Vaatemerkkejä joiden hinta-laatusuhde erinomainen?
Kokemuksia pinoon mitkä vaatemerkit olet käytännössä kokenut erinomaiseksi hinta-laatusuhteeltaan. Kiinnostaa sekä naisten- että lastenvaatteet. Mallit ja tuotteessa käytetyt materiaalit sellaisia jotka kestää aikaa ja normaalia käsittelyä (esim. vesipesu).
Mihin merkkeihin ei tarvitse pettyä? Mihin ei tule ”merkille tyypillistä haalistumaa saumoihin” tai muuta vastaavaa?
Kommentit (824)
Merrelin kengät,kestää saumat jne.
Onko kenelläkään kokemuksia, onko naisten Calvin Klein -alusvaatteet hyviä? Lähinnä alushousut ja kaarituettomat bralette-topit kiinnostavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
fjällräven, esprit hyvä laatu
Siihen hintaan on syytä ollakin. Eli laatu/hintasuhde ei välttämättä ole mitenkään erityisen hyvä. Espritistä en tiedä, mutta Fjällräven on aika hintavaa kamaa ensivaikutelmaan nähden. Vai onko esim. Kånkenin hinnat hilattu yyber ylös, kun se on niin "fab", jota kaikki koululaiset vaatii?
Kånken maksaa jopa 80e. Aivan naurettava hinta. Yksi iso tasku ja yksi pieni, hihnoissa ei pehmustetta. Mulla on ollut oma yli vuooden ja vetoketjut toimii edelleen, eikä saunat ole revenneet, mutta sanoisin silti, että ei ole hintansa arvoinen. Ostin omani alennuksesta 50e, siis se normi 16L.
Lindexin puuvilla alushousut kestävät paremmin käyttöä kuin Sloggit.
Bon Prix-firman takki, farkut ja tunikat olleet edulliseen hintaansa nähden hyviä. Lisäksi persoonallisia.
Gudrun Sjöden on kallis merkki, mutta minulla on useita 10 vuottakin vanhoja mekkoja ja neuleita, joiden kauniit värit eivät ole haalistuneet oikein pestynä, ja jotka ovat täysin ajattomia. Ostan aina alesta.
Lidlin trikoot, legginsit, jumppatrikoot kaikki tosi edullisia ja kestäviä.
Stockmannin A+more-sarjan laukut ja huivit
VHL-verkkarit. Kestivät koko elinkautisen.
Tenson-merkkinen takkini on niin kestävä ja hyvä, että voisin ostaa samanlaisia eri värisiä lisää, jos niitä jossain vielä myytäisiin. En ole löytänyt. Ostin takin n. 10 vuotta sitten ja yhä käytössä. Todella laadukas ruotsalaismerkki.
Vierailija kirjoitti:
Miiksi ei vielä selllaisia vaatteita ole keksitty että niissä olisi sähkölämmitystoiminto tai joku varastoiva ominaisuuus. Näiiitä voisi myydä siperiaaan ja alaskaan.
Onhan keksitty.
Helly Hansen. Minulla on 12 v. vanha lämminvuoritakki josta en luovu ennenkuin hajoaa päälle. Puolipitkänä sopii loistavasti pyörällä ajoon. Huppu on ehdoton pakkasilla. Pinta on sileää softshellia. Yksivärinen jota saa piristettyä eri värisillä kaulaliinoilla. Sanoisin, että paras ostos ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemuksia, onko naisten Calvin Klein -alusvaatteet hyviä? Lähinnä alushousut ja kaarituettomat bralette-topit kiinnostavat.
On ne ainakin mulla pysyneet ihan hyvinä, mutta mallit ei alushousuissa itselleni ihanteelliset
Triumph triaction hybrid lite rintaliivit. Ns. urheiluliivit joita olen käyttänyt reilu puoli vuotta ja voin sanoa että parhaat mitä minulla on ollut. Urheillessa en ole vielä raskinut niitä käyttää koska ne on ollu ns. paremmat liivit. Ensimmäistä kertaa liivien olkaimet pysyvät paikallaan eikä kertaakaan ole tarvinnut nykiä niitä ylös. Ne saa myös ristiin mutta ne pysyvät niin hyvin paikallaan että ei ole tarvinnut laittaa ristiin. Hyvä tuki ilman kaaritukia. Suunnitelmissa on hankkia kahdet lisää jolloin on omat liivit eri tarkoituksiin. Nämä ensin ostetut laitan sitten urheilukäyttöön. Olen vieläkin onnesta soikeana että onnistuin löytämään nämä. Väri on musta ja somisteena on vaaleaa liilaa vai onko se joku purppura.
Arvostan hinta-laatusuhteen lisäksi myös ajattomuutta, eli design ei saa olla liian kummallinen tai viimeisintä huutoa. Itselläni tällaisia tuotteita ovat Riekerin kengät, erittäin hyvä hinta-laatusuhde ja ulkonäköltään persoonallisia, muttei omituisia. Didriksons talvitakin ostin yli 10v sitten, ja edelleen kuin uusi, ajaton malli tämäkin.
Haltilla oli ennen hyviä vaatteita ja valkoisia teknisiä alusvaatteita. Valitettavasti nykyiset värit eivät miellytä.
Ihmetyttää, että ulkoilutakit ovat solkenaan liian lyhyitä ( tai yli pitkiä, nilkkaan asti) huppu ei suojaa viimalta ja lumipyryltä. Suojaksi hupussa tarvittava, käännettävä lipallinen reunus puuttuu. Pitkä kaulainen ei saa koko huppua päähänsä.
Pehmeat kevyet vaaleat toppahousut puuttuvat. (Mustat vaatteet ovat minulla vain hautajaisissa.)
Repuista Marimekon reppu johon mahtuu läppäri, on osoittautunut parhaimmaksi. Edes Kånken ei ole ollut niin kestävä kuin tämä. Marimerkon reppu on nyt kestänyt päivittäistä käyttöä jo kolme vuotta. Maksoi pikkasessa alennuksessa varmaan jotain 80 euroa. Todellakin sen arvoista.
Changen rintaliivit. Ei valu olkaimet ja pienikokoiselle ja - rintaiselle paras valinta. Kannattaa hyödyntää vaan alekausia, joita on vuodessa yllättävän monta. Myymälässä saa hyvää palvelua.
Joutsenen untuvatakki. Ostin noin20 vuotta sitten, edelleen uudenveroinen, ei kulumaa kankaassa.
Superdryn hupparit (ei kokemusta heidän muista vaatteistaan) ovat todella kestäviä. Hyvä hinta-laatusuhde.