Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
43121/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen tiedotustilaisuus siirtyy klo 14.

”Sanotaaks viel et tää on vaa flunssa? Mikä se kuolleisuus olikaan, yks tuhannesta? Ja sit kaikki nyökytelkää ettei mitää hätää”.

Vierailija
43122/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinne meni rännistä alas kaikki oma "valmistautuminen". Olemme keränneet kotivaraa, välttäneet ihmiskontakteja, kauppoja ym. ja olleet menemättä harrastuksiin. Aikuiset etätöissä ja eskarilainen kotona.

Äitini oli sunnuntaina hautajaisissa, jossa oli pahimmalta epidemia-alueelta Itävallasta tullut sukulainen. Ja äitinihän tuli sitten illalla meillä käymään, ei pessyt edes käsiään. Ihmettelin, että piti edes tulla käymään. Kertoi vasta sitten tänään, että tällainen tapaus oli paikalla. Eli nyt sitten sormet ristiin ettei tällä sukulaisella ollut tartuntaa. 

Itse yrittää tehdä kaikkensa ettemme saisi virusta niin sitten tällaiset ajattelemattomat vesittää kaiken. Voin kertoa, että aavistuksen *ituttaa.

Kuinka sattuikaan taas sopivasti.

Ketjussa on ollut jo aika monta vastaavanlaista "tarinaa", kuka näitä oikein kehittelee ja miksi?

Eiköhän se ole THL, jonka ykkösprioriteetti on estää kaikki viruksen leviämiseen valmistautuminen kansalaisilta.

Suomessa ilmeisesti parhaillaan tehdään empiiristä tutkimusta jossa selvitetään hengenvaarallisen viruksen vapaata leviämistä yhteiskunnassa joka ei suojaudu. Kukahan tutkimuksen on tilannut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43123/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askon ei olisi pitänyt sitä Strömsötä todellakaan silloinkaan mainita kun asiat vielä olivat siinä jamassa että jotain oli tehtävissä ja oli varaa vitsailla.

Askolla on pian vitsit vähissä. Kuten koko Suomella ja koko maailmalla.

Tuo Tirolista tulleen kirurgin tapaus oli malliesimerkki siitä mihin huoleton ja ajattelematon toiminta johtaa.

Olisi luullut että edes Norjan silmälääkäritapauksesta olisi otettu opiksi. (Tosin siellähän oltiin vielä hölmömpiä kun tultiin oireisena töihin.)

Mutta ei. Uskomatonta.

Viranomaisten uskottavuus ja auktoriteetti alkaa horjua jos hölmöillään kuin amispellet.

Naurattaisi tuollainen sekoilu ellei kyse olisi äärimmäisen vakavasta asiasta.

Vierailija
43124/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla saattaa olla korona ja lapsella myös. Lääkäri totesi oireet ja että on keuhkoissa kuumeeton keuhkokuume, mutta en täytä testikriteereitä, eikä siis edes testata. Lääkäri ohitti koronahuolen aivan täysin, eikä antanut mitään ohjeita. Kehotti vaan ilmoittelemaan 2 viikon päästä, että millainen vointi on silloin.

Nyt puhutaan yhä siitä, että pitäisi pestä käsiä, jottei saa tartuntaa. Mutta en ole nähnyt mitään neuvoja niille, joilla se ehkä jo on. Ollaan nyt vaan täällä kotona ja jännitän, että tapahtuuko jotain eskaloitumista. Haluaisin tietää, että voiko tätä jollain yrittää hoitaa otse tai edistää oman elimistön toimintaa sen kukistamiseen.

Pitäisi antaa jo neuvoja niillekin, joilla se ehkä jo on. Niitä tulee paljon lisää lähipäivinä.

Jos joku kysyy meidän oireista, niin toisella yskä, toisella kurkkukipua, molemmilla päänsärkyä, väsymystä, toisella lämpöä ja välillä kuuma ja välillä kylmä, ja toisella tasaista alilämpöä, toisella keuhkoissa todettu lievä keuhkokuume.

Mua myös huolettaa, että mihin lapsi pääsee hoitoon, jos joudun itse sairaalaan. Olen yksinhuoltaja, eikä mahdollista koronasairasta lasta voi laittaa hoitoon kellekään sukulaiselle. Mitä heille silloin tapahtuu? Miksei tästä voisi tehdä jotain lehtijuttua - olisiko täällä toimittajaa?

Vierailija
43125/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää muuten ajako partaa, koska siitä tulee pieniä haavaumia aina joista korona voi päästä kehon sisään. Ite olen menossa käymään kaupassa ja tällainen tuli mieleen eli en aja nyt partaa.

:D 

Toisaalta karvoihin virus tarttuu helpommin. Sen takiahan ne kiinalaiset sairaanhoitajatkin ajettiin kaljuiksi.

Vierailija
43126/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinne meni rännistä alas kaikki oma "valmistautuminen". Olemme keränneet kotivaraa, välttäneet ihmiskontakteja, kauppoja ym. ja olleet menemättä harrastuksiin. Aikuiset etätöissä ja eskarilainen kotona.

Äitini oli sunnuntaina hautajaisissa, jossa oli pahimmalta epidemia-alueelta Itävallasta tullut sukulainen. Ja äitinihän tuli sitten illalla meillä käymään, ei pessyt edes käsiään. Ihmettelin, että piti edes tulla käymään. Kertoi vasta sitten tänään, että tällainen tapaus oli paikalla. Eli nyt sitten sormet ristiin ettei tällä sukulaisella ollut tartuntaa. 

Itse yrittää tehdä kaikkensa ettemme saisi virusta niin sitten tällaiset ajattelemattomat vesittää kaiken. Voin kertoa, että aavistuksen *ituttaa.

Kuinka sattuikaan taas sopivasti.

Ketjussa on ollut jo aika monta vastaavanlaista "tarinaa", kuka näitä oikein kehittelee ja miksi?

Siis mitä tarkoitat "kehittelee"??? Täysin käsittämätön tämä sun vastaus, täälläkö ei saisi kertoa omista kokemuksistaan ja tunnelmistaan?

Vierailija
43127/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastuneita on paljon enemmän kuin nuo luvut kertovat.

Tiedän tapauksen jossa henkilö oli kokousmatkalla keskieuroopassa (Satoja osallistujia ei maista) viime viikolla, nyt korkeassa kuumessa. Ei testata koska ko. maa ei ollut epidemia alue vielä viime viikolla.

Testejä pihtaillaan. On ilmeisesti sitten kallis ja paljon nätimpää pitää luvut pieninä eikä vaan Suomi?

Testien hinnat on 250€/100kpl.

Lähde?

Voit katsoa valmistajien sivuilta. Täällä oli linkki eilen. Olisko ollut sivuilla 2000-2050.

https://yle.fi/uutiset/3-11245527 

Tuon jutun perusteella saatavuus lienee isompi ongelma kuin hinta.

Ensi viikolla testataan Kuopiossa, Joensuussa ja Mikkelissä - ehkä:

"Mikäli kasettien toimitus sujuu odotetusti, testaaminen päästään aloittamaan maanantaina 16. maaliskuuta. Testikasettien kysyntä maailmalla on kuitenkin kova.

Saattaa olla, että meillä tulee olemaan vaikeuksia saada testikasetteja. Mutta toimittaja on luvannut meille, että me olisimme saamassa niitä tällä viikolla, sanoo Itä-Suomen laboratoriokeskuksen osaston ylilääkäri Ulla Kärkkäinen."

Pieni tyhmä hyväuskoinen Suomi jossain Euroopan reunalla ei kiinnosta kovia testipakettimarkkinoita. Johan meillä normaaliaikana on jääty jalkoihin lääketoimituksissakin, ja nyt on sentään WHO:n virallisesti julistama pandemia. Huolehditaan siis toisistamme.

Lähde testeistä TIB Molbiol.

Kotisivut ja firma lehdistössä. Auf deutsch.

Käännä googlella.

Vierailija
43128/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolettoman näköistä porukkaa tuolla Helsinki-Vantaalla.

Vierailija
43129/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen tiedotustilaisuus on siirtynyt arviolta 15 minuuttia. Sanoivat että ainakin 15 min.

Taitaa olla kuumat paikat, kun on sössitty tähän asti.

Leviäminen oli tasan tiedossa ja ennustettavissa.

Vieläköhän kehtaavat virnuillen sanoa, että "olisin kyllä enemmän huolissani kausi-influenssasta"?

Vierailija
43130/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä kumma, miten vähällä järjellä täällä pääsee johtotehtäviin. Oli kyse sitten maan hallituksesta tai erilaisista instansseista. Itse tajusin heti Kiinan tilanteesta kuultuani, että näin käy joka paikassa. Koetin tolkuttaa sitä ystäville ja keskustelupalstoille tammikuusta lähtien, mutta naureskelua ja v*ttuilua vaan tuli osakseni. No, mieluummin olisin ollut väärässä.

Vierailija
43131/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla saattaa olla korona ja lapsella myös. Lääkäri totesi oireet ja että on keuhkoissa kuumeeton keuhkokuume, mutta en täytä testikriteereitä, eikä siis edes testata. Lääkäri ohitti koronahuolen aivan täysin, eikä antanut mitään ohjeita. Kehotti vaan ilmoittelemaan 2 viikon päästä, että millainen vointi on silloin.

Nyt puhutaan yhä siitä, että pitäisi pestä käsiä, jottei saa tartuntaa. Mutta en ole nähnyt mitään neuvoja niille, joilla se ehkä jo on. Ollaan nyt vaan täällä kotona ja jännitän, että tapahtuuko jotain eskaloitumista. Haluaisin tietää, että voiko tätä jollain yrittää hoitaa otse tai edistää oman elimistön toimintaa sen kukistamiseen.

Pitäisi antaa jo neuvoja niillekin, joilla se ehkä jo on. Niitä tulee paljon lisää lähipäivinä.

Jos joku kysyy meidän oireista, niin toisella yskä, toisella kurkkukipua, molemmilla päänsärkyä, väsymystä, toisella lämpöä ja välillä kuuma ja välillä kylmä, ja toisella tasaista alilämpöä, toisella keuhkoissa todettu lievä keuhkokuume.

Mua myös huolettaa, että mihin lapsi pääsee hoitoon, jos joudun itse sairaalaan. Olen yksinhuoltaja, eikä mahdollista koronasairasta lasta voi laittaa hoitoon kellekään sukulaiselle. Mitä heille silloin tapahtuu? Miksei tästä voisi tehdä jotain lehtijuttua - olisiko täällä toimittajaa?

No jos kerran lapsikin on sairas, niin eiköhän hän pääse yh-äidin mukana sairaalaan. 

Vierailija
43132/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää muuten ajako partaa, koska siitä tulee pieniä haavaumia aina joista korona voi päästä kehon sisään. Ite olen menossa käymään kaupassa ja tällainen tuli mieleen eli en aja nyt partaa.

Älkää alapeukuttakaa hänen kommenttia - se on totta! 

Vierailija
43133/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteys sosiaalitoimeen, jos tällainen tilanne tulee. Olen pahoillani että Suomen vastuuttomat viranomaiset eivät testaa kaikkia, joilla voimakas hengitystieinfektio. 

Vierailija
43134/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko muilla Areenassa telkkarissa ykkösen suora lähetys.

Mulla ei

Vierailija
43135/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OLEN SANATON.

TÄYSIN ANTEEKSI ANTAMATONTA SYDÄNKIRURGILTA.

VOIS JOPA SANOA, ETTÄ V*TTU MIKÄ IDIOOT*I

Niinpä! Paljon koulutusta, ammattitaitoa ja -tietoa, mutta ei yhtään maalaisjärkeä eikä tilannetajua.

No, todistaa vain vanhan faktan: Ihminen voi olla samanaikaisesti huippuälykäs ja tyhmä kuin nokian saapas.

Vahvistusharha, kun on tarpeeksi fiksu ja todistanut sen itselleen, kuvittelee ettei voi tehdä typeryyksiä.

Vierailija
43136/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolassa ensimmäinen korona vainaja.

Vierailija
43137/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta karvoihin virus tarttuu helpommin. Sen takiahan ne kiinalaiset sairaanhoitajatkin ajettiin kaljuiksi.

No mulla ei ole koskaan sänkeä kummempaa kun en ole mikään wannabe viikinki tai pukinparta.

Vierailija
43138/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo tehtiin propagandatemppuna. Ainoastaan naisten päät ajeltiin, ei miesten, eikä naisillekkaan muka voitu jättää lyhyitä hiuksia kuten miehille ja peittää päähineellä. Valtion mediat täytettiin kuvilla kyynelehtivistä naishoitajista suuren taistelun uhrautujina.

Vierailija
43139/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin infektiolääkäri totesi koronan olevan ovela virus, liikkuville ja harrastaville se tulee todella lievänä. Huonompikuntoisille taas rajumpana.

Itsellä ja koko perheellämme ollut lievän kausiflunssan oireita, joten lienee korona jo sairastettu. Isovanhemmatkin saaneet vain lievät oireet, mutta ovatkin aktiivisia ja hyväkuntoisia vakavistakin perussairauksistaan huolimatta.

Meilläkin oli varmasti jo toi tauti, pientä flunssapoikasta oli. Nyt jännitetään miten käy lomamatka me Eurooppaan. Ainakin konsertti jo peruttu, mikä harmittaa kyllä.

Vaikea sanoa onko korona ollut ja mennyt kun se oli vaan niin lievänä. Mutta toisaalta sellaisena se tuleekin hyväkuntoisille liikkuville ja harrastaville. Joten taitaa olla jo sairastettu. Ranskan matka odottaa viikon päästä ja nyt kaikki peukut pystyyn että päästään sinne 👍👍👍

Älä puhu paskaa. Koronan vakavaan tautimuotoon on sairastunut nuoria ja todella hyväkuntoisiakin, esim. Italian ensimmäinen tunnettu tapaus ja Ylen artikkelissa kuvattu Etelä-Korealaisen miehen tapaus.

Tämä. Ja korona ilmeisesti arpeuttaa keuhkoja. Mikä on urheilijalle tärkeää? No ne keuhkot hapenottokyvyn vuoksi. Miten juosta ja nostaa punttia jos hengitys on sama kuin imisi happea pillin läpi? Toinen juttu on munuaiset. Urheilija tarvitsee toimivat munuaiset, koska urheilijat syövät tavallista väkeä enemmän proteiinia.

Kaikki tarvitsevat toimivat munuaiset. Ja toimivat keuhkotkin olisi kivat. 

Vierailija
43140/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähämielinen kansa kirjoitti:

On se kyllä kumma, miten vähällä järjellä täällä pääsee johtotehtäviin. Oli kyse sitten maan hallituksesta tai erilaisista instansseista. Itse tajusin heti Kiinan tilanteesta kuultuani, että näin käy joka paikassa. Koetin tolkuttaa sitä ystäville ja keskustelupalstoille tammikuusta lähtien, mutta naureskelua ja v*ttuilua vaan tuli osakseni. No, mieluummin olisin ollut väärässä.

Olisit soittanut pääministerille heti.

Ketju on lukittu.