Mikä on paras LOHTURUOKA? Peukutuksia, ei veetuilua!
Mun lempilohturuokani on Knorrin valmis-Bolognese. En ole kavereillekaan kehdannut tunnustaa tätä yhä välillä ostavani - osaan kuitenkin tehdä ihan alusta alken hyvin maukkaan bolognesen. Mutta lapsuus tulee mieleen tuosta eineskastikkeesta! Olen suurperheen lapsi, emmekä juuri koskaan saaneet mitään herkkuja tai ”kalliita” ruokia. Ja joo eihän tuo maustepussi kallis ole, ellei ole kahdeksaa suuta ruokittavana. Muistan myös innoissani haistelleeni tuota jauhetta kun pussi oli avattu, sillä siinä oli MAUSTEITA toisin kuin äitini ruoissa 😂
Kertokaa, mikä sykähdyttää sydämiänne lohturuokana. Ei kuittailua kiitos 🙂
Kommentit (508)
Lokakuun sateisiin hernekeitto, letut. Ulkoilun ajaksi jauhelihamakaronilaatikko uuniin. Palatessa ihana tuoksu.
Juustoleipä ja joku makea, lämmin juoma sen kanssa. Kuuma mehu tai kaakao parhaat mutta jos ei löydy niin sitten teetä ja paljon sokeria.
Itse tehty perunamuussi, voisilmä keskelle, rouhaisu merisuolaa siihen päälle. Syödään kupista lusikalla, aah.
Raskas työpäivä oli juuri päättynyt. Nälkäinen perhe odotti kotona, teki mieli jotain hyvää, mutta voimia ei oikein ollut kokkaukseen. Kaupasta tarttui mukaan tarjouksessa ollut lohifilee, kaksi pakettia juuresranskalaisia ja kermaviilipurkki. Kotona laitoin lohen pellille, ympärille juuresranskalaiset. Sekoitin kylmäksi kastikkeeksi kermaviilin, hieman kuivattua tilliä ja suolaa. Rojahdin väsyneenä sohvalle ja vähän yli puolen tunnin päästä perhe mussuttikin jo hyvää ruokaa. Tunsin, miten voimat palautuivat, olin niin onnellinen ja kiitollinen.
Joskus ihan parasta on tuoreen leivän kantapala, sellainen rapeaksi tai melken kovaksi paistettu. Siihen päälle vähän pestoa ja jotain hyvää juustoa. Njam. Joskus tuo kantapala menee ihan sellaisenaan, jos on jotain oikein hyvää leipää. Juu, yritän välttää liian leivän syöntiä, mutta on se välillä vaan niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin hyvää.
Valmispakaste mozzarellatikut
Pirkan kaura- tai riisisuklaapalat koko paketti😂
Juuri laitoin kasvislasagnen mikroon. Lisäsin vuustoa ja paprikaa ja mausteita.
Todennäköisesti syön liikaa.
Just puukotin lohen kuoliaaksi monella viilolla ja merisuolaa päälle. Voi stna unohtu se ohut hapanleipä! Ja Tilli!!!
-------------------
Wiener Nougat huutaa päälle.
Itse tehtynä lohkoperunat, joihin sivellään ennen uuniin laittoa chili-valkosipuli-oliiviöljyä, mausteita, parmesaani-juustoraastetta ja punaista pestoa.
Niin simppeli, mutta niin hyvää. Ajatuskin piristää vaikka kuinka elämä murjoisi :)
Spagettia, jauhelihakastiketta, paljon juustoa. Vuokaan ja uuniin niin että juusto saa väriä. Mausteita pitää olla kunnolla.
Perunamuusi tai riisipuuro isolla voisilmällä. suklaa, jäätelö, pehmeät hedelmäkarkit.
Lasagne tai enchiladat. Nautinnollista, täyteläistä, pehmeää, todellista lohturuokaa, ja niin hyvää, että jos annoksia ei vahdi, ei seuraavana yönä nuku kovin hyvin. Tämä mielestäni täsmää lohturuoan määritelmään
Perunamuussi melkein minkä kanssa tahansa.
Uunimakkaran, kalapuikkojen, jauhelihakastikkeen jne.
Nykyään muussi ja lohi - parasta lohturuokaa.
Makeista Porvoon laku.
Pasta carbonara aina vaan toimii lohtusafkana.
Ja sit jos haluaa turruttaa itsensä ylensyönnillä niin nachovuoka kaikilla mausteilla on hyvä.
Uuniin Lidlin lihapiirakka, sisällä makkaraa ja juustoa. Tällä menee taju :D
Vierailija kirjoitti:
Milloin ja kuka on keksinyt tämän niin keinotekoiselta kuulostavan "lohturuoka" termin?! Kuulostaa jo lähtökohtaisesti angloamerikkalaiselta, eli on mr. Trump sen mahdollisesti keksinyt.
Pthyi!!
Mun nuoruudessa jo syötiin lohturuokaa!
Täti, 67 v
Miksi, oi miksi niin monella on makaroni lohturuokaa? Itsellä myös. Joskus lohduttaa myös ihan perus perunamuussi ja nakit.
Toi irtokarkki kans lohduttaa. Kumma juttu myös se, että sieltä kymmenin erilaisten valikoimasta kun itse ostaa, niin kotona saattaa kuitenkin kaivata just sitä, mikä jäi kauppaan... miten lohdun tarve muuttui kotimatkalla?
Fazerin sininen💕