Narsistien "huvittavimmat" tempaukset
Meillä eksä kantoi pesukoneen pihalle lumisateeseen,kun sitä ketutti etten idiootti ollut sitä tyhjentänyt. Päätti ettei tarvita pesukonetta sitten laikaan.
Jälkeenpäin naurattaa,että voi ihminen olla niin pimeä.
Kommentit (1968)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exäni:
Olimme molemmat kipeitä. Minulla 39 kuumetta ja kova yskä. Exällä oli vähän huono olo tulossa ja ehkä päätä särki. Arvatkaa kumpi lähti kauppaan hakemaan ruokaa? Sattui olemaan talvi ja kova lumipyry. Aura ei ollut käynyt meidän kotikadulla vielä. Pääsin kävellen kauppaan ja tein puolihorroksessa ostokset. Kun lähdin paluumatkalle, soitin exälle että voisiko hän tulla vastaan kun nyt huippaa. Ei päässyt kun just oksetti vähäsen. Naapuri tuli vastaan ja tilasi minulle ambulanssin. Olin kuulemma ollut ihan tulikuuma ja reagoinut hänen puheeseen juuri ja juuri. Sairaalassa todettiin keuhkokuume ja ottivat pariksi päiväksi osastolle. Exä oli kiukkuinen kun en ollut kotona hoitamassa häntä. Naapuri oli sentään vienyt kauppakassin hänelle. Ex ei tuona aikana tullut itse minua katsomaan kertaakaan.
Toinen outous tuosta exästä:
Aina kun olin vessassa lukitsin oven, koska muutoin hän tuli vessaan sillä aikaa myös. Kun ovi olikin lukossa jäi ex oven taakse huuteleen: mikä siellä kestää ja miksu ovi on lukossa. Silloinkin kun meillä oli vieraita. Yleensä olin kuitenkin ihan vaan pissalla. Sinä aikana kun seurustelumme kesti (7 vuotta) minulle kehittyi ns ujo rakko. En voinut pissata edes lasteni seurassa koskaan myöhemminkään. (Silloin kun lapsi oli niin pieni että olisi ollut helpompi ottaa hänet vessaan mukaan kuin jättää oven ulkopuolelle)Siis eikö sen vertaa ollu omaa tahoa että oisit jättäny menemättä? pizzat saa tilattua kotiin tms.
Hyvä että meni kaupoilla mielestäni. Naapuri huomasi kuinka sairas on. Miehensä ei olisi todennäköisesti vienyt sairaalaan, kotiin olisi saanut kuolla.
Miehen täytyi aina, siis AINA, saada tietää kenen kanssa puhun puhelimessa tai viestittelen ja miksi. Kerran yritin järjestää hänelle yllätystä, ja mies alkoi huutoraivoamaan, kun en suostunut kertomaan kenelle laitoin viestin. Sanomattakin selvää, että yllätystä ei ollut enää ihan niin kiva järjestää.
Olin menossa vanhojen luokkakavereiden kanssa perinteisellä mökkireissulle. En kutsunut miestä mukaan, koska hän ei näitä kavereitani tuntenut. Tästä seurasi uhkavaatimus, täytyi valita joko hänet tai kaverit. Muuten suhde loppuisi. Jälkeen päin ajatellen olisi pitänyt valita todellakin ne kaverit.
Vastaavia juttuja riitti, onneksi mies lopetti suhteen, kun halusi "kuuliaisemman" tyttöystävän 😅😅😅
Siskoni avomies ei päästänyt häntä mummomme hautajaisiin. Siskoni oli ollut yks lempi lastenlapsista.
Jos sisko tulee kylään meille niin soittaa siskolleni vähintään sen kolme kertaa. Ei mitään asiaa oikeesti.
Tulivat suhteen alussa syömään yks uusvuos meille. Kävi ensin hiihtämässä. Sitten piti kuulemma käydä saunassakin. Ruoka oli sovittu kello viideksi, tuli joskus kuuden jälkeen. Siskoni tuli ajoissa, molemmat tulivat omilla autoillaan.
Odotettiin sitten ruuan kanssa. No juhlittiin siinä sitten, sai sitten illanpääteeksi huutoraivarin.
Kaikkea ihmeellistä heidän yhteisoloon mahtunut.
Käyttäjä40994 kirjoitti:
Miehen täytyi aina, siis AINA, saada tietää kenen kanssa puhun puhelimessa tai viestittelen ja miksi. Kerran yritin järjestää hänelle yllätystä, ja mies alkoi huutoraivoamaan, kun en suostunut kertomaan kenelle laitoin viestin. Sanomattakin selvää, että yllätystä ei ollut enää ihan niin kiva järjestää.
Olin menossa vanhojen luokkakavereiden kanssa perinteisellä mökkireissulle. En kutsunut miestä mukaan, koska hän ei näitä kavereitani tuntenut. Tästä seurasi uhkavaatimus, täytyi valita joko hänet tai kaverit. Muuten suhde loppuisi. Jälkeen päin ajatellen olisi pitänyt valita todellakin ne kaverit.
Vastaavia juttuja riitti, onneksi mies lopetti suhteen, kun halusi "kuuliaisemman" tyttöystävän 😅😅😅
Mun ex anto myös näitä valintatehtäviä! Piti esim valita hänet tai tupakanpoltto. Olis vaan pitänyt valita se röökaus...🙄
Vierailija kirjoitti:
Koulutoveri suuttui kun emme lopettaneet nauramista koulun maalausprojektin yhteydessä. Ei puhunut meille pitkään aikaan, kunnes huomasi että omaan nilkkaan kolahti kun jäi sitten yksin koulussa. Ja nauru ei siis liittynyt häneen millään tavalla, en edes muista syytä. Emmekä vain pystyneet lopettamaan, vaikka käskytti.
Mullakin oli tollainen poikkis, mikä ei sietänyt hervotonta ja spontaania nauramista. Se jaksoi kiukutella siitä jatkuvasti ja karjaisi joskus kikatuskohtaukset poikki. Mitä myöhemmin luin kaverin kuvausta, niin näemmä naispuolinen versio tyypistä. :D
Ex-vaimo pahoinpiteli lapsen...joka otti siitä videon. Ei tajua että pahoinpitelystä on video todisteena poliisilla. Niin huomen oon menossa lastensuojelu kuuntelemaan kootut valheet ja selitykset tälle.
Koronan takia ei ole päässyt gaalaemännäksi ja huomion keskipisteeksi mikä häntä suuresti harmittaa. Vaahtoaa siitä lähipiirilleen jatkuvasti. Hänen maailmansa on ihan sekaisin. Hän itse on tärkeämpi kuin korona.
Nämä käy myös lasten kimppuun ja saa muita puolelleen jopa siihen. Muut narsistipiirteisiä tai taviksia, jotka haluavat tuntea kuuluvansa johonkin. Narsistin lapsista voi tulla helpommin narsisteja. Sitten mustamaalataan ja pahoinpidellään koko perheen voimin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoruuden ex kertoi seurustelumme alussa, että viehättyy eniten lyhyempi hiuksisista blondeista . Olin itse tuolloin pitkä hiuksinen brunetti.
Nuoruuden tyhmyyksissä tahdoin miellyttää miestä ja leikkasin kutrini sekä blondasin ne.
Hetki tämän jälkeen mies ilmoitti että rintoihin asti ulottuvat tummat hiukset ovat kauneimmat.
No, hyvän opetuksen ainakin sain. Enpä ole enää tuon jälkeen yrittänyt muuttaa itseäni miellytääkseni muita.Minun ex-miesystäväni oli juuri samaa mieltä: rintoihin asti ulottuvat pikimustat hiukset ovat kauneimmat, joten minun olisi pitänyt värjätä ja suoristaa sävyä 7.0 olevat kiharat hiukseni. Tai ainakin ottaa niihin tummat pidennykset. Sepä olisikin ollut näky.
Mieli muuttui muissakin asioissa. Päivisin hän kehui vartaloani ja sitä, miten hyvältä sain vaatteet näyttämään. Öisin hän taas moitti minua laihuudesta ja haaveili siitä, että saisi litistyä hyvin lihavan naisen alle. Seuraavalla naisystävällä olikin sitten pullea vartalo ja vyötäröpituiset, mustat hiukset. Olen aika varma, että hänestäkin löytyi jotakin valitettavaa.
Ihmettelen muuten näitä miehiä, jotka iskevät ei-niin-ulkoisesti miellyttäviä naisia, ja sen jälkeen käyttävät kiusanteonvälineenä niitä puuttuvia piirteitä.
Ex ei ollut narsku mutta kaksisuuntainen kyllä. Minun olisi pitänyt muuttua intiaaniksi🤣hämäläis-karjalaisilla juurilla aika hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan muu ei hymyillyt yhtä teennäisesti kuin minä ylioppilaiden ryhmäkuvassa. Kaikki muut osasi hymyillä luonnollisesti.
Äidiltä, lakkiaispäivänäni.
Miks sä oot noin nolon näköinen? Isäni hääpäivänäni.
No sekin nyt vielä tähän. Äitini kun kerroin että odotan lasta. Olin naimisissa ja lapsi oli toivottu ja suunniteltu.
Samat sanat äidiltäni kun pitkän, repivän avioliiton jälkeen tapasin ihanan miehen ja kerroin siitä hänelle. Äitini vihasi edellistä miestä ja luultavasti odotti taas vaikeuksia mutta kyllä kirpaisi tuo toteamus
Tämä nyt ei ole tositarina vaan vitsi, mutta voisi hyvin myös olla tapahtunut.
Mykkäkoulua pitävä narsisti jätti vaimonsa yöpöydälle lapun, jossa pyysi vaimoa herättämään hänet seitsemältä. Narsisti heräsi seuraavana aamuna yhdeksältä ja katsoi omalle yöpöydälleen. Siinä oli lappu, jossa luki: "Kello on seitsemän, herää!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ihmettelette, miksi joku roikkuu niin pitkään suhteessa narsistin kanssa, miettikää nyt vähän. Se muutos hurmurista sekopääksi tapahtuu niin vähitellen, ettei sitä tajua siinä tilanteessa. On ihan eri asia elää päivä kerrallaan kuin kelata jopa vuosia muutamassa lauseessa. Syytökset ja syyllistämiset ovat alkuun niin hienovaraisia, että uhri uskoo hyvin helposti olevansa itse syyllinen, kun juttua pyöritetään riittävästi ees taas. Ei narsisti ensimmäisessä riidassa heitä pesukonetta pihalle, se tulee vasta monen vähäpätöisemmän tilanteen jälkeen. Narsisti ikään kuin ottaa kierroksia, totuttaa uhrin tietynlaiseen käytökseen ennen kuin siirtyy seuraavalle tasolle.
Tämä on ihan totta. Toisaalta on ihan tutkittu fakta, ettei ne narsistin uhrit ole usein itsekään sieltä tasapainoisimmasta päästä, joten kysymys ei ole täysin aiheeton. Kuitenkaan tällainen herkkyys tai alttius joutua ja jäädä alistavaan suhteeseen ei ole ihmisen omaa syytä eikä oikeuta häneen kohdistettua henkistä väkivaltaa. Ja, ennen kaikkea, toisin kuin nämä ihmettelijät tuntuvat luulevan, tämän alttiuden puuttuminen ei ole millään tavoin ihmisen omaa ansiota.
Totta.
Yleensä narsistin pitkäaikaiseksi uhriksi jää kiltti, itseään syyllistävä, itsestään enemmän kuin toisista vikaa etsivä yksilö.
Se ei oikeuta huonoa kohtelua, siis kommentit, että "mitä antaa kohdella huonosti itseään" ovat syvältä.
Se, onko ihminen kasvanut (kasvatettu) liian kiltiksi tai esim. hyvin puolensapitäväksi, ei ole ihmisen itsensä syytä eikä ansiota.
Ja monest narsistit ovat alussa kuin ketä tahansa ihmisiä. Jos heti laittaisi suhteen poikki, kun mitään mieltä,askarruttavaa ilmenee, ei mikään suhde jatkuisi alkua pidemmälle.
Suosittelen kirjaa "Helvetti jota kutsuin rakkaudeksi". Siinä yritetään selittää sitä, että sitä narsistia on alussa rakastanut, hänen kanssaan voi olla loistavaa seksiä ja häneen todella on kiintynyt. Kyseessä on valtavan monimutkainen ja ristiriitainen vuorovaikutussuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs psykopatiatyypin kriteerit täyttävä haaveili jo nuorena, että haluaa lääkäriksi jotta voi johtaa ja määrätä ihmisiä ja saa paljon rahaa lääkärin ammatin kautta. Todentotta valmistui. Osaa olla erittäin hurmaava ja viettelevä, joten moni saa hänestä aluksi väärän kuvan. Kukaan potilas ei halua tuollaista lääkärikseen saati sitten johtavaksi lääkäriksi. Empatiakyky puuttuu täysin.
Kuulostaa tutulta tyypiltä, tunnemme varmaan saman lääkärin. Hänelle tärkeintä on raha, materia ja status. Osaa olla kyllä aluksi juuri erittäin hurmaava ja vaikuttaa niin "viattomalta" ja söpöltä nörtiltä. Pinnan alta taas paljastuu kylmä, sydämetön ja laskelmoiva ihminen joka pitää itseään lähes jumalana.
Susi lampaiden vaatteissa. Sitä ajattelisi, että lääkärit olisivat erityisen ihmisrakkaita ja lähimmäisistään huolehtivia. Näin ei aina ole....
Vierailija kirjoitti:
Exäni saapuessa rellestämästä viikon kestävältä biketysreissultaan hän totesi totedi heti ovella: " En pettänyt! En miehen, enkä naisen kanssa."
(varmaan krapulan heikentämänä että koki että täytyy antaa joku selitys että pääsee takaisin)
Noh, aikaa kului ja myöhemmin selvisi että nämä juhlat olivat hyvinkin avoimet seksijuhlat missä oli paikanpäällä sekä homoseksuaaleja että naisia. Molempien kanssa oli siis petetty. Naurattaahan se nyt
Ot, mutta eikös tämä Enbuske oikein retostellut tämänsuuntaisilla jutuilla? Hällä bipo mutta senkö piikkiin voi sitten tehdä ihan mitä mieleen juolahtaa?
Tuo voi muuten olla oikeasti joskus johtolanka: mitä pontevammin ja ehdottomammin jonkin kieltää, sitä suurempi syy epäillä että juuri sitä on tehnyt. Ihan uskomatonta heidän paskapuheensa määrä ja etenkin se
p o k k a, millä kieltävät kaiken. Mutta sehän ne normaaleista erottaakin.
Mun mielestä narsistinen tempuissa ei ole mitään huvittavaa. Yrittää tehdä kaikesta mahd vaikeaa, kääntää kaiken sun syyksi tai alkuperänen vika aina sussa, keksiä tarinoita ja uhriutua nyyhky varsioilla aina marttyyrinä asemassa. Paha narsisti mustamaalaa sua muiden silmissä ja uhriutuu mitä pahaa just sä oot tehnyt vaikka et olisi mitään väärää tehnyt - ja narsistilla olisi itsellään peiliin katsomisen paikka - ei näe syy seuraus suhteita. Ja sairastuttavat muutkin piilo manipuloinnilla ja sekoittamalla ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä narsistinen tempuissa ei ole mitään huvittavaa. Yrittää tehdä kaikesta mahd vaikeaa, kääntää kaiken sun syyksi tai alkuperänen vika aina sussa, keksiä tarinoita ja uhriutua nyyhky varsioilla aina marttyyrinä asemassa. Paha narsisti mustamaalaa sua muiden silmissä ja uhriutuu mitä pahaa just sä oot tehnyt vaikka et olisi mitään väärää tehnyt - ja narsistilla olisi itsellään peiliin katsomisen paikka - ei näe syy seuraus suhteita. Ja sairastuttavat muutkin piilo manipuloinnilla ja sekoittamalla ajatuksia.
Tähän sekoittuen vielä itsehillinnän menetystä ja epävakautta niin en voi muuta sanoa. Narsisteissa ei ole mitään hupaisaa vain karmivaa.. tämän tyyppisissä ihmistyypeissä!!
Narsisti ex kopioi mun kirjoitustyylin ja sanonnat mitä käytin. Jälkeenpäin selvisi, että oli kopioinut myös edellisessä suhteessaan kirjoitustyylin ja puheet. Harrastuksissa yritti myös kopioida taideharrastusta omakseen. Yritti ikäänkuin naamioitua toiseksi ihmiseksi.
Shirley ja Eve narskuilivat selviytyjissä ja saivat kanssakilpailijat turvautumaan terapiaan
Ilmoitti itse itsensä erääseen vuoden se ja se-kilpailuun ja voitti. On mielestään äärettömän tärkeä ja hyväntahtoinen, empaattinen persoona. Todellisuudessa on töissä yhdistystyössä vain, koska kukaan ei enää palkkaa vakiduuniin. Tiedetään jo yleisellä tasolla, millainen narsistin stereotyyppi se on. Siellä yhdistyksen saamilla rahoilla tyyppi sekoilee sitten mitä tykkää, kaikki projektit jää lopulta kesken ja se on luonnollisesti muiden syytä. Ei hänen. Raskaana oleva kollega sai sairauskohtauksen, ja joutui jäämään sairauslomalle. Tyyppi haukkui naisen julkisesti. Yhdistyksessä tuskaillaan jatkuvasti millä siitä pääsisi eroon.
Huvittavaa, että vaikka on lääkäri niin ei itse ymmärrä, että puheillaan ja käytöksellään paljastaa lopulta itsensä mikä todellisuudessa on. Vähän kirkkaanpunaista huulipunaa hurmaamisen avuksi.