"Suomalaisista 35-vuotiaista miehistä hurjat 44 prosenttia on lapsettomia, osa vapaaehtoisesti, osa olosuhteiden sanelemina." :(
Kommentit (112)
Tuo on monen vähän kiltimmän pojan kohtalo.
Paitsi, että moni kiltti ei koskaan pääse edes parisuhteeseen asti.
Ne viisi palstamammojen vihaamaa kirjainta...!
En ymmärrä, mitä surullista siinä on, että ihmiset eivät pariudu ja hanki lapsia!
Enemmänkin ihmisiä saisi jäädä lapsettomaksi. Ihmisiä on maapallolla jo aivan liikaa.
Perheen perustaminen on hirveän raskasta ja sopii harvalle. Monelle sinkkuus sopii paremmin kuin parisuhde.
Harmi, ettei tätä haluta ymmärtää vaan pyritään väen väkisin johonkin elämänmalliin, joka ei sovi itselle yhtään.
🇺🇦🇮🇱
Juu, ei nyt M55, ei koskaan ole käynyt edes mielessä että lisääntyisi, oikein huoletonta ilman jälkikasvua, eli tätä nyt miettivät, ei todellakaan maksa vaivaa.
Voisiko juttua referoida enemmän, koska itse en ainakaan pääse lukemaan sitä koska on maksumuurin takana.
Nykynuoriso on tässä lastenteossa mielestäni järkevämpää sakkia, eikä enää tee lapsia vain siksi että olisi lapsia. He ajattelevat paljon pitemmälle kuin se että no niin, NYT tehdään lapsi. He miettivät oikeasti sitä mitä se lapsen tekeminen tarkoittaa myöhemmässäkin vaiheessa, eikä vain juuri N Y T.
Tämä ysäriltä lähtenyt ero ja yh-buumi näyttää miehen puolelta aika paljon erilaiselta kuin sen naisen puolelta.
Erossa suurimpana vääryydenkokijana kun näyttäisi olevan aina se äiti teresa. Täälläkin näkee ihan pokkana lähes päivittäin aloituksia joissa se lasten isä ei tee mitään oikein. Yhtään ei ajatella sitä omaa osaa siinä parisuhteessa, vaan äiti on tottakai se täydellinen, joka määrittelee hyvän äitiyden, vanhemmuuden, isyyden, perheen ja parisuhteen.
Tätä asiaa voidaan oikeasti itkeä ja surra ja harmitella maailman tappiin asti, mutta nuori mies on fiksumpi, eikä lähde sellaiseen myllytykseen, jossa häneltä viedään rahojen lisäksi itsetunto ja ihmisoikeudet.
Ihmisellä on oikeus ajatella itseään, ja omaa elämäänsä, eikä alistua välineeksi, ja syntipukiksi.
Toisella puolella on sitten nuoret naiset jotka eivät myöskään lähde perheitä perustelemaan kevein perustein. Ja hyvä niin. He näkevät tämän ihan saman kulttuurin, jossa heidän osakseen lankeaa valittaa siitä ettei se mies ole sitä tätä tai tuota. Heilläkin on elämälleen muuta sisältöä tajolla.
Nuoriso on fiksua porukkaa!
Kaffepulla kirjoitti:
En ymmärrä, mitä surullista siinä on, että ihmiset eivät pariudu ja hanki lapsia!
Enemmänkin ihmisiä saisi jäädä lapsettomaksi. Ihmisiä on maapallolla jo aivan liikaa.
Perheen perustaminen on hirveän raskasta ja sopii harvalle. Monelle sinkkuus sopii paremmin kuin parisuhde.
Harmi, ettei tätä haluta ymmärtää vaan pyritään väen väkisin johonkin elämänmalliin, joka ei sovi itselle yhtään.
Ihmisellä voi olla henkilökohtainen suru asiasta jota sinä et surisi. Joku voi esim. surra hyvin raskaasti menettämäänsä vanhempaa, vaikka sinä olisit ollut omiesi kuollessa vain onnellinen. Tätä kutsutaan empatiaksi, ja kyvyksi asettua toisen asemaan, vaikka itse ei olisi juuri samaa juuri samalla tavalla kokenutkaan.
Miksi naiset ovat niin hc-oikeistolaisia kun on kyse paritumismarkkinoista?
Köyhyys, syrjäytyminen, näköalattomuus jne. voidaan kyllä selittää yhteiskunnan rakenteilla, mutta kun on kyse miesten parisuhteista, niin OMA VIKA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääosin kiitos naisten nirsouden parisuhdeasioissa. Tavallinen mies (saati alemman tason mies) ei enää kelpaa naisille vaan naiset ottavat lähes aina sen kedon komeimman tai rikkaimman.
Et tainnut edes lukea tuota kirjoitusta ennen kuin lähdit taas tälle samalle uralle. Tuossa jutussa oli nimittäin kyse siitä, että oli pariskunta, jossa nainen halusi lapsen, mutta mies ei tuntenut olevansa siihen vielä valmis.
Juu. Näitä "en ole vielä valmis" -tyyppejä on deittipalstat täynnä, 45-60 vuotiasta ukkoa, jotka etsivät lastensa äitiä.
Miten saisi myös miehet tajuamaan, että heidänkin sukusolunsa heikkenevät aikaa myöten? Kuuskymppisenä isäksi?
Moni mies kuvittelee, että heillä on ikuisesti aikaa lisääntyä. Kuitenkin 40-vuotias mies ei ole nuoremman naisen silmissä mikään ykkösvalinta. Joten ikuisesti aikaa mies jää helposti lapsettomaksi.
Moni nainen kuvittelee että lisääntyminen on miehille ylipäätään yhtä tarkeä asia elämässä.
Joo, on minulla lapsia, mutta yhtä hyvin olisin voinut olla ilmankin. Ei ole mikään ykkösprioriteetti tämä suvun jatkaminen.
Mulla oli tää sama ajatus vielä pitkälle lasten aikuisuuteen. Nyt kun ensimmäinen lapsenlapsi on 1v, niin ajatus on kyllä muuttunut totaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kun miettii kuinka moni vakava parisuhde nykyisin kestää edes viittä vuotta, saati sitä pidempään, niin ei mikään ihme, ettei ihmiset halua lisääntyä ja jäädä yksinhuoltajiksi.
Jos ihmiset viitsisivät sitoutua, niin ehkä kiinnostaisi niitä lapsiakin tehdä enemmän. Mutta mtään järkeä ei ole siinä, että otetaan vain joku, pyöräytetään lapsi tai pari pienellä ikäerolla ja erotaan kun nuorempi on puolivuotias. SItten tapellaan elareista ja kiukutellaan, kun nyksän eksä ja eksan nyksä on hankala ja isää ei kiinnosta olla lapsensa/lastensa kanssa.
Tasa-arvoisen kasvatuksen saanut ei pysty sitoutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta tuo kirjoitus oli todella hyvä ja fiksu, lempeä mutta analyyttinen ja haki juurisyitä ja ratkaisuja vähän syvemmältä. Virkistävää luettavaa sen ainaisen vastakkaisen sukupuolen syyttelyn ja kiukuttelun sijasta, mitä tässäkin lyhyessä ketjussa jo esiintyy.
VMP. Suurin osa noista lapsettomista miehistä on surkeita luusereita, joista ei ole vanhemmuuden vastuuta kantamaan. Tällöin on kaikille parempi että tämä jämäsakka poistuu geenipoolista.
Oman näkemykseni mukaan täysin päinvastoin. Tuo ryhmä on fiksua omilla aivoilla ajattelevaa sakkia vs. "kylläkulta, tietenkin tehdään lapset kun SINÄ haluat. Kyllä, matelen tässä jalkojesi juuressa miellyttäen kaikin mahdollisin tavoin sinua kuningattareni. Tottakai ostaetaan sata turhaa kippokuppia, minä maksan. Kyllä rakas, tiedän etten osaa tehdä enää mitään oikein kotona, yritän silti parhaani. Kyllä kulta, ymmärrän että pekka töistä on minua miehekkäämpi, parempi ja älykkäämpi, ja tottakai haluat eron että pekka voi muuttaa minun tilalleni tähän yhteiseen kotiimme, minä menen mielelläni parakkiin asumaan ja näen lapsia kerran kuussa, maksaen edelleen kaiken elämisenne talossani."
Nämä miehet tekevät kyllä lapsia sitten kun ovat ITSE valmiita siihen, ja heidän lapsensa eivät jää isättömiksi lastuiksi laineille katsomaan äidin vaihtuvia poikakaverereita, vaan heidän lapsistaan tulee vahvoja isiensä rakastamia aikuisia ehjistä perheistä. Kiitos te miehet jotka teette ne lapset vasta sitten kun olette valmiita, ja sellaisen naisen kanssa jonka kanssa ne kannattaa tehdä!
Vierailija kirjoitti:
Mun mies täyttää 35 ensi vuonna, ja on juuri tuollainen "ei vielä tähän elämäntilanteeseen lapsia" -tyyppi. Olen itse vähän nuorempi mutta en paljon, en tiedä kuinka kauan jaksan odotella. On alkanut tuntua että kannattaako edes tehdä lapsia, mutta eron otan jos mies ei seuraavan kerran ota asiaa puheeksi. En nimittäin enää tiedä mitä tuo "ei tässä elämäntilanteessa" puhe on, kun meillä on töitä, oma asunto ja säästöjäkin. No, ehkä mun keskeneräinen maisteritutkinto on sopiva seuraava tekosyy. Sama avioliiton kanssa. Alkaa pikkuhiljaa tuntua että juna meni jo, eikä kiinnosta enää itsekään. Miks miehen pitäs "suostua" yhtään mihinkään, en mä semmoista halua.
Että voi raukka-miehiä vaan. Kuinka kauan itse odottaisitte?
Mitä tässä pitää odottaa? Miksi pilata hyvä elämä avioliitolla tai lapsilla? Kaikkihan on hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääosin kiitos naisten nirsouden parisuhdeasioissa. Tavallinen mies (saati alemman tason mies) ei enää kelpaa naisille vaan naiset ottavat lähes aina sen kedon komeimman tai rikkaimman.
Et tainnut edes lukea tuota kirjoitusta ennen kuin lähdit taas tälle samalle uralle. Tuossa jutussa oli nimittäin kyse siitä, että oli pariskunta, jossa nainen halusi lapsen, mutta mies ei tuntenut olevansa siihen vielä valmis.
Juu. Näitä "en ole vielä valmis" -tyyppejä on deittipalstat täynnä, 45-60 vuotiasta ukkoa, jotka etsivät lastensa äitiä.
Miten saisi myös miehet tajuamaan, että heidänkin sukusolunsa heikkenevät aikaa myöten? Kuuskymppisenä isäksi?
Moni mies kuvittelee, että heillä on ikuisesti aikaa lisääntyä. Kuitenkin 40-vuotias mies ei ole nuoremman naisen silmissä mikään ykkösvalinta. Joten ikuisesti aikaa mies jää helposti lapsettomaksi.
Moni nainen kuvittelee että lisääntyminen on miehille ylipäätään yhtä tarkeä asia elämässä.
Joo, on minulla lapsia, mutta yhtä hyvin olisin voinut olla ilmankin. Ei ole mikään ykkösprioriteetti tämä suvun jatkaminen.
Mulla oli tää sama ajatus vielä pitkälle lasten aikuisuuteen. Nyt kun ensimmäinen lapsenlapsi on 1v, niin ajatus on kyllä muuttunut totaalisesti.
Niinhän sitä sanotaan, että omat lapset on hopeaa, lapsenlapset kultaa.
Kaffepulla kirjoitti:
Yhdyn tähän lauseeseen ihan täysin! Miksi se pitää nimenomaan olla niin että pitää olla parisuhteessa,pitää seurustella,pitää olla lapsia ( minulta kysytty monesti onko miestä,onko lapsia yms) olen Vela ja kun tämän sanoo,niin alkaa voivottelu,kysely ja tää perinteinen: et ole vielä kohdannut sitä oikeaa.
Kyllä, maapallolla on liikaa muutenkin porukkaa ja nuoriso voi huonosti,paljon väkivallan tekoja, kun vanhemmat eivät viitsi ja jaksa hoitaa jälkikasvujaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä sanotaan, että omat lapset on hopeaa, lapsenlapset kultaa.
Omat lapset tein exvaimon kanssa kun hän väkisin niitä halusi. Oisin pärjännyt ilmankin. Tämähän ei vähennä lapsiani kohtaan tuntemaani rakkautta ja huolta mitenkään, ennemminkikn just sen takia heistä on ollut paljon huolta ja raskasta elämää, erot sun muut. Olis ollut helpompaa olla ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen mies etsii 20-25 vuotiasta missin näköistä naista. Niin jostain syystä jäävät sitten yksin.
Ei pidä paikkaansa. Tavalliset ja alemman tason naisetkin saavat deittipalstoilla valtavasti viestejä kaikenlaisilta miehiltä. (Vrt. miehet jotka eivät saa viestejä naisilta kuin poikkeustapauksissa.)
Kyse on vain siitä, että naisia on parisuhdemarkkinoilla niin paljon vähemmän kuin miehiä (useimmissa parinhakukanavissa on tuplasti enemmän miehiä kuin naisia), mikä mahdollistaa naisilta nirsouden. Nainen voi siis valita parhaan miehen päältä isosta määrästä tarjokkaita, kun taas useimmat miehet saavat korkeintaan jonkun viestin karrikoidusti tyyliin "kiitos hakemuksesta, mutta valitettavasti valintani ei tällä kertaa kohdistunut sinuun".
Miehet vaikuttaa olevan jotenkin katkeria siitä, että nainen valitsee mieluummin yksinolon kuin mielestään epämiellyttävän henkilön kanssa pariutumisen. Miehillä se selkeästikään ole niin nöpönuukaa, että onko puoliso möhömahainen pettävä alkkismuija, kun kerran ovat täällä kovasti julistamassa nimenomaan naisten nirsoutta.
Onneksi naiset voivat valita. Usein on parasta olla yksin. Mä en oikeesti tarvitse miehiä mihinkään, ei millään pahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun miettii kuinka moni vakava parisuhde nykyisin kestää edes viittä vuotta, saati sitä pidempään, niin ei mikään ihme, ettei ihmiset halua lisääntyä ja jäädä yksinhuoltajiksi.
Jos ihmiset viitsisivät sitoutua, niin ehkä kiinnostaisi niitä lapsiakin tehdä enemmän. Mutta mtään järkeä ei ole siinä, että otetaan vain joku, pyöräytetään lapsi tai pari pienellä ikäerolla ja erotaan kun nuorempi on puolivuotias. SItten tapellaan elareista ja kiukutellaan, kun nyksän eksä ja eksan nyksä on hankala ja isää ei kiinnosta olla lapsensa/lastensa kanssa.
Suomeen tarvittaisiin lisää perinteisiä arvoja. Monissa muissa maissa sinkkuus on erittäin harvinaista mm. kiitos järjestettyjen avioliittojen ja avioliitot päätyvät hyvin harvoin eroon.
Mahtaisi sinullakin hymy hyytyä, kun naimisiinmenon jälkeen huomaisit vaimosi olevan ihan hirveä kotka, joka ei edes pidä sinusta. Ja mikä parasta, joutuisit itse viettämään seuraavat vuosikymmenet naisen seurassa, koska ero ei ole vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta tuo kirjoitus oli todella hyvä ja fiksu, lempeä mutta analyyttinen ja haki juurisyitä ja ratkaisuja vähän syvemmältä. Virkistävää luettavaa sen ainaisen vastakkaisen sukupuolen syyttelyn ja kiukuttelun sijasta, mitä tässäkin lyhyessä ketjussa jo esiintyy.
VMP. Suurin osa noista lapsettomista miehistä on surkeita luusereita, joista ei ole vanhemmuuden vastuuta kantamaan. Tällöin on kaikille parempi että tämä jämäsakka poistuu geenipoolista.
Oman näkemykseni mukaan täysin päinvastoin. Tuo ryhmä on fiksua omilla aivoilla ajattelevaa sakkia vs. "kylläkulta, tietenkin tehdään lapset kun SINÄ haluat. Kyllä, matelen tässä jalkojesi juuressa miellyttäen kaikin mahdollisin tavoin sinua kuningattareni. Tottakai ostaetaan sata turhaa kippokuppia, minä maksan. Kyllä rakas, tiedän etten osaa tehdä enää mitään oikein kotona, yritän silti parhaani. Kyllä kulta, ymmärrän että pekka töistä on minua miehekkäämpi, parempi ja älykkäämpi, ja tottakai haluat eron että pekka voi muuttaa minun tilalleni tähän yhteiseen kotiimme, minä menen mielelläni parakkiin asumaan ja näen lapsia kerran kuussa, maksaen edelleen kaiken elämisenne talossani."
Nämä miehet tekevät kyllä lapsia sitten kun ovat ITSE valmiita siihen, ja heidän lapsensa eivät jää isättömiksi lastuiksi laineille katsomaan äidin vaihtuvia poikakaverereita, vaan heidän lapsistaan tulee vahvoja isiensä rakastamia aikuisia ehjistä perheistä. Kiitos te miehet jotka teette ne lapset vasta sitten kun olette valmiita, ja sellaisen naisen kanssa jonka kanssa ne kannattaa tehdä!
Näitä sitten kun olen itse valmis -miehiä on treffipalstat pullollaan. 45-55- v. Mies etsii hiukan nuorempaa naista, kun haluaa perheen. Eivät tajua, etteivät ole ihan ykkösvaihtoehto ja nykyisin naiset tietävät, ettei vanhan miehen sperma ole kovin laadukasta. Yksikin kaveri on tainnut 7 vuotta tuolla pyöriä. On melkein joka vuosi päässyt treffeille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset ovat niin hc-oikeistolaisia kun on kyse paritumismarkkinoista?
Köyhyys, syrjäytyminen, näköalattomuus jne. voidaan kyllä selittää yhteiskunnan rakenteilla, mutta kun on kyse miesten parisuhteista, niin OMA VIKA!
Jämämiehet taas järjestään oikealla muuten, mutta pariutumisessa kelpaisi sosialistimeininki. Mutta vaikka valtion toimesta jaettaisiin kaikki ihmiset mies-naispareiksi, jäisi nuoria miehiä silti yli. Ellei sitten laiteta heitä vanhojen leidien mieheksi. Tai sitten nuorille naisille sallitaan haaremeita. Mutta ei sekään kelpaa vasselille (vastentahtoinen selibaatti), hän haluaa ikioman nuoren neitsytvaimon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä sitten kun olen itse valmis -miehiä on treffipalstat pullollaan. 45-55- v. Mies etsii hiukan nuorempaa naista, kun haluaa perheen. Eivät tajua, etteivät ole ihan ykkösvaihtoehto ja nykyisin naiset tietävät, ettei vanhan miehen sperma ole kovin laadukasta. Yksikin kaveri on tainnut 7 vuotta tuolla pyöriä. On melkein joka vuosi päässyt treffeille.
En tunne treffipalstoja kun en niitä koskaan ole käyttänyt. Miehelle saattaa olla parempi vaihtoehto olla tekemättä niitä lapsia ennemin koskaan, kuin se että tekee ne liian nuorena aivan väärän naisen kanssa. Nämä miehet kyllä tietävät riskin itsekin, ja silti valitsevat toisin.
Mieheni oli 44 kun lapsemme syntyi. Hänen paras ystävänsä samoin. Toinen kaveri oli 46 kun sai esikoisensa. Koulutettuja, varakkaita miehiä.