Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on paras LOHTURUOKA? Peukutuksia, ei veetuilua!

Syömään
24.01.2020 |

Mun lempilohturuokani on Knorrin valmis-Bolognese. En ole kavereillekaan kehdannut tunnustaa tätä yhä välillä ostavani - osaan kuitenkin tehdä ihan alusta alken hyvin maukkaan bolognesen. Mutta lapsuus tulee mieleen tuosta eineskastikkeesta! Olen suurperheen lapsi, emmekä juuri koskaan saaneet mitään herkkuja tai ”kalliita” ruokia. Ja joo eihän tuo maustepussi kallis ole, ellei ole kahdeksaa suuta ruokittavana. Muistan myös innoissani haistelleeni tuota jauhetta kun pussi oli avattu, sillä siinä oli MAUSTEITA toisin kuin äitini ruoissa 😂

Kertokaa, mikä sykähdyttää sydämiänne lohturuokana. Ei kuittailua kiitos 🙂

Kommentit (508)

Vierailija
61/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisiä, tonnikalaa öljyssä, hernemaissipaprikaa ja reipas suola.

Vierailija
62/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakit ja ranskalaiset (+ketsuppia ja kurkkusalaatti)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka syötte lohturuokaa, opetatteko lohturuuan syömisen myös lapsillenne? Uskon, että joskus vielä sellainen katsotaan niin lapsen tunne-elämää vahingoittavaksi, että voi olla aihe lasuun. T. Lapsena ruualla lohdutettu tunnevammainen

Vierailija
64/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistettu lohi ja perunamuusi

Makaronilaatikko aurajuustolla ja ketsupilla

Janssonin kiusaus

Letut ja mansikkahillo

Vierailija
65/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinen kanakeitto

Lihapullat, ruskeakastike ja muussi

Juustoleipä ja kuuma kaakao.

Vierailija
66/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin ja kuka on keksinyt tämän niin keinotekoiselta kuulostavan "lohturuoka" termin?! Kuulostaa jo lähtökohtaisesti angloamerikkalaiselta, eli on mr. Trump sen mahdollisesti keksinyt.

Pthyi!!

Minua kiinnostaa, että käyttääkö joku aidosti tätä termiä elämässään? Sekin, että näin aikana, jolloin ollaan tietoisia tunnetaidoista, syökö ihmiset useinkin ajatuksella, että ruoka on lohtua? Vai onko tämä vain termi, jolla kuvataan hyvää ruokaa?

Itse olen ainakin käyttänyt ja kaverini, jonka kanssa asiasta viestitin, oli samaa mieltä. Kyseessä oli makaronilaatikko lapsuudenkodista perityssä lasivuoassa tehtynä.

Useimmat ihmiset syövät kuitenkin päivittäin enkä itse näe mitään pahaa siinä, että välillä ruoka valitaan niin, että siitä voi tulla lämpöisän lohduttava tunnekokemus.

Vierailija
67/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivinuunissa kypsennetty karjalanpaisti, AAAHHH!

Totta! Lisänä kuivia ruisleivän palasia tuon paistin kanssa ja maitoa. Mielen orgasmi on taattu!

Vierailija
68/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmissalaatit. Kana-caesar mieluiten.

Vierailija
69/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulukoristelaatikko. Ihan oikeasti:) Sain lapsena hypistellä joulukoristeita, kun tuli pipi ja paha mieli, vuodenajasta riippumatta.

Onpa hyvä tapa! Tuon otan käyttöön!

Vierailija
70/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohturuokien klassikko on Mac and cheese juustomakaronipaistos. Katso oikein juustoisa ja rasvainen ohje, ja mahdollisesti tuunaa jotenkin esim pekonilla.

Vierailija
71/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohturuokien klassikko on Mac and cheese juustomakaronipaistos. Katso oikein juustoisa ja rasvainen ohje, ja mahdollisesti tuunaa jotenkin esim pekonilla.

Olin just aikeissa kertoa tämän :) Kun ei jaksa alusta asti tehdä itse niin Pirkan juustopastaa johon reilusti juoksevaa koskenlaskijaa.

Jälkkäreistä köyhät ritarit. Pelastaa päivän kuin päivän.

Vierailija
72/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulinen kanakeitto

Lihapullat, ruskeakastike ja muussi

Juustoleipä ja kuuma kaakao.

Kaikki kuulostavat herkullisilta, mutta toden totta - yksinkertainen voileipä + kuuma kaakao on mainio yhdistelmä. Itse laitan vielä oikein lohduttomina päivinä meetwurstia leivälle. Kyllä se sitten taas siitä!

Vierailija
73/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vispipuuro puolukoista, ripaus sokeria päälle niin että on vielä vähän kirpeää, ja kylmää maitoa -> ääntä kohti, nam!

Vierailija
74/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten vanukkaat ja jauhenlihakeitto

Vierailija
75/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Professorin jauhelihakastike eli kuohukermaan ja ketsuppiin tehty... Ei kevyt mutta voi jeesus on hyvää.

Lasagne (pirkan ohje "helppo lasagne" johon tulee pari purkkia juoksevaa koskenlaskijaa on älyttömän hyvää)

Herkkupelti: eli nakkeja, nugsuja, lihapulla ja ranskalaisia uunissa. Lautaselle, päälle ketsuppia, parit majot, ja sipulisilppua.

Vierailija
76/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paahdettu ruisleipä, päälle paljon voita ja juustoa.

Vierailija
77/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippuripihvi,valkosipuliperunat.jälkkäriksi::Ainojäätelöä.

Vierailija
78/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehdyt lohkoperunat paprikamajoneesilla

Vierailija
79/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät voileivät ❤️

Vierailija
80/508 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät ritarit. Ensin kuiviin pullapitkosiivuihin haarukalla hieman reikiä, uimaan ripauksella suolaa maustettuun munamaitoon. Sitten tarpeeksi paistunutta pintaa valurautapannussa runsaahkossa voissa, sitten vähän haudutusta, jotta ovat läpipaistuneita. Päälle vanilja- ja tavallisella sokerilla maustettua, ei liian tönköksi vatkattua kermavaahtoa ja lusikallinen jotain melko makeaa hilloa tai marmeladia, esim. vadelma- tai omena-. Jälkimmäisen kanssa sopii ripaus kanelia. Nautitaan ja nautitaan, niin että mukavan pehmeä ja raukea olo saavuttaa ja mikään ei voi enää harmittaa.