Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vertaistukea, pliis: vaimon halut ja vaihdevuodet

M55
24.01.2020 |

Meillä oli tuohon n. 45 ikävuoteen asti (olemme vaimoni kanssa jotakuinkin saman ikäisiä) seksiä enemmän tai vähemmän säännöllisesti ja tarpeeksi, ja se oli molempien mielestä tyydyttävää, joskin melko vaniljaa, molemmat tekivät aloitteita, jne.

Sitten alkoi tapahtua sekä määrässä että laadussa muutoksia. Joskus meni viikkoja ilman mitään, mutta kun seksiä oli, se oli todella hyvää, mukana oli usein omien vempeleiden lisäksi kaikenlaisia leluja, ja esim. anaalia harjoitettiin toistuvasti, ja nimenomaan vaimon aloitteesta koska hän yllättäen huomasikin nauttivansa siitä suuresti. Joskus oli jopa sellaisia monen tunnin sessioita, etten muista nuorempana kuin harvoja vastaavia tapauksia.

Ollessaan hieman alle viisikymppinen, vaimo kuuli lääkäriltään, että vaihdevuodet ovat sitten alkaneet (ei ollut muuten tiedossa, kun kierukan takia ei menkkoja vuosikausiin). Tuossa vaiheessa en osannut vielä huolestua, koska sitä hyvää joskin harventuvaa seksiä oli vielä tarjolla. Tätä jatkui ehkä vuoden, pari.

Ja sitten seksi loppui kuin seinään. Vaimoani ei yksinkertaisesti kiinnosta, eikä kuulemma käy edes mielessä. Hän tuntuu jopa olevan sitä mieltä, että tämä on täysin normaalia, ja itse asiassa minä olen se kummajainen kun vielä tällä iällä seksi kiinnostaa. Jos minä teen aloitteen, niin reaktio on suunnilleen sama kuin jos pyytäisin häntä tekemään suursiivouksen, eli ei paljon kiinnosta, mutta "kai se on silloin tällöin pakko". Viimeisten parin vuoden aikana on ollut seksiä ehkä viisi kertaa, ja viimeisimmästäkin on jo monta kuukautta (tosin silloin hän teki yllättäen aloitteen, kiitos hänelle siitä). Olemme keskustelleet tästä useasti, mutta hän on sitä mieltä, ettei tämä ole mikään ongelma, eikä ainakaan hänen ongelmansa. En tietenkään halua häntä pakottaa, enkä viitsi enää edes tehdä aloitteita, kun tiedän millaista tervanjuontia se hänelle selvästi on. Hän vannoo ja vakuuttaa, ettei ole ketään toista, pohjalta "jos en halua seksiä edes sinun kanssa, niin en todellakaan lähtisi sitä hakemaan mistään muualta".

Muuten suhteemme on kunnossa, rakastamme toisiamme ja kaikki menee ihan hyvin, eli en usko että tämä siinä mielessä on mitään lopun alkua.

Nyt ennen joulua lääkäri oli sitten sanonut, että labrakokeiden perusteella vaihdevuodet ovat kokonaan ohi. Mainitsen nämä vaihdevuodet edelleen, koska niiden ajoituksella tuntuu olevan tekemistä seksielämämme kanssa, jollei sitten ole ihan vain puhdas yhteensattuma.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Onko naisilla mitään eri näkökulmaa asiaan, josta voisi olla apua? Uskallanko vielä odottaa seksiä, vai oliko tämä sitten tässä? Ja jos oli, niin mitä pitäisi tehdä, että pärjää tästä eteenpäin, niin kauan kuin omat halut jatkuvat? Vieraisiin en halua, eikä se omakiva ole sama asia kuin toinen ihminen, etenkin sellainen jota rakastaa ja haluaa. Kurjalta tuntuu, kun tärkeä osa elämästä puuttuu. Ja haikeaa on katsella tuota vaimokultaa, niin lähellä mutta silti niin tavoittamattomissa. :-(

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, olen jo 61, ja himot hirveät. Monta kertaa päivässä haluaisin, onneksi ukko antaakin. Mulla siis ajat päivät pois kohtu ja munasarjat - niiihin ei siis syöpä ainakaan iske! Hormoni korvaushoito saanut varmaan sen 20 vuotta jo, ja hyvin menee.

Mistä lie himot, en tiedä  paisti toki , että mies todellakin kunnon rakastaja.

Vierailija
62/68 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi seksistä ja seksin harrastamisesta pitää jatkuvasti jankuttaa? Se on kyllä ihan jokaisen oma asia, harrastaako seksiä vai elääkö selibaatissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Welku kirjoitti:

Huomenta.

Olipas AP aloittanut jutun kuin minun elämästä, melko hyvin kaikki "oireet" vaimolla menevät kohdilleen. Tosin meillä seksi hiipui jo yli 10 vuotta sitten tasoon 4-6 krt/vuosi. Heinäkuussa 2014 loppui sitten kokonaan.

Olen tehnyt vaikka mitä, yrittänyt puhua (tuloksetta) vaimo pakenee toiseen huoneeseen taikka väheksyy tilannetta.

Hän kävi gynellä vaihdevuosivaivojen takia 2018 sai hormonikorvaushoidon, käytti yhden kk ajan ja lopetti koska ei hyödytä. Olen järjestänyt yhteistä aikaa, varannut viikonlopun hotellista yms. Sama kuin oltaisiin oltu kotona. Nyt joku kirjoittaa: huomioi enemmän vaimoa! Jos tuon kukkia, tms joka viikko, laitan ruuat, tiskaan, imuroin, kuljetan, halailen niin mitä vielä pitäisi lisätä? Päällään seisomista?

Nyt tosin en enää jaksa paljon halailla kun viimeisen puoli vuotta on joka päivä ollut ero mielessä.

Vaimo ei suostu parisuhdeterapiaan, kun itsellään on sairaanhoitajan koulutus psyk.puolelle, tosin ei ole ollut hoitajan hommissa vuosikausiin.

Minähän en voi vaatia seksiä, pyytää voin, jos toinen ei halua. Toiselle ei kuulu antaa seksiä jos hänestä seksi on vastenmielistä.

Vielä en ole vieraissa enkä tutuissa käynyt. Tilaisuuksia olisi ollut kun työni puolesta olen ihmisten kanssa tekemisissä, saan flirttiä joka päivä. Vielä olen onnistunut kieltäytymään vaikka tiukkaa on joskus tehnyt 🤔

Ollaan oltu yhdessä kohta 30 vuotta ja minä olen pikkuisen yli 50 vaimo vähän nuorempi. Halua ja kykyä seksiin olisi minulla

Oletko kysynyt, millainen seksi olisi vaimoasi Kiihottavaa? Jospa se mitä olet kyennyt tarjoamaan, ei sitä olisi? Oletko edes ajatellut sitä vaihtoehtoa? Jos olet saanut tietää, oletko suostunut kokeilemaan juuri niitä mitä hän on halunnut? Kysy, saatat yllättyä!

Eli taas tämä sama, että jos miestä ei kiinnosta seksi, niin se on miehen vika, ja jos naista ei kiinnosta seksi, niin sekin on miehen vika.

Ennen kaikkea se on kummankin yhteinen kommunikaatio-ongelma, ei osata tai uskalleta kysyä oikeita kysymyksiä. Ja jo kysytään, ei uskalleta vastata kuten asia oikeasti on. Sitten jäädään kaivettuihin juoksuhautoihin tuleen makaamaan ja toivotaan ihmeen tapahtuvan. Siksi yritän herätellä sen kysymyksen äärelle, jonka vastaus voi heittää parsauksilleen kysyjän. Puhumalla asioista niiden oikeilla nimillä, on mahdollisuus muuttaa jotakin, harvemmin muulla tavalla. Kandee edes yrittää, eikös?

Eiks noista kannata itse alkaa puhumaan?

Vierailija
64/68 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 3l synnyttäneustä on 45v valutettavasti normipainoisia siis ti edes lieväst lihavii enää aika pieni osa. lievä lihavuus sallitaan muodokksille ja lihast hankkineille. ylipaino on syy kaikkiin sairauksiiin ja sekdin vähyyteen!

Vierailija
65/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta asiasta. Vaimollasi on testosteronitasot nollilla, jonka takia seksiä ei tee mieli tippaakaan. --> lääkäriin ja labraan, testo ja DHEAs mittaukset -->reseptillä lääkkeet ja homma kunnossa.

Loppuu se täteily, villasukan virkkaaminen ja pullien leipominen. :)

Vierailija
66/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaimo sai lähteä, koska tilanne oli minulle niin tuskallinen. Itsellä oli haluja, jotka toinen torjui aina. Olin myös kotitöissä se aktiivinen ja toin leivän pöytään. En saanut vaimolta käytännössä mitään, joten nyt olen yksin ja hyvä niin.

Vierailija
67/68 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaimosi ei näe seksihalujensa puuttumista ongelmana eikä halua tehdä niille mitään, niin eipä tuossa mitään voi tehdä. Joko sipeudut asiaan, otat avioeron tai rakastajan.

Jos vaimosi haluaisi tehdä asialle jotain, niin sille olisi jotain tehtävissä. Mitä tuo jotain olisi, niin lähtee aukeamaan sitten lääkärin vastaanotolta.

Vierailija
68/68 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on sellainen näkökulma, että itsellä on vaihdevuodet juuri olleet, olen 54 v eikä halut ole hävinneet yhtään mihinkään. Enkä nyt edes valehtele vaan seksi on mielessä joka päivä, varsinkin kun en sitä juuri nyt saa kun olen sinkku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi