Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistien "huvittavimmat" tempaukset

Vierailija
24.01.2020 |

Meillä eksä kantoi pesukoneen pihalle lumisateeseen,kun sitä ketutti etten idiootti ollut sitä tyhjentänyt. Päätti ettei tarvita pesukonetta sitten laikaan.

Jälkeenpäin naurattaa,että voi ihminen olla niin pimeä.

Kommentit (1968)

Vierailija
701/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakenin narsisti ex miestäni kirjojen maailmaan ja saatoin lukea kymmenenkin romaania viikossa. Mies ei tietystikään tykännyt tästä vaan alkoi suu vaahdossa raivoamaan etten minä voi mitenkään lukea niin paljon, vaan olen vain lukevinani, tietysti häntä ärsyttääkseni. Kerran sitten hän paiskoi kaikki kirjastosta lainaamani kirjat ulos vesisateeseen, joten pilallehan ne menivät ja minä sain parin sadan euron laskun maksaakseni.. Syy oli tietysti omani.

Jatkan vielä tarinaani:Silloin ei kyllä naurattanut yhtään tämä hullu raivopää mutta jälkeen päin olen monesti nauranut sille muistikuvalle, kun lihava mies persvako kalsareista vilkkuen raivoaa ja mölisee vesisateessa keskellä pihamaata ja viskoo niitä kirjoja ja repii hampaillaan sivuja irti.. Sitten tämä paksukainen koitti jotakin banaanipotkua kirjalle ja lensi liukkaalla märällä nurmikolla turvalleen ja siitä kun yritti nousta niin kaatui uudelleen ja tietysti hirveä tuskanhuuto ja uikutus.. En mennyt auttamaan:D:D Että mä nautin kun muistelen tuota!

Vierailija
702/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen tai kummankin ollessa humalassa meille tuli aina riitaa. Kerran sitten tein kokeen, päätin etten provosoidu yhtään mistään enkä sano mitään erityistä ja katson tuleeko riita. Mies tuli illalla kaljoissa kotiin, olin itse selvinpäin nukkumaan menossa. Mentiin petiin samaan aikaan ja mies alkoi jankuttaa jostain, vastailin vaan ihan neutraalisti puoliunisena. Kyllä se vaan sai itse psyykkailtua itsensä riitelemään :D

Aika pian tuosta muuttuikin exäksi.

Mun sekoeksä jaksoi hokea, että yksin ei voi riidellä :'D

Joten kyllä minussa oli pakko olla myös vikaa ja osallisuutta hänen tempauksiinsa...

Olin juuri tulossa tuohon yhteen aiempaan kommentoimaan, että "riitaan tarvitaan aina kaksi", mitä oma mieheni hoki. :D Mutta ehditpä ensin! Kylläpäs ovat oppikirjansa lukeneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen tai kummankin ollessa humalassa meille tuli aina riitaa. Kerran sitten tein kokeen, päätin etten provosoidu yhtään mistään enkä sano mitään erityistä ja katson tuleeko riita. Mies tuli illalla kaljoissa kotiin, olin itse selvinpäin nukkumaan menossa. Mentiin petiin samaan aikaan ja mies alkoi jankuttaa jostain, vastailin vaan ihan neutraalisti puoliunisena. Kyllä se vaan sai itse psyykkailtua itsensä riitelemään :D

Joten kyllä minussa oli pakko olla myös vikaa ja osallisuutta hänen tempauksiinsa...

Oman eksäni mielestä olin toksinen, mitä ikinä teinkin. Nykyään pelkkä sanakin nostaa niskavillani pystyyn :D

T: se jonka huonomuistinen eksä yritti gaslightata ja joka yllytti imelällä äänellä tekemään typeryyksiä, jos sai minut kiihtymään

Vierailija
704/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin narsistin kanssa mutta emme asuneet yhdessä. Kerran hän sitten erään väkijoukon läsnäollessa ilmoitti haluavansa eron, koska en ollut "käyttäytynyt oikein" sillä olin muutama päivä sitten ollut hänen läsnäollessaan pettynyt erääseen asiaan joka ei liittynyt häneen. Hän myös ilmoitti, että ei halua olla kanssani enää missään yhteydessä koskaan. Se sopi minulle hyvin, koska oikeasti olin itse aikeissa lopettaa suhteemme ja yrittää päästä hänestä eroon.

Tässä vaiheessa on sanottava, että onneksi se läsnäollut ihmisjoukko onneksi koostui minun tutuistani jotka olivat huomanneet, että minkälainen tyyppi tuo mies oli.

Sitten kun hän oli eronnut minusta, niin hän aloitti armottoman viesteillä pönkittäminen, soittelemien ja yhteydenpidon mutta minä en vastannut hänelle ja poistin myös viestit lukematta niitä. Minulla oli sattumalta juuri silloin muutto käynnissä ja onneksi tuo henkilö ei tiennyt mihin muutan eikä saanut sitä myöskään tietää. Vaihdoin myös puhelinnumeron ja se oli salainen joten hän ei pystynyt enää soittamaan tai lähettämään tekstiviestejä. Joidenkin tuttujen ja sukulaisten numerot hän tiesi ja heihin hän otti vielä kuukaudenkin jälkeen yhteyttä ja yritti selittää, että hän ei jättänyt minua oikeasti ja ihmetteli, että miksi en pidä yhteyttä jolloin hänelle sanottiin vain, että itse hän halusi että en pidä häneen mitään yhteyttä joten minä vain noudatan hänen käskyään. Lopulta kukaan ei vastannut hänelle mutta minun sähköpostiini tuli vielä parin vuoden päästä viestejä häneltä jotka poistin ilman lukemista.

Vierailija
705/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

---

Nuoli lautapelin nappuloita ja hajoitti pleikkaohjaimen yms. voittaakseen pelit.

Erään kerran ex palasi naama loistaen kaupasta. Oli ostanut esimmäistä kertaa ikinä minullekin valitsemiaan herkkuja. Tähän asti kuulosti vielä ihan hyvälle. Herkut esiteltyään ex kuitenkin alkoi avata ajatuksiaan tämän jalon teon taustalla. Kyseessä oli hänen kehittämänsä palkkio- ja ehdollistamisjärjestelmä. Kun toimisin odotusten mukaan saisin herkkuja. Toisaalta taas saisin niitä myös silloin kun olin vihainen, jotta oppisin siihen, että aina kun olen vihainen saan herkkuja. Tiedän, ei järjen hiventäkään. Tässä vaiheessa suhteemme oli jo melko lailla loppuun taputeltu.

Eiiii... 🤣🤣

Mä voin kuvitella miten aikuinen mies nuolee pelinappuloita ihan apinan raivolla. Kummeli jää toiseksi. Ihan helmi. Sori. 513

Vierailija
706/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut on koulutettu analysoimaan mielenterveysongelmia, johtamaan mielenterveys osaston psykologeja heidän työssään sekä korjaamaan ja poistamaan virheelliset tulkinnat asiakkaita koskien.

Vierailija kirjoitti:

T:Psykiatrinne. Laitan laskun sitten postissa tulemaan. kirjoitti:

Viestien perusteella suurin osa tapauksista ei liity millään tavoin narsistisuuteen vaan normaaleihin parisuhderiitoihin ja mustasukkaisuuteen. Vastakkaista osapuolta lyödään narsistin leimakirveellä jottei hänen mielipidettään asiasta edes tarvitse yrittää ymmärtää. 

Joo ei ehkä yhden jutun perusteella ole narsisteja mutta ei kyllä mitään tavallisia parisuhderiitojakaan. Herran jestas mitä sinulle on tehty jos pidät näitä normaaleina?

Taidat olla todella huono ammatissasi, jos tällaista käyttäytymistä pidät normaalina.

Eri, mutta kyllä narsismiin tarvitaan laajempi mittari kuin mitä nämä ovat. Ei sillä että olisi normaaleja tekosia mutta onko aikuinen ihminen normaali oikeastaan koskaan kun on niinkin isosta asiasta kyse kuin vaikkapa rakkaus, se ihan tutkitusti saa mielen hulluksi.

Monella se parisuhde ja erot saavat ihmisen lapsen tasolle jolloin kumpainenkin ruokkii toisensa lapsellista käytöstä, josta voidaan päätellä että nämä henkilöt tuovat toisistaan ne huonot puolet esille. En tarkoita että kukaan olisi vastuussa toisen tekemisistä, mutta siitä kyllä ruokkiiko sitä ja miten itse käyttäytyy.

Narsisti leiman antaminen ilman pätevyyttä on lapsellista. Joku voi olla vaikkapa väkivaltainen ja kontrolloiva ilman narsistista persoonallisuushäiriötä. Narsismi ei ole synonyymi pahalle, eikä narsismilla voi selittää ihmisen toimia ja pahuutta, vaikka se kutkuttavan helppoa olisikin.

On tiettyjä piirteitä joista tuon kyllä näkee, kun on kerran kohdannut on herkempi aistimaan muissa noita vallitsevia piirteitä ja niitä piirteitä on kaikissa, mutta se että onko kyseessä narsistinen persoonallisuushäiriö niin pitäisi kyllä jättää ihan ammattilaiselle päätettäväksi.

Meneekö täällä taas sekaisin narsismi ja narsistinen persoonallisuushäiriö?

Kannattaa muistaa, että täällä kerrotut jutut ovat yksittäisiä ja niitä edes jollain lailla huvittavia tapauksia, ei suinkaan kattava kuvaus kyseisen narsistin toiminnasta.

Kyllä muistan, mutta otsikko on hieman raflaava.

Ihminen voi olla hyvin lapsellinen käyttäytyä kuin mikäkin itserakas idiootti ei se silti tee automaattisesti narsistia tai näistä kyökkipsykologeista psykologia.

Koko narsisti sana on jo niin puhki kulutettu, että ihan hauskastakin ketjusta menee pohja ja se hauskuus.

Miksi tuo narsisti piti tuohon edes ujuttaa, kun suurinosa kertomuksista ei edes viittaa narsismin vaan muuhun lapsellisen käytökseen?

Ymmärrän jos täällä käsiteltäisiin vaikka vainoamista tai manipulointia jne. mutta nämä kertomukset menevät osioon aikuisen ihmisen lapsellinen käytös.

Jos et tiedä narsistiksi sanotusta henkilöstä mitään muuta kuin että hän on heittänyt mikron ikkunasta pihalle kun vaimo on viipynyt liian kauan vessassa, niin millä ihmeen perusteella voit väittää että kyseinen henkilö ei olisi narsisti?

Tarkoitatko, että narsisteista keskusteltaessa ei saisi kertoa mistään muusta kuin vainoamisesta ja manipuloinnista? Vai tarkoitatko, ettei narsistin käytöksessä voi tai saa olla myös huvittavia piirteitä? Ketjun pitäisi mielestäsi olla hauska, mutta se ei ole hauska kun tekijät ovat narsisteja?

Minä olen kyllä vähän samaa mieltä tuon ’asiantuntijan’ kanssa, ainakaan tuohon omaan (diagnosoituun) kotinarsistiini ja hänen käytökseensä verrattuna suuri osa ketjun jutuista ei sopisi häneen ollenkaan. Esim. hän ei missään tapauksessa heittäisi mikroa pihalle, koska:

- se olisi tyhmää rahan tuhlausta, pitäisi ostaa uusi

- naapuri voisi nähdä ja pitää häntä outona

Tietty narsistit ovat yksilöitä, mutta tiettyjä piirteitä kuitenkin ovat mitkä yhdistävät. Lapsellinen raivari ei kuitenkaan ole sellainen.

"Narsistinen raivo" on osa alan vakiintunutta termistöä.

Mutta kiva mielipide kuitenkin!

Kyllä, mutta raivota voivat muutkin kuin narsistit. Ja ihan narsististakin raivoa voivat osoittaa muut kuin narsistit.

Nyt vähättelet narsismin vaikutusta persoonallisuushäiriöisen tunne-elämään. Narsisti nimenomaan purkaa huonon olonsa muihin aina ja joustamattomasti - projektio on diagnostinen kriteeri. Narsistien uhrien tuki ry jopa nimeää riitelyn tarpeen narsistisen suhteen tunnuspiirteeksi. Raivoamiselle ei ole syytä, vaan se on tarve.

Esimerkiksi stressireaktiot heikentävät mielen normaalia joustavuutta ja nostavat ihmisessä esiin persoonallisuushäiriön vahvuisia piirteitä. Narsistille onkin herkullinen paikka ahdistaa uhrinsa niin vakavalle väkivallalle ja kaltoinkohtelulle, että uhri alkaa stressireaktioidensa vuoksi käyttäytyä kuin persoonallisuushäiriöinen. Kuitenkin vahingollisen ihmissuhteen päättyessä bipo-lääkkeistä tai säännöllisestä terapiasta voidaan luopua.

Mieli on jännittävä juttu.

Ei tarkoitukseni ole missään tapauksessa vähätellä ketään. Olen kyllä kokenut narsistista raivoa parisuhteessani ja myös muita narsismin varjopuolia. Mutta näinä vaikeina vuosina olisin toivonut kohtaavani toisen tyyppistä keskustelua narsismista, juurikin sellaista että ihmisellä voi olla narsistinen persoonallisuushäiriö ja silti parisuhde hänen kanssaan voi olla pääosin normaalia ja hyvää. Silloin olisin ehkä osannut avata silmäni aikaisemmin, ja ymmärtänyt että kaikki vika ei ole minussa, ja että ehkä en ole itse syyllinen kaikkiin parisuhteen ongelmiin kuten minun vuosikausia annettiin ymmärtää. Jopa pariterapiassa (olen myöhemmin oppinut että tämä kuvio on ihan tyypillinen, usein terapeutti asettuu narsistin puolelle). Näistä keskusteluista saa tyypillisesti kuvan, että narsistit ovat jotain raivohulluja alistajia mikä ei monesti ollenkaan pidä paikkaansa.

Yritä ymmärtää. Narsistisia persoonallisuuspiirteitä on monissa ihmisissä, erityisesti johtavissa asemissa olevissa henkilöissä. Se ei tarkoita sitä, että henkilö olisi narsisti eli narsistisen persoonallisuushäiriön diagnoosin saanut yksilö. Diagnoosin saamiseksi ihmisellä on oltava järkyttävän paljon narsistisia piirteitä. Tosiasiassa on, että nämä henkilöt, jotka oikean narsismidiagnoosin voisivat saada, eivät koskaan tule menemään tutkimuksiin.

Luulen ymmärtäväni ihan hyvin, kuten tuolla aiemmin sanoin, puolisollani on diagnosoitu narsistinen ph.

Onko sinullakin narsistisia piirteitä kun et millään suostu ymmärtämään että miehesi ei ole maailman ainoa narsisti ja narsistin prototyyppi? Aina kun tuun lukemaan ketjua oot jankuttamassa ja omimassa ketjua. Perusta oma ketju miehesi narsismille. Eri.

En ole huomannut väittäneeni mieheni olevan maailman ainoa narsisti tai narsistin prototyyppi, enkä koe ”etten suostuisi ymmärtämään”. Mutta koen myös aika outona sen, että minulle sanotaan ettei minulla ole mitään ymmärrystä narsistin kanssa elämisestä. Mutta ilmeisesti tässä haluttiin vain kerätä kokemuksia siitä, kenellä on kauhein exä joten voin puolestani päättää keskustelun tähän. Öitä! ☺️

Vierailija
707/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut on koulutettu analysoimaan mielenterveysongelmia, johtamaan mielenterveys osaston psykologeja heidän työssään sekä korjaamaan ja poistamaan virheelliset tulkinnat asiakkaita koskien.

Vierailija kirjoitti:

T:Psykiatrinne. Laitan laskun sitten postissa tulemaan. kirjoitti:

Viestien perusteella suurin osa tapauksista ei liity millään tavoin narsistisuuteen vaan normaaleihin parisuhderiitoihin ja mustasukkaisuuteen. Vastakkaista osapuolta lyödään narsistin leimakirveellä jottei hänen mielipidettään asiasta edes tarvitse yrittää ymmärtää. 

Joo ei ehkä yhden jutun perusteella ole narsisteja mutta ei kyllä mitään tavallisia parisuhderiitojakaan. Herran jestas mitä sinulle on tehty jos pidät näitä normaaleina?

Taidat olla todella huono ammatissasi, jos tällaista käyttäytymistä pidät normaalina.

Eri, mutta kyllä narsismiin tarvitaan laajempi mittari kuin mitä nämä ovat. Ei sillä että olisi normaaleja tekosia mutta onko aikuinen ihminen normaali oikeastaan koskaan kun on niinkin isosta asiasta kyse kuin vaikkapa rakkaus, se ihan tutkitusti saa mielen hulluksi.

Monella se parisuhde ja erot saavat ihmisen lapsen tasolle jolloin kumpainenkin ruokkii toisensa lapsellista käytöstä, josta voidaan päätellä että nämä henkilöt tuovat toisistaan ne huonot puolet esille. En tarkoita että kukaan olisi vastuussa toisen tekemisistä, mutta siitä kyllä ruokkiiko sitä ja miten itse käyttäytyy.

Narsisti leiman antaminen ilman pätevyyttä on lapsellista. Joku voi olla vaikkapa väkivaltainen ja kontrolloiva ilman narsistista persoonallisuushäiriötä. Narsismi ei ole synonyymi pahalle, eikä narsismilla voi selittää ihmisen toimia ja pahuutta, vaikka se kutkuttavan helppoa olisikin.

On tiettyjä piirteitä joista tuon kyllä näkee, kun on kerran kohdannut on herkempi aistimaan muissa noita vallitsevia piirteitä ja niitä piirteitä on kaikissa, mutta se että onko kyseessä narsistinen persoonallisuushäiriö niin pitäisi kyllä jättää ihan ammattilaiselle päätettäväksi.

Meneekö täällä taas sekaisin narsismi ja narsistinen persoonallisuushäiriö?

Kannattaa muistaa, että täällä kerrotut jutut ovat yksittäisiä ja niitä edes jollain lailla huvittavia tapauksia, ei suinkaan kattava kuvaus kyseisen narsistin toiminnasta.

Kyllä muistan, mutta otsikko on hieman raflaava.

Ihminen voi olla hyvin lapsellinen käyttäytyä kuin mikäkin itserakas idiootti ei se silti tee automaattisesti narsistia tai näistä kyökkipsykologeista psykologia.

Koko narsisti sana on jo niin puhki kulutettu, että ihan hauskastakin ketjusta menee pohja ja se hauskuus.

Miksi tuo narsisti piti tuohon edes ujuttaa, kun suurinosa kertomuksista ei edes viittaa narsismin vaan muuhun lapsellisen käytökseen?

Ymmärrän jos täällä käsiteltäisiin vaikka vainoamista tai manipulointia jne. mutta nämä kertomukset menevät osioon aikuisen ihmisen lapsellinen käytös.

Jos et tiedä narsistiksi sanotusta henkilöstä mitään muuta kuin että hän on heittänyt mikron ikkunasta pihalle kun vaimo on viipynyt liian kauan vessassa, niin millä ihmeen perusteella voit väittää että kyseinen henkilö ei olisi narsisti?

Tarkoitatko, että narsisteista keskusteltaessa ei saisi kertoa mistään muusta kuin vainoamisesta ja manipuloinnista? Vai tarkoitatko, ettei narsistin käytöksessä voi tai saa olla myös huvittavia piirteitä? Ketjun pitäisi mielestäsi olla hauska, mutta se ei ole hauska kun tekijät ovat narsisteja?

Minä olen kyllä vähän samaa mieltä tuon ’asiantuntijan’ kanssa, ainakaan tuohon omaan (diagnosoituun) kotinarsistiini ja hänen käytökseensä verrattuna suuri osa ketjun jutuista ei sopisi häneen ollenkaan. Esim. hän ei missään tapauksessa heittäisi mikroa pihalle, koska:

- se olisi tyhmää rahan tuhlausta, pitäisi ostaa uusi

- naapuri voisi nähdä ja pitää häntä outona

Tietty narsistit ovat yksilöitä, mutta tiettyjä piirteitä kuitenkin ovat mitkä yhdistävät. Lapsellinen raivari ei kuitenkaan ole sellainen.

"Narsistinen raivo" on osa alan vakiintunutta termistöä.

Mutta kiva mielipide kuitenkin!

Kyllä, mutta raivota voivat muutkin kuin narsistit. Ja ihan narsististakin raivoa voivat osoittaa muut kuin narsistit.

Nyt vähättelet narsismin vaikutusta persoonallisuushäiriöisen tunne-elämään. Narsisti nimenomaan purkaa huonon olonsa muihin aina ja joustamattomasti - projektio on diagnostinen kriteeri. Narsistien uhrien tuki ry jopa nimeää riitelyn tarpeen narsistisen suhteen tunnuspiirteeksi. Raivoamiselle ei ole syytä, vaan se on tarve.

Esimerkiksi stressireaktiot heikentävät mielen normaalia joustavuutta ja nostavat ihmisessä esiin persoonallisuushäiriön vahvuisia piirteitä. Narsistille onkin herkullinen paikka ahdistaa uhrinsa niin vakavalle väkivallalle ja kaltoinkohtelulle, että uhri alkaa stressireaktioidensa vuoksi käyttäytyä kuin persoonallisuushäiriöinen. Kuitenkin vahingollisen ihmissuhteen päättyessä bipo-lääkkeistä tai säännöllisestä terapiasta voidaan luopua.

Mieli on jännittävä juttu.

Ei tarkoitukseni ole missään tapauksessa vähätellä ketään. Olen kyllä kokenut narsistista raivoa parisuhteessani ja myös muita narsismin varjopuolia. Mutta näinä vaikeina vuosina olisin toivonut kohtaavani toisen tyyppistä keskustelua narsismista, juurikin sellaista että ihmisellä voi olla narsistinen persoonallisuushäiriö ja silti parisuhde hänen kanssaan voi olla pääosin normaalia ja hyvää. Silloin olisin ehkä osannut avata silmäni aikaisemmin, ja ymmärtänyt että kaikki vika ei ole minussa, ja että ehkä en ole itse syyllinen kaikkiin parisuhteen ongelmiin kuten minun vuosikausia annettiin ymmärtää. Jopa pariterapiassa (olen myöhemmin oppinut että tämä kuvio on ihan tyypillinen, usein terapeutti asettuu narsistin puolelle). Näistä keskusteluista saa tyypillisesti kuvan, että narsistit ovat jotain raivohulluja alistajia mikä ei monesti ollenkaan pidä paikkaansa.

Yritä ymmärtää. Narsistisia persoonallisuuspiirteitä on monissa ihmisissä, erityisesti johtavissa asemissa olevissa henkilöissä. Se ei tarkoita sitä, että henkilö olisi narsisti eli narsistisen persoonallisuushäiriön diagnoosin saanut yksilö. Diagnoosin saamiseksi ihmisellä on oltava järkyttävän paljon narsistisia piirteitä. Tosiasiassa on, että nämä henkilöt, jotka oikean narsismidiagnoosin voisivat saada, eivät koskaan tule menemään tutkimuksiin.

Luulen ymmärtäväni ihan hyvin, kuten tuolla aiemmin sanoin, puolisollani on diagnosoitu narsistinen ph.

Onko sinullakin narsistisia piirteitä kun et millään suostu ymmärtämään että miehesi ei ole maailman ainoa narsisti ja narsistin prototyyppi? Aina kun tuun lukemaan ketjua oot jankuttamassa ja omimassa ketjua. Perusta oma ketju miehesi narsismille. Eri.

En ole huomannut väittäneeni mieheni olevan maailman ainoa narsisti tai narsistin prototyyppi, enkä koe ”etten suostuisi ymmärtämään”. Mutta koen myös aika outona sen, että minulle sanotaan ettei minulla ole mitään ymmärrystä narsistin kanssa elämisestä. Mutta ilmeisesti tässä haluttiin vain kerätä kokemuksia siitä, kenellä on kauhein exä joten voin puolestani päättää keskustelun tähän. Öitä! ☺️

Kyllä, just se oli ketjun tarkoitus, kerätä "huvittavia" asioita mitä kaameimmat eksät on tehneet. Mutta kun oot liian itsekeskeinen sisäistämään sitä vaikka se on jo sata kertaa sanottu.

Vierailija
708/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä on jotenkin kaksijakoinen persoona. Kiihtyy nollasta sataan sekunnissa, saa raivokohtauksia ja huutaa.

Meillä on henkistä väkivaltaa. Mies osaa todellakin iskeä vyön alle, juuri siihen arkaan kohtaan. Päästää suustaan ihan kauheita asioita, ja myöhemmin kirkkain silmin väittää, ettei ole mitään sellaista sanonutkaan. Väittää, että olen itse sekaisin ja keksinyt koko jutun.

Mies on haukkunut mua esim. hulluksi sekopääksi, sadistiksi, että olen kasvattanut lapset huonosti ja että olen pilannut hänen elämänsä. Riitelee myös teinien kanssa ihan huolella. Ei anna periksi missään, jankkaa ja syyttää AINA muita. Ei ole empatiakykyä. Kun esim. sairastuin syöpään, totesi että okei, taas vaan pelkkiä ongelmia tiedossa.

On mustasukkainen, epäilee kaikkea. Puhuu kavereistani ja sukulaisistani mulle pahaa, jotta saisi mut etäännytettyä heistä. Teen kotityöt liian hitaasti enkä kuulemma käy töissä (käyn ihan kokopäivätyössä!!). Vien kaiken positiivisen energian suhteesta enkä huomioi häntä tarpeeksi!!

Tässä jotakin. Olen alkanut suunnitella eroa. Silloin kun miehellä "lähtee toinen persoona päälle", on elämä ihan h**vettiä.

Tavallaan helpottavaa tietää, etten ole ainoa tälläläisessä helvetissä elävä äiti. Meillä on ollut myös näitä massiivisia raivokohtauksia. Pahin kohtaus kesti kolme vuorokautta, mies tosin söi, nukkui ja kävi normaalisti töissä, loput ajat mylvi ja solvasi.

Lasten kanssa on tapeltu "mies miestä" vastaan, alkaen kolmivuotiaasta jatkuen esikoisen aikuistumiseen ja pois muuttoon. Jopa vauva on kyennyt vittuilemaan hänelle. Tiedän kyllä, että olisi pitänyt erota. Omat voimat on ajoittain riittänyt vain päivästä selviytymiseen. Joskus myös yöstä selviytymiseen, nimittäin väkisin valvottaminen on kuulunut mieheni metodeihin. Appivanhempien saatua vihiä vaikeuksistamme alkoi uhkailu siltä taholta; lapset viedään äidiltä jos uskallan erota.

Appeni oli juristi, toi kyllä oman valtansa esiin uhkaillessaan.

Mieheni on mielestään huonoimmin kohdeltu perheenjäsenemme. Kaikki ovat kuulemma hänelle ilkeitä. Raukka kuulemma joutuu pelkäämään omassa kodissaan.

Uskomatonta sinänsä, elämämme tuntuu nykyään melkein normaalilta. Kaikkeen tottuu ja turtuu.

Vierailija
709/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta narsistia tarvitaan vaihtamaan kattolamppu? Yksi. Pitää lampusta kiinni ja maailma pyörii hänen ympärillään.

Vierailija
710/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi poikaystäväni oli, jos nyt ei narsisti, niin jotain sinne päin. Huvittavimpia sattumuksia hänen kanssaan oli hänen jokseenkin kieroutunut kehumistapansa: "Sun henki haisee harvoin pahalta." Eli kehu kerrottiin negatiivisen kautta.

Hän myös tarkkaili syömistäni: mm. juustoa leivän päällä sai olla vain 1 siivu ja pahin synti oli, jos leivän päälle laittoi SEKÄ juustoa ETTÄ leikkelettä. Saneli myös painorajoja, eli jos lihoisin liikaa, ei hän enää olisi halunnut olla kanssani. Huomautan tässä vaiheessa, että urheilin 7 kertaa viikossa ja killuin alipainon rajoilla. No, ajan kanssa tämä ei kyllä enää huvittanut yhtään, ennemminkin aiheutti ahdistusta.

Hän ei myöskään sietänyt sitä, että naisella oli ruumiintoimintoja. Pienempi hätä nyt juuri ja juuri sallittiin, mutta isompi hätä, röyhtäily, oksennus jne olivat kaikki jotain, mitä hän ei sietänyt lainkaan naiselta. Suuttui ja haukkui ällöttäväksi, jos joskus joutui olemaan tietoinen tälläisesta toiminnasta.

Aina kännissä alkoi riitelemään. Ihan absurdeistakin tilanteista sai riidan aikaan. Loppuaikana riidat lähinnä nauratti mua. Mutta toki niihin jossain vaiheessa kyllästyin ja yleensä lähdinkin takaisin omaan kotiini niiden aikana, kun en vaan jaksanut seurata toisen provosoivaa kiukkua. Oli muuten myös hirveän mustasukkainen ja luuli, että minä olen myös - tämä ei pitänyt paikkaansa. Esitteli kerran oman porukkansa bileiden jälkeen kuvia, jossa halaili ja oli lähellä opiskelukaveriansa ja koetti saada minusta mustasukkaisuusreaktion aikaan. Kun ei sellaista saanut, niin sekös exää ärsytti. Haukkui minun valintani elämässä (aina opiskelualasta harrastuksiin ja sisustukseen) ja koetti tunkea mukaan kaikkiin tyttöjen iltoihin jne. Onneks on eksä!

Vierailija
711/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran oltiin kaupoilla ja kierreltiin jonkin aikaa erikseen. Kun menin sovittuna aikana yhteen kahvilaan, miestä ei näkynyt missään. Kysyin viestillä onko hän pian tulossa, vastasi lähteneensä jo kotiin kun oli löytänyt etsimänsä. Kotona sitten loukkaantui syvästi, kun olin kehdannut käydä samalla reissulla syömässä ja kiertänyt vielä muissakin kaupoissa. Olisi pitänyt ostaa ruoka mukaan ja viedä hänellekin.

t. se, jonka miehen nilkka "murtui"

Narsku halusi tehdä oharin sulle, mutta tunsikin saaneensa itse näpeilleen.

On ne erikoisia viilettäjiä kyllä. 

Muuten, minunkin tuntema narsisti tekee puolisolleen tällaisia "katoamistemppuja" tosinaan.

Kun on sovittu meno johonkin, niin hetkeä ennen äijä vain katoaa vähin äänin paikalta ja ilmaantuu sitten kuin hänelle passaa. 

Vierailija
712/1968 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri tulossa tuohon yhteen aiempaan kommentoimaan, että "riitaan tarvitaan aina kaksi", mitä oma mieheni hoki. :D Mutta ehditpä ensin! Kylläpäs ovat oppikirjansa lukeneet.

Niin no riitaan tarvitaan aina kaksi, ei kukaan riitele itsensä kanssa, ellei ole astetta kummallisempi tapaus. Koska silloin tämä "riitaa haastava osapuoli" tekee juuri niin kuin haluaa, jolloin riitaa ei tule.

Vierailija
713/1968 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epävakaa/narsistinen sisarukseni puolisoehdokas kertoi heti vanhemmillemme ensimmäistä kertaa nähdessään kauhean nyyhkytarinan kamalasta lapsuudestaan. Sekös vetosi vanhempiini. Vähän ihmettelin, että millainen henkilö kertoo heti ensimmäisellä tapaamiskerrallaan tuollaisen asian menneisyydestään, kun ei niin hyvin vielä tunneta.

No ajan mittaan selvisi, että tuolla tarinalla ja muullakin säälillä vedottiin vanhempien rahahanoihin. Aina oli tiukkaa ja tarvittiin milloin mihinkin rahaa. Varsinkin kalliisiin luksustuotteisiin ja matkoihin. Tuo ihminen kehtasi lainata appivanhemmiltaan suuria summia rahaa, koska omat vanhempansa olivat kuulemma niin julmia ja köyhiä, ettei rahaa tipu. Takasinmaksu oli tietenkin hidasta.

Huvittavinta oli, että ensivaikutelman perusteella hän oli varakas, suorastaan aatelissukua ja sijoittajana hän edelleen esiintyy puheissaan. Tuttavapiiri naureksii hänen selän takanaan, sillä taru ja totuus ovat silminnähtäviä.

Huh! Toivottavasti sisaresi ei mennyt naimisiin tai perustanut perhettä tuon kanssa. Tiedän itsekin vähän samantyylisen perinnönkärkkyjän - sekä omien että appivanhempiensa. Tässä perintöasiassa kuten muussakin verhoaa kaiken huoleksi. Taisi tajuta miltä puheensa kuulostaa, joten jatkaa kun hän on niin "huolissaan" (hädin tuskin 60-kymppisen täysin terveen) appiukkonsa selvitymisestä omassa kotona.

Vierailija
714/1968 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huusi ja löi minua koska asuin niin kaukana baarista (500m) 😂 oli ensiasunto kaupungin keskustassa.

Vierailija
715/1968 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä (Ex).

Tämän keskusteluketjun ihanin sana.

Vierailija
716/1968 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä totean... Erotkaa niin nopeasti kuin mahdollista. Toisaalta hauskaa lukea näitä ja ihmetellä, mitä kaikkea tapahtuu kodeissa kun kukaan ei tiedä

Naisena totean että ei ole kyllä mitään hauskaa tässä, vaan kertoo siitä miten valtavasti naisiin kohdistuu psyykkistä ja fyysistä väkivaltaa. Paljon on vielä töitä tehtävänä. Miksi miehet luulevat olevansa oikeutettuja tuollaiseen käytökseen? Mistä se oikein kumpuaa?

Vierailija
717/1968 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitaa voi narsistisen henkilön kanssa yrittää välttää kyllä ja tehokkain keino on ohittaa hänen pyrkimyksensä haastaa riitaa. Se tosin on hirveän kuluttavaa, sillä et voi koskaan olla mitään mieltä mistään asiasta. Kaikessa pitäisi antaa periksi. Sekään ei välttämättä auta, sillä kun narsisti tai diagnosoimaton kuspää haluaa riidellä, hän kyllä keksii syyn. Täällä on ollut paljon samoja juttuja kuin mitä mieheni teki. Herätti yöllä, kun minun piti nousta aikaisin, minulle/perheelle tärkeistä menoista luisti tai keksi viime tingassa jotain, että myöhästyttiin, ei kerran tai kahdesti. Joulut, synttärit, muut juhlat, lomamatkat, aina pilattiin jotenkin, yleensä ryyppäämällä. Kun halusi ärsyttää, ei esim. antanut aamulla lehdestä osaa, vaan luki itse. Jos otin, niin riitapa oli valmis. Tuli vaihtamaan kanavan, jos halusin katsoa jotain. Laittoi stereot täysille, että ei voinut katsoa televisioita tai nukkua. Soitti töihin ja jos en voinut heti vastata, petin. Vessaankin piti puhelin ottaa töissä mukaan. Kotona taas ei, sillä silloinkin petin. Oli "mustasukkainen" ihan kaikelle keksimälleen. Keksi kerran, että joku Jussi oli soittanut ja kysynyt minua. En tuntenut ketään Jussia. Ei suostunut näyttämään puhelimesta tuota soittoa. Mökötti viikon ja naljaili siitä kuukausia. Oli mustasukkainen vähille harrastuksilleni, vaikka niissä ei käynyt miehiä. Vähätteli niitä, haukkui minulle useimmat ystäväni, sukulaiseni, omatkin sukulaisensa. Ei ollut mikään korkeakoulutettu, mutta pelottavan "älykäs" lukemaan ihmisiä. Haistoi valheen kilometrin päähän, joten opin, että koskaan ei kannattanut valehdella. Lapsen kaverisuhteet kärsivät, sillä jos kavereita tuli tuomaan tai hakemaan isä, niin huutoa ja mökötystä riitti. Petin, ei muuta selitystä. Joo, voisin jatkaa ja jatkaa. Narsistin kanssa kyllä pystyy elämään, mutta ei se mitään mukavaa elämää ole. Mutta monesti käy huonommin siinä kohtaa, kun yrittää lähteä. Itsekin jouduin lähtemään salaa ja täytyy sanoa, että yhteiskunnan turvaverkot on aika heikot siinä kohtaa. Turvakoti on ainoa vaihtoehto, jota tarjotaan. Sekin on järkyttävä loukkaus narsistia kohtaan ja vaikeuttaa jatkossa elämää, jos on yhteisiä lapsia. No onneksi tuo kaikki on takana lopullisesti eikä ole ikävä. Ei edes niitä hyviä hetkiä.

Vierailija
718/1968 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen työkaveri/pomo on kyllä myös kamala. Kommunikoi huutamalla. Ei anna täsmällisiä ohjeita, mutta suuttuu (ja huutaa), kun hommat ei ole tehty toivomallaan tavalla. Valittaa kiirettä ja korostaa omaa tärkeyttään, vaikkei tosiasiassa saa mitään muuta tehtyä kuin tätä valitusta. Ei tule palavereihin sovittuun aikaan, koska omat menot ylittävät aina yhteisen tekemisen. Ei noudata palavereissa sovittuja yhteisiä käytäntöjä. Imartelee tarvittavia henkilöitä, puhuu pahaa toisista, nämä roolit vaihtuvat aina tarpeen mukaan. Ei kykene antamaan positiivista palautetta, vaan toisten onnistuessa korostaa omaa rooliaan onnistumisessa. Listaa voisi jatkaa vielä vaikka kuinka.

Auta armias, kun tällainen henkilö saa potkut/tulee syrjäytetyksi. Se itkun ja manipuloinnin määrä on tolkuton! Täysin oman, epärealistisen laskukaavan mukaan lasketut vanhat palkkasaatavat ajavat juuri nyt tällä sekunnilla köyhyyteen. Mutta koska narskun täytyy saada korostaa omaa erinomaisuuttaan, hankkii narsku sen köyhyytensä keskellä uuden Mersun ja reissaa Amerikassa ja postaa tämän kaiken someen, josta unohti estää osan entisistä työkavereista.

Vierailija
719/1968 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riitaa voi narsistisen henkilön kanssa yrittää välttää kyllä ja tehokkain keino on ohittaa hänen pyrkimyksensä haastaa riitaa. Se tosin on hirveän kuluttavaa, sillä et voi koskaan olla mitään mieltä mistään asiasta. Kaikessa pitäisi antaa periksi. Sekään ei välttämättä auta, sillä kun narsisti tai diagnosoimaton kuspää haluaa riidellä, hän kyllä keksii syyn.

Jos annat periksi, olet vastenmielinen mielistelijä ja kynnysmatto, jonka kanssa hävettää olla. :) Oikeaa tapaa ei siis ole. Se riita tulee joka tapauksessa.

Vierailija
720/1968 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista mustasukkaisista miehistä tuli mieleen, joku täällä kertoi ajat sitten mustasukkaisuusketjussa pesukoneestaan joka piti hassua ääntä niin kuin olisi sanonut "Antti, Antti, Antti" tms (en muista enää mikä se nimi oli). Joku deitti tai vastaava oli siitä sitten suuttunut ja lähtenyt menemään 😀.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän