Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on paras LOHTURUOKA? Peukutuksia, ei veetuilua!

Syömään
24.01.2020 |

Mun lempilohturuokani on Knorrin valmis-Bolognese. En ole kavereillekaan kehdannut tunnustaa tätä yhä välillä ostavani - osaan kuitenkin tehdä ihan alusta alken hyvin maukkaan bolognesen. Mutta lapsuus tulee mieleen tuosta eineskastikkeesta! Olen suurperheen lapsi, emmekä juuri koskaan saaneet mitään herkkuja tai ”kalliita” ruokia. Ja joo eihän tuo maustepussi kallis ole, ellei ole kahdeksaa suuta ruokittavana. Muistan myös innoissani haistelleeni tuota jauhetta kun pussi oli avattu, sillä siinä oli MAUSTEITA toisin kuin äitini ruoissa 😂

Kertokaa, mikä sykähdyttää sydämiänne lohturuokana. Ei kuittailua kiitos 🙂

Kommentit (508)

Vierailija
41/508 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulukoristelaatikko. Ihan oikeasti:) Sain lapsena hypistellä joulukoristeita, kun tuli pipi ja paha mieli, vuodenajasta riippumatta.

Tässäpä on vanhemmat toimineet fiksusti! Olen aikuisena tajunnut että omat vanhempani lohduttivat minua ruoalla kun olin lapsi. Tai no ruoka jotenkin aina liittyi lohdutteluun. Siitä ei ole yllätys yllätys seurannut mitään hyvää aikuisiässä. Olen toivoton tunnesyöppö tyyliin ”mä niiin ansaitsen nyt herkutella ihan ähkyksi kun...”

Havahduin siihen että oma lapseni 10v sanoi minulle kun puhuttiin rokotteen ottamisesta ”no mut sit mennään ainakin sen jälkeen heti syömään jotain tosi hyvää”. Hemmetti, olen toistanut ihan samaa linjaa kuin vanhempani 🤦‍♀️😬

Pitäisi oppia että itsensä voi lohduttaa, palkita jne jne jollain muuallakin kuin ruoalla. Ei muuten ole helppoa jos sen ruokatavan on oppinut jo lapsuudesta asti.

Vierailija
42/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Welsh rarebit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyttipannu

Vierailija
44/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkosipuliperunat

Vierailija
45/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermainen pekonipasta

Vierailija
46/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempeä kanakeitto.

Vierailija
47/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaka maksa.

Vierailija
48/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaakiisseli, semmoista mielipahaa ei olekaan ettei se isolla kattilallisella suklaakiisseliä helpottaisi.

Vierailija
49/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarioisten juustoinen kanakeitto, jota ei ole saanut enää pitkään aikaan.

Vierailija
50/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italianpataa perunoilla, peruna muussataan sitten sinne sekaan.

Tätä sai lapsena harvoin mutta usein hauskoilla asuntovaunureissuilla, kun ei ilmeisesti viitsitty jauholla tehdä ruskeaa kastiketta potuille. Taisi olla ainota ”valmisruokia” tuo patapussi siihen aikaan.

Ai taidankin tänään tehdä..

Vierailija
51/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spagetti ja jaugelihakastike tomaatti-kermapohjaan.

Vierailija
52/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spagetti ja jauhelihakastike tomaatti-kermapohjaan.

Vierailija
53/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa tulee kamala nälkä 😍🤤

Vierailija
54/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin ja kuka on keksinyt tämän niin keinotekoiselta kuulostavan "lohturuoka" termin?! Kuulostaa jo lähtökohtaisesti angloamerikkalaiselta, eli on mr. Trump sen mahdollisesti keksinyt.

Pthyi!!

Minua kiinnostaa, että käyttääkö joku aidosti tätä termiä elämässään? Sekin, että näin aikana, jolloin ollaan tietoisia tunnetaidoista, syökö ihmiset useinkin ajatuksella, että ruoka on lohtua? Vai onko tämä vain termi, jolla kuvataan hyvää ruokaa?

Vierailija
55/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömään! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin ja kuka on keksinyt tämän niin keinotekoiselta kuulostavan "lohturuoka" termin?! Kuulostaa jo lähtökohtaisesti angloamerikkalaiselta, eli on mr. Trump sen mahdollisesti keksinyt.

Pthyi!!

Pöh! Mähän sanoin, että ei veetuilua. Nyt syömään lohturuokaa, niin tulee parempi mieli sullekin 😉

Mikä tuossa oli veetuilua? Vai onko lähtökohta, että kaikesta pitää löytää veetuilua, että saa syyn syödä lohturuokaa 😉?

- eri

Vierailija
56/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voileipäkakku, aina ja ikuisesti. 

Nyt löytyi joku muukin. Ei ole voileipäkakkuun voittanutta. Voisin syödä sitä aamupalaksi, lounaaksi, päivälliseksi, illalliseksi, iltapalaksi, muuten vaan.. aina. Ja kaikki mautkin menee.

Onni on omistaa mies joka ei voileipä-kakusta niin välitä, niin jos sellaisen teen niin omaan suuhun se katoaa :D Oh nam, nyt mä kuolen nälkään..

Vierailija
57/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna ja ruskea jauhelihasoossi.

Vierailija
58/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihamakaronipöperö. Makaronit eivät saa olla ylikeitettyjä ja jauheliha paistettu murusiksi. Lisukkeena kaupan puolukkahilloa (on melko makeaa). Ö vot !

Vierailija
59/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Graavikalavoileipä.

- majoneesia, katkarapuja, keitetty muna, tomaattia, kurkkua ja salaattia.

Päällisiä pitää olla vyörymällä.

Muutkin Smørrebrødit on oivallisia.

Lohdutonta on se, että Hgin Cafe Smørrebrød

lopetti aikoja sitten.

Ei ole lopettanut. Tilattiin sieltä viimeksi elokuussa.

Vierailija
60/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikalarisotto, uunilohi ja perunamuusi <3