Olisitko mieluummin bloggari 39 000 e:n vuosituloilla vai AMK:n suorittanut, vakituisessa työsuhteessa oleva esimies?
Kiinnostaa tämä. Moni kokee bloggaamisen hienoksi ja helpoksi hommaksi.
Kommentit (64)
Bloggari, en kykene 8-16 työaikoihin. Olen jotenkin viallinen siinä mielessä. Kumpikaan ei ole mikään unelma.
Vierailija kirjoitti:
Olen asiantuntija, joka tienaa 50 000€ vuodessa, eikä minulla ole esimiesvastuuta. En kadehdi bloggaajia sen enempää kuin esimiehiäkään.
Sama (sama palkkakin). En usko että jaksaisin koko ajan tuottaa uutta matskua some-tileille ja puunata pärstää, siinä tulisi painetta. Nykyinen työ tuo tuon rahan ja vapaa-ajan saan keskittyä harrastuksiin ja perheeseen.
En pidä 39te vuosituloja mitenkään hyvinä, etenkään kun bloggari on yrittäjä eli tosta menee puolet päältä pelkkään byrokratiaan. Lisäksi bloggareita nousee kuin sieniä sateella, eikä kaikkien "ura" kestä kovin kauaa. Ja mitäs sitten? Alepan kassalle?
Mulla on amk+yliopistotutkinnot, teen asiantuntijahommia ja tienaan yli 55te vuodessa. Plus bonarit. Työ on monipuolista, mielenkiintoista ja palkitsevaa muutenkin kuin vain rahallisesti. Harva työ on varmaa, ei minunkaan. Toki kokemuksellani olen paremmissa asemissa kuin moni muu jos pitää lähteä metsästämään uutta työpaikkaa. Voisin myös alkaa yrittäjäksi ja myydä osaamista, se ei vain vaihtoehtona houkuta. Toistaiseksi. Esimiesvastuutakin on tarjottu mutta ei niin kiinnosta enää (olen ollut tiimivetäjänä).
Aloituksen kysymykseen vastaan: mieluummin esimiehenä kuin bloggarina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä olisi tärkeää tietää, että mikä bloggari. Jos joku tyhjänpäiväinen muotibloggari, niin se olisi ehdottomasti negatiivinen puoli tuossa hommassa. Kumpikaan asema ei kyllä lähtökohtaisesti puhuttele, mutta ehkä sitten mieluummin se esimies, koska haluan olla mahdollisimman yksityinen henkilö.
Kai sen blogin aiheen saa itse keksiä, on se sitten ruokaa, villasukkien neulontaa, kissojen kasvatusta tai vanhoja autoja.
Toki. Se onkin sitten toinen juttu, kuka niistä maksaa ja paljonko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä olisi tärkeää tietää, että mikä bloggari. Jos joku tyhjänpäiväinen muotibloggari, niin se olisi ehdottomasti negatiivinen puoli tuossa hommassa. Kumpikaan asema ei kyllä lähtökohtaisesti puhuttele, mutta ehkä sitten mieluummin se esimies, koska haluan olla mahdollisimman yksityinen henkilö.
Mistä tuli siis oletus, että kyseessä olisi tyhjänpäiväinen muotibloggari. Minä olen itse harkinnut blogin perustamista, mutta aihe olisi kyllä aika kaukana muotijutuista. Onhan noita blogin aiheita vaikka miten paljon muitakin ja kevyemmilläkin aiheilla voi pitää ihan uskottavaa blogia, esim ruoanlaitto, leivonta, liikunta jne. Näiden lisäksi voi pitää blogia myös "vakavammistakin" aiheista.
Siitä varmaan, että näkyvimmät ja puhutuimmat bloggaajat tuottavat muoti-/lifestyle -sisältöä. Taitaa tuolta kategorioista löytyä ne rahallisesti tuottavimmatkin blogit.
Okei. Itse en edes tunnistaisi yhtäkään muoti/lifestyle-bloggaajaa, kun itse luen ainoastaan liikuntaan, leivontaan ja omaan alaani liittyviä blogeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sen blogin aiheen saa itse keksiä, on se sitten ruokaa, villasukkien neulontaa, kissojen kasvatusta tai vanhoja autoja.
Aloituksessahan puhuttiin 39 000 euron tuloista, joten kai niistä joku maksaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuli siis oletus, että kyseessä olisi tyhjänpäiväinen muotibloggari. Minä olen itse harkinnut blogin perustamista, mutta aihe olisi kyllä aika kaukana muotijutuista. Onhan noita blogin aiheita vaikka miten paljon muitakin ja kevyemmilläkin aiheilla voi pitää ihan uskottavaa blogia, esim ruoanlaitto, leivonta, liikunta jne. Näiden lisäksi voi pitää blogia myös "vakavammistakin" aiheista.
Juu voi, se on vaan eri asia kuinka moni näistä muista kuin muoti/meikki/matkailu bloggareista pystyy sillä elättämään itsensä (siis esim ansaitsee tuon 39K).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minähän juuri otin huomioon, ettei kyseessä välttämättä ole muotiblogi, siksi olisin halunnut tarkennuksen ap:n kysymykseen, tarkkuutta sinne! Toki hieman oletin, että ap taisi tarkoittaa kuitenkin jotain sinnepäin, sillä tuollaisiin tuloihin ei taida Suomessa yltää kuin näillä muoti/life style -blogeilla.
Vierailija kirjoitti:
Bloggari. Olen hiljainen, omasta rauhasta pitävä seinäruusu. Esimiestehtävät olisivat ne melkein kaikkein kauheimmat mitä voisin kuvitella. Ja ei sen blogaamisen tarvitse olla jatkuvaa keikistelyä yms, tekee juuri sellaista sisältöä kuin haluaa, esim. on "kasvoton" bloggari.
Jos haluaa saada tuollaiset tulot blogillaan, kyllä siinä vaaditaan oikeastaan omat kasvot tai joku "hahmo" joka on blogin kasvot.
AMK ehdottomasti. Ma-Pe 08.00 - 16.00. Varma duuni, varma liksa. Bloggari 24/7 kokoajan keksimässä jotain uutta ja itsensä kiduttamista että pysyy mallinmitoissa. Sekin kestää vain hetken, uusia on jonoksi asti 🙄
En olisi kumpikaan. Olis aika tylsää ja jotenkin kunnianhimotonta olla vain bloggari, vaikka en edes ole kunnianhimoinen kuin vain siinä mitä milloinkin teen. Ankeaa kuvailla itseään ja elämäänsä nettiin, jotain "ostin tämmöisen laukun tänään" ja yksityisyys menetetty. Eri aiheista voisi blogia pitääkin jos on muutakin työtä. Esimies en jaksaisi olla, alaiset purnaa milloin mistäkin ja kaikki työ keskeytyisi aina kyselyillä. Meidän firmassa ei esimies tienaa niin paljon enemmän että näkisin kannattavana edes rahan vuoksi, mieluummin nykyinen duuni mielenkiintoisten projektien parissa, saan vastuuta tarpeeksi muutenkin joten miksi haalisin sitä lisää, en ole esimies-tyyppiä. Matkabloggarin homma jos jompikumpi pitäisi valita pakon edessä. Esimiehen duunia arvostan enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessahan puhuttiin 39 000 euron tuloista, joten kai niistä joku maksaa :D
Mainoksista (affiliate, yhteistyöt, bannerit) bloggaajat saa rahansa. Tässä ap:n skenaariossa on tosiaan jo suht. menestyvä blogi aiheesta riippumatta, mutta oikeassa elämässä kovin marginaalisella/ei-mediaseksikkäällä aiheella voipi olla vaikeaa päästä rahoiksi. Muotiblogi saa todnäk. enemmän klikkejä (=mainostuloja) kuin vanhoista autoista kertova blogi.
Vierailija kirjoitti:
AMK käynyt esimies, todellakin. Erittäin todennäköisesti parempi palkka ja työssä enemmän sisältöä sekä merkitystä. Olisi helvettiä kirjoitella jostain uusista laukuista ja huulipunista ja kuvata omaa naamaa kaikkien nähtäville.
Helppo valinta. Lisäksi vaikka nykypäivän työelämä nähdäänkin epävarmana, niin näkisin tavallisessa vakituisessa työtehtävästä työskentelevän olevan huomattavasti varmemmassa asemassa tulevaisuutensa kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minähän juuri otin huomioon, ettei kyseessä välttämättä ole muotiblogi, siksi olisin halunnut tarkennuksen ap:n kysymykseen, tarkkuutta sinne! Toki hieman oletin, että ap taisi tarkoittaa kuitenkin jotain sinnepäin, sillä tuollaisiin tuloihin ei taida Suomessa yltää kuin näillä muoti/life style -blogeilla.
No minusta et juurikaan ottanut huomioon, koska vastasit ainoastaan, että ei kiitos, kun pitäisi uitenkin olla joku tyhjänpäiväinen muotibloggari. Et tuossa kommentissasi mielestäni mitenkään ottanut kantaa muunlaisiin blogeihin vaan pidit tätä oletuksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainoksista (affiliate, yhteistyöt, bannerit) bloggaajat saa rahansa. Tässä ap:n skenaariossa on tosiaan jo suht. menestyvä blogi aiheesta riippumatta, mutta oikeassa elämässä kovin marginaalisella/ei-mediaseksikkäällä aiheella voipi olla vaikeaa päästä rahoiksi. Muotiblogi saa todnäk. enemmän klikkejä (=mainostuloja) kuin vanhoista autoista kertova blogi.
No entä sitten? Aloituksessa ei rajattu blogin aihetta mitenkään. Puhuttiin ainoastaan blogista, jolla tienaa 39000 vuodessa. Jos sanon, että voisin olla bloggaaja noilla vuosituloilla, miksi yhtäkkiä sanotaankin, että et muuten saakaan niin paljon. Minä vastasin vain aloittajan kysymykseen, enkä siihen, olisiko se realistista. Jos mennään todellisuuteen, en usko, että edes millään muotiblogilla koskaan pääsisin tuollaisiin tuloihin, joten mikä järki kysymyksessä on, jos yhtäkkiä kysymykseen liittyykin se, pystynkö niin tekemään. Luulin, että tässä kysyttiin minun mielipidettäni ja haluani, eikä sitä, mikä oikeasti on mahdollista.
Olen mielummin se, mikä olen, eli taloushallinnon sihteeri. Ei kiinnosta esimiesvastuu tai suosiontavoittelu.
Hassuun vänkäämiseen meni nyt tämä ketju. Jos kysymys on haluanko mieluummin 14 miljoonan lottovoiton vai 10 euron arpavoiton, en kai siinäkään valitse arpavoittoa sen perusteella, että se on realistisempi vaihtoehto. Jos vaihtoehdot ovat nuo, miksi ihmeessä siihen pitää laittaa yhtäkkiä jotain lisäehtoja, että sitten sinun pitäisi myös lotota 10 000 eurolla kuukaudessa, että voisit sen rahan oikeasti saada. Eihän sitä kysytty, vaan kumman ottaisi mieluummin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minusta et juurikaan ottanut huomioon, koska vastasit ainoastaan, että ei kiitos, kun pitäisi uitenkin olla joku tyhjänpäiväinen muotibloggari. Et tuossa kommentissasi mielestäni mitenkään ottanut kantaa muunlaisiin blogeihin vaan pidit tätä oletuksena.
Vastaukseni koski bloggarina toimimista yleisesti. Jos ap:n kysymyksessä olisi tuotu esiin, että puhutaan muotibloggareista, olisi valintani ollut selvempi ja asiaa ei olisi tarvinnut edes harkita. Ja kyllä, oletin, ettei suomalainen anonyymi pullablogi tuota tuollaista vuosituloa ja täten pidin bloggaajan toimenkuvaa itselleni liian julkisena. Voit todistaa vääräksi, jos sinulla on joku esimerkki heittää.
Vierailija kirjoitti:
AMK käynyt esimies, todellakin. Erittäin todennäköisesti parempi palkka ja työssä enemmän sisältöä sekä merkitystä. Olisi helvettiä kirjoitella jostain uusista laukuista ja huulipunista ja kuvata omaa naamaa kaikkien nähtäville.
Minä olen AMK:n käynyt esimies, palkka on noin 35 000e/vuosi. Sote-alalla, kuten arvata saattaa. Tykkään kyllä työstäni, bloggaajaksi minusta ei olisi, mutta onhan tämä palkkaus aika naurettava.
Juu, kyse ei ole noista. Palkkakin tulee nousemaan yliopisto-opintojen jälkeen melkein 1000 eurolla, joten kyllä se kannattaa opiskella, kun kiire ei ole minnekkään.