Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittu nettikauppa ei suostunut enää myymään Riikalle vaatteita

Vierailija
24.01.2020 |

koska hän oli palauttanut liikaa tuotteita – jo tuhansia asiakkaita hyllytetty
.
-Aivan oiken näille kuljetuspalvelujen suurkuluttajille ja nettikauppojen palautusoikeuden väärinkäyttäjille.
https://yle.fi/uutiset/3-11174675?origin=rss

Kommentit (276)

Vierailija
81/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin Konmarista mallia.

Kaikki vaatteet sängylle ja aloin etsimään vaateyhdistelmiä.

Joka kuun eka vkonloppu käsittelen ne vaatteet, mitä olen käyttänyt siinä kuussa.

Korjaan purkautumat heti, eikä silloin, kun ovat levinneet.

Tajusin ei tarvi ostaa yhtään vaatetta ainakaan vuoteen .

Olen tehnyt listan vaatteista, mitkä olisi kiva saada. Odottelen kesää ja Hietsua.

Vierailija
82/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vtun idiootit XDDDD vaatteissa on tuhat eri MALLIA. Sama koko ei aina sovi, sama malli ei aina sovi. Ikinä ei voi tietää netistä tilatessa -_- Ja hyvin todennäköisesti netistä tilatessa tulee huti jos toinenkin. Yrityksen pitää lopettaa toimintansa, jos ei pysty hyväksymään palautuksia. Kielletään nettikaupat, autot, karkit, alkoholi, tupakka, rahapelit ja itse asiassa voitaisiin kieltää myös 80 % kivijalkakaupoista.

Ehei, kultapieni. Kyllä yritykset ensin nostavat hintoja ja toimituskuluja ennen kuin lopettavat toimintansa. Mutta sitten nämä prinsessat alkavat kitisemään, kun on niin älyttömän kallista, ettei ole enää varaa tilata sitä perjantai-illan muotinäytös/instaposeerauskamaa mistään. 

Jos oikeasti malli tai koko ei sovi, tällaista ongelmaa ei tule vastaan vaan se palautusoikeus toimii ihan normaalisti. Sitä ei olla pois viemässä keneltäkään. Nämä hupitilailijat vaan kasvattavat firman kustannuksia ja siitä kärsivät muut asiakkaat hinnan nousulla. Minä en ainakaan halua kannattaa tällaista toimintaa, vaan tilaan ilolla verkkokaupasta, joka haluaa pitää hinnat sopivina meille normaaleille asiakkaille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vtun idiootit XDDDD vaatteissa on tuhat eri MALLIA. Sama koko ei aina sovi, sama malli ei aina sovi. Ikinä ei voi tietää netistä tilatessa -_- Ja hyvin todennäköisesti netistä tilatessa tulee huti jos toinenkin. Yrityksen pitää lopettaa toimintansa, jos ei pysty hyväksymään palautuksia. Kielletään nettikaupat, autot, karkit, alkoholi, tupakka, rahapelit ja itse asiassa voitaisiin kieltää myös 80 % kivijalkakaupoista.

Jatkan: vtuttaa tämä jatkuva lässytys milloin mistäkin maailman kriisistä. Jos on olemassa nettikauppa, niin sieltä saa silloin tilata. Jos ei haluta pakettirumbaa, laitetaan lappu luukulle ja lopetetaan toiminta.

Seuraavaksi loppuu myös Postin toiminta kannattamattomana. Laskut ja muut haetaan itse paikan päältä jostain kasasta kaivamalla.

Kaikesta täytyy tehdä niin stnallinen show.

Vierailija
84/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin Konmarista mallia.

Kaikki vaatteet sängylle ja aloin etsimään vaateyhdistelmiä.

Joka kuun eka vkonloppu käsittelen ne vaatteet, mitä olen käyttänyt siinä kuussa.

Korjaan purkautumat heti, eikä silloin, kun ovat levinneet.

Tajusin ei tarvi ostaa yhtään vaatetta ainakaan vuoteen .

Olen tehnyt listan vaatteista, mitkä olisi kiva saada. Odottelen kesää ja Hietsua.

Anteeksi mitä? Eikö tuo nyt ole ihan normaalia, että jo ostaessa mietitään erilaisia vaateyhdistelmiä eikä osteta uusia vaatteita montaa kertaa vuodessa? Ei siihen mitään konmareja tai aikataulutettuja "vaatteiden käsittelyjä" tarvita. 

Vierailija
85/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mihin te ihmiset tarvitsette noin paljon vaatteita? Itselläni on niin paljon vaatteita, ettei tarvitse vuosiin hankkia mitään. Ja siis olen saanut niitä vaatteita, koska muuten ne olisi mennyt roskikseen, kun ei edes kierrätykseen viitsi viedä. Olen jaotellut vaatteet neljään eri kategoriaan, joka 3. kuukausi otan uuden satsin kiertoon ja ovat taas kuin uusia, kun ovat vuoden olleet odottamassa käyttöä. Vaihdon aikana teen vaatehuollon vanhaan satsiin, silitän ja poistan mahdolliset kukat pois. Käyttökelvottomat menevät joko räteiksi tai askartelumateriaaliksi omaan käyttöön.

Jos joskus tulee tilanne, että pitää saada jotain uutta, niin tilanteesta riippuen odotan, että voin tilata kerralla enemmän, tai menen kauppaan ostamaan, jos on akuutti tarve. Esimerkiksi kenkiä en uskalla ostaa netistä, maksan ennemmin kivijalkaliikkeeseen enemmän, että saan varmasti heti itselleni sopivat kengät jalkaan.

Ihmisten olisi oikeasti hyvä miettiä kulutustottumuksiaan. Jopa niiden, keneltä saan niitä vaatteita ilmaiseksi. Ihan hyvin voisin hankkia itse vaatteeni, mutta nyt se ei vain ole millään lailla järkevää.

Vierailija
86/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikein on, että ihmiset oppivat tilaamaan harkiten. Ei ole mitään järkeä tilata sillä mielellä et kokeilen ja palautan. Ilmaisia palautuksia ei ole käytännössä, joku nekin maksaa.

Vierailija
87/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan: vtuttaa tämä jatkuva lässytys milloin mistäkin maailman kriisistä. Jos on olemassa nettikauppa, niin sieltä saa silloin tilata. Jos ei haluta pakettirumbaa, laitetaan lappu luukulle ja lopetetaan toiminta.

Seuraavaksi loppuu myös Postin toiminta kannattamattomana. Laskut ja muut haetaan itse paikan päältä jostain kasasta kaivamalla.

Mikä ihmeen stanallinen show? Eikö se nyt vasta olisi stanallinen show, jos muutaman ongelmakohdan takia pitää koko pulju pistää kiinni? Asiat korjataan ja elämä jatkuu. Ei tarvitse olla noin dramaattinen. 

Vierailija
88/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi valittaa tuollaisesta omalla nimellä. Tilailee muutaman viikon välein tavaraa ja palauttaa puolet. Huhhuijaa!

Ihan oikein, että verkkokauppa pisti stopin.

Itse olen paljon tilannut netistä ja palauttanut äärimmäisen vähän. Kerran oli väärä tuote ja kerran vaihdoin kengät pienempään kokoon.

Vierailija
89/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen stanallinen show? Eikö se nyt vasta olisi stanallinen show, jos muutaman ongelmakohdan takia pitää koko pulju pistää kiinni? Asiat korjataan ja elämä jatkuu. Ei tarvitse olla noin dramaattinen. 

Jatkuvaa vinkumista ILMASTO ILMASTO ILMASTO, ihan oikein palauttelijoille, sietäisivät hävetä rikoksiaan!! 1!1

Jos jokin asia on ongelma niin se ongelma poistetaan. Boozt ja mielellään kaikki muutkin nettikaupat kieltolistalle, niin loppuu pakettirumba aivan satavarmasti.

Vierailija
90/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvaa vinkumista ILMASTO ILMASTO ILMASTO, ihan oikein palauttelijoille, sietäisivät hävetä rikoksiaan!! 1!1

Jos jokin asia on ongelma niin se ongelma poistetaan. Boozt ja mielellään kaikki muutkin nettikaupat kieltolistalle, niin loppuu pakettirumba aivan satavarmasti.

No eikö tässä nyt nimenomaan se ongelma poistettu. Kieltäydyttiin myymästä tyypille, joka tilailee huvikseen. Mikä meni väärin? Kuka tässä vinkuu? 

Vierailija
91/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin yhtenä päivänä menin pakettiautomaatin ohi, kun niitä oltiin tyhjentämässä&täyttämässä. Järkyttävä määrä paketteja, joita ei oltu edes haettu!

Vierailija
92/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin yhtenä päivänä menin pakettiautomaatin ohi, kun niitä oltiin tyhjentämässä&täyttämässä. Järkyttävä määrä paketteja, joita ei oltu edes haettu!

Tiesitkö, että pakettiautomaatin kautta voi myös LÄHETTÄÄ paketteja?

Vierailija
93/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

XDDDDD

Vierailija
94/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noita ostoksia tarvitse maksaa ollenkaan? Kun minä tilaan netistä jotain maksan sen saman tien. Nämä palauttelijat ilmeisesti eivät?

Kannattaisikohan nettikauppojen velottaa ostokset saman tien?

Vierailija
95/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilaan paljonkin netistä, mutta pidän kaiken joka vastaa yhtään kuvia ja tietysti koko oikea. Boozt.comin kuvissakin on varmasti yksi syy miksi niitä palautuksia tulee. Tottakai ne otetaan näyttämään vielä vähän paremmilta, ja todellisuudessa voivat olla melkoisia rytkyjä. Nykyään ostan lähinnä vaatteita jotka ovat hinnaltaan kolminumeroisia, sillä todennäköisemmin sieltä ei tule niitä hutiostoja, koska laadussa tulee vähemmän yllätyksiä. Tuossa menee myös raja että ostaisi monta eri kokoa sovitettavaksi, ihan järjetöntä. Zalandolla on muuten tosi nerokas systeemi, kun nykyään palauttaessa ihan kehotetaan kaikkien eri tilausten tuotteet lähettämään samassa laatikkossa takaisin. Sitten aika helposti saatetaan viedä mahdollisuus laskulla tilaamiseen, niin varmasti sekin karsii "väärät ostajat".

Vierailija
96/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan oikein on, että ihmiset oppivat tilaamaan harkiten. Ei ole mitään järkeä tilata sillä mielellä et kokeilen ja palautan. Ilmaisia palautuksia ei ole käytännössä, joku nekin maksaa.

Monen ajatusmaailma: minä minä minä. Eihän silloin tällaisia ajatella.

Vierailija
97/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö noita ostoksia tarvitse maksaa ollenkaan? Kun minä tilaan netistä jotain maksan sen saman tien. Nämä palauttelijat ilmeisesti eivät?

Kannattaisikohan nettikauppojen velottaa ostokset saman tien?

Ne ostetaan laskulle. Sitten lasku uusitaan pienemmäksi kun tuotteet on palautettu. Tällä tavalla saa myös ostettua tavaroita vaikkei ole edes varaa.

Vierailija
98/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuo oli silti väärin. Ja en tarkoita, että pitäisi saada palauttaa rajattomasti ja ilmaiseksi, vaan sitä että asia ei ollut etukäteen asiakkaalla tiedossa. Kaupan olisi pitänyt kertoa palautusoikeuden ehdot, rajoitus ja sen rikkomisen seuraukset etukäteen.

Toki, kaikki asiakkaat eivät ole kaupalle yhtä arvokkaita, mutta liiketoiminnan jatkuvuuden kannalta, jokaisen asiakkaan tulisi pystyä kokemaan itsensä arvokkaaksi. Suuret volyymit ja hyvä maine tuo niitä tuottavia asiakkaita. Harvassa ovat oikeasti ne kaupat, joilla on varaa kohdella osaa asiakkaista törkeästi- ja miksi edes pitäisi? Jos säännöt ja ehdot sekä niiden seuraukset on selvillä etukäteen, ne jotka niitä yrittäisivät käyttää väärin menevät suosiolla muualle. Eikä tarvitse kaupan liata käsiään, saatika mainettaan, tylyttämällä asiakkaita.

Ymmärsin uutisesta että tuo nimenomaan on mainittu verkkokaupan käyttöehdoissa. Siinä siis jonka jokainen rastittaa lukematta hyväksytyksi. Joskus voisi olla hyvä tutustua niihinkin.

Vierailija
99/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tilaan paljonkin netistä, mutta pidän kaiken joka vastaa yhtään kuvia ja tietysti koko oikea. Boozt.comin kuvissakin on varmasti yksi syy miksi niitä palautuksia tulee. Tottakai ne otetaan näyttämään vielä vähän paremmilta, ja todellisuudessa voivat olla melkoisia rytkyjä. Nykyään ostan lähinnä vaatteita jotka ovat hinnaltaan kolminumeroisia, sillä todennäköisemmin sieltä ei tule niitä hutiostoja, koska laadussa tulee vähemmän yllätyksiä. Tuossa menee myös raja että ostaisi monta eri kokoa sovitettavaksi, ihan järjetöntä. Zalandolla on muuten tosi nerokas systeemi, kun nykyään palauttaessa ihan kehotetaan kaikkien eri tilausten tuotteet lähettämään samassa laatikkossa takaisin. Sitten aika helposti saatetaan viedä mahdollisuus laskulla tilaamiseen, niin varmasti sekin karsii "väärät ostajat".

En ymmärrä, mitä tämä tarkoittaa ja mikä nerokkuus tässä on. Minkä eri tilausten? Tilaako joku oikeasti niin, että niitä paketteja tulee parin päivän välein ja sitten ne voi palauttaa samassa paketissa? Vai mitkä eri tilaukset ja missä ihmeen samassa laatikossa? 

Vierailija
100/276 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseisen puljun vaatteiden huonous olisi syy palautuksille, miksi ihmeessä sieltä sitten kuitenkin tilaa muutaman viikon välein?