Mikä on paras LOHTURUOKA? Peukutuksia, ei veetuilua!
Mun lempilohturuokani on Knorrin valmis-Bolognese. En ole kavereillekaan kehdannut tunnustaa tätä yhä välillä ostavani - osaan kuitenkin tehdä ihan alusta alken hyvin maukkaan bolognesen. Mutta lapsuus tulee mieleen tuosta eineskastikkeesta! Olen suurperheen lapsi, emmekä juuri koskaan saaneet mitään herkkuja tai ”kalliita” ruokia. Ja joo eihän tuo maustepussi kallis ole, ellei ole kahdeksaa suuta ruokittavana. Muistan myös innoissani haistelleeni tuota jauhetta kun pussi oli avattu, sillä siinä oli MAUSTEITA toisin kuin äitini ruoissa 😂
Kertokaa, mikä sykähdyttää sydämiänne lohturuokana. Ei kuittailua kiitos 🙂
Kommentit (508)
Vierailija kirjoitti:
Please, unohtakaa jo jauhenliha, raikkaat voileivät ja lasten vanukkaat. Sama vitsi ei jaksa naurattaa vuodesta toiseen.
Minulle kyllä ne raikkaat voileivät ovat suurta herkkua. Harvoin tulee tehtyä, mutta kyllä tulee hyvä mieli syödessä
Kalapuikot, keitetyt perunat ja valkokastike. Kastikkeessa pitää olla voissa kuullotettua sipulia ja kokonaisia maustepippureita. Toki siis itse kastike myös voista. Eli ei mitään margariinia tai öljyä. Lisäksi pitää olla herne-maissi-paprikaa. Tämä on tullut kai jostain lapsuudesta.
Pizza jossa salamia ja valkosipulia, kotiruoista lihapullat. Nakit ja ranskalaiset ketsupilla. Herkuista täytekakku ja donitsit.
Lohturuuan pitöö olla helppotekoista ja sitä on hyvä olla varalta kotona, lisäksi on suuri etu, jos se ei ole epäterveellistä: uunilohi! Tietysti sulatus vie aikansa, mutta vesihaude toimii. Eikä tarvi juosta kauppaan ostamaan raaka-aineita ja mausteita, tarvitaan vai kalafilé ja mausteet, öljyä. Uunivuoka, se uunin alkuperäinenkin käy jos ei ole sopivampaa. Ei saa pitää uunissa liian kauan!