Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaatemerkkejä joiden hinta-laatusuhde erinomainen?

Vierailija
25.01.2020 |

Kokemuksia pinoon mitkä vaatemerkit olet käytännössä kokenut erinomaiseksi hinta-laatusuhteeltaan. Kiinnostaa sekä naisten- että lastenvaatteet. Mallit ja tuotteessa käytetyt materiaalit sellaisia jotka kestää aikaa ja normaalia käsittelyä (esim. vesipesu).

Mihin merkkeihin ei tarvitse pettyä? Mihin ei tule ”merkille tyypillistä haalistumaa saumoihin” tai muuta vastaavaa?

Kommentit (824)

Vierailija
801/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luhdan keinountuvatakki, oli alessa, vaikuttaisi olevan hyvä kovilla pakkasilla. 

Ei Luhtaa ikinä! Ostin niiden kevyttoppiksenvuosi sitten ja se oli kuumin, tukahduttavin ja hikoiluttavin takki ikinä!

Meni ihan luottamus.

Vierailija
802/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cubus. Hyviä perusvaatteita halvalla. Merinovaatteita, trikoopaitoja, collegehousuja, yöasuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat suosikit:

North outdoor (Suomessa tehty, merinoa)

Haglöfs

Fjällräven

Icepeak

Levis

Tuo north outdoor on hyvä

Vierailija
804/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fruit of the Loom Valueweight on hyvälaatuinen perus-T-paita ilman painatuksia. Ei kutistu ainakaan ihan heti, ja kestää ainakin vuoden pari (kymmeniä pesuja) säädyllisen näköisenä, ja kuluneempana se menee vielä töissä haalarien alla toisen mokoman. Kotimaisistakin nettikaupoista näitä saa vitosen pintaan kappale, ja paksumpi Super Premium-versio on vai pari egeä enemmän. Hinta-laatusuhde siis parempi kuin hyvä. 

Sitä en vaan ymmärrä, miksi Prismat ja Cittarit ei myy näitä. Niistä löytyy yleensä öbaut kahta erilaista ohutta T-paidan riepua jollain painatuksella, ja hinta vähintään 25 egeä!

Vierailija
805/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilla myytävät Polan vaatteet. Aivan uskomattoman hyviä ja hinta todella edullinen. 

viskoosipuseroita ja farkkuja pesty kymmeniä kertoja ja edelleen hyviä.

Vierailija
806/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luhdan keinountuvatakki, oli alessa, vaikuttaisi olevan hyvä kovilla pakkasilla. 

Ei Luhtaa ikinä! Ostin niiden kevyttoppiksenvuosi sitten ja se oli kuumin, tukahduttavin ja hikoiluttavin takki ikinä!

Meni ihan luottamus.

Mulla niiden softshell-kevyttoppistakki. Ei pysty pitämään samasta syystä. Säilyy siis hyvänä tosi pitkään, ellen heitä pois.

Vierailija
807/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joseph Ribkoff. Käytössä vielä 20 v vanhojakin mekkoja ja housuja. Klassiset mallit ja mitat. Helppohoitoiset. 

Vierailija
808/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nanso. Kestää pesua ja käyttöä erinomaisesti. On nuorekas ja arvostettu merkki nykyään.

Täh? Nanso on mummojen suosikki.

Kannattaa seurata instagramissa, millaisia henkilöitä siellä on joskus Nanson vaatteita esittelemässä ja mainostamassa. On ihan some-maailman ykkösnimiä Suomessa. 

Niin mainostamassa. Mutta käyttävätkö oikeasti? Mulla tuttu influensseri, niin sillekin oli tarjottu Nansoa, mutta oli kieltäytynyt, kun ei oikeasti käytä niiden vaatteita, ei edes vaikka ilmaiseksi saisi.

Vierailija
809/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon sikakalliisiin trikootuotteisiin tulee reikiä, vaikka ne pesee ohjeen mukaisesti. Lisäksi kaikki valmistus on halpamaissa. Kuka vetää supervoitot? Tässä meillä supisuomalainen brändi!!!

Vierailija
810/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fruit of the Loom Valueweight on hyvälaatuinen perus-T-paita ilman painatuksia. Ei kutistu ainakaan ihan heti, ja kestää ainakin vuoden pari (kymmeniä pesuja) säädyllisen näköisenä, ja kuluneempana se menee vielä töissä haalarien alla toisen mokoman. Kotimaisistakin nettikaupoista näitä saa vitosen pintaan kappale, ja paksumpi Super Premium-versio on vai pari egeä enemmän. Hinta-laatusuhde siis parempi kuin hyvä. 

Sitä en vaan ymmärrä, miksi Prismat ja Cittarit ei myy näitä. Niistä löytyy yleensä öbaut kahta erilaista ohutta T-paidan riepua jollain painatuksella, ja hinta vähintään 25 egeä!

Mistä ostat niitä?

Vierailija
811/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen kestivät edullisetkin vaatteet... Minulla on esim 15 vuotta vanha Vero Modan takki. Pesen sitä vielä todella usein (parin viikon välein) eikä ole mitään kulumisen merkkejä näkyvissä. Ollut siis käytössä koko tuon 15 vuotta.

Vanhaa Vero Modaa ikävä. Mulla myös neuleita siltä ajalta edelleen eivätkä ole menneet miksikään, ei näppyjä eikä venähtämisiä. Silloin oli myös kyseisen merkin vaatteet tosi kauniita ja värikkäitä. Jackpot oli samantyylinen, enää sekin vain muisto vanhoilta ajoilta.

Yllätyin kun ostin Jackpotin (ilman nimilappua toki) paidan turkkilaisen ompelimon outletista 5 eurolla. Olin ihaillut samaa 45e hintaan kaupassa Suomessa. 

Eli sekään ei ollut kotimaista

Ei kai Jackpot koskaan väittänyt olevansa suomalainen merkki?

No kuitenkin, hyvä merkki on! Aina joskus tulee kirpparilla vastaan, ja on aina ollut materiaalit ja leikkaukset kohdillaan. Ja kivat ajattomat mallit!

Vierailija
812/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nosh

Miksi tämä on saanut näin paljon alapeukkuja?

Vierailija
813/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan superhyvin kestäneitä on olleet Aarre, Kaiko ja Alpa. Näiltä merkeiltä tulee mun lempparit, ne vaan kestää, kestää ja kestää. Jostain kaikon lyocellisesta värit haalistuneet, mutta niin taitaa käydä kaikissa lyocelleissa... toki vähän arvokkaampia, mutta kun huomioi, miten kauan ja paljon noille tulee käyttöä, paljon mieluummin ostan tuollaisia. Ja mä olen vielä kauhea pyykinpesuraggari, pesen monesti 60C ja vielä rummutan, vaikka ei saisi...

Kaiko vaikuttaa tosi hyvältä, mutta mekoissa ei ole taskuja, joten jää ostamatta. Harmi. 

Vierailija
814/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan superhyvin kestäneitä on olleet Aarre, Kaiko ja Alpa. Näiltä merkeiltä tulee mun lempparit, ne vaan kestää, kestää ja kestää. Jostain kaikon lyocellisesta värit haalistuneet, mutta niin taitaa käydä kaikissa lyocelleissa... toki vähän arvokkaampia, mutta kun huomioi, miten kauan ja paljon noille tulee käyttöä, paljon mieluummin ostan tuollaisia. Ja mä olen vielä kauhea pyykinpesuraggari, pesen monesti 60C ja vielä rummutan, vaikka ei saisi...

Kaiko vaikuttaa tosi hyvältä, mutta mekoissa ei ole taskuja, joten jää ostamatta. Harmi. 

Ai, ettei ole taskuja! Kiitos vinkistä. Mä haluan mekkoja, joissa ei ole taskuja. En tarvitse niitä mihinkään ja ne ovat täysin turha kangaskappale häiritsemässä.

Vierailija
815/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cecil

Vierailija
816/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, ettei ole taskuja! Kiitos vinkistä. Mä haluan mekkoja, joissa ei ole taskuja. En tarvitse niitä mihinkään ja ne ovat täysin turha kangaskappale häiritsemässä.

Minä ostan vain taskullisia. Muuten pitää olla käsilaukku aina mukana, jotta nenäliinat, migreenilääkkeet ja kännykkä pysyy matkassa. Aika monella merkillä nykyään onneksi on. 

Vierailija
817/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fjällräven kestää kuin tauti.

Vierailija
818/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Min

No sulle riittää sitten mekkoja. Mä ostan vain taskuttomia.

Vierailija
819/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn Amerikassa n kerran vuodessa. Tommyyn voi luottaa. Tietty pitää katsoa mitä ostaa

Vierailija
820/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yli pian 20 vuotta sitten ostettua Nansoa (Lempivaate) joista etenkin villasekoitemekko ja kaikki trikoopaidat on säilyneet tähän päivään hyvänä. 10 vuotta sitten ostetut mekot on myös jees, mutta trikoo on reikäistä. 

Ellokselta 2012 tilattu villakangastakki (sekoite) on joka talvisessa käytössä. Olen itse parsinut tähän asti, LaRedoute -merkkinen.

Kengistä Adidakset ja Converset ovat kestäneet, riippuu toki aktiivikäytössä olevien parien määristä. 

YAS-merkkiä olen työvaatteeksi tilannut ja kestää hyvin käyttöä. 

Kaksi 2009 vuonna Primarkista ostettua blazeria (8 e kpl) kestäneet kuin tauti tähän asti.