Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaatemerkkejä joiden hinta-laatusuhde erinomainen?

Vierailija
25.01.2020 |

Kokemuksia pinoon mitkä vaatemerkit olet käytännössä kokenut erinomaiseksi hinta-laatusuhteeltaan. Kiinnostaa sekä naisten- että lastenvaatteet. Mallit ja tuotteessa käytetyt materiaalit sellaisia jotka kestää aikaa ja normaalia käsittelyä (esim. vesipesu).

Mihin merkkeihin ei tarvitse pettyä? Mihin ei tule ”merkille tyypillistä haalistumaa saumoihin” tai muuta vastaavaa?

Kommentit (824)

Vierailija
781/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massimo Duttin ja Uniqlon vaatteet hinta-laatusuhteeltaan oikein jees.

Vierailija
782/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Canada Goosen untuvatakki on kestänyt iät ja ajat kovassa käytössä, samoin Fjällrävenin retkeilyhousut ja villapusakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nanso. Kestää pesua ja käyttöä erinomaisesti. On nuorekas ja arvostettu merkki nykyään.

No jaa. Viime vuonna ostetut yöpaidat ovat jo ihan nyppyisiä ja kulahtaneita. Jonnekin se laatu on kadonnut.

Vierailija
784/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nanso. Kestää pesua ja käyttöä erinomaisesti. On nuorekas ja arvostettu merkki nykyään.

Täh? Nanso on mummojen suosikki.

Kannattaa seurata instagramissa, millaisia henkilöitä siellä on joskus Nanson vaatteita esittelemässä ja mainostamassa. On ihan some-maailman ykkösnimiä Suomessa. 

Vierailija
785/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temusta saa hyvälaatuisia vaatteita halvalla. 

Hallitus leikkasi ansiosidonnaista eli en osta enää ikinä Suomesta mitään edes töissä ollessa. 

Satiinihiusdonitseja 12 kpl 1,89 euroa yhteensä Temusta. 

Vierailija
786/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan superhyvin kestäneitä on olleet Aarre, Kaiko ja Alpa. Näiltä merkeiltä tulee mun lempparit, ne vaan kestää, kestää ja kestää. Jostain kaikon lyocellisesta värit haalistuneet, mutta niin taitaa käydä kaikissa lyocelleissa... toki vähän arvokkaampia, mutta kun huomioi, miten kauan ja paljon noille tulee käyttöä, paljon mieluummin ostan tuollaisia. Ja mä olen vielä kauhea pyykinpesuraggari, pesen monesti 60C ja vielä rummutan, vaikka ei saisi...

Alpan neuleet ei nyppäänny ja näyttävät täysin uusilta vuosienkin jälkeen. Reikiä niihin kyllä tulee helpolla, jos vähänkin tarttuu kiinni.

Nanson villaneule sen sijaan alkoi nyppääntyä heti. Onneksi oli jostain alesta ostettu. Harmittaa vieläkin, että Esprit meni konkkaan. Mielestäni niissä kohtasi hinta ja laatu yleisesti ottaen todella hyvin.

Vierailija
787/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvaatteissa Gugguu on ikisuosikki, etenkin nyt kun muut kotimaiset pikkupuljut ovat joutuneet laittamaan lappua luukulle. Ostan enimmäkseen käytettynä ja mikään muu ei kestä hyvänä meidän lapsilla. Esimerkiksi saman hintaluokan Mini Rodini tuntuu lähinnä ratsastavan kivoilla printeillä, mutta laatu ei ole kauheasti henkkamaukkaa kestävämpää.

Vierailija
788/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on parikymmentä vuotta sitten hankittu Armanin puku, ja on vielä erittäin hyvässä kunnossa. On tosi laadukas tuote.

Vierailija
789/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luhdan keinountuvatakki, oli alessa, vaikuttaisi olevan hyvä kovilla pakkasilla. 

Vierailija
790/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa seurata instagramissa, millaisia henkilöitä siellä on joskus Nanson vaatteita esittelemässä ja mainostamassa. On ihan some-maailman ykkösnimiä Suomessa. 

Somemaailman ykkösnimiä? 😂😂

Vierailija
791/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan superhyvin kestäneitä on olleet Aarre, Kaiko ja Alpa. Näiltä merkeiltä tulee mun lempparit, ne vaan kestää, kestää ja kestää. Jostain kaikon lyocellisesta värit haalistuneet, mutta niin taitaa käydä kaikissa lyocelleissa... toki vähän arvokkaampia, mutta kun huomioi, miten kauan ja paljon noille tulee käyttöä, paljon mieluummin ostan tuollaisia. Ja mä olen vielä kauhea pyykinpesuraggari, pesen monesti 60C ja vielä rummutan, vaikka ei saisi...

Alpan neuleet ei nyppäänny ja näyttävät täysin uusilta vuosienkin jälkeen. Reikiä niihin kyllä tulee helpolla, jos vähänkin tarttuu kiinni.

Nanson villaneule sen sijaan alkoi nyppääntyä heti. Onneksi oli jostain alesta ostettu. Harmittaa vieläkin, että Esprit meni konkkaan. Mielestäni niissä kohtasi hinta ja laatu yleisesti ottaen todella hyvin.

Kyllä minulla Alpan neule nyppääntyi ja vielä aika nopeasti. 

Vierailija
792/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Benetton, harmi vaan, että liikkeet lopetettiin Suomessa.

Mulla käytössä 20 v. vanhoja Benetton vaatteita. Edelleen kuin uusia! 100% puuvilla ja ihanat värit!

Vierailija
793/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temusta tilataan kaikki vaatteet jatkossa. 

Vierailija
794/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temusta tilataan kaikki vaatteet jatkossa. 

Mekkoja 10 eurolla. 

Vierailija
795/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uniqlon neulepuserot!

Ja Uniqlon vaatteet ylipäänsä. Jos pitäisi valita vain yksi kauppa josta ostan vaatteeni koko loppuelämän, olisi se Uniqlo.

Kävin Uniqlon liikkeessä ja pettymys oli erittäin suuri. Vaatteet pääosin huonolaatuisia H&M tyylisiä. 

Vierailija
796/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin Nanson t-paidan ja se on kuin kumia, vaikka on 95 % puuvilla ja 5 % elastaani. 

Vierailija
797/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna Field Halpoja mutta kestäviä 

Vierailija
798/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kysymyksesi asettelu on jo väärä! Ei ole mitään merkkiä, jossa olisi taattu laatu. Tärkeintä on oppia materiaaleista ja laadusta. Kun käsittelee paljon vaatteita ja kuluttaa niitä oman aikansa, niin oppii tunnistamaan miltä laadukas farkkukangas tuntuu ja näyttää. Sitten toisaalta kashmirneule voi olla todella laadukas, mutta ei kestä mitä tahansa käyttöä ja käsittelyä, ja nyppyyntyy varmasti, mutta sitä pitää sitten kerran kuukaudessa minuutin verran jaksaa huoltaa. Eli laatu voi ilmetä eri tyyppisessä vaatteessa eri tavoin.

Ensi alkuun osta vaikka vaatteita jotka on tehty vaan yhdestä materiaalista, ja luonnonkuituja tai selluloosapohjaisia muunnoskuituja (hengittävät eivätkä sähköisty talvella) esim. 100% puuvilla, villa, viskoosi (ja sen eri kauppanimiä, esim. lyocel, tencel). Katso, miten vaatteen ompeleet on tehty, onko vinossa, onko paljon päättelemättömiä lankoja jne.

Jos on viitsimistä, suosit

Syy tällaiseen laadun huononemiseen on, että kuluttajat valitsevat vain halvan hinnan perusteella. Itseä on alkanut oksettaa koko halpahintajahti. Ostan mieluummin kestäviä ja eettisiä tuotteita, jotka kestävät pidempään. Halvimmat eivät voi edes teoriassa olla laadukkaita ja kestäviä, koska sellainen bisnes olisi tuhoon tuomittu. 

Vierailija
799/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat suosikit:

North outdoor (Suomessa tehty, merinoa)

Haglöfs

Fjällräven

Icepeak

Levis

Vierailija
800/824 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esprittiä mäkin kaipaan. Sopuhintaan sai sopulaatua. Mikähän olisi vastaava? Onko Fransa millainen?