Olisitko mieluummin bloggari 39 000 e:n vuosituloilla vai AMK:n suorittanut, vakituisessa työsuhteessa oleva esimies?
Kiinnostaa tämä. Moni kokee bloggaamisen hienoksi ja helpoksi hommaksi.
Kommentit (64)
Tässä olisi tärkeää tietää, että mikä bloggari. Jos joku tyhjänpäiväinen muotibloggari, niin se olisi ehdottomasti negatiivinen puoli tuossa hommassa. Kumpikaan asema ei kyllä lähtökohtaisesti puhuttele, mutta ehkä sitten mieluummin se esimies, koska haluan olla mahdollisimman yksityinen henkilö.
39 000 euroa ei todellakaan ole niin paljon, että sillä myisi oman yksityisyytensä ja olisi haukuttavana vauvapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Oli kesätöissä opiskeluaikana nuorena laivalla bloggarina. Ihan hyvä palkka oli, aika raskas homma.
Mutta varmaankin tässä tarkoitetaan jotain muuta kuin tiskien keräämistä. En esittelisi itseäni mistään hinnasta eli valitsen tuon oikean työn.
Ethän sinä mikään bloggari ole ollut, vaan blokkari. Puhekielessä olisi "nokkela" tuollainen väärinymmärrys, mutta kirjoitettuna ei.
Vierailija kirjoitti:
AMK käynyt esimies, todellakin. Erittäin todennäköisesti parempi palkka ja työssä enemmän sisältöä sekä merkitystä. Olisi helvettiä kirjoitella jostain uusista laukuista ja huulipunista ja kuvata omaa naamaa kaikkien nähtäville.
Minä en ainakaan haluaisi esimiehekseni noin tyhmää ihmistä kuin sinä. Kuulostat nimittäin todella mielikuvituksettomalta ja kaavoihin kangistuneelta, jos tosissasi luulet, että bloggaaminen on pelkästään tuollaista toimintaa.
Minä olisin mieluiten bloggaaja, vaikka tienaisin vain kymppitonnin vuodessa kuin mikään kuivakkaa toimistotyötä tekevä esimies.
Olisi liikaa paineita keksiä koko ajan mielenkiintoisia juttuja ja olla riittävän edustava tai muuten kiinnostava ja kilpailu on ihan älytön ja ura voi lopahtaa koska tahansa. Minulle sopii joku "tylsempi" ja varmempi työ. AMK-pohjainen esimieskin olen ollut ja se oli ihan mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asiantuntija, joka tienaa 50 000€ vuodessa, eikä minulla ole esimiesvastuuta. En kadehdi bloggaajia sen enempää kuin esimiehiäkään.
Jotkut taas pitävät vastuusta! 🤷♀️ Jos rahaa tulisi ilmaiseksi tekemättä mitään, niin ei sekään pitkälle maistuisi vaan ajautuisin loppujen lopuksi aina takaisin kehittämis- ja esimiestöihin, koska se sopii luonteeseeni ja on kutsumukseni. Meitäkin tarvitaan, uskokaa tai älkää 😂
Kuulostat just sellaiselta turhantärkeältä tyypiltä, joka "kehittää" kehittämisen ilosta. Niitä on tullut tehtyä ja voin sanoa, että ette ole arvostettuja työntekijöiden joukossa. Tosin sinua ei varmasti oikeasti kiinnostakaan, miten ruohonjuuritasolla töitä tehdään. Tärkeintä on, että olet mukana "huippuhienoissa projekteissa" ja saat bonuksia.
Vierailija kirjoitti:
Tässä olisi tärkeää tietää, että mikä bloggari. Jos joku tyhjänpäiväinen muotibloggari, niin se olisi ehdottomasti negatiivinen puoli tuossa hommassa. Kumpikaan asema ei kyllä lähtökohtaisesti puhuttele, mutta ehkä sitten mieluummin se esimies, koska haluan olla mahdollisimman yksityinen henkilö.
Kai sen blogin aiheen saa itse keksiä, on se sitten ruokaa, villasukkien neulontaa, kissojen kasvatusta tai vanhoja autoja.
Bloggari. Olen hiljainen, omasta rauhasta pitävä seinäruusu. Esimiestehtävät olisivat ne melkein kaikkein kauheimmat mitä voisin kuvitella. Ja ei sen blogaamisen tarvitse olla jatkuvaa keikistelyä yms, tekee juuri sellaista sisältöä kuin haluaa, esim. on "kasvoton" bloggari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä kestäisi olla vain AMK:n käynyt. Eli mieluummin akateeminen bloggari
Itse olen vain AMK:n käynyt esimies, mutta onneksi työnantajani maksaa minulle tulevat yliopistopintoni, joten voin kehittyä tästä vielä ylemmäs syksystä lähtien 😂 Lupaan tulla sitten mainostamaan tänne, kun olen valmistunut, etten ole enää vain ”AMK:n käynyt esimies, vaan jopa YLIOPISTON ja vielä työnantajan pussista opiskellut” 🙏✨😂
Aika hyvä diili! Muista sitten opiskella kunnon tutkinto eikä mitään KTM tai TtM
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AMK käynyt esimies, todellakin. Erittäin todennäköisesti parempi palkka ja työssä enemmän sisältöä sekä merkitystä. Olisi helvettiä kirjoitella jostain uusista laukuista ja huulipunista ja kuvata omaa naamaa kaikkien nähtäville.
Minä en ainakaan haluaisi esimiehekseni noin tyhmää ihmistä kuin sinä. Kuulostat nimittäin todella mielikuvituksettomalta ja kaavoihin kangistuneelta, jos tosissasi luulet, että bloggaaminen on pelkästään tuollaista toimintaa.
Minä olisin mieluiten bloggaaja, vaikka tienaisin vain kymppitonnin vuodessa kuin mikään kuivakkaa toimistotyötä tekevä esimies.
Tyhmä siksi, koska ei halua olla muotibloggaaja? Melkoista. Vaikutat todella älykkäältä tyypiltä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuli siis oletus, että kyseessä olisi tyhjänpäiväinen muotibloggari. Minä olen itse harkinnut blogin perustamista, mutta aihe olisi kyllä aika kaukana muotijutuista. Onhan noita blogin aiheita vaikka miten paljon muitakin ja kevyemmilläkin aiheilla voi pitää ihan uskottavaa blogia, esim ruoanlaitto, leivonta, liikunta jne. Näiden lisäksi voi pitää blogia myös "vakavammistakin" aiheista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asiantuntija, joka tienaa 50 000€ vuodessa, eikä minulla ole esimiesvastuuta. En kadehdi bloggaajia sen enempää kuin esimiehiäkään.
Jotkut taas pitävät vastuusta! 🤷♀️ Jos rahaa tulisi ilmaiseksi tekemättä mitään, niin ei sekään pitkälle maistuisi vaan ajautuisin loppujen lopuksi aina takaisin kehittämis- ja esimiestöihin, koska se sopii luonteeseeni ja on kutsumukseni. Meitäkin tarvitaan, uskokaa tai älkää 😂
Kuulostat just sellaiselta turhantärkeältä tyypiltä, joka "kehittää" kehittämisen ilosta. Niitä on tullut nähtyä ja ---.
(korjaus. Ei siis 'tehtyä', vaan 'nähtyä')
Miksi kukaan haluaa varta vasten olla esimies?! Ehäpä joku 60-luvun ajatus, että itse pääsee helpolla kun voi käskyttää muita? Nykyään esimies ei kyllä käskytä ja työtä on usein aivan sikana. Siihen päälle olet sylkykuppi, joka saat kuunnella valituksia ja koittaa olla ymmärtäväinen. Olet puun ja kuoren välissä; johto ja työntekijät. Sinun tehtävänäsi on mm. jalkauttaa kaikki v-mäiset ”uudistukset”. Palkkaa saat parhaimmillaankin sen mitä perus asiantuntija. Hyvät asiantuntijat ja firman myyjät tienaa joka kuukausi sinua enemmän. Työtä on niin paljon, että usein lauantaisin täyttelet raportteja johdolle.
Juu ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Olisi liikaa paineita keksiä koko ajan mielenkiintoisia juttuja ja olla riittävän edustava tai muuten kiinnostava ja kilpailu on ihan älytön ja ura voi lopahtaa koska tahansa. Minulle sopii joku "tylsempi" ja varmempi työ. AMK-pohjainen esimieskin olen ollut ja se oli ihan mukavaa.
Kyllä, täysin samaa mieltä. Tasainen ja varma tulonlähde on mahtava juttu. Lisäksi on ihanaa, kun ei tarvitse viedä töitä kotiin ja näpytellä ja kuvailla someen pitkin päivää siitä mitä on syönyt, juonut, kenet on nähnyt, mitkä ihanat kengät ja takki on päällä.
Olisin se tylsempi vaihtoehto.
Mulle olisi aivan hirveän stressaavaa pyrkiä pysymään pinnalla nykyisen somemaailman klikkausvaltameressä. Tykkään kirjoittamisesta kyllä juu, mutta tuollainen suosionkalastelu ja samalla sponsorien tavaran tyrkyttäminen olisi liian raskasta mulle. Mieluummin perinteiseen työsuhteeseen, on lisäksi varmempaakin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaa varta vasten olla esimies?! Ehäpä joku 60-luvun ajatus, että itse pääsee helpolla kun voi käskyttää muita? Nykyään esimies ei kyllä käskytä ja työtä on usein aivan sikana. Siihen päälle olet sylkykuppi, joka saat kuunnella valituksia ja koittaa olla ymmärtäväinen. Olet puun ja kuoren välissä; johto ja työntekijät. Sinun tehtävänäsi on mm. jalkauttaa kaikki v-mäiset ”uudistukset”. Palkkaa saat parhaimmillaankin sen mitä perus asiantuntija. Hyvät asiantuntijat ja firman myyjät tienaa joka kuukausi sinua enemmän. Työtä on niin paljon, että usein lauantaisin täyttelet raportteja johdolle.
Juu ei kiitos.
Olen koittanut bloggaamista, olen ollut rivimiehenä ja nyt olen esimies. Esimiestyö on sopinut itselleni parhaiten ja saan ihan kohtuullista palkkaa työnkuvaani nähden :) Ei ole valittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuli siis oletus, että kyseessä olisi tyhjänpäiväinen muotibloggari. Minä olen itse harkinnut blogin perustamista, mutta aihe olisi kyllä aika kaukana muotijutuista. Onhan noita blogin aiheita vaikka miten paljon muitakin ja kevyemmilläkin aiheilla voi pitää ihan uskottavaa blogia, esim ruoanlaitto, leivonta, liikunta jne. Näiden lisäksi voi pitää blogia myös "vakavammistakin" aiheista.
Siitä varmaan, että näkyvimmät ja puhutuimmat bloggaajat tuottavat muoti-/lifestyle -sisältöä. Taitaa tuolta kategorioista löytyä ne rahallisesti tuottavimmatkin blogit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten minusta tuntuu, ettei bloggarin ura kestä eläkeikään asti...
No, olisihan se toisaalta makeeta olla bloggarin niin kauan kuin suosiota kestää, mutta haluaisin kyllä varmemmankin ammatin.No mikään ura ei välttämättä kestä eläkeikään saakka. Robotit korvaa aika monet ammatit.
Nassim Tal.eb, joka on tehnyt uran talousmatemaatikkona, kvanttina, sanoo että ehkä ainoa mikä kestää varmuudella, on hammaslääkärit. Kukaan ei ole ottamassa robottia sörkkimään hampaitansa vielä sataan vuoteen.
Meinaatko että esimerkiksi lasten kasvatus, opetus tai lääkärin työ hoidetaan muutaman kymmenen vuoden päästä robotein? Ja isot kauppasopimukset ja kansainväliset suhteet solmitaan ilman ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Juu ei kiitos.
Itse en ole koskaan ollut sellaisessa työpaikassa, jossa asiansa osaava esimies olisi joku sylkykuppi, joka tekee raportteja lauantaisin. Oma kokemukseni on, että osaavat esimiehet (=eivät pidä alaisiaan roskaväkenä) ovat kyllä saaneet tukea niin alaisiltaan kuin johdoltakin. Yksi esimies oli tosin sellainen, että kyykytti alaisiaan minkä ehti ja todellakin hän sai toimistaan myös negatiivista palautetta. Ja tätä esimiestä ei muuten koskaan nähty töissä lauantaina tai pyhinä eikä ollut mukana niissä hankalimmissa asiakastilanteissa, mutta silti jaksoi russuttaa, miten painava vastuu hänellä on.