Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suosittu nettikauppa ei suostunut enää myymään Riikalle vaatteita

Vierailija
24.01.2020 |

koska hän oli palauttanut liikaa tuotteita – jo tuhansia asiakkaita hyllytetty
.
-Aivan oiken näille kuljetuspalvelujen suurkuluttajille ja nettikauppojen palautusoikeuden väärinkäyttäjille.
https://yle.fi/uutiset/3-11174675?origin=rss

Kommentit (276)

Vierailija
141/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. En ymmärrä ihmisiä, jotka tilailee montaa kokoa ja tuotetta ihan jo siitä lähtökohdasta, että kokeilevat ja tulevat palauttamaan puolet. Ihmetyttänyt jo pitkään tällainen toimintatapa.

Samaa mieltä. Ainoa kerta kun itse tilasin montaa kokoa oli, kun piti ostaa valmistujaismekko ja en ollut varma kumpi koko on sopiva, ku olin just kahden koon välissä mittanauhan mukaan. Tilasin 2 kokoa ajatuksella että palautan sen väärän, mutta päädyin pitämään molemmat, kun se mulle liian iso olikin sopiva mun siskolle, joten hän osti sen sit multa.

Meillä on kanssa sellainen pieni tiimi, että yhdessä tilataan sellaisia kaikille mieluisia vaatteita, ja aina ne jollekin tiiminjäsenelle ovat juuri sopivan kokoisia, vaikka koot ei ihan standardeja olisikaan (ja se kaikkein pienin ja hoikin jäsen tykkää pukeutua ylisuuriin huppareihin ym). Ei ole tarvinnut usein palautella mitään.

Yksi jäsenemme on aina laihdutuskuurilla ja uskoo paketin tuloon mennessä olevansa jo kokoa pienempi, ei ole useinkaan onnistunut.

Vierailija
142/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riikka varmaan palauttanut enemmän mitä ostanut.. Että ei tuo firmalle tarpeeksi rahaa siihen nähden mitä oikeasti palautellut.

Riikka on instababe..

Ottanut pyllistyskuvia vaatteissa ja palauttanut ne sitten:)

Mutta Booz.com on saanut siinä ILMAISTA mainosta..menettivät Riikassa markkinoijan Ja asiakkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuluttajan kannalta olisi helppoa valita oikea koko vaatteesta, jos jokaisen vaatteen kohdalla ilmoitettaisiin vaatteen mitat: pituusmitta olkasaumasta helmaan, vaatteen ympärysmitta kainaloiden alta ja helmasta, vaatteen sivusauman mitta. housuissa lahkeen ympärys alhaalta ja ylhäältä, vyötärökaistaleen ympärys ja tietenkin lahkeen pituus ja niin edelleen. Nämä mitat kuitenkin ovat tiedossa: eihän niitä ilman mittoja valmisteta, joten ei olisi mikään ongelma ilmoittaa noita tietoja digiaikana...

kengistä taas voisi ihan hyvin laittaa näkyville samat mitat.

Vierailija
144/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. En ymmärrä ihmisiä, jotka tilailee montaa kokoa ja tuotetta ihan jo siitä lähtökohdasta, että kokeilevat ja tulevat palauttamaan puolet. Ihmetyttänyt jo pitkään tällainen toimintatapa.

Samaa mieltä. Ainoa kerta kun itse tilasin montaa kokoa oli, kun piti ostaa valmistujaismekko ja en ollut varma kumpi koko on sopiva, ku olin just kahden koon välissä mittanauhan mukaan. Tilasin 2 kokoa ajatuksella että palautan sen väärän, mutta päädyin pitämään molemmat, kun se mulle liian iso olikin sopiva mun siskolle, joten hän osti sen sit multa.

Meillä on kanssa sellainen pieni tiimi, että yhdessä tilataan sellaisia kaikille mieluisia vaatteita, ja aina ne jollekin tiiminjäsenelle ovat juuri sopivan kokoisia, vaikka koot ei ihan standardeja olisikaan (ja se kaikkein pienin ja hoikin jäsen tykkää pukeutua ylisuuriin huppareihin ym). Ei ole tarvinnut usein palautella mitään.

Yksi jäsenemme on aina laihdutuskuurilla ja uskoo paketin tuloon mennessä olevansa jo kokoa pienempi, ei ole useinkaan onnistunut.

Ehkä Riikka on aina laihdutuskuurilla ja uskoo paketin tuloon mennessä olevansa jo kokoa pienempi, ei ole useinkaan onnistunut.

Vierailija
145/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hukkukopn Riika rätteihinsä ellei tule järkiinsä.

Riikka nostaa sua vastaan kunnianloukkaus syytteen .

Vierailija
146/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä, että näitä asioita otetaan esille. Moni ei vaan tule ajatelleeksi, että oikeasti ei ilmaista palautustakaan ole, vaan joku sen aina maksaa, tai vähintään sitten ilmasto.

Muutenkin noihin verkkokauppojen ostoihin voi  jäädä koukkuun ja saattavat niiden luottomahdollisuuksien takia joutua velkaloukkuun. Jos on luottovelkaa useisiin verkkokauppoihin, niin voi olla, että ei todellista velkatilannetta tiedäkään.

Vierailija
147/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tilaan paljonkin netistä, mutta pidän kaiken joka vastaa yhtään kuvia ja tietysti koko oikea. Boozt.comin kuvissakin on varmasti yksi syy miksi niitä palautuksia tulee. Tottakai ne otetaan näyttämään vielä vähän paremmilta, ja todellisuudessa voivat olla melkoisia rytkyjä. Nykyään ostan lähinnä vaatteita jotka ovat hinnaltaan kolminumeroisia, sillä todennäköisemmin sieltä ei tule niitä hutiostoja, koska laadussa tulee vähemmän yllätyksiä. Tuossa menee myös raja että ostaisi monta eri kokoa sovitettavaksi, ihan järjetöntä. Zalandolla on muuten tosi nerokas systeemi, kun nykyään palauttaessa ihan kehotetaan kaikkien eri tilausten tuotteet lähettämään samassa laatikkossa takaisin. Sitten aika helposti saatetaan viedä mahdollisuus laskulla tilaamiseen, niin varmasti sekin karsii "väärät ostajat".

En ymmärrä, mitä tämä tarkoittaa ja mikä nerokkuus tässä on. Minkä eri tilausten? Tilaako joku oikeasti niin, että niitä paketteja tulee parin päivän välein ja sitten ne voi palauttaa samassa paketissa? Vai mitkä eri tilaukset ja missä ihmeen samassa laatikossa? 

Zalandolla on 100 päivän palautusaika. Tuleeko yllätyksenä että osa kerkeää siinä ajassa tilata useamman kuin yhden paketin? Ja jos palautat, taitaa olla huomattavasti ilmastoystävällisempää ja muutenkin järkevää lähettää kaikki takaisin yhdessä paketissa?

No kyllä itse asiassa tuli yllätyksenä. Itse en ole koskaan samasta firmasta noin tiuhaan tilannut. Juu, on tosiaan ilmastoystävällisempää palauttaa samassa, mutta eikö olisi vielä parempi tilatakin samassa ja vain tarpeeseen? Ja kuka niitä palautettavia muutenkaan säilyttää yli 3 kuukautta? En vain käsitä.

Vierailija
148/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva tulee ehkä ajatelleeksi, että joillekin verkkokaupoista ostaminen on lähes pakollista, jos oma koko on sellainen, ettei tarjontaa ole kivijalkaliikkeissä. Esim. isojalkaisille ja pitkille naisille ei ole kivijalkakaupoissa vaatteita ja kenkiä. Jotkut kaupat panostavat asiakaspalveluun niin, ettei palautuksia tule. Esim. Speci Treella ilmoittaa jokaisen myymänsä tuotteen tarkat mitat. Sieltä tilatessa ei ole tarvinnut ikinä palauttaa. Zalando ei ilmoita tietoa niin hyvin, ja sieltä tilattuja kenkiä on jäänyt pyörimään epäsopivina nurkkiin. Olen kyllä yrittänyt myydä useaan otteeseen niitä, mutta ei mene puoli-ilmaisenakaan kaupaksi. Palauttaminen on siksikin myös ekoteko, että tavara päätyisi käyttöön.

Etkö lukenut: palautukset hävitetään

Vierailija
149/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riikka varmaan palauttanut enemmän mitä ostanut.. Että ei tuo firmalle tarpeeksi rahaa siihen nähden mitä oikeasti palautellut.

Riikka on instababe..

Ottanut pyllistyskuvia vaatteissa ja palauttanut ne sitten:)

Mutta Booz.com on saanut siinä ILMAISTA mainosta..menettivät Riikassa markkinoijan Ja asiakkaan

Ei se ole ilmaista, jos Riikan palautusrumban johdosta mennään miinukselle. Riikan käytös on saattanut aiheutta, että 100 vaatteesta on firman puolelta maksettu postikuluja 200€ edestä ja sen yhden vaatteen, jonka hän on pitänyt, joka maksoi 12€ he saivat voittoa 6€.

Markkinoinin kohdalla Riikan kaverit ovat olleet samankaltaisia kuin Riikka. Seuraavathan he Riikka, joten voi olettaa, että asenteet ovat samantyyppiset.Tilataan ja palautetaan, ihan kuten Riikka.

Vierailija
150/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

luetunymmärtäminen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva tulee ehkä ajatelleeksi, että joillekin verkkokaupoista ostaminen on lähes pakollista, jos oma koko on sellainen, ettei tarjontaa ole kivijalkaliikkeissä. Esim. isojalkaisille ja pitkille naisille ei ole kivijalkakaupoissa vaatteita ja kenkiä. Jotkut kaupat panostavat asiakaspalveluun niin, ettei palautuksia tule. Esim. Speci Treella ilmoittaa jokaisen myymänsä tuotteen tarkat mitat. Sieltä tilatessa ei ole tarvinnut ikinä palauttaa. Zalando ei ilmoita tietoa niin hyvin, ja sieltä tilattuja kenkiä on jäänyt pyörimään epäsopivina nurkkiin. Olen kyllä yrittänyt myydä useaan otteeseen niitä, mutta ei mene puoli-ilmaisenakaan kaupaksi. Palauttaminen on siksikin myös ekoteko, että tavara päätyisi käyttöön.

En usko tuota. Ainakin Zalandoon ilmestyy takaisin myyntiin yksittäisiä loppuunmyytyjä tuotteita, jotka ovat ilmeisesti tulleet palautuksina takaisin. 

Vierailija
151/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aika monesti joutunut palauttamaan esim.kenkiä. Koko on ollut oikea, koska käytän aina samaa, mutta kenkä ei ole muuten istunut jalan malliini eikä sitä ole voinut ennalta tietää. Olen myös palauttanut esimerkiksi mekon. Tilasin samanlaisen mekon samassa koossa kuin joka minulla jo oli, tosin eri kuosissa, mutta tämä eri kuosinen mekko istui paljon huonommin päälleni kuin se samankokoinen vanha. Lisäksi olen joutunut palauttamaan esimerkisi liian avonaisia mekkoja tai paitoja, kuvissa kaula-aukot ovat olleet pienempiä.

Vierailija
152/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki verkkokaupat hävitä. Johan sen kertoo sekin, että verkkokauppa saattaa lähettää tuotteen, jossa on käytön jälkiä. Lisäksi, jos joku koko on loppunut, voit pyytää ilmoituksen, kun sitä on taas saatavilla. Yleensä saataville tulee yksi tuote jossain vaiheessa. Tulisiko tuote tehtaalta randomisti tuote kerrallaan vai olisiko kuitenkin kyseessä palautettu tuote?

Vierailija
153/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvä, että näitä asioita otetaan esille. Moni ei vaan tule ajatelleeksi, että oikeasti ei ilmaista palautustakaan ole, vaan joku sen aina maksaa, tai vähintään sitten ilmasto.

Muutenkin noihin verkkokauppojen ostoihin voi  jäädä koukkuun ja saattavat niiden luottomahdollisuuksien takia joutua velkaloukkuun. Jos on luottovelkaa useisiin verkkokauppoihin, niin voi olla, että ei todellista velkatilannetta tiedäkään.

Usein nämä tilailijat ja palauttajat on niitä ilmastonmuutoksesta vouhkaavia, jotka ottavat ruokaakin joka kerta niin etteivät jaksa syödä ja heittävät sen roskiin. Varsinaista ilmastonmuutoksen nopeuttamista teoissa.

Vierailija
154/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riikka ilmoitti että päättää asiakas suhteensa Booz.comiin.

Nauroin niin että tuli pissa housuun.

Jep, ei menetä tuo lafka tuossa yhtään mitään, vaikka Riikka kuvittelee olevansa heille tärkeä asiakas. Ainoastaan hyötyy taloudellisesti.

Vierailija
155/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki verkkokaupat hävitä. Johan sen kertoo sekin, että verkkokauppa saattaa lähettää tuotteen, jossa on käytön jälkiä. Lisäksi, jos joku koko on loppunut, voit pyytää ilmoituksen, kun sitä on taas saatavilla. Yleensä saataville tulee yksi tuote jossain vaiheessa. Tulisiko tuote tehtaalta randomisti tuote kerrallaan vai olisiko kuitenkin kyseessä palautettu tuote?

Tästä oli muutama aika sitten iso haloo, miten palautetut vaatteet menevät roskiin. Oletko nukkunut?

Vierailija
156/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka h*lvetti tarttee joka toinen viikko uusia vaatteita :D Hyvä, että bannasivat tuon turhaketilaajan :D

Vierailija
157/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tuota Riikkaa, että kehtaa ihan omalla etu- ja sukunimellään tunnustautua kertamuodin suurkuluttajaksi. Siis tilaa kahden viikon välein ja palauttaa puolet? Onneksi artikkelin lopussa sentään vähän myöntää, että hänellä on ehkä ongelma. 

Vierailija
158/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on ainakin pakko toimia farkkuja ja housuja etsiessä tuolla tavalla, koska kokoni vaihtelee jopa saman valmistajan valikoimassa kokojen 40-46 eli M-XL välillä, mallista ja materiaalista riippuen. Mikäli on mahdollista, niin käyn sovittamassa vaatteita liikkeessä, mutta sekään ei aina onnistu. Nykyään nettiostamista helpottaa muiden ostajien antamat arviot kuten "koko on keskimääräistä suurempi/pienempi", mutta näitä arvioitakaan ei ole aina saatavilla. Omat tilaamiset ovat tosin melko maltillisia tähän uutisen naiseen verrattuna. Esimerkiksi farkkuja tulee tilattua kerran tai kaksi vuodessa.

Vierailija
159/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalandolle voi ilmoittaa omat mittansa. Niiden avulla joka vaatteen kohdalla tulee suositus sopivasta koosta sen perusteella, minkä koon samankokoiset naiset ovat ko. vaatteesta tilanneet. 

Vierailija
160/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tilaa muutaman viikon välein? Huh, mitä kulutusta. Kukaan tarvitse uusia vaatteita noin usein.

Jokainen ostakoon niin usein kun haluaa kerta itse maksaa. Toki voisi myös pitää ne tuotteet mitä ostaa.