Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
38261/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Turhuuden ja Hulluuden Laitoksella ole todellakaan ainuttakaan täysipäistä lääkäriä tai tutkijaa töissä? Idioottimaisia lausuntoja ja ohjeistuksia annetaan, ja vähämielinen ja auktoriteettiuskoinen alamaiskansa ottaa todesta nämä sepustukset. Kuka on vastuussa tämän p*skan levittämisestä?

Suojatyöpaikoissa ne on kaikki siellä.

Vierailija
38262/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUOMALAINEN ON VÄHÄAIVOINEN KUN MATKUSTAA ALTISTUNEISIIN MAIHIN,MUTTA ONHA SE HIENOA PUHUA PIIREISSÄ ETTÄ KÄVIN MATKOILLA ESIM.ITALIASSA,,,,,JA TOIN MATKALTA TIPPURIN JNE JNE JA ENNENKAIKKIA CORONAFIRUKSEN :)))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
38263/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Who:n mukaan Suomessa 40 tapausta.

”Date of report 3/9/2020”

Eli siis jo eilen, vaikka Suomessa kerrottiin niitä olevan 33.

Vierailija
38264/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu soitti eilen Stadista. Hänen tuntemansa henkilö oli kuollut. Henkilö oli aina ollut todella terve. Oli tullut jonkinlainen flunssa ja hän oli mennyt lääkäriin. Hänet lähetettiin kotiin ja hän kuoli.

Tuli mieleen että jos hänellä oli korona.

:(

Noilla tiedoilla ei pysty sanomaan juuta tai jaata.

En minäkään. Olisi pitänyt testata :(

Vierailija
38265/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko THL antanut jo heille uusimmat tiedot

Vierailija
38266/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko testeihin pääsee vaikka ei ole käynyt pohjois-italiassa? En jaksa panikoida, mutta olen aika varma että sain tämän Helsingistä työmatkalla. Mua ei kuitenkaan oteta testeihin koska en ole matkustanut pohjois-italiaan.

Ihan muita ajatellen halusisin testiin, osaisivat muut tarkkailla omia oireitaan kun meidän paikkakunnat ei koronaa vielä virallisesti ole.

Oireesi?

Flunssa ilman räkäisyyttä. Kurkussa tuntuu koko ajan olevan suurempi ja suurempi "pala", kurkkuun sattuu, kuiva ja erittäin ärsyttävä yskä. Lievä hengenahdistus rasituksessa, makuulla paineentunne ja ahdistuksen tunne rinnassa - ihan kuin peitto olisi niin painava että haittaa hengitystäni.

Eilen soitin terveyskeskukseen hengenahdistusoireista huolestuneena. Mua käskettiin vain lepäilemään kotona. Mulla on astma, joten olisi mukava että minut otettaisiin edes muihin tutkimuksiin.

Juuri vastikään C- vitamiini on julistettu Kiinassa koronan viralliseksi hoitomuodoksi. Sitä ei tietenkään länsimaissa kerrota, koska talous.

Ota tosi paljon C - vitamiinia.

Talous romahtaa kuitenkin. Tilanne on jo karannut käsistä :(

Lähde?

Vierailija
38267/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko testeihin pääsee vaikka ei ole käynyt pohjois-italiassa? En jaksa panikoida, mutta olen aika varma että sain tämän Helsingistä työmatkalla. Mua ei kuitenkaan oteta testeihin koska en ole matkustanut pohjois-italiaan.

Ihan muita ajatellen halusisin testiin, osaisivat muut tarkkailla omia oireitaan kun meidän paikkakunnat ei koronaa vielä virallisesti ole.

Oireesi?

Flunssa ilman räkäisyyttä. Kurkussa tuntuu koko ajan olevan suurempi ja suurempi "pala", kurkkuun sattuu, kuiva ja erittäin ärsyttävä yskä. Lievä hengenahdistus rasituksessa, makuulla paineentunne ja ahdistuksen tunne rinnassa - ihan kuin peitto olisi niin painava että haittaa hengitystäni.

Eilen soitin terveyskeskukseen hengenahdistusoireista huolestuneena. Mua käskettiin vain lepäilemään kotona. Mulla on astma, joten olisi mukava että minut otettaisiin edes muihin tutkimuksiin.

Juuri vastikään C- vitamiini on julistettu Kiinassa koronan viralliseksi hoitomuodoksi. Sitä ei tietenkään länsimaissa kerrota, koska talous.

Johan tuo oli juuri tänään iltapaskankin sivuilla että C-vitamiini saattaa lieventää oireita siinä vaiheessa kun tauti on päällä. Että se siitä länsimaiden salaliitosta taas.

Vierailija
38268/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mongolia ja Panama ovat tänään liittyneet korona klubiin. Molemmissa maissa ilmoitettu yhdet tartunnat.

Luulin, ettei Mongolia koskaan myönnäkään yhtään tartuntaa. Keski-Aasian maat vielä vaikenevat.

Jep, eli sinnehän tämä tauti sitten jää pyörimään. Tähän tulee kyllä kuolemaan ihan järkyttävä määrä porukkaa.

Kausi-influenssaan on kuollut tänä vuonna jo yli 92 000 ihmistä, koronaan samassa ajassa runsaat 4000.

Niin, entä sitten? Koronan vaarallisuus on sen ennusteessa ja miten vaarallinen se on jos se sairastuttaa ihmisiä. 80% sairastuu miedosti ja 20% sairastuu sairaalahoitoa vaativasti. Jos kaikki suomessa saisi koronan niin sairaalaa tarvisi 1 100 000 ihmistä. Ymmärrätkö sen? Ruumiita tulisi 187 000 kpl. Todellisuudessa vielä enemmän koska ihmiset ei enää saisi hoitoa jos noin moni olisi pahasti sairaana. Todelliset prosentit olisi 10% eli suomesta menehtyisi 550 000. Eli puoli miljoonaa. Get it? Influenssaan menehtyy suomessa nyt 500 vuodessa. Koronaan menehtyisi 187 000-550 000. Aika eri sarjassa painitaan ja on hämmästyttävää, että jotkut ei ymmärrä tätä.

Kiitos tästä. Itse en enää jaksa vastata näille ”no-mutta-kun-influenssaan-kuolee-sen-ja-sen-verran” - höpisijöille.

Joo, en taida minäkään enää montaa kertaa jaksaa vääntää tätä rautalankaa.

Yllättävän monet ei tiedä, eikä osaa suhteuttaa noita lukuja. Se on minusta aivan valistuksen syytä, koska jos tv:ssä ja lehdissä tätä verrataan flunssaan ja jopa terveydenhoidossa vähätellään, niin ei ole mikään ihme, että ihmiset ei osaa nähdä koronan vaarallisuutta. Minusta tästä voisi alkaa nyt puhumaan ihan realistisesti, mutta taitaa olla, että halutaan välttää sitä paniikkia. Kuolleisuusprosenttikin on vissiin koronassa suomen valistuksessa vieläkin 2% vaikka WHO on korjannut sen olevan 3,5%. Useille tämäkään ei kerro mitään, ei luultavasti edes vaikka se olisi 6%. Ehkä eivät laske mitään todennäköisyyksiä, tai mitään. Ajattelevat, että ei koske suomea, eikä varsinkaan itseä. Sitä se defenssi on.

Vierailija
38269/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko THL antanut jo heille uusimmat tiedot

Jos ne on varmistunut eilisen illan aikana siis

Vierailija
38270/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa nyt 260 tartunnan saanutta

Stockholm: 147

Västra Götalandsregionen: 33

Skåne: 22

Värmland: 21

Jönköpings län: 10

Uppsala: 8

Västerbotten: 5

Halland: 5

Örebro län: 4

Gävleborg: 2

Norrbotten: 1

Sörmland: 1

Östergötland: 1

Vierailija
38271/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

GSK, Avandia, Pandemrix, lahjukset, miljardikorvaukset, rokotetutkimukset,

apurahat...

Kylmää katsoa, mitä tulee eteen katsoessa mitä nämä THLn Teemut ja tuomarit oikein on puuhanneet.

Hölmöjä kusetetaan busineksen takia.

Vierailija
38272/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mongolia ja Panama ovat tänään liittyneet korona klubiin. Molemmissa maissa ilmoitettu yhdet tartunnat.

Luulin, ettei Mongolia koskaan myönnäkään yhtään tartuntaa. Keski-Aasian maat vielä vaikenevat.

Jep, eli sinnehän tämä tauti sitten jää pyörimään. Tähän tulee kyllä kuolemaan ihan järkyttävä määrä porukkaa.

Kausi-influenssaan on kuollut tänä vuonna jo yli 92 000 ihmistä, koronaan samassa ajassa runsaat 4000.

Niin, entä sitten? Koronan vaarallisuus on sen ennusteessa ja miten vaarallinen se on jos se sairastuttaa ihmisiä. 80% sairastuu miedosti ja 20% sairastuu sairaalahoitoa vaativasti. Jos kaikki suomessa saisi koronan niin sairaalaa tarvisi 1 100 000 ihmistä. Ymmärrätkö sen? Ruumiita tulisi 187 000 kpl. Todellisuudessa vielä enemmän koska ihmiset ei enää saisi hoitoa jos noin moni olisi pahasti sairaana. Todelliset prosentit olisi 10% eli suomesta menehtyisi 550 000. Eli puoli miljoonaa. Get it? Influenssaan menehtyy suomessa nyt 500 vuodessa. Koronaan menehtyisi 187 000-550 000. Aika eri sarjassa painitaan ja on hämmästyttävää, että jotkut ei ymmärrä tätä.

Kiitos tästä. Itse en enää jaksa vastata näille ”no-mutta-kun-influenssaan-kuolee-sen-ja-sen-verran” - höpisijöille.

Joo, en taida minäkään enää montaa kertaa jaksaa vääntää tätä rautalankaa.

Yllättävän monet ei tiedä, eikä osaa suhteuttaa noita lukuja. Se on minusta aivan valistuksen syytä, koska jos tv:ssä ja lehdissä tätä verrataan flunssaan ja jopa terveydenhoidossa vähätellään, niin ei ole mikään ihme, että ihmiset ei osaa nähdä koronan vaarallisuutta. Minusta tästä voisi alkaa nyt puhumaan ihan realistisesti, mutta taitaa olla, että halutaan välttää sitä paniikkia. Kuolleisuusprosenttikin on vissiin koronassa suomen valistuksessa vieläkin 2% vaikka WHO on korjannut sen olevan 3,5%. Useille tämäkään ei kerro mitään, ei luultavasti edes vaikka se olisi 6%. Ehkä eivät laske mitään todennäköisyyksiä, tai mitään. Ajattelevat, että ei koske suomea, eikä varsinkaan itseä. Sitä se defenssi on.

USA:ssa ollaan tässäkin suhteessa valovuosia edellä.

Siellä ollaan jo ääneen sanottu, että epidemian estäminen on myöhäistä, se juna meni jo.

USA keskittyy nyt minimoimaan epidemian aiheuttamia vahinkoja.

Suomessa väitellään vielä siitä, missä vaiheessa tätä voisi ehkä kenties mahdollisesti kutsumaan epidemiaksi.

Vierailija
38273/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oireesi?

Lisänä myös jojoileva lievä kuume/lämmön nousu.

Olen astmaa lukuunottamatta erittäin hyväkuntoinen, joten voi olla että ehkä mun oireet pahenee kun keho ei enää jaksa. Oon päivä päivältä väsyneempi.

Koronassa olisit kuule erittäin korkeassa kuumeessa

Vierailija
38274/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10.3. klo 8.51 Kuopiossa todettu toinen koronavirustartunta, Pohjois-Karjalassa ensimmäinen

Kuopion yliopistollisessa sairaalassa on todettu toinen koronavirustartunta työikäisellä ihmisellä. Pohjois-Savon sairaanhoitopiiri kertoo tiedotteessa, että tartunta varmistui eilen maanantaina. Sairaanhoitopiirin mukaan potilas on hyväkuntoinen ja kotona eristyksessä. Tartunnalle altistuneet perheenjäsenet ovat kotikaranteenissa. Tartunta on saatu Pohjois-Italiasta. Sairastuneella oli oireita jo paluulennon aikana Italiasta. THL selvittää altistuneita, tiedotteessa kerrotaan.

Pohjois-Karjalassa Siun sote -kuntayhtymän alueella on puolestaan todettu ensimmäinen koronavirustartunta, kertoo kuntayhtymä tiedotteessa. Tartunta varmistui maanantaina illalla. Tartunnan saanut on hyväkuntoinen, tiedotteessa kerrotaan. Hän on ollut työmatkalla Pohjois-Italiassa, josta tartunta on peräisin.

https://yle.fi/uutiset/3-11212596

Miksi ei jäänyt Italiaan hoitoon, vaan oli pakko tartuttaa kaikki lentokoneessa ja kentillä olleet. Ur po. 

Jäisitkö muka itse hoitoon Italiaan???

Vierailija
38275/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Date of report 3/9/2020”

Eli siis jo eilen, vaikka Suomessa kerrottiin niitä olevan 33.

Ei ole. WHO:n eilisessä raportissa oli Finland 30 joista 11 oli new cases.

https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/…

Vierailija
38276/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole terveydenhuolto tottunut tai varautunut tämäntyyppisiin kulkutauteihin. Suomessa on hyvä elintaso ja hyvän elintason maissa ihmiset sairastavat vähän. Meillä on kattavat rokotteet ja ennaltaehkäisevää terveydenhuoltoa (neuvola, työterveyshuolto ym).

Toki Suomessa on maailman parasta terveydenhuoltoa, mutta vain rajoitetulle määrälle ihmisiä. Jatkuva hoitajapula rassaa jo valmiiksi, samoin lääkäripula julkisella puolella. Mistä saadaan tarpeeksi hoitajia ja lääkäreitä, jos tilanne äityy todella pahaksi?

Vierailija
38277/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

P-R-K-L! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pääse, jos et kuulu altistuneisiin. Ja silloinkin sut kutsutaan testiin, siihen ei noin vaan mennä.

Niin. Suomeen haluamalla halutaan epidemia.

Eikö nyt rupea olemaan aika päivänselvää, että kuka tahansa, naapurin Pirkkokin joka ei ole käynyt Prismaa pidemmällä, voi olla altistunut?

”Eiku tää ei kato tartu kehenkään muuhun ku Kiinassa tai Italiassa käyneisiin, tai heidän lähipiiriinsä.”

Mitä helkkaria nyt oikeasti?!!!! Joku 5-vuotiasko näitä testisääntöjä siellä suunnittelee.

Epidemian laajuuden pystyy selvittämään suppeallakin testauksella tiettyjen olettamien pohjalta. 

Vierailija
38278/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

koroton kirjoitti:

SUOMALAINEN ON VÄHÄAIVOINEN KUN MATKUSTAA ALTISTUNEISIIN MAIHIN,MUTTA ONHA SE HIENOA PUHUA PIIREISSÄ ETTÄ KÄVIN MATKOILLA ESIM.ITALIASSA,,,,,JA TOIN MATKALTA TIPPURIN JNE JNE JA ENNENKAIKKIA CORONAFIRUKSEN :)))

Keskiluokkaisten kevät- ja kaupunkireissuja. 

Vierailija
38279/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oireesi?

Lähde?

Ei sellaista ole. Täällä on yksi sitkeä, joka tarkoituksellisesti ymmärtää väärin kaiken mahdollisen ja heittelee näitä juttujaan koukuiksi siinä toivossa, että saisi niillä huomiota. Kannattaa vaan sivuuttaa.

Vierailija
38280/176779 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oireesi?

Miten C-vitamiinin käyttäminen romahduttaa talouden?

Ketju on lukittu.