Mikä on paras LOHTURUOKA? Peukutuksia, ei veetuilua!
Mun lempilohturuokani on Knorrin valmis-Bolognese. En ole kavereillekaan kehdannut tunnustaa tätä yhä välillä ostavani - osaan kuitenkin tehdä ihan alusta alken hyvin maukkaan bolognesen. Mutta lapsuus tulee mieleen tuosta eineskastikkeesta! Olen suurperheen lapsi, emmekä juuri koskaan saaneet mitään herkkuja tai ”kalliita” ruokia. Ja joo eihän tuo maustepussi kallis ole, ellei ole kahdeksaa suuta ruokittavana. Muistan myös innoissani haistelleeni tuota jauhetta kun pussi oli avattu, sillä siinä oli MAUSTEITA toisin kuin äitini ruoissa 😂
Kertokaa, mikä sykähdyttää sydämiänne lohturuokana. Ei kuittailua kiitos 🙂
Kommentit (508)
Pizzan päälliset ilman pohjaa
Tonnikalaa juustoo, ketzup
Tomaatti mausteet
Esim pannussa
Hesburgerin kerrosateria isona ja punainen majoneesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se on se, joka eniten lihottaa ja itkettää. Se kai sen tarkoitus on. Onkohan miehille lohturuokaa, en ole koskaan kuullut?
Eikös makkara ja grillattava liha ole sellaista perinteistä miesten lohturuokaa?
Kossu mieluummin. Se maistuu aamullakin.
Makkarakastike perunamuussilla.
Tärkeintä on hetkeen hurmio ja totaalisen lohduton olo ja katumus. Itseinhosta saa vielä plussaa.
Olin aikoinaan syömishäiriön vuoksi hoidossa osastolla ja siellä kokit tekivät sellaista keittoa jonka nimi oli woimakeitto. Ruuasta nauttiminen oli minulle vaikeaa, mutta tuo keitto oli vain niin hyvää että muistaakseni useampikin potilas ylisti sitä. Siinä oli kookoskermaa, kanaa, nuudelia, Aurajuustoa, kasviksia kuten kesäkurpitsa ja paprika sekä runsaasti mausteita kuten valkosipuli ja chili. On niin maukasta, tulee lämmin olo kun sitä syö. :)
Apua, siis kertokaa mitä tarkoittaa lohturuoka? Jotain josta pitää hurjasti? Vain erikois tilanteissa? Silloin kun on surullinen? Vai mitä? Veikkaisin itse tuota kun on surullinen niin tarttee lohturuokaa oonko oikeessa?
Perunamuussi voisilmällä. Ihanan lempeästi. Kriisin sattuessa käy pussimuussikin.
Ostin kauan sitten Englannista Comfort Food- nimisen keittokirjan, jossa on pehmeät, joulunpunaiset kannet. 🤗 Esittelyssä comfort food kuvattiin ruoaksi, joka sopii lohduttajaksi stressaavien päivien jälkeen, kun mikään ei ole mennyt suunnitellusti, tai vain rauhoittautumishetkiin, niihin hyviin päiviin, kun ei ole kiire minnekään ja voi keskittyä tekemään tekemään hyvää ruokaa ja nauttimaan siitä. Kirjassa siis ihan perusbrittiläisiä reseptejä ja varmasti monen britin lapsuusmuistoihin liittyviä ruokia ja jälkiruokia.
Mutta siis vastauksena osaltani tähän ketjuun: kaalilaatikko ja puolukkasurvos, uudet perunat munavoikastikkeella, sienisipulisalaatti (ilman mitään valkoista kastiketta) ja klementiinit. 😊
Smetanalla pyöristetty lihapata, paprikaa, suolakurkkua jne. Ja voinen, suolainen perunamuusi. Voi kauhoa lusikalla huomaamatta itsensä ählyyn hyvän sarjan ääressä.
Kun on tulossa kipeäksi, alkaa tehdä vähän ennen mieli jäätelöä. Kerrankin talvipakkasella piti saada jätskiannos kahvilassa läsnäolevien kummastukseksi ja kohta kohosikin kuume.
Lohturuokaa on hyvä grilliruoka,vaikka hyvät tonnikalaranskalaiset tai hampurilainen tai kahvi jäätelöllä tai pullalla...
Läheisen pizzerian vegepizza. Ei oo liian suuri, sen voi syödä hyvällä omallatunnolla.
Kaurapuuro kossusilmällä.