Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
38241/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotan ekaa Satakunnan tartuntaa.

Vierailija
38242/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähden Pohjois-Karjalaan

Vaihdan farkut hengityssuojaan

Minä lähden Pohjois-Karjalaan

Juon coronaa auringonnousuun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
38243/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Turhuuden ja Hulluuden Laitoksella ole todellakaan ainuttakaan täysipäistä lääkäriä tai tutkijaa töissä? Idioottimaisia lausuntoja ja ohjeistuksia annetaan, ja vähämielinen ja auktoriteettiuskoinen alamaiskansa ottaa todesta nämä sepustukset. Kuka on vastuussa tämän p*skan levittämisestä?

Vierailija
38244/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua miten kukaan ei halua tajuta (tai ehkä ei vain kykene?) sitä, että alkuvaiheessa tilastot näyttää paljon pahemmilta, koska: 

-pahimmat tapaukset todetaan ensin (joista todennäköisimmin joutuu myös teholle/hautaan)

-tapauksia tulee nopeasti lisää, koska nyt viimein on alettu testaamaan

...mutta onhan se tietysti kiva yrittää aiheuttaa turhaa paniikkia, että saadaan tehokkaasti yhteiskuntarauha rikottua. Joko lietsojat olette käyneet joukkoliikennettä kivittämään, kuten hätäisimmät Ukrainassa?

Ja se vasta "hassua" onkin, miten osa ei millään ymmärrä, että siinä se pahin ongelma onkin. Kun samaan aikaan sairastuu iso joukko akuuttia hoitoa tarvitsevia, eikä terveydenhuollossa enää kapasiteetti riitä kaikkien hoitamiseen tarvittavalla tavalla tai ollenkaan. Italiassa on nyt sellainen "turha paniikki" kun sairaalapaikkoja ei ole ja hoitoresursseja ei enää ole riittävästi tilojen, laitteiden tai henkilökunnan osalta.

Haluat siis aiheuttaa perusteetonta paniikkia ja tuhota yhteiskuntarauhaa ja lisätä ongelmia. Terveet hätähousut vain kuormittamaan systeemiä, hakemaan tautia ja levittämään sitä lisää. Se on sinun systeemisi. Asia selvä. Montako liikennevälinettä olet ehtinyt kivittää paniikissasi?

Vierailija
38245/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja, joka karanteenissa ULKOILEE!

On vaikea elää kuten opettaa. Kansankynttilät ovat laittaneet tosiaan homman tulille!

Vierailija
38246/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin just mammografiassa ja odotusaulassa oli jaossa maskeja, siis niitä joista ei ole mitään apua. Hassua, että niitä silti sairaalassakin käytetään. 

Otin niitä niin paljon kuin käsilaukkuun mahtui. 

Idiootti. Varastit sitten maskeja vaikket edes aio käyttää niitä, eihän niistä sun mukaan ole mitään hyötyä. Heititkö roskiin kotona?

Osaatko lukea? Niitä oli vapaasti jaossa. 

En heittänyt roskiin, laitoin ne kaappiin siltä varalta että niistä on joskus hyötyä. Nythän virallisen tiedon mukaan niistä ei ole - se ei ole oma mielipiteeni. 

Vierailija
38247/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

USA:ssakin on toi lukema pomppinut ylös harppauksilla.  Nyt tartuntoja melkein 750 kun viime viikolla vielä oltiin sen risteilyaluksen ulokopuolisissa tapauksissa suunnilleen sadassa.

Saivat viimeinkin toimivia testipakkauksia niiden rikkinäisten tilalle.

Odotettavissa lukemien räjähdys, kun alkavat kunnolla testaamaan.

Vierailija
38248/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko testeihin pääsee vaikka ei ole käynyt pohjois-italiassa? En jaksa panikoida, mutta olen aika varma että sain tämän Helsingistä työmatkalla. Mua ei kuitenkaan oteta testeihin koska en ole matkustanut pohjois-italiaan.

Ihan muita ajatellen halusisin testiin, osaisivat muut tarkkailla omia oireitaan kun meidän paikkakunnat ei koronaa vielä virallisesti ole.

Ei pääse, jos et kuulu altistuneisiin. Ja silloinkin sut kutsutaan testiin, siihen ei noin vaan mennä.

Niin. Suomeen haluamalla halutaan epidemia.

Eikö nyt rupea olemaan aika päivänselvää, että kuka tahansa, naapurin Pirkkokin joka ei ole käynyt Prismaa pidemmällä, voi olla altistunut?

”Eiku tää ei kato tartu kehenkään muuhun ku Kiinassa tai Italiassa käyneisiin, tai heidän lähipiiriinsä.”

Mitä helkkaria nyt oikeasti?!!!! Joku 5-vuotiasko näitä testisääntöjä siellä suunnittelee.

Vierailija
38249/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko testeihin pääsee vaikka ei ole käynyt pohjois-italiassa? En jaksa panikoida, mutta olen aika varma että sain tämän Helsingistä työmatkalla. Mua ei kuitenkaan oteta testeihin koska en ole matkustanut pohjois-italiaan.

Ihan muita ajatellen halusisin testiin, osaisivat muut tarkkailla omia oireitaan kun meidän paikkakunnat ei koronaa vielä virallisesti ole.

Oireesi?

Flunssa ilman räkäisyyttä. Kurkussa tuntuu koko ajan olevan suurempi ja suurempi "pala", kurkkuun sattuu, kuiva ja erittäin ärsyttävä yskä. Lievä hengenahdistus rasituksessa, makuulla paineentunne ja ahdistuksen tunne rinnassa - ihan kuin peitto olisi niin painava että haittaa hengitystäni.

Eilen soitin terveyskeskukseen hengenahdistusoireista huolestuneena. Mua käskettiin vain lepäilemään kotona. Mulla on astma, joten olisi mukava että minut otettaisiin edes muihin tutkimuksiin.

Vierailija
38250/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu soitti eilen Stadista. Hänen tuntemansa henkilö oli kuollut. Henkilö oli aina ollut todella terve. Oli tullut jonkinlainen flunssa ja hän oli mennyt lääkäriin. Hänet lähetettiin kotiin ja hän kuoli.

Tuli mieleen että jos hänellä oli korona.

:(

Vierailija
38251/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin just mammografiassa ja odotusaulassa oli jaossa maskeja, siis niitä joista ei ole mitään apua. Hassua, että niitä silti sairaalassakin käytetään. 

Otin niitä niin paljon kuin käsilaukkuun mahtui. 

Idiootti. Varastit sitten maskeja vaikket edes aio käyttää niitä, eihän niistä sun mukaan ole mitään hyötyä. Heititkö roskiin kotona?

Osaatko lukea? Niitä oli vapaasti jaossa. 

En heittänyt roskiin, laitoin ne kaappiin siltä varalta että niistä on joskus hyötyä. Nythän virallisen tiedon mukaan niistä ei ole - se ei ole oma mielipiteeni. 

Niitä maskeja on siellä jaossa jotta pärskivä potilas voi suojata muita samoissa tiloissa pyöriviä potilaita ja henkilökuntaa pitämällä maskia. Ei siksi että sinä jemmaisit niitä kotiisi, ääliö.

Vierailija
38252/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hamstrataan pashapaperia?

Vuorataanko sillä naama kun mennään kauppaan vai mihin sitä tarvitaan hulluna ?

Bidesuihku on sitä varten että karvaisetkin otukset voivat sillä huuhdella jaskaisen anuksensa ja kalunsa.

Jos tätä ei tiedä niin sietääkin kuolla sukupuuttoon tyhmyyden takia ja luonnonvarojen haaskuusta ;).

Hamstrata ei pidä mitään, mutta vessapaperia on hyvä olla kotivarassa sen verran, ettei tule heti hätä käteen ;) Tuolla ulkomailla hamstrataan vessapaperia, koska siellä on kokemusta siitä miten nopeasti se loppuu poikkeustilanteissa ja uutta erää ei saada riittävän nopeasti. Suomessa valmistetaan vessapaperia, eikä olla kaikkin merkkien kohdalla riippuvaisia myöskään raaka-aineiden tuonnista. Meillä ei vessapaperi ihan heti lopu jos tehtaat vaan pysyy tuotannossa. Jos porukka siellä on sairaana, sitten tietysti meilläkin on mahdollisuus siihen, että vessapaperit loppuu kaupoista. Lidlin oma vessapaperi muuten valmistetaan saksalaisesta, ruotsalaisesta, espanjalaisesta ja eteläamerikkalaisesta sellusta. Sen valmistumaa taitaa myös olla Saksa?

Aijaijai!! Voiko virus tarttua persreiän kautta??!!!! 😬

Vierailija
38253/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon linkin takaa näkee WHO:n tilastoja Euroopan Corona tilanteesta.

Vähän klikkailemalla sieltä saa myös Suomen käppyrän aikajanalla.

https://who.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/ead3c64756544…

Vierailija
38254/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VR varmistaa tartunnat.

Pienet yltäpäältä virtsassa olevat vessat, joissa ei ole käsipaperia vaan ainoa mahdollisuus käsien kuivaukseen on puhallin.

Pintoja ei pyyhitä päivän aikana. Kertoivat parantaneensa pesutasoa, mutta mitä hyötyä siitä on kun juna menee ensin koko päivän kaupungeista toiseen ilman välipesuja?

Kysyin ravintolavaunussa käsidesiä niin myyjä heilautti tyhjää 100ml taskupulloa että kun tämä pääsi jo loppumaan.

Ei kenenkään pitäisi tällä hetkellä Suomessakaan junilla matkustaa yhtään mihinkään, ainakaan mitään vapaa-ajanreissuja.

Vierailija
38255/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakoidaanko Italiassa paljon? Kiinassa on ainakin niin saasteista, että ihmisillä varmaan jo valmiiksi keuhkot pilalla. Lisäksi tosi monet miehet juurikin tupakoivat. Mites Pohjois-Italiassa?

Meillä kaikki naapurit varmaan kuolee tautiin. Yksi ketjupolttaja ja loput vanhoja eläkeläisiä.

Italiassa poltetaan n. 30% enemmän kuin Suomessa. Tosin Kiinalaiset polttaa vielä selvästi Italialaisia enemmän ja siellä lisäksi ilmansaasteita moninkertaisesti Italiaan nähden, mutta silti kuolleisuus pienempi.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_cigarette_consumptio…

Nuo Kiinan kuolleisuusluvuthan ovat täyttä puppua! Kyllähän kuka tahansa sen tajuaa. Todennäköisesti vähättelevät myös sairastuneiden määrää. Harmi, koska näin tilastot vääristyy pahasti.

Vierailija
38256/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oireesi?

Flunssa ilman räkäisyyttä. Kurkussa tuntuu koko ajan olevan suurempi ja suurempi "pala", kurkkuun sattuu, kuiva ja erittäin ärsyttävä yskä. Lievä hengenahdistus rasituksessa, makuulla paineentunne ja ahdistuksen tunne rinnassa - ihan kuin peitto olisi niin painava että haittaa hengitystäni.

Eilen soitin terveyskeskukseen hengenahdistusoireista huolestuneena. Mua käskettiin vain lepäilemään kotona. Mulla on astma, joten olisi mukava että minut otettaisiin edes muihin tutkimuksiin.

Lisänä myös jojoileva lievä kuume/lämmön nousu.

Olen astmaa lukuunottamatta erittäin hyväkuntoinen, joten voi olla että ehkä mun oireet pahenee kun keho ei enää jaksa. Oon päivä päivältä väsyneempi.

Vierailija
38257/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu soitti eilen Stadista. Hänen tuntemansa henkilö oli kuollut. Henkilö oli aina ollut todella terve. Oli tullut jonkinlainen flunssa ja hän oli mennyt lääkäriin. Hänet lähetettiin kotiin ja hän kuoli.

Tuli mieleen että jos hänellä oli korona.

:(

Noilla tiedoilla ei pysty sanomaan juuta tai jaata.

Vierailija
38258/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oireesi?

Juuri vastikään C- vitamiini on julistettu Kiinassa koronan viralliseksi hoitomuodoksi. Sitä ei tietenkään länsimaissa kerrota, koska talous.

Ota tosi paljon C - vitamiinia.

Talous romahtaa kuitenkin. Tilanne on jo karannut käsistä :(

Vierailija
38259/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10.3. klo 8.51 Kuopiossa todettu toinen koronavirustartunta, Pohjois-Karjalassa ensimmäinen

Kuopion yliopistollisessa sairaalassa on todettu toinen koronavirustartunta työikäisellä ihmisellä. Pohjois-Savon sairaanhoitopiiri kertoo tiedotteessa, että tartunta varmistui eilen maanantaina. Sairaanhoitopiirin mukaan potilas on hyväkuntoinen ja kotona eristyksessä. Tartunnalle altistuneet perheenjäsenet ovat kotikaranteenissa. Tartunta on saatu Pohjois-Italiasta. Sairastuneella oli oireita jo paluulennon aikana Italiasta. THL selvittää altistuneita, tiedotteessa kerrotaan.

Pohjois-Karjalassa Siun sote -kuntayhtymän alueella on puolestaan todettu ensimmäinen koronavirustartunta, kertoo kuntayhtymä tiedotteessa. Tartunta varmistui maanantaina illalla. Tartunnan saanut on hyväkuntoinen, tiedotteessa kerrotaan. Hän on ollut työmatkalla Pohjois-Italiassa, josta tartunta on peräisin.

https://yle.fi/uutiset/3-11212596

Miksi ei jäänyt Italiaan hoitoon, vaan oli pakko tartuttaa kaikki lentokoneessa ja kentillä olleet. Ur po. 

Vierailija
38260/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Who:n mukaan Suomessa 40 tapausta.

Ketju on lukittu.