Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Italia sulkenut kaikki koulut ja yliopistot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[Moreover, corticosteroids, which are used frequently for severe patients, may have no treatment effect, but rather accelerate the replication of the virus within the neurons."
Eli kortikosteroidit ei olisi hyväksi tässä taudissa vaan saattaisivat jopa pahentaa tilannetta... Mielenkiintoinen pointti ja ratkaistava asia astmaatikoille ja muille jotka niitä säännöllisesti käyttävät ja ovat muutenkin erityisessä riskiryhmässä. Yleensähän annoksia joutuu nimenomaan nostamaan kipeänä.
Siis hyvässä hallinnassa ja hoitotasapainossa oleva astma lienee se parhain lähtökohta, jos astmaatikko saa koronatartunnan. Perussairaudessa käytetyt kortisonit tulee edelleen ottaa lääkärin ohjeiden mukaisesti. Lopeta heti astmaatikkojen pelottelu!! Höpöviestit tunnistaa helposti siitä, että niissä on:
jokin mututuntuma tai väite, joka päättyy vihjailuun... tai
jännä, että... lauseita.
Jopas meni jollain ihon alle. Pohdituttaa tuo koska täällä mainittu useammassakin viestissä ja jossain alustavissa tutkimuksissakin että kortikosteroidit saattaisivat jopa olla haitaksi. Huom, SAATTAISIVAT. Asioista voi keskustella myös asiallisesti ja toivottavasti tätä asiaa tutkitaan enemmänkin.
Tuossa yksi jonka voi lukea jos osaa:
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)3031…
Täällä taitaa olla aika moni mamma jo itse laittanut itsensä karanteeniin kun lukee näitä juttuja🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkijat kritisoivat koronaviruksesta tiedottamista: ”Hallitus ja virkamiehet möhlivät”
-Noniin hyssyttelijät. Taas asiantuntijat ovat samaa mieltä vauva-palstalaisten kiihkoilijoiden kanssa.
Njoo, se yksi ekologi sanoi noin.
Hyvin luettu! Siellä kyllä sanotaan, että "pariinkin aika korkean tason ja tutkimusmaailmassakin meritoituneeseen henkilöön, joka on laittanut meille aika kovaakin kritiikkiä. sekä "Myös sosiaali- ja terveysministeri Aino-Kaisa Pekonen (vas) myöntää ministeriön saaneen palautetta siitä, ettei se kerro tarpeeksi koronavirustilanteesta, ja ettei viestintä olisi ollut tarpeeksi selkeää."
Sitten tuo mainitsemasi yksi ekologi mainitaan erikseen. Varmaankin, koska hän on esittänyt kritiikkiä julkisesti. Muita ei mainita nimeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Havainto ja suositus:
Olen sairaana, masentunut ja peloissani koronasta koska olen riskiryhmää.
Olen myös yksin.
Ehkä siksi huomasin, että mun mitta nettikiusaamista (sis. tässäkin ketjussa esiintyvä provoilu, solvaaminen, ilkeys ja infantiili kommentointi) kohtaan on täyttynyt.Niinpä jätän kommentin lukemisen HETI ja siirryn eteenpäin, kun havaitsen ensimmäisen merkin yllämainituista. Suosittelen tätä kaikille, jotka kärsivät ilkeydestä. Ei tiuskijoiden kommenteissa ole mitään tietämisen arvoista.
Trolleihin ja häijyihin lienee turha vedota, mutta yritän silti.
Meillä on käsillä modernin ajan vakavin terveysuhka. Ei tarvitse lääketieteellistä koulutusta ymmärtääkseen, että koko maailmaa on kohdannut yhteinen kärsimys. Osa meistä menehtyy, vammautuu tai menettää jonkun rakkaan. Sitä ei ehditä eikä voida estää.
Yhteiskunta tulee ottamaan osumaa muutenkin, mutta se on korjattavissa. Terveys ja henki ei.Voisimmeko siis olla ihmisiksi?
Ystävällisiä toisillemme.
Kiitos.Hyvin kirjoitettu.
Et ole yksin. Hali ❤️
Täältä myös yläpeukutus, kiitos että myös sinunkaltaisiasi on. <3
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen ihminen voidaan määrätä karanteeniin ja rangaistus sen noudattamatta jättämisestä sakkoa tai enintään kolme kuukautta vankeutta. Kansanedustajaa karanteeni ei koske vaan jatkaa normaalisti tartunnasta huolimatta ja tartuttaa vapaasti muita niin paljon kuin ehtii.
Tämä johtuu perustuslain takaamasta kansanedustajan työn mahdollistamisen suojasta. Kansanedustajaa ei voi laittaa vankilaankaan muuten kuin valtakunnanoikeuden kautta. Kyse ei ole siis mistään vip-etuisuudesta tai yleisestä typeryydestä, vaan juridisesta mahdottomuudesta määrätä edustajaa pysymästä pois eduskunnasta.
Tietty olisi suotavaa, että edustaja hoitaa toimeaan etätyönä, jos virus tai sen perusteltu epäilys iskee.
Ihmettelin miksi tällainen turha tiedotustilaisuus, mutta jos on Korona epäily eduskunnassa nii sitten kävisi järkeen.
Mutta nyt toivoisin lisää viestintää. Edes osittainen karanteeni oli hyvä päätös (tarkoitan että parempi kuin ei mitään). Tätä ennen kansalaisille oli kuitenkin vain kerrottu, että ei mitään hätää ja kotivara on turhaa, joten soitot karanteenista on voinut yllättää pahasti. Jotta nämä mahdolliset karanteenit ei tulisi ihan yllätyksenä niin voisi tehdä vaikka pari ohjelmaa televisioon (tv siksi, että osa ei lue uutisia ja vanhukset ei käytä nettiä) mitä karanteeni tarkoittaa ja mitkä ovat pelisäännöt, miten siihen voisi varautua itse (myös henkinen puoli). Käsienpesuvideon pitäisi tulla pari kertaa päivässä. Ja tieto mitä muita rajoitteita voisi tulla myöhemmin jos jollain alueella todettaisiin selvä epidemia.
Omalta kotikaupungilta toivoisin ohjeistusta minne soittaa, missä on testipaikka tarvittaessa ja minne mennä jos on todettu korona ja olo heikkenee merkittävästi. Minne asti ollaan sairaana kotona (mitkä kriteerit minkäkin ikäisellä, olen itse nähnyt nämä netissä, mutta veikkaan että suurin osa ei ole), tämä olisi hyvä tietää etukäteen jo terveenä ollessa, ettei sairaana tarvitse googletella milloin pitäisi lähteä sairaalaan. Onko kuumetta laskevien lääkkeiden käytöstä enemmän haittaa kuin hyötyä? (kuumehan on elimistön tapa taistella vastaan)
Koululta haluaisin tiedon saanko ottaa lapsen kotiopetukseen nyt heti. Tämän voin kysyä opettajalta suoraan, mutta tämän voisi myös tiedottaa kaikille. Mikä on juuri tämän koulun suunnitelma jos koulussa todetaan jollain korona, onko esim. nettiopetus mahdollinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me kuollaan kaikki!
Mutta, siihen voi mennä aikaa, jokainen kuolee vuorollaan, jotkut joutuvat odottamaan vuoroaan vielä vuosikymmeniä. Kärsivällisyyttä sinulle, tiedän että odottavan aika on usein pitkä.
Niin se on.. 100% todennäkäköisyys on et kuollaan ihan kaikki. Siksi häätyy elää se mielessä tätä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Täällä taitaa olla aika moni mamma jo itse laittanut itsensä karanteeniin kun lukee näitä juttuja🤣
Ei monikaan pysty, vaikka haluaisi, arvon palsta-arvailija. Ei se yhteiskunta sillä tavalla pyöri, että kaikki jäisimme pois hommistamme - ainakaan vielä tässä vaiheessa. Myöhemmin tämäkin skenaario voi olla todennäköisempi. Toki on hyvä vähentää ihmismassoissa olemista niin paljon kuin suinkin kykenee ja suojata sekä itsensä että kassaeläjät, mutta näitä tolkun neuvoja on nyt jo hoettu täällä sivukaupalla, joten en niitä tähän enää listaa.
Vierailija kirjoitti:
Me kuollaan kaikki!
Niin, elämästä ei selviä hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinassa ja myös Italiassa kävi niin, että sairastuneet ryntäsivät sankoin joukoin sairaaloihin ja terveysasemille pärskimään ja tartuttamaan myös sairaaloiden potilaat ja henkilökunnan ennenkuin nämä ehtivät varautua riittävästi tai mitenkään.
Uskon, että jos Suomessa jokainen huolehtii omasta hygieniastaan, tottelee mahdollista karanteenikäskyä (onnistuu kun kotivara on kunnossa) ja oireiden tullessa SOITTAA ensin ohjeita eikä lähde ryysimään minnekään, meillä on ehkä toivoa selvitä tästä paremmin kuin esim. Italia. Rohkaisevaa on, että jotkut maat ovat onnistuneet saamaan taudin haltuun, mm Singapore.
Onko tälle jotain lähdettä? Voin kyllä hyvin uskoa, että noin on käynyt. Onhan Suomessakin tämä viime perjantain vahvistettu tapaus, jossa myös lapsi sairastui ja ehti altistaa 130 ihmistä tartunnalle.
En tietenkään tiedä varmasti, mitä tapahtui, mutta minulle on tullut vaikutelma, että tämä perjantain työikäinen nainen ei jostain syystä ymmärtänyt (tai oli välinpitämätön) olevansa mahdollinen koronavirustapaus, eikä siksi ottanut heti oireiden ilmaannuttua yhteyttä viranomaisiin. Hän on ehkä potenut "flunssaa" kotona (kenties töistä sai olla poissa kolme päivää omalla ilmoituksella) ja lähettänyt lievästi oireilevan lapsensakin kouluun vielä keskiviikkona. Torstaina lapsi on ollut niin sairas, että hän ei ole enää mennyt kouluun ja äitikin on vihdoin katsonut parhaaksi mennä lääkäriin (en kyllä tiedä, miksi hän on käynyt kahdella työterveysasemalla) ja joku on hoksannut, että tämä voi olla koronaa. Näytteet on otettu torstaina ja perjantaina sairaus varmistui.
Jos vastaavia tapauksia olisi paljon, koronavirus pääsisi leviämään tehokkaasti. Toivottavasti suurin osa toimii viime keskiviikon potilaan tavoin. Hän ymmärsi jo maanantaina olevansa riskitapaus, otti puhelimitse yhteyttä viranomaisiin ja koronavirustartunta voitiin vahvistaa. Fiksun toiminnan takia altistuneita on vain kaksi ja todennäköisesti tartunta ei pääse leviämään.
Juuri näin. Lisäksi tuon fiksumminkin toimineen naisen lähipiirin kahdesta altistuneesta (ainakin) toinen sai tartunnan eli virus leviää aivan hirvittävän herkästi. Juuri siksi ainakin jokaisen italiasta tulijan pitäisi pitää itse huoli siitä, että mahdollisia altistuneita olisi omilta jäljiltä mahdollisimman vähän. Ei siis mitään leffateatterireissuja tai hoploppeja sun muita pariin viikkoon eikä muutenkaan turhaa sosiaalisuutta ja kissanristiäisiä.
Suomessa edelleen 6 sairastunutta? Onko tullut uusia vahvistettuja?
Norjassa nyt 15 uutta tapausta! Yhteensä tartuntoja 48. https://www.vg.no/spesial/2020/corona-viruset/?utm_source=vgfront&utm_c…
Porvoossa on nyt 2 epäilyä. Tämä kuultu lääkäriltä lääkärikäynnin yhteydessä.
Iltalehdeltä taas "näkökulma". Uudet ja tuntemattomat vaaralliset taudit lakaistava maton alle koska suurin osa kuolee muuhun:
Olisiko Kiinassa tällaiset toimittajat voineet julkaista näitä?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bcd4f52f-4902-4f10-9b62-ce6214f6a6d6
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Havainto ja suositus:
Olen sairaana, masentunut ja peloissani koronasta koska olen riskiryhmää.
Olen myös yksin.
Ehkä siksi huomasin, että mun mitta nettikiusaamista (sis. tässäkin ketjussa esiintyvä provoilu, solvaaminen, ilkeys ja infantiili kommentointi) kohtaan on täyttynyt.Niinpä jätän kommentin lukemisen HETI ja siirryn eteenpäin, kun havaitsen ensimmäisen merkin yllämainituista. Suosittelen tätä kaikille, jotka kärsivät ilkeydestä. Ei tiuskijoiden kommenteissa ole mitään tietämisen arvoista.
Trolleihin ja häijyihin lienee turha vedota, mutta yritän silti.
Meillä on käsillä modernin ajan vakavin terveysuhka. Ei tarvitse lääketieteellistä koulutusta ymmärtääkseen, että koko maailmaa on kohdannut yhteinen kärsimys. Osa meistä menehtyy, vammautuu tai menettää jonkun rakkaan. Sitä ei ehditä eikä voida estää.
Yhteiskunta tulee ottamaan osumaa muutenkin, mutta se on korjattavissa. Terveys ja henki ei.Voisimmeko siis olla ihmisiksi?
Ystävällisiä toisillemme.
Kiitos.Hyvin kirjoitettu.
Et ole yksin. Hali ❤️
Voi kiitos!! Olet ihana.
Voi hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Suomessa edelleen 6 sairastunutta? Onko tullut uusia vahvistettuja?
Eiliset mahdolliset ilmoitetaan medialle tänään, eilen tiedotettiin vain potilaille itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei monikaan pysty, vaikka haluaisi, arvon palsta-arvailija. Ei se yhteiskunta sillä tavalla pyöri, että kaikki jäisimme pois hommistamme - ainakaan vielä tässä vaiheessa. Myöhemmin tämäkin skenaario voi olla todennäköisempi. Toki on hyvä vähentää ihmismassoissa olemista niin paljon kuin suinkin kykenee ja suojata sekä itsensä että kassaeläjät, mutta näitä tolkun neuvoja on nyt jo hoettu täällä sivukaupalla, joten en niitä tähän enää listaa.
Voihan se toimia tässä yhteydessä tuo kassaeläjätkin, vaikka tarkoitin kanssaeläjiä!
Jostainpa luin, että jos olet juuri sairastanut vaikka kausi-influenssa, että se tavallaan suojaisi toiselta pandemialta, heti perään ei voisi sairastua toiseen, pitääköhän paikkaansa, itsellä parasta aikaa normi influ.
Hyvin kirjoitettu.
Et ole yksin. Hali ❤️