Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko kun STM:n demari Varhila muutama kuukausi sitten kaipasi yhteiskunnallista keskustelua siitä keitä meillä on varaa hoitaa, ja kuinka perusteellisesti?
Kova luu tuntuu olevan.
Kansa saa laisensa edusmiehet.
Vierailija kirjoitti:
Koskahan kauppojen kassahenkilöillä alkaa olemaan suojavarustus ? Sitten hankin kyllä minäkin. Siis toi naamasuojus.
Säälittävää, kun ketjussa olevien ihmisten suhtautuminen on just tällä tasolla. Oma toiminta perustuu massahysteriaan ja siihen, että olet pelokas idiootti, eikä mihinkään faktapohjaiseen, jonka voit perustella itsellesi. Millä faktoilla perustelisit itsellesi tuonkin naurettavan toimen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma lapseni on huomisesta alkaen rehtorin suostumuksella koti- ja etäopetuksessa. En tiedä vielä käytännön järjestelyistä, saako hän esim Skype-yhteydellä seurata opetusta vai miten homma hoidetaan.
Taustaksi, hän on infektioiden suhteen riskiryhmää ja koulussa asiaan suhtauduttiin äärimmäisen ymmärtäväisesti.
Kun saan tarkempaa tietoa kuinka opetus hänelle järjestetään, voin raportoida tännekin.
Miksi tämä ei voi olla sallittua kaikille lapsille joilla on mahdollisuus jäädä kotiin. 😥
Uskoakseni ottamalla yhteyttä koululle asian voisi järjestää. Toisen lapsemme, joka on jo yläkoulussa, rehtori vastasi, että huoltaja voi halutessaan hakea poissaoloa ja lupa kyllä myönnetään.
Vierailija kirjoitti:
Sairastuneita on paljon enemmän kuin nuo luvut kertovat.
Tiedän tapauksen jossa henkilö oli kokousmatkalla keskieuroopassa (Satoja osallistujia ei maista) viime viikolla, nyt korkeassa kuumessa. Ei testata koska ko. maa ei ollut epidemia alue vielä viime viikolla.
Testejä pihtaillaan. On ilmeisesti sitten kallis ja paljon nätimpää pitää luvut pieninä eikä vaan Suomi?
Testi ei paranna ketään, mutta kai tuo "sairastunut" ymmärtää potea kotona?
Miksi ei vaan olla kotona seuraavat kaksi viikkoa, paitsi sairaalat yms? Lentoasemat kiinni sama aika. Katkeaa se epidemia siihen nopeaa ja tekohauska, mieluummin kun vaan odotella aallon pyyhkivän yli. Ei kyse pelosta, vaan järjestä.
Elixiat laitettu kiinni kaikki kun Tapiolassa tartunta.
Jos tää oli täällä sori on niin paljon kommenttia että mahdoton kahlaa kaikkia!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
That’s it. Nyt otan lapset kotiopetukseen. Onneksi olen työtön. Sanon vaikka opettajille että olen flunssassa ja varuilta otan lapset pois koulusta. Mä en jaksa enää tätä munattomuutta ja sivusta seuraamista. 🙁
Niin samat ajatukset. Itse olen lomautettuna, ja ajattelin myös ottaa lapset pois koulusta viim maanantaina.
Kaikki suhteellisuudentajua omaavat ihmiset nauravat sinulle selkäsi takana ja näkevät, minkälainen turvattomuutta tunteva pelle sä oletkaan. Siis eihän tämä kivaa ole, mutta sinä kuulut raukkoihin, pakenet ensimmäisenä merten taa.
Sinulle tuntuu olevan ensiarvoisen tärkeää ettei kukaan tee mitään taudin suhteen. Miksi? Ihan kohta Suomessa on joka tapauksessa samat käytännöt kuin Tanskassa. Kyseessä ei ole "spektaakkeli" tai sitten Tanskalla on miljardeja ylimääräistä rahaa poltettavaksi viihteeseen.
Vai lisäämmekö Tanskan WHO:n ja Saksan seuraan epäluotettavien lähteiden listalle?
En ole sanonut, ettei kukaan saa tehdä mitään, haloo. Minusta toimet, joissa asiasta tiedotetaan ja terveitä suljetaan altistumisen takia karanteeniin ovat ihan riittäviä. Mitä ihmettä enempää kuin jo tehdään olisi syytä tehdä, mikä asiantuntija sinä olet perustelemaan muita toimia. Mutku mä haluun, koska mua pelottaa ei ole perustelu.
Tanska? Puola? Italia? jne. jne.
Siinä vaiheessa kun ympäri Euroopan ja maailman valtiot ottavat käyttöön aivan hillittömän järeita toimenpiteitä taitaa perustelutaakka olla Suomen hallituksella, THL:lä ja niiden kantoja tukevilla räksyillä kuten sinä.
Kuka kertoisi Sanna Ukkolalle että hän on Iltalehden kolumnissaan tänään joko
1) ymmärtänyt väärin mitä kuolleisuusprosentti tarkoittaa
2) laskenut prosentit päin hevon peetä
tai
3) tekee itsestään julkisesti idiootin lietsomalla tahallaan hysteriaa perustuen virheelliseen matematiikkaansa?
Siis mielestäni Suomessa pitäisi tehdä enemmän viruksen leviämisen estämiseksi, mutta se että Ukkola väittää omien pikku laskutoimitusten perusteella että Suomessa voi nykymenolla kuolla kymmeniä tuhansia... haloo, nykyisellä menolla kymmeniä, EHKÄ.
Opettele Sanna ensin ymmärtämään lukemasi kun tutkailet niitä kansainvälisiä tilastoja, ja opettele laskemaan oikein.
Jotenkin maallikosta olisi ihan kiva tietää, että päättäjätkin tietäisivät, kenellä on vetovastuu.
Japanissa oli montaa muuta maata aiemmin todettu pieni määrä tartuntoja, mutta tartuntojen määrä ei ole lisääntynyt samaa vauhtia kuin Euroopan maissa. Luulen sen selittyvän sillä, että Japanissa on testattu ahkerammin ja sillä tavalla saatu useammat tartunnan saaneet karanteeniin ajoissa kuin eurooppalaisissa maissa. Eli runsas testaaminen olisi hyvin tärkeää viruksen leviämisen rajoittamiseksi.
Nyt HUSin henkilökunnassa on todettu tartunta. Miten meni noin niinku omasta mielestä, HUS?
Siitä voi olla tyytyväinen, että luultavasti tämä epidemia saa ihmiset kiinnittämään käsihygieniaansa, yskimiseen ja aivastelemiseensa jatkossakin parempaa huomiota. Yritykset toivottavasti heräävät siivouksen tärkeyteen. Ei riitä, että joku tyhjentää roskikset ja nihkeäpyyhkii vapaat pinnat. Myös kädensijat ja muut strategiset paikat pitää huolella pyyhkiä päivittäin. Toivottavasti yritykset jatkossa myös valitsevat paperipyyhkeet vessoihinsa. Liian monella on huutava taudinaiheuttajia levittävä puhallin.
Ylipäätään ammattimaisen siivouksen arvostus saisi kasvaa ja näkyä palkoissa. Siivoojat tulee myös jatkossa suojata paremmin. Itse näin jo yli kaksi viikkoa Tampereen Tullintorin siivoojalla kasvomaskin. Varsin järkevää. Ja kuten joku ketjussa jo sanoi, myös ruokakauppojen kassahenkilöillä olisi hyvä olla maski. Ei vain nyt, vaan aina halutessaan kausi-influenssa-aikoina tai muulloinkin. Näin myös vartijoilla, poliiseilla ja sairaanhoidon henkilöstöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylen mukaan 73 vahvistettua tapausta. Oliko osa noista HUS:n 14:sta siis tarkennuksia eilisiin vai miten en osaa laskea?
Mä tiedän vaan et tosta taitaa puuttua Pirkanmaa +4. Oliko siinä se Lapin +1?
Missä uutisoitu Lapin tartunnasta?
Taiskin olla Torniossa varotoimi...Eli ei varmistunut
Pohjoisessa ainakin on yksi Haaparannassa, mutta Lapista en tiedä https://yle.fi/uutiset/3-11252927
Ja miettikää, idiootit, Trump sallii USA:an lentämisen kuitenkin Britanniasta. Joten kyse EI OLE taudin leviämisen estosta ihmishenkien takia, vaan bisnesnon ykkösasia, ja se vaikeutuisi liikaa, jos britit eivät saisi lennellä Amerikkaan. Ainoa syy estää lennot muualta oli se, miten USA katsoo muita Euroopan maita tärkeinä. Eli eivät ole tärkeitä. Vain Britannia on merkityksellinen heille. Taudeista viis.
Tämä kuitenkin rauhoittaa taloutta. Vaikkei virus iske siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen illalla aloin jo epäillä meidän kaikkien mielenterveyttä päättäjien toimia seuratessa. Mutta tänään alkaa tapahtua! Oltiin me sittenkin oikeassa, että ei Suomikaan virukselta välty. Valitettavasti :'(
Kannattaa epäillä sitä omaa mielenterveyttäsi paremminkin, montako tartuntaa meillä on? Miksi panikoit ressukka? Eikö sulla ole turvallisuuden tunne ja suhteellisuudentaju kohdillaan? Ei ihme, että elämäsi on säälittävää paskaa peloissasi eläen.
Olen niin pahoillani siitä, mitä sinulle on elämässäsi tapahtunut!
Ei tarvitse olla, ainakin elän turvallisella mielellä, enkä ole tuollainen säälittävä suhteellisuudentajuton hysteerikko ja idiootti typerys, kuten te inisijät tässä ketjussa. Se on eri asia, jos jollain on jokin perussairaus, mutta sellainen heikko voi pysyä kotonaan, eikä syyttää muita siitä, että näillä on normaali olotila ja terveys ja haluavat välttää typerää massahysteriaa.
Mitä sinä tiedät minun tai läheisteni sairauksista? Ja mitä ihmettä muuten teet tässä keskustelussa? Voisitko mennä pois, kiitos :)
Juttelin tänään vietnamilaisen lähihoitajan kanssa. Asunut Suomessa 6 vuotta.
Sanoi suomalaisten vähättelevän koronaa. On aivan ihmeissään suomen toimista. Vietnamissa on opittu sarsista ja siellä ollaan nyt hyvin tarkkoja.
Suomalaiset kollegat kuulemma suhtautuvat välinpitämättömästi koronaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma lapseni on huomisesta alkaen rehtorin suostumuksella koti- ja etäopetuksessa. En tiedä vielä käytännön järjestelyistä, saako hän esim Skype-yhteydellä seurata opetusta vai miten homma hoidetaan.
Taustaksi, hän on infektioiden suhteen riskiryhmää ja koulussa asiaan suhtauduttiin äärimmäisen ymmärtäväisesti.
Kun saan tarkempaa tietoa kuinka opetus hänelle järjestetään, voin raportoida tännekin.
Miksi tämä ei voi olla sallittua kaikille lapsille joilla on mahdollisuus jäädä kotiin. 😥
Uskoakseni ottamalla yhteyttä koululle asian voisi järjestää. Toisen lapsemme, joka on jo yläkoulussa, rehtori vastasi, että huoltaja voi halutessaan hakea poissaoloa ja lupa kyllä myönnetään.
Poissaolo on tietysti eri asia kuin etäopetus, mutta poissaoloajallekin varmasti tehtävät saa ja ainakin nuorempaa koululaista vanhempikin pystyy opettamaan.
Norjassa on nyt suuressa osassa firmoja siirrytty etätyöhön.
Norjassa myös harkitaan juuri nyt lentokenttien sulkemista kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Siitä voi olla tyytyväinen, että luultavasti tämä epidemia saa ihmiset kiinnittämään käsihygieniaansa, yskimiseen ja aivastelemiseensa jatkossakin parempaa huomiota. Yritykset toivottavasti heräävät siivouksen tärkeyteen. Ei riitä, että joku tyhjentää roskikset ja nihkeäpyyhkii vapaat pinnat. Myös kädensijat ja muut strategiset paikat pitää huolella pyyhkiä päivittäin. Toivottavasti yritykset jatkossa myös valitsevat paperipyyhkeet vessoihinsa. Liian monella on huutava taudinaiheuttajia levittävä puhallin.
Ylipäätään ammattimaisen siivouksen arvostus saisi kasvaa ja näkyä palkoissa. Siivoojat tulee myös jatkossa suojata paremmin. Itse näin jo yli kaksi viikkoa Tampereen Tullintorin siivoojalla kasvomaskin. Varsin järkevää. Ja kuten joku ketjussa jo sanoi, myös ruokakauppojen kassahenkilöillä olisi hyvä olla maski. Ei vain nyt, vaan aina halutessaan kausi-influenssa-aikoina tai muulloinkin. Näin myös vartijoilla, poliiseilla ja sairaanhoidon henkilöstöllä.
Höpö höpö, haista paska, mä ainakin lopetan tän helvetin käsienpesun heti taas, kun voin. Ja kun firman rahapuolesta päättäviä katsoo, niin kiroilevat vain itsekin koronasta tulevia TÄYSIN TURHIA kuluja (kellään ei ole tartuntaa ja ei tiedä tulisiko muutenkaan) ja odottelevat sitä, että ei tarvitse niistäkään maksaa. Tosin ei meillä ole taidettu erityisesti mitään muutoksia tehdäkään. Asiakastiloihin laitettiin useita pulloja käsidesiä pöllöille silmänlumeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Koskahan kauppojen kassahenkilöillä alkaa olemaan suojavarustus ? Sitten hankin kyllä minäkin. Siis toi naamasuojus.
Asiakkaat voisivat jeesata käyttämällä itse.
Taiskin olla Torniossa varotoimi...Eli ei varmistunut