Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
38281/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko testeihin pääsee vaikka ei ole käynyt pohjois-italiassa? En jaksa panikoida, mutta olen aika varma että sain tämän Helsingistä työmatkalla. Mua ei kuitenkaan oteta testeihin koska en ole matkustanut pohjois-italiaan.

Ihan muita ajatellen halusisin testiin, osaisivat muut tarkkailla omia oireitaan kun meidän paikkakunnat ei koronaa vielä virallisesti ole.

Oireesi?

Flunssa ilman räkäisyyttä. Kurkussa tuntuu koko ajan olevan suurempi ja suurempi "pala", kurkkuun sattuu, kuiva ja erittäin ärsyttävä yskä. Lievä hengenahdistus rasituksessa, makuulla paineentunne ja ahdistuksen tunne rinnassa - ihan kuin peitto olisi niin painava että haittaa hengitystäni.

Eilen soitin terveyskeskukseen hengenahdistusoireista huolestuneena. Mua käskettiin vain lepäilemään kotona. Mulla on astma, joten olisi mukava että minut otettaisiin edes muihin tutkimuksiin.

Juuri vastikään C- vitamiini on julistettu Kiinassa koronan viralliseksi hoitomuodoksi. Sitä ei tietenkään länsimaissa kerrota, koska talous.

Ota tosi paljon C - vitamiinia.

Talous romahtaa kuitenkin. Tilanne on jo karannut käsistä :(

Lähde?

Ei sellaista ole. Täällä on yksi sitkeä, joka tarkoituksellisesti ymmärtää väärin kaiken mahdollisen ja heittelee näitä juttujaan koukuiksi siinä toivossa, että saisi niillä huomiota. Kannattaa vaan sivuuttaa.

Pienellä googlauksella et olisi mennyt nolaamaan itseäsi julkisesti:

Koronaa vastaan yllättävää apua C-vitamiinista - oikea ajoitus kaikkein tärkein

https://www.iltalehti.fi/flunssa/a/b1770e64-aac0-4f77-a48e-c5b6684cfd25

38282/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko testeihin pääsee vaikka ei ole käynyt pohjois-italiassa? En jaksa panikoida, mutta olen aika varma että sain tämän Helsingistä työmatkalla. Mua ei kuitenkaan oteta testeihin koska en ole matkustanut pohjois-italiaan.

Ihan muita ajatellen halusisin testiin, osaisivat muut tarkkailla omia oireitaan kun meidän paikkakunnat ei koronaa vielä virallisesti ole.

Oireesi?

Flunssa ilman räkäisyyttä. Kurkussa tuntuu koko ajan olevan suurempi ja suurempi "pala", kurkkuun sattuu, kuiva ja erittäin ärsyttävä yskä. Lievä hengenahdistus rasituksessa, makuulla paineentunne ja ahdistuksen tunne rinnassa - ihan kuin peitto olisi niin painava että haittaa hengitystäni.

Eilen soitin terveyskeskukseen hengenahdistusoireista huolestuneena. Mua käskettiin vain lepäilemään kotona. Mulla on astma, joten olisi mukava että minut otettaisiin edes muihin tutkimuksiin.

Juuri vastikään C- vitamiini on julistettu Kiinassa koronan viralliseksi hoitomuodoksi. Sitä ei tietenkään länsimaissa kerrota, koska talous.

Lähde?

Ei sellaista ole. Täällä on yksi sitkeä, joka tarkoituksellisesti ymmärtää väärin kaiken mahdollisen ja heittelee näitä juttujaan koukuiksi siinä toivossa, että saisi niillä huomiota. Kannattaa vaan sivuuttaa.

Ei ole näyttöä sille, että C-vitamiini tai jokin muu ravintoaine parantaisi puolustuskykyä niin, että tavallisen suomalaisen kannattaisi syödä niitä tavoitteena virustautien ennaltaehkäisy, kiteyttää dosentti Harri Hemilä Helsingin yliopistosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
38283/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan korkea syke oire?

Ehkä vähän turhankin tarkkaan syynään olotilaani, mutta olen helsingin julkisissa töissä. Pari päivää ollut yskää, ja eilen kun olin työterveydessä rutiinitarkastuksessa hoitaja tuumasi että taitaa vähän jännittää kun leposyke on niin korkea. No ei jännitänyt ja nyt kun olen kotonakin tänä aamuna mittaillut niin syke on sadan molemmin puolin.

Eipä tuolla tiedolla tietenkään mahdottomasti tee mitään kun ei saikkuakaan saa sillä että yskittää.

Vierailija
38284/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalainen kertoo että Pohjois-Karjalan tartunta on outokumpulaisen Kummun koulun opettajalla.

Vierailija
38285/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mongolia ja Panama ovat tänään liittyneet korona klubiin. Molemmissa maissa ilmoitettu yhdet tartunnat.

Luulin, ettei Mongolia koskaan myönnäkään yhtään tartuntaa. Keski-Aasian maat vielä vaikenevat.

Jep, eli sinnehän tämä tauti sitten jää pyörimään. Tähän tulee kyllä kuolemaan ihan järkyttävä määrä porukkaa.

Kausi-influenssaan on kuollut tänä vuonna jo yli 92 000 ihmistä, koronaan samassa ajassa runsaat 4000.

Niin, entä sitten? Koronan vaarallisuus on sen ennusteessa ja miten vaarallinen se on jos se sairastuttaa ihmisiä. 80% sairastuu miedosti ja 20% sairastuu sairaalahoitoa vaativasti. Jos kaikki suomessa saisi koronan niin sairaalaa tarvisi 1 100 000 ihmistä. Ymmärrätkö sen? Ruumiita tulisi 187 000 kpl. Todellisuudessa vielä enemmän koska ihmiset ei enää saisi hoitoa jos noin moni olisi pahasti sairaana. Todelliset prosentit olisi 10% eli suomesta menehtyisi 550 000. Eli puoli miljoonaa. Get it? Influenssaan menehtyy suomessa nyt 500 vuodessa. Koronaan menehtyisi 187 000-550 000. Aika eri sarjassa painitaan ja on hämmästyttävää, että jotkut ei ymmärrä tätä.

Kiitos tästä. Itse en enää jaksa vastata näille ”no-mutta-kun-influenssaan-kuolee-sen-ja-sen-verran” - höpisijöille.

Joo, en taida minäkään enää montaa kertaa jaksaa vääntää tätä rautalankaa.

Yllättävän monet ei tiedä, eikä osaa suhteuttaa noita lukuja. Se on minusta aivan valistuksen syytä, koska jos tv:ssä ja lehdissä tätä verrataan flunssaan ja jopa terveydenhoidossa vähätellään, niin ei ole mikään ihme, että ihmiset ei osaa nähdä koronan vaarallisuutta. Minusta tästä voisi alkaa nyt puhumaan ihan realistisesti, mutta taitaa olla, että halutaan välttää sitä paniikkia. Kuolleisuusprosenttikin on vissiin koronassa suomen valistuksessa vieläkin 2% vaikka WHO on korjannut sen olevan 3,5%. Useille tämäkään ei kerro mitään, ei luultavasti edes vaikka se olisi 6%. Ehkä eivät laske mitään todennäköisyyksiä, tai mitään. Ajattelevat, että ei koske suomea, eikä varsinkaan itseä. Sitä se defenssi on.

USA:ssa ollaan tässäkin suhteessa valovuosia edellä.

Siellä ollaan jo ääneen sanottu, että epidemian estäminen on myöhäistä, se juna meni jo.

USA keskittyy nyt minimoimaan epidemian aiheuttamia vahinkoja.

Suomessa väitellään vielä siitä, missä vaiheessa tätä voisi ehkä kenties mahdollisesti kutsumaan epidemiaksi.

Mä en nyt menisi valovuosista puhumaan mitään. USA:ssa tilanne on se, että siellä valtion ylintä tahoa myöten vähäteltiin tilannetta niin radikaalisti - vastahan siellä viime viikolla presidenttikin oli sitä mieltä, että influenssavirus voisi estää koronaviruksen ja tartunnan saanutkin voi parantua istuskelemalla ympäriinsä tai menemällä töihin - niin nyt ollaan sitten tämän viikon alussa siinä tilanteessa, ettei viruksen leviämisen estämiselle enää ole mahdollisuuksia. Ei siinä sitten jää muita vaihtoehtoja kuin minimoida vahingot.

Vierailija
38286/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuussa eka korona tapaus ja yllätys, yllätys opettaja :) Karjalaisesta lisätiedot.

Vierailija
38287/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän aina tupla annokset sinkkiä ja C:tä, kun tuntuu et on tulossa kipeäksi. Tätä harrastanut jo vuoden. Olen nyt yli vuoden säästynyt flunssalta vaikka lähipiiri on sairastunut. Tuohan ei ole mikään uusi uutinen, että ne toimii ihmiset immunipuolustuksessa. Älkää myös unohtako D -vitamiinia!

Vierailija
38288/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivai kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oireesi?

Lähde?

Ei ole näyttöä sille, että C-vitamiini tai jokin muu ravintoaine parantaisi puolustuskykyä niin, että tavallisen suomalaisen kannattaisi syödä niitä tavoitteena virustautien ennaltaehkäisy, kiteyttää dosentti Harri Hemilä Helsingin yliopistosta.

Mutta se että et saa tarpeeksi vitamiineja ravinnostasi kyllä laskee vastustuskykyä. Moni ei saa.

Vierailija
38289/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nämä pelleilijäopettajat pitäisi laittaa vastuuseen.

Vierailija
38290/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oireesi?

Lähde?

:D :D Missä tarkalleen tuolla sanottiin, että "C- vitamiini on julistettu Kiinassa koronan viralliseksi hoitomuodoksi?"

Vierailija
38291/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryanair tuo vielä kaksi koneellista Italiasta, lauantaina tuomassa satsin koronaa sairastavia Suomeen. Eikä vieläkään pakkokoronatestausta sieltä tuleville

Vierailija
38292/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italian tilanne todella paha YLEn mukaan https://yle.fi/uutiset/3-11248792

Vierailija
38293/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oireesi?

Lähde?

Löysin Youtubesta erään kaverin kautta videon.

Erikoislääkäri Thomas Levy kertoi, että juuri tulleen tiedon mukaan C - vitamiini on nyt julistettu koronaviruksen viralliseksi hoitomuodoksi Kiinassa.

Thomas Levy oli vastikään luennoimassa Helsingissä.

Laittakaa pliis sana kiertämään.

Vierailija
38294/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronavirustartunta on outokumpulaisen Kummun koulun opettajalla - ei ole käynyt koulussa matkansa jälkeen

Opettaja oli ollut viime viikolla lomamatkalla Italiassa. Opettaja ei ole käynyt työpaikallaan Kummun koululla lomamatkansa jälkeen. Hän ei ole myöskään ollut matkansa jälkeen kontaktissa Kummun koulun henkilökuntaan tai oppilaisiin, tiedottaa Outokummun kaupunki. Opettaja on karanteenissa ja voi olosuhteisiin nähden hyvin.  https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/maakunta/item/244721

Vierailija
38295/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joensuussa eka korona tapaus ja yllätys, yllätys opettaja :) Karjalaisesta lisätiedot.

Mutta hän ei ole mennyt kouluunsa tartuttamaan! Hienoa toimintaa :)

Vierailija
38296/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Outokummun opettaja oli ollut työmatkalla Italiassa eikä ollut käynyt koululla matkansa jälkeen eli ei altistuttanut oppilaita eikä henkilökuntaa.

Vierailija
38297/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä tästä on pitänyt edes kertoa että on opettaja. Ei ole käynyt koululla eli ei ole voinut koulussa tartuttaa. Tässä tapauksessa ei kyllä olisi tarvinnut edes tiedottaa ammattia

Vierailija
38298/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä pitää jakaa päättäjille!!

From a well respected friend and intensivist/A&E consultant who is currently in northern Italy:

1/ ‘I feel the pressure to give you a quick personal update about what is happening in Italy, and also give some quick direct advice about what you should do.

2/ First, Lumbardy is the most developed region in Italy and it has a extraordinary good healthcare, I have worked in Italy, UK and Aus and don’t make the mistake to think that what is happening is happening in a 3rd world country.

3/ The current situation is difficult to imagine and numbers do not explain things at all. Our hospitals are overwhelmed by Covid-19, they are running 200% capacity

4/ We’ve stopped all routine, all ORs have been converted to ITUs and they are now diverting or not treating all other emergencies like trauma or strokes. There are hundreds of pts with severe resp failure and many of them do not have access to anything above a reservoir mask.

5/ Patients above 65 or younger with comorbidities are not even assessed by ITU, I am not saying not tubed, I’m saying not assessed and no ITU staff attends when they arrest. Staff are working as much as they can but they are starting to get sick and are emotionally overwhelmed.

6/ My friends call me in tears because they see people dying in front of them and they con only offer some oxygen. Ortho and pathologists are being given a leaflet and sent to see patients on NIV. PLEASE STOP, READ THIS AGAIN AND THINK.

7/ We have seen the same pattern in different areas a week apart, and there is no reason that in a few weeks it won’t be the same everywhere, this is the pattern:

8/ 1)A few positive cases, first mild measures, people are told to avoid ED but still hang out in groups, everyone says not to panick

2)Some moderate resp failures and a few severe ones that need tube, but regular access to ED is significantly reduced so everything looks great

9/ 3)Tons of patients with moderate resp failure, that overtime deteriorate to saturate ICUs first, then NIVs, then CPAP hoods, then even O2.

4)Staff gets sick so it gets difficult to cover for shifts, mortality spikes also from all other causes that can’t be treated properly.

10/ Everything about how to treat them is online but the only things that will make a difference are: do not be afraid of massively strict measures to keep people safe,

11/ if governments won’t do this at least keep your family safe, your loved ones with history of cancer or diabetes or any transplant will not be tubed if they need it even if they are young. By safe I mean YOU do not attend them and YOU decide who does and YOU teach them how to.

12/ Another typical attitude is read and listen to people saying things like this and think “that’s bad dude” and then go out for dinner because you think you’ll be safe.

13/ We have seen it, you won’t be if you don’t take it seriously. I really hope it won’t be as bad as here but prepare.

https://threader.app/thread/1237142891077697538

Vierailija
38299/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuuko tuo Outokummun koulun opettaja siis Joensuussa?

Vierailija
38300/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

koroton kirjoitti:

SUOMALAINEN ON VÄHÄAIVOINEN KUN MATKUSTAA ALTISTUNEISIIN MAIHIN,MUTTA ONHA SE HIENOA PUHUA PIIREISSÄ ETTÄ KÄVIN MATKOILLA ESIM.ITALIASSA,,,,,JA TOIN MATKALTA TIPPURIN JNE JNE JA ENNENKAIKKIA CORONAFIRUKSEN :)))

Mikä helvetti siinä on ettei Italiaan saa vieläkään matkustuskieltoa päälle. Mitä hyötyä poliitikoista ja virkamiehistä meille on?

Ketju on lukittu.