Mikä on paras LOHTURUOKA? Peukutuksia, ei veetuilua!
Mun lempilohturuokani on Knorrin valmis-Bolognese. En ole kavereillekaan kehdannut tunnustaa tätä yhä välillä ostavani - osaan kuitenkin tehdä ihan alusta alken hyvin maukkaan bolognesen. Mutta lapsuus tulee mieleen tuosta eineskastikkeesta! Olen suurperheen lapsi, emmekä juuri koskaan saaneet mitään herkkuja tai ”kalliita” ruokia. Ja joo eihän tuo maustepussi kallis ole, ellei ole kahdeksaa suuta ruokittavana. Muistan myös innoissani haistelleeni tuota jauhetta kun pussi oli avattu, sillä siinä oli MAUSTEITA toisin kuin äitini ruoissa 😂
Kertokaa, mikä sykähdyttää sydämiänne lohturuokana. Ei kuittailua kiitos 🙂
Kommentit (508)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ruokaa pitää syödä lohduksi?
Joku läski alapeukutti.
Makaronivelli... lapsuuden herkku.
Tai jauhelihamakaronilaatikko, itsetehdyt tietysti.
Lohturuoka=on ruoka silloin, kun kaipaa itsensä hemmottelua. Silloinkin pitää syödä, ei lohturuoka ole mikään lisäannos!
Vierailija kirjoitti:
Pakaste hemapa oliiviöljyllä ja soijakastikkeella.
Sinä et tarvitse lohdutusta.
Maksapihvit perunamuussilla
Kananmunakastike perunamuussilla
Kumpikin vain äitin tekemänä niin on mulle autenttista.
Vierailija kirjoitti:
Makaronivelli... lapsuuden herkku.
Tai jauhelihamakaronilaatikko, itsetehdyt tietysti.Lohturuoka=on ruoka silloin, kun kaipaa itsensä hemmottelua. Silloinkin pitää syödä, ei lohturuoka ole mikään lisäannos!
Olet väärässä. Kun kaipaa itsensä hemmottelua niin varataan ravintolapöytä tai tehdään ruokaa oikein pitkän kaavan mukaan ja valitaan hyvä viini siihen.
Lohturuokaa tarvitaan silloin kun on kylmää, märkää, tulee, koira ja lapset ei tottele, mies jää kiinni pettämisestä, työnantaja on epäreilu, ostokset leviää bussin lattialle ja lyöt varpaan pöydänjalkaan.
Mun mieheni tekemä shepherd's pie.
Joku hapankaaligulassi ja äidin reseptillä lihapata ja muussi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulukoristelaatikko. Ihan oikeasti:) Sain lapsena hypistellä joulukoristeita, kun tuli pipi ja paha mieli, vuodenajasta riippumatta.
Söit joulukoristeita lohturuoaksi? Siis, ruoka oli tässä pointtina kai, ei vain se lohtu :D
En tuo edellinen, mutta eivät kaikki syö lohdutukseksi. Minulle lohturuoka-ajatus on ihan vieras.
No. Minusta ihminen tarvitsee ruokaa joka päivä. Kurjana päivänä lohturuokaa, tavallisena päivänä perusarkiruokaa. Määrä/kaloripitoisuus voi olla sama. Miksi lohturuoka välttämättä lihottaisi? Ei tosiaankaan!
Lämmin kinkkujuustoleipä. Miksi ihmisellä ei saa olla lohturuokaa? Jos ei enää muuta tässä elämässä niin ruoka edes joskus.
Jos on ollut HooCee - ahdistava päivä, niin lautasellinen kuumaa makaronia auttaa aina. Kera ketsupin.
Ei tuoreita yrttejä, ei parmesania, ei kastiketta, ei edes täysjyvää, tai spagettia - ihan vaan makaronia ja ketsuppia.
Vierailija kirjoitti:
Jos on ollut HooCee - ahdistava päivä, niin lautasellinen kuumaa makaronia auttaa aina. Kera ketsupin.
Ei tuoreita yrttejä, ei parmesania, ei kastiketta, ei edes täysjyvää, tai spagettia - ihan vaan makaronia ja ketsuppia.
Itse laitan makaroniin myös voita ja aromisuolaa. Joskus on vaan pakko saada tämmöistä ravintoarvotonta mössöä :D
Olen samaa mieltä, termi on typerä. Syödä kannattaa vain , kun on nälkä.