Mikä on paras LOHTURUOKA? Peukutuksia, ei veetuilua!
Mun lempilohturuokani on Knorrin valmis-Bolognese. En ole kavereillekaan kehdannut tunnustaa tätä yhä välillä ostavani - osaan kuitenkin tehdä ihan alusta alken hyvin maukkaan bolognesen. Mutta lapsuus tulee mieleen tuosta eineskastikkeesta! Olen suurperheen lapsi, emmekä juuri koskaan saaneet mitään herkkuja tai ”kalliita” ruokia. Ja joo eihän tuo maustepussi kallis ole, ellei ole kahdeksaa suuta ruokittavana. Muistan myös innoissani haistelleeni tuota jauhetta kun pussi oli avattu, sillä siinä oli MAUSTEITA toisin kuin äitini ruoissa 😂
Kertokaa, mikä sykähdyttää sydämiänne lohturuokana. Ei kuittailua kiitos 🙂
Kommentit (508)
Vierailija kirjoitti:
Olen aina silloin tällöin tuumaillut, että olen onnekas, kun en ole koskaan oppinut ajattelemaan ruokaa minään muuna kuin polttoaineena. Sana lohturuoka on ihan käsittämätön. LOHTU? Siis minulla on surullinen fiilis, niin syön jotain tiettyä ruokaa ja suru poistuu? Juu ei...
Eli vastaan että ei mikään, ja olen siitä kiitollinen.
No kivat sulle. Et siis koskaan tule paremmalle/kotoisalle/tyynemmälle mielelle syötyäsi jotain hyvää tai huolella valmistettua tai onnellisista ajoista muistuttavaa ruokaa?
24 päkki nelosta ja viinapullo.
Paistettu ja reilusti maustettu jauheliha-sipulisekoitus, joka syödään keitetyn makaronin, ketsupin ja juustoraasteen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Oslo aamiainen eli sämpylä, voi, keitetty kananmuna, kuuma kaakao.
Meillä oli joskus kouluruokana tuota. Sitä päivää todella odotettiin! Jos en väärin muista, sämpylän välissä taisi olla juustoviipale.
Lihapullat ruskeassa kastikkeessa ja muussi!
Tai sitten salami-aurajuusto-pizza..!
Mäkkäristä hampurilaisteria plussana, kera dipin ja jälkkäriks vielä McFlurry. Autokaistalta noudettuna, nopea ajo kotiin ja sohvannurkkaan viltin alle mussuttamaan, välittämättä kaloreista. Lohturuokaa parhaimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Sushi auttaa kaikkiin suruihin. Se hellii vatsaa sekä sielua.
Kylmästä kalasta tulee entistä huonompi olo. Jopa hampurilainen on parempi pikaruoka kuin sushi.
Aasialaisittain voimakkaasti maustettu kalakeitto. Seitiä, katkarapuja, curryä, vihreää currytahnaa, kookosmaitoa ja kasviksia mitkä milloinkin maistuu, parsaa, porkkanaaa, kukkakaalia, sokeriherneitä, paprikaa, sipulia, valkosipulia, vihreitä papuja bambunversoja jnejne. ja paljon mausteita. Ollut sellainen pitkän linjan superhelppo lohturuoka jo pari vuotta etenkin kylmillä ilmoilla. Halpaa, helppoa ja nopeaa muuta kun vaan heittää kaiken kattilaan :D yleensä tulee tehtyä iso kattilallinen kerralla ja tätä tulee syötyä viikoittain.
Kasvissosekeitto ja tuoreet itsetehdyt sämpylät <3
Kesällä ei tee monesti edes mieli syödä lämmintä ruokaa, viime kesän ehdoton suosikkilohturuoka oli saksanpähkinämurulla ja aurajuustolla maustettu vihersalaatti :D
Kermaisia valkosipuliperunoita, kunnon pihvi, tanakkaa punkkua. Sillä reseptillä lähtee nälkä ja suru.
Tietenkin pizza ja limu siihen mukaan 😊
Minulla ei semmoista ole, koska olen psyykkisesti terve ja tasapainoinen. En syö lohdutukseksi.
Seuraavan kerran kun syöttö "lohturuokaa", miettikää hyvin tarkoin, miksi syötte. Ongelma ei katoa mihinkään, vaikka kuinka vetäisitte pastaa tai muuta. Kannattaa panna ne rahat psykoterapiaan tai lievemmässä tapauksessa korjata se asia, tehdä se muutos joka lopettaa tunnesyömisenne, joka ei ole terveellistä. Tunnesyöminen on monen ylipainoisen taustalla oleva paino-ongelman syy.
Kai se on se, joka eniten lihottaa ja itkettää. Se kai sen tarkoitus on. Onkohan miehille lohturuokaa, en ole koskaan kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Avokadopasta, saaristolaisleipä ja katkarapuskagen, siivet.
Muu on ymmärrettävää - mut mitä lohdullista on niissä omituisissa avokadon kappaleissa..?
Yök...
Vierailija kirjoitti:
Kai se on se, joka eniten lihottaa ja itkettää. Se kai sen tarkoitus on. Onkohan miehille lohturuokaa, en ole koskaan kuullut?
Eikös makkara ja grillattava liha ole sellaista perinteistä miesten lohturuokaa?
ihan parhasta. iso satsi kerralla ja eka ateria ihan vaan pelkkiä kääryleitä niin pal ko napa vetää
Tomaattinen tonnikalakastike ja pasta. Sitä tein usein opiskeluvuosina, tulee nuoruus mieleen.
Nykyään tosin en enää tee pihistelyversiota, vaan käytän ainoastaan laadukasta tonnikalaa ja pastaa, sekä tietysti tuoretta tilliä.
Banaani ja kupillinen vihreää teetä.
(krapula) pizza kuljetettuna "lohturuoka" runsaalla aurajuustolla, muut täytteet mitä milloinkin. Nachot ja juustokastike.