Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Tämä kuulostaisi mahtavalta jos nyt olisi menossa vasta se helmikuun tiedotustilaisuus. Nämä kaikki toimet olisi ollut mahdollista tehdä jo silloin, eikä mikään olisi ollut ylireagointia mutta kun niin ei. Nyt tämä on too little too late,
Jotenkin Marin näyttää ja vaikuttaa hassulta ja epärehelliseltä kun yrittää olla niin kovin jämäkkä ja vahva johtaja. Ihmeellistä kat ko pu het ta ja puheen nuotti on aivan omituinen. Vai onko se oikeasti ihan hädissään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä tuntuu hullulta. Kun on melkein alusta asti tätä koko hommaa seurannut ja tuo korona vaan vyöryy maailmalla lähemmäs ja lähemmäs. Aluksi se tuntui niin kaukaiselta ja vielä uskalsi ajatella, että jospa se saadaan ajoissa kuriin... pelottaa läheisten perussairaiden ja muiden riskiryhmäläisten puolesta, mutta enpä kyllä itsekään mitenkään haluaisi tuota tautia saada. Aika arvaamaton tuntuu olevan ja pitkäkestoinen...
Mä näin jo silloin mihin tämä tilanne kehittyy. Kaikki merkit oli ilmassa jo silloin.
No sinunhan kannattaa asettua ehdolle ensi vaaleissa. Noilla selvännäkijän kyvyillä varustettua ihmistä todella tarvitaan tämän maan johtoon. Näet ennalta varmaan myös pörssikurssien kehityksen.
Uskallatko katsoa paljonko Euroopassa jo sairaita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus on varmaan miettinyt toimenpiteitä itsensä suojelemiseksi.
Eiköhän näille ole maan alla karanteeni tilat jos oikein pahaksi menee ja ruokaa varastoidaan heille.
Aika turhaa, kun nuokin on kohtuullisen helposti korvattavissa olevia ihmisiä. Ei ole tarkoitus olla epäkunnioittava, mutta kyllä noihin hommiin löytyy halukkaita.
Miten tuo robotti puhuu noin pätkimällä? Loppuuko siitä virta?
Testejä rajoitetaan, että riittää kaikille.
Ei saa rajoittaa vaan lisätä.
Ollila voi hakea kapsäkillä kauppasaksoilta. Kuten kännyköihin aikoinaan ja Olli Pekka Sveitsistä eikun suoraan tullin ohi.
Marin tankkaa, kuin lukisi agendaa jostain syvältä. Laitoit sanat suuhuni.
Karmeeta katsottavaa.
Torkkua ei taas näy missään.
Manna Sarinia vaan hymyilyttää....
500 henkilön kokoontumiset perutaan kuitenkin toukokuun loppuun saakka, hyvä!
Niinpä. Pelottavaa, todella 😱
Pekosella herpes huulessa.
UM heräsi näköjään päiväunilta ja suositteli olemaan matkustamatta ulkomaille. Kappas vaan. Nyt ilmeisesti alkaa suomalaiset viranomaiset heräilemään kun osuu lähelle kotipesää ja huomataan että korona ei poistunutkaan maagisesti eikä suomalaisten geenit olekaan ylivertaisia tartuntatautien suhteen. Toisaalta Ruotsi ja Norjakin ovat reagoineet hitaasti joten samassa veneessä ollaan. Tyhmästä päästä kärsii koko Eurooppa. Näillä mennään...
Tekin törkimykset voisitte kommentoida omilla nimillänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla saattaa olla korona ja lapsella myös. Lääkäri totesi oireet ja että on keuhkoissa kuumeeton keuhkokuume, mutta en täytä testikriteereitä, eikä siis edes testata. Lääkäri ohitti koronahuolen aivan täysin, eikä antanut mitään ohjeita. Kehotti vaan ilmoittelemaan 2 viikon päästä, että millainen vointi on silloin.
Nyt puhutaan yhä siitä, että pitäisi pestä käsiä, jottei saa tartuntaa. Mutta en ole nähnyt mitään neuvoja niille, joilla se ehkä jo on. Ollaan nyt vaan täällä kotona ja jännitän, että tapahtuuko jotain eskaloitumista. Haluaisin tietää, että voiko tätä jollain yrittää hoitaa otse tai edistää oman elimistön toimintaa sen kukistamiseen.
Pitäisi antaa jo neuvoja niillekin, joilla se ehkä jo on. Niitä tulee paljon lisää lähipäivinä.
Jos joku kysyy meidän oireista, niin toisella yskä, toisella kurkkukipua, molemmilla päänsärkyä, väsymystä, toisella lämpöä ja välillä kuuma ja välillä kylmä, ja toisella tasaista alilämpöä, toisella keuhkoissa todettu lievä keuhkokuume.
Mua myös huolettaa, että mihin lapsi pääsee hoitoon, jos joudun itse sairaalaan. Olen yksinhuoltaja, eikä mahdollista koronasairasta lasta voi laittaa hoitoon kellekään sukulaiselle. Mitä heille silloin tapahtuu? Miksei tästä voisi tehdä jotain lehtijuttua - olisiko täällä toimittajaa?
No jos kerran lapsikin on sairas, niin eiköhän hän pääse yh-äidin mukana sairaalaan.
En tiedä millaiset olot siellä on, mutta jos äiti on hengityskoneessa, niin ei kai siinä lapsi voi vierellä elellä?
Missä sanoin että vierellä? Jospa sairaille lapsille olis sairaalassa vaikka oma huone, vai mitä?
Onko siellä sairaaloissa huoneita lapsille ja kuka heitä hoitaa niissä? Moni haluaisi varmasti tietää. Miksei siitä tiedoteta?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006436541.html
Taitaa Maisa Torppa silti toteuttaa häämatkansa
Hieno all female panel jälleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla saattaa olla korona ja lapsella myös. Lääkäri totesi oireet ja että on keuhkoissa kuumeeton keuhkokuume, mutta en täytä testikriteereitä, eikä siis edes testata. Lääkäri ohitti koronahuolen aivan täysin, eikä antanut mitään ohjeita. Kehotti vaan ilmoittelemaan 2 viikon päästä, että millainen vointi on silloin.
Nyt puhutaan yhä siitä, että pitäisi pestä käsiä, jottei saa tartuntaa. Mutta en ole nähnyt mitään neuvoja niille, joilla se ehkä jo on. Ollaan nyt vaan täällä kotona ja jännitän, että tapahtuuko jotain eskaloitumista. Haluaisin tietää, että voiko tätä jollain yrittää hoitaa otse tai edistää oman elimistön toimintaa sen kukistamiseen.
Pitäisi antaa jo neuvoja niillekin, joilla se ehkä jo on. Niitä tulee paljon lisää lähipäivinä.
Jos joku kysyy meidän oireista, niin toisella yskä, toisella kurkkukipua, molemmilla päänsärkyä, väsymystä, toisella lämpöä ja välillä kuuma ja välillä kylmä, ja toisella tasaista alilämpöä, toisella keuhkoissa todettu lievä keuhkokuume.
Mua myös huolettaa, että mihin lapsi pääsee hoitoon, jos joudun itse sairaalaan. Olen yksinhuoltaja, eikä mahdollista koronasairasta lasta voi laittaa hoitoon kellekään sukulaiselle. Mitä heille silloin tapahtuu? Miksei tästä voisi tehdä jotain lehtijuttua - olisiko täällä toimittajaa?
No jos kerran lapsikin on sairas, niin eiköhän hän pääse yh-äidin mukana sairaalaan.
En tiedä millaiset olot siellä on, mutta jos äiti on hengityskoneessa, niin ei kai siinä lapsi voi vierellä elellä?
Missä sanoin että vierellä? Jospa sairaille lapsille olis sairaalassa vaikka oma huone, vai mitä?
Kun sairaita alkaa tulemaan paljon niin ei kaikille riitä omia huoneita. Osa joutuu olemaan käytävällä lattialla patjoilla, kenttäsairaaloita (teltta ulkona?). Kiinassahan naulattiin sairaiden ihmisten kotiovia kiinni.
Lapsille oma huone. Monikossa. Siis monta lasta samaan huoneeseen. Jos näitä sairaiden yksinhuoltajien sairaita tulevia orpolapsia on siis enemmänkin. Tajuatko? Tuskinpa halukkaita sijaiskoteja on koronasairaille lapsille ihan pilvin pimein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä sairaaloissa huoneita lapsille ja kuka heitä hoitaa niissä? Moni haluaisi varmasti tietää. Miksei siitä tiedoteta?
No ei tietenkään ole. Lapsi menee sijaishoitoon vanhemman sairastaessa.
En ymmärrä. Miksi me odotetaan koulujen ja yliopistojen kanssa? Korona-käyrä seuraa täydellisesti muiden maiden käyriä joten on hyvin todennäköistä että koulut joka tapauksessa suljetaan. Miksi hallitus/Suomi kuvittelee että meillä epidemia kehittyisi jotenkin toisin? Eikö olisi parempi tehdä päätös pari päivää "liian aikaisin" kuin pari päivää liian myöhään?
Hahahah, korona-infopisteet rajoille :D Ja korona-tietoa sisältävä älypuhelinsovellus :D
Näin Suomi varautuu pandemiaan! Luoja armahda...
Mutta koulut ja yliopistot pysyy auki. Ja kokoontumisia ei rajoiteta, ainoastaan suositellaan välttämään. MIKÄ TÄTÄ MAATA VAIVAA??!?!?