Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veljen vaimo jotenkin halveksii runsasta joulupöytää

Vierailija
23.12.2024 |

Juu, tykätään tehdä ja ruokaa on paljon. Ihmeellisiä kommentteja kuullut vuosien mittaan häneltä asiaa koskien, esim "hirveästi menee varmaan rahaa", "no onpa taas väkerretty huhhuh", "yötä myöten on tietty tehty" jne. sellaista kulmien kohottelua. Ja ei, ei ole kukaan sanonut että asiasta on kenellekään tekijälle vaivaa, häntä ei ole pakotettu mitenkään osallistumaan ihan omaksi iloksija muiden  on tehty tietnkin kun vieraita kutsutaan, vapaaehtoistahan se itselle on.

Mikä tuollaisia kommentteja laukovaa oikein vaivaa. Vai liekö joku outo huumorin alalaji joka ei vaan aukea mulle🤔

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni on tuollainen. Pilaa muiden joulumieltä osoittamalla avoimesti halveksuntaa muiden "väkerryksiä" kohtaan. Miten se häneltä on pois, että toiset tekee jotain, en ole koskaan ymmärtänyt. 

Vierailija
2/41 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko köyhästä perheestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmaan tokaisisin tuollaiselle, että ei ole pakko syödä jos ei kelpaa.

Vierailija
4/41 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on lapsuuden joulut olleet stressaavia siksi, että yötä myöden on tehty ruokaa, jotta saadaan korea pöytä vaikkei olisi nyt ihan varaakaan. 

Toisaalta voi olla sellaista nuukailua ei olisi meidän takia tarvinnut. 

Nämä tulisi mieleen. 

Vierailija
5/41 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko köyhästä perheestä?

Ei mun tietääkseni ole ollut mikään erikoien köyhä. Ihan tavallisesta kai. 

Vierailija
6/41 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kummastelen kyllä joidenkin rahantuhlausta ja liiallista ruokamäärää jota ei jakseta syödä. Pidän tosin suuni kiinni ja ihmettelen vain omassa mielessäni. 

Vierailija
7/41 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kummastelen kyllä joidenkin rahantuhlausta ja liiallista ruokamäärää jota ei jakseta syödä. Pidän tosin suuni kiinni ja ihmettelen vain omassa mielessäni. 

Kaikki tulee kyllä yleensä syötyä ennen joulun ja uv-pyhien loppumista. Ja ei se ainakaan häneltä ole pois vaikka jotain jäisikin tähteeksi. 

Vierailija
8/41 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kateutta kun joku viitsii nähdä vaivaa. Tiedän samanlaisen tyypin.

Vierailija
9/41 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut nyt on aina naama väärinpäin ja valittavat kaikesta.

Vierailija
10/41 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna turha avautua näistä kuvitelluista sosiaalisista kontakteista vaikka tuleekin hyvin kommentteja ja peukkua. Ei levitetä pahaa oloa muille. Varsinkaan keksittyä pahaa oloa.

Vierailija
11/41 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kutsu. Joulu on perheen juhla, ei suvun.

Huonot perinteet on huonoja perinteitä. Onpa kiva miettiä viidenkymmenen vuoden päästä että saariinpa jaettua ja jatkettua huonoa oloa ja pahoinvointia seuraavillekin sukupolville...

Vierailija
12/41 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kateutta kun joku viitsii nähdä vaivaa. Tiedän samanlaisen tyypin.

Juurikin kateus. Exäni veljen vaimo oli tuollainen, jolla oli aina sanottavaa jostain liian hienosta tai väkerretystä mitä meillä oli.

Vierailija
13/41 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisella äänensävyllä sanoo nuo kommentit? Ap:n esimerkkilauseet ("hirveästi menee varmaan rahaa", "onpa taas väkerretty, huhhuh", "yötä myöten tietty tehty") kun ovat kaikki sellaisia, mitä itse saattaisin heittää ihan neutraalina small-talkina. Minulle nuo kaikki kuulostavat samalta, kuin esim. "no nyt on kystä kyllä!"

Vierailija
14/41 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisella äänensävyllä sanoo nuo kommentit? Ap:n esimerkkilauseet ("hirveästi menee varmaan rahaa", "onpa taas väkerretty, huhhuh", "yötä myöten tietty tehty") kun ovat kaikki sellaisia, mitä itse saattaisin heittää ihan neutraalina small-talkina. Minulle nuo kaikki kuulostavat samalta, kuin esim. "no nyt on kystä kyllä!"

Sellaisella äänensävyllä että itse ainakin tulkitsen se kevyenä kettuiluna eikä minään hyväntahtoisena heittona. Ja minusta jotenkin outoa muutenkin kommentoida tuolla lailla toisten tarjoiluja. 

Vierailija
15/41 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankeuttaja. Kun ei itse jaksa/halua/viitsi tehdä mitään ylimääräistä, niin ei kukaan muukaan saisi niin tehdä.

Toimitte häneen nähden epäedullisena vertailukohteena, kun hän vertaa omia touhujaan teidän tapoihin. 

Vierailija
16/41 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latistaa toisten joulunlaittoa. Voihan sitä vastata, että niin on väkerretty, käykö kateeks. Tai että Tässä on semmonen mukava asia, että tykätään tehdä. 

Vierailija
17/41 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapoja on erilaisia. Hänestä teidän tyyli on outo ja toisinpäin. Hän saattaa tuntea itsensä jotenkin huonommaksi ja siksi lausuu sarkastisia kommentteja.

Vierailija
18/41 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen laittaa sellaisen joulun kuin itse haluaa. Vieraan tehtävä ei ole arvostella toisten joulua eikä toisten rahankäyttöä. 

Vierailija
19/41 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli runsaat tarjoilut tai pienet niin ei tulisi mieleenkään lausua tuommosia kommentteja. 

Vierailija
20/41 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku ilmastonpelastaja varmaan