Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittu nettikauppa ei suostunut enää myymään Riikalle vaatteita

Vierailija
24.01.2020 |

koska hän oli palauttanut liikaa tuotteita – jo tuhansia asiakkaita hyllytetty
.
-Aivan oiken näille kuljetuspalvelujen suurkuluttajille ja nettikauppojen palautusoikeuden väärinkäyttäjille.
https://yle.fi/uutiset/3-11174675?origin=rss

Kommentit (276)

Vierailija
261/276 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuu pienellä kylällä, jossa kivijalkamyymälöitä ei ole liiaksi, niin verkkokaupat on ainoa mahdollisuus. On yksinkertaisesti helpompaa ja ekologisempaakin tilata useampi ja sovittaa ja palauttaa, kuin vaihtaa useaan kertaan sopivan löytämiseksi. Mikäli verkkokauppa panostaisi tuotteen todellisiin mittoihin, niin se helpottaisi huomattavasti.

Vierailija
262/276 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme juttu ettei ole aiemmin miettinyt tarvitseeko ylipäätään jotain mitä on tilaamassa. Itse mietin aina mitä tarvitsen ja sitten mitä oikeasti välttämättä tarvitsen ja mitä ilman voi ollakkin. Tämä on yleensä noin puolet siitä mitä alunperin tarvitsen.

Pätee kaikkeen ostamiseen.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/276 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. En ymmärrä ihmisiä, jotka tilailee montaa kokoa ja tuotetta ihan jo siitä lähtökohdasta, että kokeilevat ja tulevat palauttamaan puolet. Ihmetyttänyt jo pitkään tällainen toimintatapa.

Miten sitten pitäisi toimia, jos saatavilla ei ole tuotteen mittoja ja on epävarma sopivasta koosta? Itse suosin verkkokauppoja, joissa jokaisesta tuotteesta on tarkat mitat, mutta noin on todella harvoissa kaupoissa.

Olla ostamatta verkkokaupasta, tietysti.

Miten tämä toimii esim pikkukaupungeissa/kylissä? Kun vaatekauppoja ei ole mailla eikä halmeilla?

Elämä on valintoja. Jos asut tarkoituksella jossain missä ei ole muita ja siten ei kaikkia niitä palvelujakaan kuin suuremmissa kaupungeissa niin sopeutat toimintasi sen mukaan etkä vingu että valtiovallan pitää järkätä suurkaupungin palvelut sinne korpeen sinua varten.

Eli siis ei se toimikaan mutta se on sinun valintasi jos asut paikassa jossa ei ole palveluja. 

En minä vaadi kivijalkakauppoja lähelleni, koska TILAAN NETISTÄ. Olen sopeuttanut toimintani, sinähän se tässä olet joka silti valittaa :D :D

Olet näitä helsinkiläisiä, jotka matkustaa vuosittain lentäen ulkomaille ja arvostelee meitä landella asuvia henkilöauton käytöstä työmatkoilla. Ja shoppailet hooämmällä viikottain, mutta valitat kun meistä joku joskus palauttaa pari vaatetta kymmenestä verkkokauppaan.

Sori, mutta sun älynväläyksilläsi ei ole kauheasti painoarvoa meille tavallisille aikuisille ihmisille. Jospa katsoisit peiliin ennen kuin tulet tänne suoltamaan tuota lapsellista lätinääsi :D

Blaa blaa blaa ja  mussun mussun. 

Jos valintasi on se että tilaat 10 vaatetta mutta ostat niistä vain yhden niin silloin on kohtuullista että maksat lopuista yhdeksästä toimitus/sovituskulut koska ei noi verkkokaupatkaan ole mitään hyväntekeväisyysliikkeitä.

Sitä tarkoittaa se että teet valinnan ja kannat valinnastasi vastuun eikä se että touhuat mitä lystää ja muut maksakoot laskut kuten suuri osa näistä tilailijoista tuntuu kuvittelevan että tapahtuu. Sinä tässä lapsellinen tunnut olevan asenteesi kanssa, tai sitten koitat vaan jotain epätoivoista trollia tähän väliin ja se on vielä lapsellisempaa. Eli menes kasvamaan muualle. 

En ole tuo, kenelle vastaat, mutta mieti nyt vähän mitä sanot. Verkkokaupat eivät tosiaan ole mitään hyväntekeväisyysliikkeitä, mutta tarjoavat silti ilmaisia palautuksia. Zalando jopa pidensi palautusaikaa kuukaudesta kolmeen kuukauteen. Siis kolmeen kuukauteen. Eikö tämä mitenkään saa kelloja soimaan päässäsi, että kenties näiden firmojen liiketoiminta perustuu valtavaan volyymiin, ja mahdolliset palautukset on laskuissa mukana? Boozt ilmeisesti toimii pohjoismaissa, mutta googlauksen perusteella Zalando on aloittanut Saksassa ja laajentanut toimintaansa ympäri Eurooppaa. Sama palautusrundi siis pyörii joka puolella. Voisiko siis mitenkään olla, että nämä kaupat odottavat tiettyä prosenttia palautuksia?

(Sama googlaus muuten kertoo, että "Zalandon tuotepalautuksista 0,05 % menee jätteeksi".)

Eli ekologiasta viis kun minä haluun tehdä jotain? Hieno asenne vihermammalle eli muut toteuttakoot vihreyden käytännössä, mamma vaan äänestää. Kannattaa myös miettiä miten iso kasa roinaa tuo 0.05% on vuodessa noin isolla firmalla, jos tuo määrä siis edes oikeasti pitää paikkansa. 

Ei, ei "ekologiasta viis". Itse ostan vaatteeni kirpparilta. Mutta jotain tolkkua soisi tässäkin väittelyssä olevan: puhutaan asioista asioina. Tuo valtavan volyymin vaateshoppailu on pahasta siksi, että vaateteollisuus itsessään on pahasta. Minulle on ihan sama, ostavatko muut ihmiset rättinsä H&M:ltä tai Zalandolta, koska kumpikaan ei ole mitenkään ekologista, ja itse asiassa minun näkemykseni mukaan kivijalka-halpavaatekaupat ovat vieläkin pahempia.

Mutta tämän ketjun kummallinen kertosäe on "vastuuttomat ostajat palauttavat liikaa ja kiusaavat verkkokauppa-parkoja ja hankaloittavat meidän vastuullisten ostajien elämää, jotka hammasta purren pidämme vaikka liian tiukat farkut, kun emme kehtaa palauttaa". Palautusoikeus etäkaupassa on alunperin kuluttajan suojelemiseksi, ja ilmaiset palautuskulut shoppailun lisäämiseksi. Verkkokauppa ei ole tässä mikään uhri. Siinä kaikki.

Ja silläkö se muka tuli todistettua että julistat sen kovaan ääneen? Taidat olla liian tyhmä käymään tätä keskustelua.

Ei, tavaroiden postittelu ees taas ei ole ilmaista eikä edes ympäristöystävällistä ja firmat ei maksele noita silkkaa hyvyyttään, tai kohta luultavasti ollenkaan. Muutenkin vaatteen osto kirpparilta ei ole sen ekologisempaa koska joku sen on kaupasta jo ostanut. Lisäksi vika ei ole siinä että ihmiset ostaa vaatteita ylipäänsä (mikä on vaihtoehto) vaan monessa muussa yksityiskohdassa ja yksi niistä on tuo palauttelushow joka vaan paisuu kunnes se lopetetaan luultavasti pakolla.

Pelle. 

Paskalaatu se nykyisten vaatteiden ongelma on. Ennen kesti vaatteet 10 vuotta käyttöä. Nykyään on reikiä täynnä jo ½ vuoden jälkeen.

Zinccis

Ei taida Zinccis osata käyttää pesukonetta oikein, pesetkö hiekkaisia vaatteita siellä, no ymmärtää kun leikit hiekkalaatikolla muiden kanssa

Vierailija
264/276 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tällainen ”maailma on reilukerho, niin äiti mulle lapsena sanoi”.

Kauppias saa myydä tai olla myymättä kenelle huvittaa, eikä sitä tarvitse edes perustella. Ei se kauppias ole mikään julkinen toimija tai hyväntekeväisyysjärjestö. Jos sen kaupantekohalu loppuu syystä X, niin sitten hän ei myy. Ei ostajallakaan ole mitään ostopakkoa, että kun vaikka lisäät tuotteen ostoskoriin, niin se on pakko maksaa. Eikä ostajankaan tarvitse perustella, että miksei sitten ostanutkaan.

Vierailija
265/276 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. En ymmärrä ihmisiä, jotka tilailee montaa kokoa ja tuotetta ihan jo siitä lähtökohdasta, että kokeilevat ja tulevat palauttamaan puolet. Ihmetyttänyt jo pitkään tällainen toimintatapa.

Miten sitten pitäisi toimia, jos saatavilla ei ole tuotteen mittoja ja on epävarma sopivasta koosta? Itse suosin verkkokauppoja, joissa jokaisesta tuotteesta on tarkat mitat, mutta noin on todella harvoissa kaupoissa.

Miten tämä toimii esim pikkukaupungeissa/kylissä? Kun vaatekauppoja ei ole mailla eikä halmeilla?

Elämä on valintoja. Jos asut tarkoituksella jossain missä ei ole muita ja siten ei kaikkia niitä palvelujakaan kuin suuremmissa kaupungeissa niin sopeutat toimintasi sen mukaan etkä vingu että valtiovallan pitää järkätä suurkaupungin palvelut sinne korpeen sinua varten.

Eli siis ei se toimikaan mutta se on sinun valintasi jos asut paikassa jossa ei ole palveluja. 

En minä vaadi kivijalkakauppoja lähelleni, koska TILAAN NETISTÄ. Olen sopeuttanut toimintani, sinähän se tässä olet joka silti valittaa :D :D

Olet näitä helsinkiläisiä, jotka matkustaa vuosittain lentäen ulkomaille ja arvostelee meitä landella asuvia henkilöauton käytöstä työmatkoilla. Ja shoppailet hooämmällä viikottain, mutta valitat kun meistä joku joskus palauttaa pari vaatetta kymmenestä verkkokauppaan.

Sori, mutta sun älynväläyksilläsi ei ole kauheasti painoarvoa meille tavallisille aikuisille ihmisille. Jospa katsoisit peiliin ennen kuin tulet tänne suoltamaan tuota lapsellista lätinääsi :D

Jos valintasi on se että tilaat 10 vaatetta mutta ostat niistä vain yhden niin silloin on kohtuullista että maksat lopuista yhdeksästä toimitus/sovituskulut koska ei noi verkkokaupatkaan ole mitään hyväntekeväisyysliikkeitä.

Sitä tarkoittaa se että teet valinnan ja kannat valinnastasi vastuun eikä se että touhuat mitä lystää ja muut maksakoot laskut kuten suuri osa näistä tilailijoista tuntuu kuvittelevan että tapahtuu. Sinä tässä lapsellinen tunnut olevan asenteesi kanssa, tai sitten koitat vaan jotain epätoivoista trollia tähän väliin ja se on vielä lapsellisempaa. Eli menes kasvamaan muualle. 

En ole tuo, kenelle vastaat, mutta mieti nyt vähän mitä sanot. Verkkokaupat eivät tosiaan ole mitään hyväntekeväisyysliikkeitä, mutta tarjoavat silti ilmaisia palautuksia. Zalando jopa pidensi palautusaikaa kuukaudesta kolmeen kuukauteen. Siis kolmeen kuukauteen. Eikö tämä mitenkään saa kelloja soimaan päässäsi, että kenties näiden firmojen liiketoiminta perustuu valtavaan volyymiin, ja mahdolliset palautukset on laskuissa mukana? Boozt ilmeisesti toimii pohjoismaissa, mutta googlauksen perusteella Zalando on aloittanut Saksassa ja laajentanut toimintaansa ympäri Eurooppaa. Sama palautusrundi siis pyörii joka puolella. Voisiko siis mitenkään olla, että nämä kaupat odottavat tiettyä prosenttia palautuksia?

(Sama googlaus muuten kertoo, että "Zalandon tuotepalautuksista 0,05 % menee jätteeksi".)

Eli ekologiasta viis kun minä haluun tehdä jotain? Hieno asenne vihermammalle eli muut toteuttakoot vihreyden käytännössä, mamma vaan äänestää. Kannattaa myös miettiä miten iso kasa roinaa tuo 0.05% on vuodessa noin isolla firmalla, jos tuo määrä siis edes oikeasti pitää paikkansa. 

Ei, ei "ekologiasta viis". Itse ostan vaatteeni kirpparilta. Mutta jotain tolkkua soisi tässäkin väittelyssä olevan: puhutaan asioista asioina. Tuo valtavan volyymin vaateshoppailu on pahasta siksi, että vaateteollisuus itsessään on pahasta. Minulle on ihan sama, ostavatko muut ihmiset rättinsä H&M:ltä tai Zalandolta, koska kumpikaan ei ole mitenkään ekologista, ja itse asiassa minun näkemykseni mukaan kivijalka-halpavaatekaupat ovat vieläkin pahempia.

Mutta tämän ketjun kummallinen kertosäe on "vastuuttomat ostajat palauttavat liikaa ja kiusaavat verkkokauppa-parkoja ja hankaloittavat meidän vastuullisten ostajien elämää, jotka hammasta purren pidämme vaikka liian tiukat farkut, kun emme kehtaa palauttaa". Palautusoikeus etäkaupassa on alunperin kuluttajan suojelemiseksi, ja ilmaiset palautuskulut shoppailun lisäämiseksi. Verkkokauppa ei ole tässä mikään uhri. Siinä kaikki.

Ja silläkö se muka tuli todistettua että julistat sen kovaan ääneen? Taidat olla liian tyhmä käymään tätä keskustelua.

Ei, tavaroiden postittelu ees taas ei ole ilmaista eikä edes ympäristöystävällistä ja firmat ei maksele noita silkkaa hyvyyttään, tai kohta luultavasti ollenkaan. Muutenkin vaatteen osto kirpparilta ei ole sen ekologisempaa koska joku sen on kaupasta jo ostanut. Lisäksi vika ei ole siinä että ihmiset ostaa vaatteita ylipäänsä (mikä on vaihtoehto) vaan monessa muussa yksityiskohdassa ja yksi niistä on tuo palauttelushow joka vaan paisuu kunnes se lopetetaan luultavasti pakolla.

Pelle. 

Paskalaatu se nykyisten vaatteiden ongelma on. Ennen kesti vaatteet 10 vuotta käyttöä. Nykyään on reikiä täynnä jo ½ vuoden jälkeen.

Zinccis

Ei taida Zinccis osata käyttää pesukonetta oikein, pesetkö hiekkaisia vaatteita siellä, no ymmärtää kun leikit hiekkalaatikolla muiden kanssa

Pelle.

Et sitten parempaa PELLE keksinyt.

Zinccis 

;)

Vierailija
266/276 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tällainen ”maailma on reilukerho, niin äiti mulle lapsena sanoi”.

Kauppias saa myydä tai olla myymättä kenelle huvittaa, eikä sitä tarvitse edes perustella. Ei se kauppias ole mikään julkinen toimija tai hyväntekeväisyysjärjestö. Jos sen kaupantekohalu loppuu syystä X, niin sitten hän ei myy. Ei ostajallakaan ole mitään ostopakkoa, että kun vaikka lisäät tuotteen ostoskoriin, niin se on pakko maksaa. Eikä ostajankaan tarvitse perustella, että miksei sitten ostanutkaan.

No ei se ihan noin mene. Esim. ravintola ei voi valikoida asiakkaitaan, eikä kauppa voi heittää erästä kauan täällä asunutta R:llä alkavaa tummenpihipiästä vähemmistä pellolle, tai saavat vastata siitä rosiksessa.

Zinccis

Sehän on jo monta kertaa nähty. Bensaakin on varastetu ja syytteen saa se, joka sulkee bensapumput.

Vierailija
267/276 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän lähtee sitten hyvään suuntaan. Jos tilaaminen booztilta ym. nettikaupoista on epäekologista niin ilomielin takaisin entiseen. Kivijalkakaupat takaisin ja kaupunkien keskustat takaisin eläviksi. Sopii minulle. Oli kiva nuorena kulkea kaupungin keskustassa ja katsella näyteikkunoita. KIVAA. Alan heti nettiostosboikottiin.

Vierailija
268/276 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku vannoutunut nettiostaja selittää, miksi ei osta kivijalkakaupasta niitä tuotteita, joiden istuvuus on tärkeää? Minulle tällaisia ovat ainakin farkut ja kengät. En vaan tajua miten näitä voi ostaa sovittamatta. Eihän se kengännumero kerro läheskään kaikkea, lestin leveydelläkin on merkitystä. Ja miltä ne tuntuvat jalassa. Farkuissa sama juttu. Jotkut voivat olla muuten sopivat mutta selästä jää löysälle. Pitäähän ne sovittaa! Miksei sitten saman tien mene kivijalkamyymälään?

Saatan itsekin tilata netistä jotain trikoopaitoja ja vastaavia, jos valmistaja ja kokomitoitus on tuttu. Farkutkin voisi tilata netistä, jos ostaa entisten tilalle uudet samanlaiset. Mutta yhtä helppoa se on kivijalkamyymälässäkin. Viimeksi kun ostin farkut (minulla oli vain yhdet ja olin huomannut että on vähän hankalaa kun pyykkäys piti suunnitella sen mukaan ettei ole farkkuja vaativia menoja) niin menin sovituskoppiin katsomaan, mikä koko tämä on, kävelin saman valmistajan hyllylle ja otin sieltä saman koon farkut. Takaisin sovituskoppiin kokeilemaan ja kassan kautta ulos. Todella helppoa eikä aikaa mennyt kuin viitisen minuuttia! Paljon vähemmällä vaivalla pääsin kuin jos olisin netistä ostanut. 

Ehkä joku nyt sanoo että netistä saa halvemmalla? Minä esitän vastakysymyksen: pitääkö niitä vaatteita ostaa niin paljon, että sillä on väliä maksaako ne farkut 50€ vai 100€?

Itselleni hinta ei ole syy vaan tarjonta. Helsingissä on vaan niin tajuttoman surkea tarjonta vaatteissa. Kaikki hyvät varsinkin Eurooppalaiset, ja varsinkin pohjoismaalaiset loistaa poissaolollaan tai tarjonta merkeiltä on naurettavan suppea.

Vierailija
269/276 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva tulee ehkä ajatelleeksi, että joillekin verkkokaupoista ostaminen on lähes pakollista, jos oma koko on sellainen, ettei tarjontaa ole kivijalkaliikkeissä. Esim. isojalkaisille ja pitkille naisille ei ole kivijalkakaupoissa vaatteita ja kenkiä. Jotkut kaupat panostavat asiakaspalveluun niin, ettei palautuksia tule. Esim. Speci Treella ilmoittaa jokaisen myymänsä tuotteen tarkat mitat. Sieltä tilatessa ei ole tarvinnut ikinä palauttaa. Zalando ei ilmoita tietoa niin hyvin, ja sieltä tilattuja kenkiä on jäänyt pyörimään epäsopivina nurkkiin. Olen kyllä yrittänyt myydä useaan otteeseen niitä, mutta ei mene puoli-ilmaisenakaan kaupaksi. Palauttaminen on siksikin myös ekoteko, että tavara päätyisi käyttöön.

Zalandollahan on 100 päivän palautusoikeus, mikset palauta niitä kenkiä jos et ole niitä käyttänyt?

Vierailija
270/276 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleläinen vielä! Nyt olen pöyristynyt! Miten maailman käy kun vihervasemmiston eturivikin toimii noin. Greta on varmasti nyt hyvin hyvin vihainen!

Mikä ihmeen eturiviläinen? Entä miten Greta tähän kuuluu?

Taidat käydä hiukan hitaalla?

Vierailija
271/276 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein juuri tilauksen ja huomasin saaneeni tilauskiellon seuraavanlaisen vuodensisäisen tilaushistorian perusteella:

Tilauksia 12 kk aikana: 3

Yksi tilaus pidetty kokonaisuudessaan (2 tuotetta)

Yksi tilaus palautettu kokonaisuudessaan (3 tuotetta, tuttu valmistaja olikin muuttanut mitoitustaan, eivätkä vaatteet enää sopineet)

Yksi tilaus palautettu osittain (tilattu 2 toisiaan vastaavaa tuotetta, joista toinen palautettiin)

Suurimpana ongelmana tässä tosiaankin on se, että uudella, ilmeisesti tammikuussa 2020 käyttöön otetulla "reiluussäännöllä" on taannehtiva vaikutus, eikä sitä edelleenkään tuoda selkeästi tiedoksi tilaajalle. Sääntö on lisäksi epämääräinen, eikä tilaaja voi tietää, milloin hän astuu rajan yli.

Oletan, että omalla kohdallani rikkeeksi on katsottu se, että olen tilannut 7 tuotetta, joista olen palauttanut 4, eli yli puolet.

Vierailija
272/276 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, että R Raitio kiukkuspäissään totesi, että ei enää osta ko. kaupasta. No, ei hänelle myydäkään. Sitä paitsi kaupan kannalta on järkevää päästä pelkästään kuluja tuottavasta asiakkaasta eroon. Kauppa voitti!

Vierailija
273/276 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivijalka täällä hei vaan moi!

Nyt kiinnostuin..sovitusmaksu?

Meillä käy kaikenmaailman hikipallerot ja köyhät sovittelemassa.

Monesti haju vaatteessa kauhea..

mutta ei voi estää sovitusta:(

Vierailija
274/276 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden pienen muotivaatekaupan johon tuli palautuskielto, eivät anna ainakaan rahaa enää takaisin ja kuulin siihen syyn ystävältä: kaupassa käynyt tiettyjä henkilöitä jotka ostavat bilevaatteita ja tuovat ne takaisin ennen kuin palautusaika menee umpeen. Niitä on sitten ollut kiva uusien asiakkaiden ostaa täysin käytettyinä. Nyt olen huomannut saman ilmiön myös joissain ketjukaupoissa: vaatteita myydään uusina mutta niissä voi näkyä käytön jälkiä ja eläinten karvoja. Jotkut ostajat eivät piittaa muusta kuin siitä että saavat juhliin/instaan kuvan uudesta vaatteesta. Tuon takia palautusaika saisi ola lyhyempi, kuka edes tarvitsee 7-14 päivää aikaa miettiä sopiiko vaate vai ei, yleensä sen tietää päivässä parissa. 

Mitä...kait sieltä saa vielä ilmaista skumppaa?

Vierailija
275/276 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vaatteita lähinnä yhdestä verkkokaupasta, koska siellä myytävien vaatteiden mitoitus on pääsääntöisesti kohdallaan. Viimeisen viiden vuoden aikana on tullut kolme hutia.

Ongelmaa tuottaa paitsi hartioiden leveys myös rintojen koko sekä lantion kapeus ja käsien pituus. Tämä ongelma koskee esimerkiksi paitapuseroita ja takkeja. Leninkejä en edes harkitse. Jos yläosa jotenkin istuu, niin alaosa huljuaa. Tuon mainitsemani verkkokaupan vaatteista tiedän, että alaosaa tilataan koossa M ja yläosaa koossa L.

Olen joutunut uusimaan vaatevarastoani laihduttuani 15 kg. Joitain vaatteita olen yrittänyt kaventaa itse, mutta lopputulos on usein aika tökerö. Kirppareilta en kotikaupungissa löydä mitään päälle pantavaa. Niitä pitäisi kierrellä varmaan päivittäin.

Farkut ja kengät ostan kivijalkakaupoista, koska tiedän, että vaikka X-merkin farkuista viimeksi meni tietty koko, niin malliston muuttuuessa tämä ei enää välttämättä päde. Kengät ovat ihan oma lukunsa.

Ai niin, miksi suosin verkkokauppaa tiettyjen vaatteiden hankkimisessa. Syy on parempi valikoima ja edullisemmat hinnat. Ostan kaiken alesta.

Vierailija
276/276 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisellä uutistenlukijalla näyttää olevan joku sairaus kun pitää joka lähetyksessä uudet vaatteet päästä näyttämään. Ihan sairasta touhua.