Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on paras LOHTURUOKA? Peukutuksia, ei veetuilua!

Syömään
24.01.2020 |

Mun lempilohturuokani on Knorrin valmis-Bolognese. En ole kavereillekaan kehdannut tunnustaa tätä yhä välillä ostavani - osaan kuitenkin tehdä ihan alusta alken hyvin maukkaan bolognesen. Mutta lapsuus tulee mieleen tuosta eineskastikkeesta! Olen suurperheen lapsi, emmekä juuri koskaan saaneet mitään herkkuja tai ”kalliita” ruokia. Ja joo eihän tuo maustepussi kallis ole, ellei ole kahdeksaa suuta ruokittavana. Muistan myös innoissani haistelleeni tuota jauhetta kun pussi oli avattu, sillä siinä oli MAUSTEITA toisin kuin äitini ruoissa 😂

Kertokaa, mikä sykähdyttää sydämiänne lohturuokana. Ei kuittailua kiitos 🙂

Kommentit (508)

Vierailija
361/508 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön joka aamu suuren lautasellisen graham-puuroa kaurakerman kera. Mieheni tekee samoin, mutta lisää puuroon vaapukkahilloa. Olemme tehneet näin jo 18 vuotta.

Kun syö kunnon aamiaisen, tulee hyvä mieli koko päiväksi eikä tarvitse lohturuokaa.

Vierailija
362/508 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen pikku Untuvakerä kirjoitti:

Minä syön joka aamu suuren lautasellisen graham-puuroa kaurakerman kera. Mieheni tekee samoin, mutta lisää puuroon vaapukkahilloa. Olemme tehneet näin jo 18 vuotta.

Kun syö kunnon aamiaisen, tulee hyvä mieli koko päiväksi eikä tarvitse lohturuokaa.

Ja avioliittokin voi hyvin mikäli oikein muistan jostain ketjusta :))

Meillä syötiin koko lapsuus ja nuoruus joka ikinen aamu grahampuuroa ja enkä suostu yhtäkään lautasellista enää syömään. Ennen olen vaikka onneton! Lihava en ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/508 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokadopasta, saaristolaisleipä ja katkarapuskagen, siivet.

Vierailija
364/508 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka nuo karjalanpaistit ja poronkäristykset perunamuusilla ovat herkullisia, niin mulle niistä ei ole lohturuoaksi. Se voi olla vaikka yksi surullisen uutisen tuoma puhelu, niin lohturuoalle on tarvetta. Ja se tarve on HETI! En silloin lähde kauppaan ja ala paistamaan ja hauduttamaan. Hapankorput ja juustonjämät jääkaapista toimii mulla. Jos on oikein huonoja uutisia, niin isot pakastekatkaravut. Niitä kun jäisinä imeskelee, tunteetkin vähän viilenevät.

Vierailija
365/508 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunilohi kermaviilihunnulla, sieniä seassa ja perunamuusi.

Vierailija
366/508 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aino vadelmasuklaajäätelö

Vierailija
367/508 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskenlaskija-tomaattikeitto. Kera basilikan ja paahdetun kauraleivän.

Valmistuu nopeasti, tuoksuu ja maistuu ihanalta, lämmittää ja lohduttaa. Näyttääkin kauniilta.

Vierailija
368/508 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisikin lohdun tarve, syön aina nälkääni.

Joskus punaviiniä ja hampurilainen.

Vierailija
369/508 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna-tonnikalavuoka ja punajuriviipaleet tai uunifetapasta. Makeammista riisipuuro ja rusinasoppa tai pulla.

Vierailija
370/508 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohturuokaa ei ole jos huolehtii itsestään!

Vierailija
371/508 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ylikeitetyt perunat ja kermakastike..

Vierailija
372/508 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen lohturuokaa? Täällä ihmiset luettelee ihan tavallisia ruokia suomalaisista pöydistä esim. uunilohi, karjalanpaisti, karjalanpiirakka ym. Miksi niitä nimitettäis lohturuoaksi? En käsitä. Kaikki muu kuin sellerismoothie tai lehtikaaliruusuke on muka vissiin jotain hemmetin lohtusyömistä. Älytöntä.

Vierailija
373/508 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vaikka kipeänä eikä oikeen mikään maistu, niin lämmin makaronivelli menee aina. Sen seuraksi pala leipää juustolla.

Vierailija
374/508 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina silloin tällöin tuumaillut, että olen onnekas, kun en ole koskaan oppinut ajattelemaan ruokaa minään muuna kuin polttoaineena. Sana lohturuoka on ihan käsittämätön. LOHTU? Siis minulla on surullinen fiilis, niin syön jotain tiettyä ruokaa ja suru poistuu? Juu ei...

Eli vastaan että ei mikään, ja olen siitä kiitollinen.

Vierailija
375/508 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki baareihin korona-aikaan kaivanneet ovat vain tunteneet tarvitsevansa lohtujuomaa=lohtualkoholia ja lohtutupakkaa. Miltä kuulostaa?

Vierailija
376/508 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä läski tarvitse mitään "lohturuokaa" mene lenkille se tekee hyvää!

Miksi ilkeilet täällä, menisit itse lenkille sen sijaan.

Vierailija
377/508 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digestivekeksit jaffalla.

Vierailija
378/508 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina silloin tällöin tuumaillut, että olen onnekas, kun en ole koskaan oppinut ajattelemaan ruokaa minään muuna kuin polttoaineena. Sana lohturuoka on ihan käsittämätön. LOHTU? Siis minulla on surullinen fiilis, niin syön jotain tiettyä ruokaa ja suru poistuu? Juu ei...

Eli vastaan että ei mikään, ja olen siitä kiitollinen.

Lohturuualla tarkotetaan semmosta mistä tulee hyvä mieli aina, ei tarvi syödä lohduksi, vaan että se maistuu.

Vierailija
379/508 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yumyum tai Mamas nuudelipussista tehty nuudelikeitto kaikenlaisilla lisukkeilla.

Itse tehdyllä liemelläkin tietysti toimii nuudelikeitto.

Kasvisperunamuhennos, missä perunaa, porkkanaa, lanttua ym ja voi laittaa lihaakin tai muuta proteiinia jossain muodossa. Keitetty niin että kasvikset vähän möyhentyy ja on pehmeitä.

Tomaattikeitto itse tehtynä.

Amerikkalaiset pannarit marjojen, banaanin ja vaniljakastikkeen kanssa, tai saksanpähkinän ja vaahterasiirapin.

Vierailija
380/508 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalikääryleet. Valmistelu vie kauan aikaa, kypsytetään uunissa hitaasti hauduttamalla, ja monen tunnin värkkäämisen jälkeen on valmiina pellillinen ihania ruskeita kääkylöitä Nam!