Ei lähes vaan 30!
Klassikko siis:
Sunnuntaina Tirolista. Maanantaina duuniin.
THL:n hölmöilyn ja viivyttelyn takia ei vielä ollut ohjeistusta joka olisi voinut estää tuon, eli kirurgin tulemisen vasta viiveellä töihin.Hieno ajoitus. No sydänkirurgeitahan meillä piisaa ja jos ei niin koulutetaan lisää.
Tämä tapaus on vähintäänkin strutsinmuna suoraan THL:n naamaan. Täysin estettävissä. Yrityksessämme ulkomailta palaava tekee etätöitä 14 päivää.
Olen samaa mieltä, että olisi ollut estettävissä, mutta miten lääkäri tekee etätöitä? Ainoa tapa estää tämä olisi ollut kieltää ulkomaanmatkat jo aikoja sitten.
Toisaalta ehkä hyvä että nämä lääkärit sairastavat taudin näin alkuvaiheessa, eivätkä silloin kun terveydenhuolto kaatuu.
Paitsi että voivat sairastua uudelleenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ministeri Ohisalo on "flunssassa" eikä pääse tiedotustilaisuuteen paikalle. Hmm...
Eduskunnassa luetaan tänään välikysymys Ohisalon toiminnasta Turkkn/Kreikan rajavalvonnasta, eikä hän kai uskaltanut menmä paikalle kuumtelemaan sitä ja ilmoitti olevansa flunssassa.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus on varmaan miettinyt toimenpiteitä itsensä suojelemiseksi.
No tuskin enempää kuin Iranissa.
Se on nyt kuulkaa elosta tullut venäläinen ruletti.
Kiitos thl ohjeiden jotka vähätteli sarsia flunssaksi.
Ja antoi epidemia alueen sankareiden mennä töihin opettajina vaikka Whon mukaan oireettomatkin tartuttaa.
Ne milanon matkaajat sanoi iltasanomissa että ei vois vähempää kiinnostaa...kuten ei hallitusta thl tai stm viranomaisiakaan. Ne pelleilee meidän hengellä.
Nyt viimeistään eteläkorean keinot käyttöön!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla saattaa olla korona ja lapsella myös. Lääkäri totesi oireet ja että on keuhkoissa kuumeeton keuhkokuume, mutta en täytä testikriteereitä, eikä siis edes testata. Lääkäri ohitti koronahuolen aivan täysin, eikä antanut mitään ohjeita. Kehotti vaan ilmoittelemaan 2 viikon päästä, että millainen vointi on silloin.
Nyt puhutaan yhä siitä, että pitäisi pestä käsiä, jottei saa tartuntaa. Mutta en ole nähnyt mitään neuvoja niille, joilla se ehkä jo on. Ollaan nyt vaan täällä kotona ja jännitän, että tapahtuuko jotain eskaloitumista. Haluaisin tietää, että voiko tätä jollain yrittää hoitaa otse tai edistää oman elimistön toimintaa sen kukistamiseen.
Pitäisi antaa jo neuvoja niillekin, joilla se ehkä jo on. Niitä tulee paljon lisää lähipäivinä.
Jos joku kysyy meidän oireista, niin toisella yskä, toisella kurkkukipua, molemmilla päänsärkyä, väsymystä, toisella lämpöä ja välillä kuuma ja välillä kylmä, ja toisella tasaista alilämpöä, toisella keuhkoissa todettu lievä keuhkokuume.
Mua myös huolettaa, että mihin lapsi pääsee hoitoon, jos joudun itse sairaalaan. Olen yksinhuoltaja, eikä mahdollista koronasairasta lasta voi laittaa hoitoon kellekään sukulaiselle. Mitä heille silloin tapahtuu? Miksei tästä voisi tehdä jotain lehtijuttua - olisiko täällä toimittajaa?
No jos kerran lapsikin on sairas, niin eiköhän hän pääse yh-äidin mukana sairaalaan.
En tiedä millaiset olot siellä on, mutta jos äiti on hengityskoneessa, niin ei kai siinä lapsi voi vierellä elellä?
Missä sanoin että vierellä? Jospa sairaille lapsille olis sairaalassa vaikka oma huone, vai mitä?
Sannan jokerihymy ei hyydy vieläkään.
Suositellaan Suositellaan Suositellaan Suositellaan😳😳😳😳😳
Korona-tiedotustilaisuus on alkamassa ja rohkeasti sitä ryhdyin katsomaan vaikka pelottaa että vaan jatkavat virnuiluaan.
Ennen tiedotustilaisuuden alkua siellä sanottiin, että tilanne on hallinnassa.
Jees jees, ihan varmasti on. Ei tämä ole kenelläkään hallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehoittaisin kaikkia kiinnittämään huomiota siihen, kuinka paljon täällä palstalla on tällä hetkellä ketjuja, joissa yritetään lietsoa epäluottamusta ja suoranaista vihaa viranomaisia, terveysviranomaisia ja päättäjiä kohtaan (kohteena erityisesti hallituksen naisministerit). Koronavirus on asia, joka on otettava vakavasti. Kuitenkin vakavan tilanteen käyttäminen oman poliittisen agendan edistämiseen, yhteiskuntajärjestyksen heikentämiseen ja epäluottamuksen lietsomiseen viranomaisia kohtaan on vähintään yhtä vakava uhka Suomelle kuin korona.
#trollit #hybridivaikuttaminen
Tämä. Kaikkien pitäisi tutustua palkitun kyberturvallisuusasiantuntija Jessikka Aron kirjaan, jotta silmät aukeasivat sille, että venäjäntrollit ja kaikenmaailman persut tässä lietsovat paniikkia.
Olen niin kyllästynyt siihen, että edes uusia Star Wars -elokuvia ei saa kritisoida eikä nyt sitten edes vaarallisia viruksia pelätä ilman, että joku syyttää venäläiseksi trolliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HUSin lekuri on kirurgi. Palannut Itävallasta, ehtinyt olla osan päivästä töissä ennen kun oireet alkoi. Tavalliseen tapaan altistuneita on toi vähän (4) ja heistäkin yksi täysin suojattuna.
Lähes 30 henkilökunnan jäsentä.
Ei lähes vaan 30!
Klassikko siis:
Sunnuntaina Tirolista. Maanantaina duuniin.
THL:n hölmöilyn ja viivyttelyn takia ei vielä ollut ohjeistusta joka olisi voinut estää tuon, eli kirurgin tulemisen vasta viiveellä töihin.Hieno ajoitus. No sydänkirurgeitahan meillä piisaa ja jos ei niin koulutetaan lisää.
Tämä tapaus on vähintäänkin strutsinmuna suoraan THL:n naamaan. Täysin estettävissä. Yrityksessämme ulkomailta palaava tekee etätöitä 14 päivää.
Olen samaa mieltä, että olisi ollut estettävissä, mutta miten lääkäri tekee etätöitä? Ainoa tapa estää tämä olisi ollut kieltää ulkomaanmatkat jo aikoja sitten.
Toisaalta ehkä hyvä että nämä lääkärit sairastavat taudin näin alkuvaiheessa, eivätkä silloin kun terveydenhuolto kaatuu.
Unohdat sen että tuo lääkäri voi kuolla siihen tautiin.
Parempihan olisi että myöhemmin sairastuisi ja kuolisi, ehtii hoitaa potilaita sitä ennen enemmän.
Diipadaapaaaaaaa taas Marinilta😁😁😁😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla saattaa olla korona ja lapsella myös. Lääkäri totesi oireet ja että on keuhkoissa kuumeeton keuhkokuume, mutta en täytä testikriteereitä, eikä siis edes testata. Lääkäri ohitti koronahuolen aivan täysin, eikä antanut mitään ohjeita. Kehotti vaan ilmoittelemaan 2 viikon päästä, että millainen vointi on silloin.
Nyt puhutaan yhä siitä, että pitäisi pestä käsiä, jottei saa tartuntaa. Mutta en ole nähnyt mitään neuvoja niille, joilla se ehkä jo on. Ollaan nyt vaan täällä kotona ja jännitän, että tapahtuuko jotain eskaloitumista. Haluaisin tietää, että voiko tätä jollain yrittää hoitaa otse tai edistää oman elimistön toimintaa sen kukistamiseen.
Pitäisi antaa jo neuvoja niillekin, joilla se ehkä jo on. Niitä tulee paljon lisää lähipäivinä.
Jos joku kysyy meidän oireista, niin toisella yskä, toisella kurkkukipua, molemmilla päänsärkyä, väsymystä, toisella lämpöä ja välillä kuuma ja välillä kylmä, ja toisella tasaista alilämpöä, toisella keuhkoissa todettu lievä keuhkokuume.
Mua myös huolettaa, että mihin lapsi pääsee hoitoon, jos joudun itse sairaalaan. Olen yksinhuoltaja, eikä mahdollista koronasairasta lasta voi laittaa hoitoon kellekään sukulaiselle. Mitä heille silloin tapahtuu? Miksei tästä voisi tehdä jotain lehtijuttua - olisiko täällä toimittajaa?
No jos kerran lapsikin on sairas, niin eiköhän hän pääse yh-äidin mukana sairaalaan.
En tiedä millaiset olot siellä on, mutta jos äiti on hengityskoneessa, niin ei kai siinä lapsi voi vierellä elellä?
Missä sanoin että vierellä? Jospa sairaille lapsille olis sairaalassa vaikka oma huone, vai mitä?
Kun sairaita alkaa tulemaan paljon niin ei kaikille riitä omia huoneita. Osa joutuu olemaan käytävällä lattialla patjoilla, kenttäsairaaloita (teltta ulkona?). Kiinassahan naulattiin sairaiden ihmisten kotiovia kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Suositellaan Suositellaan Suositellaan Suositellaan😳😳😳😳😳
Aivan yhtä tyhjän kanssa tämä. No, en ole pettynyt enkä yllättynyt kun en mitään odottanutkaan. Jokainen huolehtikoon itsestään parhaan kykynsä mukaan.
Aivan turha tiedotus samaa suositusta suositusten perään!!!!
T-solu puolustus on vain yksi este ko. viruksen läpipääsyssä.
Corona sen sijaan ajaa läpi kolmen barrieerin eli esteen puolustuksessa.
Mikä on ainutlaatuista historiassa.
Tiedot rokotteen kehityksestä, ei nyt riehuvasta viruksesta.