Vertaistukea, pliis: vaimon halut ja vaihdevuodet
Meillä oli tuohon n. 45 ikävuoteen asti (olemme vaimoni kanssa jotakuinkin saman ikäisiä) seksiä enemmän tai vähemmän säännöllisesti ja tarpeeksi, ja se oli molempien mielestä tyydyttävää, joskin melko vaniljaa, molemmat tekivät aloitteita, jne.
Sitten alkoi tapahtua sekä määrässä että laadussa muutoksia. Joskus meni viikkoja ilman mitään, mutta kun seksiä oli, se oli todella hyvää, mukana oli usein omien vempeleiden lisäksi kaikenlaisia leluja, ja esim. anaalia harjoitettiin toistuvasti, ja nimenomaan vaimon aloitteesta koska hän yllättäen huomasikin nauttivansa siitä suuresti. Joskus oli jopa sellaisia monen tunnin sessioita, etten muista nuorempana kuin harvoja vastaavia tapauksia.
Ollessaan hieman alle viisikymppinen, vaimo kuuli lääkäriltään, että vaihdevuodet ovat sitten alkaneet (ei ollut muuten tiedossa, kun kierukan takia ei menkkoja vuosikausiin). Tuossa vaiheessa en osannut vielä huolestua, koska sitä hyvää joskin harventuvaa seksiä oli vielä tarjolla. Tätä jatkui ehkä vuoden, pari.
Ja sitten seksi loppui kuin seinään. Vaimoani ei yksinkertaisesti kiinnosta, eikä kuulemma käy edes mielessä. Hän tuntuu jopa olevan sitä mieltä, että tämä on täysin normaalia, ja itse asiassa minä olen se kummajainen kun vielä tällä iällä seksi kiinnostaa. Jos minä teen aloitteen, niin reaktio on suunnilleen sama kuin jos pyytäisin häntä tekemään suursiivouksen, eli ei paljon kiinnosta, mutta "kai se on silloin tällöin pakko". Viimeisten parin vuoden aikana on ollut seksiä ehkä viisi kertaa, ja viimeisimmästäkin on jo monta kuukautta (tosin silloin hän teki yllättäen aloitteen, kiitos hänelle siitä). Olemme keskustelleet tästä useasti, mutta hän on sitä mieltä, ettei tämä ole mikään ongelma, eikä ainakaan hänen ongelmansa. En tietenkään halua häntä pakottaa, enkä viitsi enää edes tehdä aloitteita, kun tiedän millaista tervanjuontia se hänelle selvästi on. Hän vannoo ja vakuuttaa, ettei ole ketään toista, pohjalta "jos en halua seksiä edes sinun kanssa, niin en todellakaan lähtisi sitä hakemaan mistään muualta".
Muuten suhteemme on kunnossa, rakastamme toisiamme ja kaikki menee ihan hyvin, eli en usko että tämä siinä mielessä on mitään lopun alkua.
Nyt ennen joulua lääkäri oli sitten sanonut, että labrakokeiden perusteella vaihdevuodet ovat kokonaan ohi. Mainitsen nämä vaihdevuodet edelleen, koska niiden ajoituksella tuntuu olevan tekemistä seksielämämme kanssa, jollei sitten ole ihan vain puhdas yhteensattuma.
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Onko naisilla mitään eri näkökulmaa asiaan, josta voisi olla apua? Uskallanko vielä odottaa seksiä, vai oliko tämä sitten tässä? Ja jos oli, niin mitä pitäisi tehdä, että pärjää tästä eteenpäin, niin kauan kuin omat halut jatkuvat? Vieraisiin en halua, eikä se omakiva ole sama asia kuin toinen ihminen, etenkin sellainen jota rakastaa ja haluaa. Kurjalta tuntuu, kun tärkeä osa elämästä puuttuu. Ja haikeaa on katsella tuota vaimokultaa, niin lähellä mutta silti niin tavoittamattomissa. :-(
Kommentit (68)
Olen 55 v. nainen ja minulla seksihalut hävisivät tilapäisesti tuossa pari vuotta sitten aivan tyystin. Minulla alkoi hyvin voimakkaat vaihdevuosioireet, kuumat aallot ja muutenkin olo oli kuin jyrän alle jäänyt, masensikin eikä oma kehokaan näyttänyt mitenkään miellyttävältä. Toista vuotta kärvistelin kunnes en enää kestänyt vaan menin gynekologin juttusille. Aloitin hormonikorvaushoidon ja ei mennyt kuin hetki kun seksihalut olivat taas kuin nuorena, mistä miesystäväni on ollut erityisen tyytyväinen. Mietin itseäni ja omaa oloani noihin aikoihin ennen hormonikorvaushoidon aloittamista ja luulen, että ehkä vaimosi ei välttämättä osaa pukea sanoiksi omia tuntemuksiaan tai sitten hän ei vaan uskalla kertoa sinulle mistä haluttomuus oikeasti johtuu. Minä suosittelisin kyllä vaimollesi kyllä käyntiä gynekologilla ja nimenomaan tämän haluttomuuden esille ottamista siellä koska hoitokeinoja varmasti löytyy. Vaikeaa se tietysti on vaikeaa kun vaimosi mielestä ei mitään ongelmaa ole.
Parisuhde on kuitenkin kahden kauppa ja minusta jos toinen puolisoista kokee jonkun asian suhteessa olevan pielessä niin puolisonkin velvollisuus on osallistua ongelman ratkaisemiseen yhdessä. Voisittekohan mennä yhdessä esim. gynekologille tai seksuaaliterapeutille? Missään nimessä ei kannattaisi jättää mitään vaihtoehtoa kokeilematta kun suhteenne muuten kuulostaa hienolta. Kaikkea hyvää teille jokatapauksessa :)
Vierailija kirjoitti:
Olen 55 v. nainen ja minulla seksihalut hävisivät tilapäisesti tuossa pari vuotta sitten aivan tyystin. Minulla alkoi hyvin voimakkaat vaihdevuosioireet, kuumat aallot ja muutenkin olo oli kuin jyrän alle jäänyt, masensikin eikä oma kehokaan näyttänyt mitenkään miellyttävältä. Toista vuotta kärvistelin kunnes en enää kestänyt vaan menin gynekologin juttusille. Aloitin hormonikorvaushoidon ja ei mennyt kuin hetki kun seksihalut olivat taas kuin nuorena, mistä miesystäväni on ollut erityisen tyytyväinen. Mietin itseäni ja omaa oloani noihin aikoihin ennen hormonikorvaushoidon aloittamista ja luulen, että ehkä vaimosi ei välttämättä osaa pukea sanoiksi omia tuntemuksiaan tai sitten hän ei vaan uskalla kertoa sinulle mistä haluttomuus oikeasti johtuu. Minä suosittelisin kyllä vaimollesi kyllä käyntiä gynekologilla ja nimenomaan tämän haluttomuuden esille ottamista siellä koska hoitokeinoja varmasti löytyy. Vaikeaa se tietysti on vaikeaa kun vaimosi mielestä ei mitään ongelmaa ole.
Parisuhde on kuitenkin kahden kauppa ja minusta jos toinen puolisoista kokee jonkun asian suhteessa olevan pielessä niin puolisonkin velvollisuus on osallistua ongelman ratkaisemiseen yhdessä. Voisittekohan mennä yhdessä esim. gynekologille tai seksuaaliterapeutille? Missään nimessä ei kannattaisi jättää mitään vaihtoehtoa kokeilematta kun suhteenne muuten kuulostaa hienolta. Kaikkea hyvää teille jokatapauksessa :)
Kiitokset tästä, kuvauksesi tuntuisi sopivan vaimooni oikein hyvin.
Olen kyllä yrittänyt ehdottaa hormoniterapiaa, mutta hän kun ei tykkää syödä lääkkeitä tai muuta 'keinotekoista', niin ei ole mennyt läpi. Ja siitä terapiasta kun on eri mielipiteitä, niin hän uskoo niihin mihin haluaa uskoa. Varsinkin, kuten sanoit, koska ei näe nykytilanteessa mitään erityistä ongelmaa.
Toisaalta, kukapa minä olen sanomaan mitään naisten hormoneista, kun en ole nainen. Enkä myöskään katso olevani mitenkään oikeutettu ylipäätään sanomaan toiselle, miten pitäisi omaa terveyttään jne. hoitaa.
No, otan asian puheeksi taas kerran, ei kai siitä haittaakaan ole.
ap
Minusta hormonien vaikutusta liioitellaan naisten kohdalla seksin haluamisessa. Korvien väli on huomattavasti tärkeämpi, se että tuntee olevansa viehättävä ja haluttava. Jos vaimolla on murroskausi ja hän miettii, onko enää ns nainen vai jo mummi ja jos hän kokee olevansa rupsahtanut ja lihava, niin se on yksinään jo selkeä syy haluttomuudelle. Pitäisi saada omakuva muutettua sellaiseksi, että on eroottinen nainen.
Tuhmilla-75 kirjoitti:
Olipa kauniisti kirjoitettu!
Itse olen 44v. nainen ja seksuaaliset haluni ovat vaihdelleet iän myötä.
Seksuaalisuuteni on voimistunut iän myötä vaikka aina olen ollut noissa asioissa aika aktiivinen. Viime vuodet ovat vain lisänneet halujani ja onnekseni nykyinen puolisoni on samanmoinen "seksihurjastelija".Ajattelen tilanteestasi, että kun teillä on takana pitkä ja aiemmin hyvin toiminut aktiivinen seksielämä, ei ole syytä luopua toivosta.
Älä sorru painostamaan vaimoasi omassa puutteen tilassasi vaan ole kärsivällinen. Huomioi häntä arjessa pienillä ihanilla asioilla unohtamatta kehuja ja kauniita sanoja.
Anna hänen tuntea olevansa edelleen se kaunis ja haluttava Nainen ilman tunnetta siitä, että hänen olisi pystyttävä johonkin ns. yhteisen edun nimissä kun hänen sisin on siihen haluton.
Viljele suukkoja, hipaisuja ja halauksia. Kosketuksia joiden ei ole tarkoitus johtaa mihinkään enempään.
Jossain kohtaa vaimosi seksuaalisuus herää jälleen kun hänen kehonsa ja mielensä on siihen valmis. Luota siihen.
Tsemppiä ja kaikkea hyvää sinulle - ja teille!
voi sinnuu neuvoja..itse lähestymme tuota ikää ja llen tehnyt kaiken lähes kaikki aloitteet ja petaamiset itse psrisuhteen eteen viim 10v. vieläkö joka sktin eteen pitäs tuua kukat js hieroa. terapiat on jo käyty mutt toinen ei ala ottaa sovittuja asioita käyttöön
Hyvä ap,
Olisi hyvin mielenkiintoista lukea parin viime kertaisen seksikertanne kulusta pelkistetty kuvaus. Kuka ehdotti, miten otettiin vastaan, millainen esileikki, mitkä asennot, saiko orgasmin tai useampia, oletko varma siitä? Mitä tapahtui yhdynnän jälkeen? Eli oliko seksillänne edes mahdollisuutta olla Häntä tyydyttävää vai oliko enemmänkin sinun tyydyttäjän roolissa.
Hormonihoito kuulostaa järkevältä, löytyy myös paikallisvoiteita, jotka hormoniensa vuoksi paksuntaa limakalvoja poistaen arkuutta ja samalla edesayttaa liukkaudenkin omaa muodostumista. Kannattaisi todellakin gynen kanssa käydä asia läpi. Mutta ensin hänelle pitäisi saada halu haluta seksiä, keskustelu on siihen oikea työkalu, jatka vain.
Huomenta.
Olipas AP aloittanut jutun kuin minun elämästä, melko hyvin kaikki "oireet" vaimolla menevät kohdilleen. Tosin meillä seksi hiipui jo yli 10 vuotta sitten tasoon 4-6 krt/vuosi. Heinäkuussa 2014 loppui sitten kokonaan.
Olen tehnyt vaikka mitä, yrittänyt puhua (tuloksetta) vaimo pakenee toiseen huoneeseen taikka väheksyy tilannetta.
Hän kävi gynellä vaihdevuosivaivojen takia 2018 sai hormonikorvaushoidon, käytti yhden kk ajan ja lopetti koska ei hyödytä. Olen järjestänyt yhteistä aikaa, varannut viikonlopun hotellista yms. Sama kuin oltaisiin oltu kotona. Nyt joku kirjoittaa: huomioi enemmän vaimoa! Jos tuon kukkia, tms joka viikko, laitan ruuat, tiskaan, imuroin, kuljetan, halailen niin mitä vielä pitäisi lisätä? Päällään seisomista?
Nyt tosin en enää jaksa paljon halailla kun viimeisen puoli vuotta on joka päivä ollut ero mielessä.
Vaimo ei suostu parisuhdeterapiaan, kun itsellään on sairaanhoitajan koulutus psyk.puolelle, tosin ei ole ollut hoitajan hommissa vuosikausiin.
Minähän en voi vaatia seksiä, pyytää voin, jos toinen ei halua. Toiselle ei kuulu antaa seksiä jos hänestä seksi on vastenmielistä.
Vielä en ole vieraissa enkä tutuissa käynyt. Tilaisuuksia olisi ollut kun työni puolesta olen ihmisten kanssa tekemisissä, saan flirttiä joka päivä. Vielä olen onnistunut kieltäytymään vaikka tiukkaa on joskus tehnyt 🤔
Ollaan oltu yhdessä kohta 30 vuotta ja minä olen pikkuisen yli 50 vaimo vähän nuorempi. Halua ja kykyä seksiin olisi minulla
Welku kirjoitti:
Huomenta.
Olipas AP aloittanut jutun kuin minun elämästä, melko hyvin kaikki "oireet" vaimolla menevät kohdilleen. Tosin meillä seksi hiipui jo yli 10 vuotta sitten tasoon 4-6 krt/vuosi. Heinäkuussa 2014 loppui sitten kokonaan.
Olen tehnyt vaikka mitä, yrittänyt puhua (tuloksetta) vaimo pakenee toiseen huoneeseen taikka väheksyy tilannetta.
Hän kävi gynellä vaihdevuosivaivojen takia 2018 sai hormonikorvaushoidon, käytti yhden kk ajan ja lopetti koska ei hyödytä. Olen järjestänyt yhteistä aikaa, varannut viikonlopun hotellista yms. Sama kuin oltaisiin oltu kotona. Nyt joku kirjoittaa: huomioi enemmän vaimoa! Jos tuon kukkia, tms joka viikko, laitan ruuat, tiskaan, imuroin, kuljetan, halailen niin mitä vielä pitäisi lisätä? Päällään seisomista?
Nyt tosin en enää jaksa paljon halailla kun viimeisen puoli vuotta on joka päivä ollut ero mielessä.
Vaimo ei suostu parisuhdeterapiaan, kun itsellään on sairaanhoitajan koulutus psyk.puolelle, tosin ei ole ollut hoitajan hommissa vuosikausiin.
Minähän en voi vaatia seksiä, pyytää voin, jos toinen ei halua. Toiselle ei kuulu antaa seksiä jos hänestä seksi on vastenmielistä.
Vielä en ole vieraissa enkä tutuissa käynyt. Tilaisuuksia olisi ollut kun työni puolesta olen ihmisten kanssa tekemisissä, saan flirttiä joka päivä. Vielä olen onnistunut kieltäytymään vaikka tiukkaa on joskus tehnyt 🤔
Ollaan oltu yhdessä kohta 30 vuotta ja minä olen pikkuisen yli 50 vaimo vähän nuorempi. Halua ja kykyä seksiin olisi minulla
Oletko kysynyt, millainen seksi olisi vaimoasi Kiihottavaa? Jospa se mitä olet kyennyt tarjoamaan, ei sitä olisi? Oletko edes ajatellut sitä vaihtoehtoa? Jos olet saanut tietää, oletko suostunut kokeilemaan juuri niitä mitä hän on halunnut? Kysy, saatat yllättyä!
Vierailija kirjoitti:
Welku kirjoitti:
Huomenta.
Ollaan oltu yhdessä kohta 30 vuotta ja minä olen pikkuisen yli 50 vaimo vähän nuorempi. Halua ja kykyä seksiin olisi minullaOletko kysynyt, millainen seksi olisi vaimoasi Kiihottavaa? Jospa se mitä olet kyennyt tarjoamaan, ei sitä olisi? Oletko edes ajatellut sitä vaihtoehtoa? Jos olet saanut tietää, oletko suostunut kokeilemaan juuri niitä mitä hän on halunnut? Kysy, saatat yllättyä!
Arvaappa huviksesi monta kertaa olen kysynyt? Arvaa montako kertaa olen tehnyt just kuten hän haluaa niin seksin kuin jokapäiväisen elon saralla? Vastaan: vit... monta kertaa... 🤔🙄
Meillä olen minä se romantikko, vaimo ei juuri koskaan ole halaillut edes seurustelu aikana
Welku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Welku kirjoitti:
Huomenta.
Ollaan oltu yhdessä kohta 30 vuotta ja minä olen pikkuisen yli 50 vaimo vähän nuorempi. Halua ja kykyä seksiin olisi minullaOletko kysynyt, millainen seksi olisi vaimoasi Kiihottavaa? Jospa se mitä olet kyennyt tarjoamaan, ei sitä olisi? Oletko edes ajatellut sitä vaihtoehtoa? Jos olet saanut tietää, oletko suostunut kokeilemaan juuri niitä mitä hän on halunnut? Kysy, saatat yllättyä!
Arvaappa huviksesi monta kertaa olen kysynyt? Arvaa montako kertaa olen tehnyt just kuten hän haluaa niin seksin kuin jokapäiväisen elon saralla? Vastaan: vit... monta kertaa... 🤔🙄
Meillä olen minä se romantikko, vaimo ei juuri koskaan ole halaillut edes seurustelu aikana
Hyvä ja mitkä oli niitä vastauksia? Jospa se mitä hän oikeasti haluaa, on sellaista mitä hän ei pysty edes myöntämään sinulle? Olisiko jotai sellaista mihin romantikko ei pysty edes vastaamaan? Kysy uudelleen, kysy mikä kiihottaisi ja olisi niin pervoa, että siitä on vaikea edes kertoa ja lupaa että olet valmis kokeilemaan, oli se mitä tahansa! Juota vaikka hiprakkaan, jotta estojen vähentyessä kielenkannat aukeaa. Pikku vinkki, älä pelästy vastaustaan, ne voi olla yllättävänkin rajuja juttuja. Joskus naiselle on näytettävä kuka on isäntä, jotta intohimo taas syttyy.
Koskee myös ap:ta
Vierailija kirjoitti:
Welku kirjoitti:
Huomenta.
Eli taas tämä sama, että jos miestä ei kiinnosta seksi, niin se on miehen vika, ja jos naista ei kiinnosta seksi, niin sekin on miehen vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Welku kirjoitti:
Huomenta.
Eli taas tämä sama, että jos miestä ei kiinnosta seksi, niin se on miehen vika, ja jos naista ei kiinnosta seksi, niin sekin on miehen vika.
Ennen kaikkea se on kummankin yhteinen kommunikaatio-ongelma, ei osata tai uskalleta kysyä oikeita kysymyksiä. Ja jo kysytään, ei uskalleta vastata kuten asia oikeasti on. Sitten jäädään kaivettuihin juoksuhautoihin tuleen makaamaan ja toivotaan ihmeen tapahtuvan. Siksi yritän herätellä sen kysymyksen äärelle, jonka vastaus voi heittää parsauksilleen kysyjän. Puhumalla asioista niiden oikeilla nimillä, on mahdollisuus muuttaa jotakin, harvemmin muulla tavalla. Kandee edes yrittää, eikös?
Sanon vielä kerran, että kokeilkaa sitä sinkkiä. Tässä on paljon hyviä neuvoja tullut, mutta ihan omasta kokemuksesta sanon, että mikään noista ei välttämättä auta vaihdevuosi-ikäistä naista. Kyllä ne hormonit vaan on isossa roolissa, näin uskon. Minunkin mieheni yritti niin paljon, että minusta tuntui todella pahalta, kun en vain halunnut, vaikka mies varaili hotelliviikonloppuja ja mökkilomia, toi kukkia ja suklaata, osti hyvää viiniä, teki kotitöitä vielä enemmän kuin ennen, oli romantiikkaa, hellyyttä ja toisaalta niitä "isännän otteitakin", joita joku tuossa kehotti kokeilemaan. Minulle tuli sellainen olo, että olen kertakaikkiaan surkea ihminen, enkä enää muuksi muutu, ihan vain, koska en pysty antamaan rakkaalleni sitä mitä hän haluaa ja tarvitsee. Tilanne johti lopulta siihen, että en enää ollenkaan halannut tai suukottanut miestäni, koska pelkäsin, että mies ajattelee, että nyt on luvassa seksiä. Se oli oikeasti kauheaa, mitä enemmän mies yritti, sitä kamalammalta tuntui. Ei ollut minun kohdalla kyse esim. lihomisesta, en ole lihonut. Seksi ei vain kiinnostanut minua millään tavalla, sama tunne sitä kohtaan kuin jotain jääkiekkoa, joka ei kiinnosta pätkääkään.
Ja vielä sinkistä, että mulla se myös vahvisti limakalvoja ja ilmeisesti myös kostuttaa niitä. Lueppa ap juttuja sinkistä, varsinkin amerikankielisiä. Uskon, että vaimoasikin tilanne rassaa ja hän haluaa apua. Näytä hänelle nämä kirjoitukset. En minäkään ehkä uskoisi, ellen olisi itse todennut näin olevan.
Welku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Welku kirjoitti:
Huomenta.
Mullekin tuli mieleen, että vaimoa ei pätkääkään kiihota romantiikka. Ehkä hän syttyykin rajusta alistamisesta ja vaikka piiskaamisesta ja vastaavasta?
Monelle on hyvin vaikea puhua seksistä.
Voisit tilata eroottista kirjallisuutta ja sitten voisitte puhua siitä, mikä oli paras kirja. Kirjoista on helpompi puhua kuin henkilökohtaisella tasolla. Harmi että niitä on aika vähän. Tilaa bdsm-kirjaksi Red Phoenix: Bree learns the art of submission.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap,
Olisi hyvin mielenkiintoista lukea parin viime kertaisen seksikertanne kulusta pelkistetty kuvaus. Kuka ehdotti, miten otettiin vastaan, millainen esileikki, mitkä asennot, saiko orgasmin tai useampia, oletko varma siitä? Mitä tapahtui yhdynnän jälkeen? Eli oliko seksillänne edes mahdollisuutta olla Häntä tyydyttävää vai oliko enemmänkin sinun tyydyttäjän roolissa.
Hormonihoito kuulostaa järkevältä, löytyy myös paikallisvoiteita, jotka hormoniensa vuoksi paksuntaa limakalvoja poistaen arkuutta ja samalla edesayttaa liukkaudenkin omaa muodostumista. Kannattaisi todellakin gynen kanssa käydä asia läpi. Mutta ensin hänelle pitäisi saada halu haluta seksiä, keskustelu on siihen oikea työkalu, jatka vain.
No eipä siinä ole paljon kerrottavaa. Kenen luulet ehdottaneen, kun toista ei kiinnosta tippaakaan? (No okei, viime kerralla kylläkin vaimoni teki aloitteen, mutta se oli poikkeus.) Ja vaikka vaimo ehdottaisi, niin hän ei ehdota siksi että haluaa seksiä, vaan siksi että tietää minun haluavan, ja ehkä itsekin havahtuu että onpas taas vierähtänyt aikaa viime kerrasta.
Ja onhan se väkisinkin nimenomaan minun tyydytyksestäni kyse, ja hän siis tyydyttäjän osassa. Vaikka kuinka yritän esittää, että tehdään jotain mistä sinä pidät niin ehkä se seksi sitten innostaisikin enemmän, niin ei. Esim. suuhoitoa haluaisin antaa hänelle niin paljon ja kauan kuin vaan kelpaa, mutta kun ei kelpaa niin ei kelpaa, vaikka ennen on aina tykännyt kovasti. Olenkohan viimeisen vuoden aikana pari kertaa päässyt kokeilemaan, ja sekin on melko pian päättynyt siihen että 'tule nyt jo sieltä panemaan'.
Ei hän siitä juurikaan tyydytystä saa, jos saa mitään, kyllä minä sen tiedän. Mutta luuletko että tämä on minunkaan mielestäni parasta seksiä ikinä? Minulle on aina ollut vaimoni nautinto huomattavasti tärkeämpi kuin omani, joten kun se puuttuu niin pohja putoaa kyllä koko touhusta.
ap
Juuri meinasin tulla kysymään, saako hän orgasmeja kanssasi.
Saiko ennen? Oletko 100 % varma?
Entä yksin, tyydyttääkö itseään? Tiedätkö varmasti vastauksen?
Onko limakalvot hauraat ja kuivat? Hiivaa, virtsatietulehduksia?
Kyllä lääkäri(gyne) käynnillä tarvisi aloittaa. Ehkä verikokeet, joissa katsotaan hormonitasot.
Kuulostaa, että vaimosi ei kuitenkaan paljoa välitä sinusta, koska käytännössä pakottaa sinut elämään ilman seksiä. Mitä rakkautta se on, jos toisen iso ongelma ei kiinnosta?
Oletko valmis elämään näin lopun ikääsi? Jos et, kerro se, ja että.joku ratkaisu täytyy nyt löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap,
No eipä siinä ole paljon kerrottavaa. Kenen luulet ehdottaneen, kun toista ei kiinnosta tippaakaan? (No okei, viime kerralla kylläkin vaimoni teki aloitteen, mutta se oli poikkeus.) Ja vaikka vaimo ehdottaisi, niin hän ei ehdota siksi että haluaa seksiä, vaan siksi että tietää minun haluavan, ja ehkä itsekin havahtuu että onpas taas vierähtänyt aikaa viime kerrasta.
Ja onhan se väkisinkin nimenomaan minun tyydytyksestäni kyse, ja hän siis tyydyttäjän osassa. Vaikka kuinka yritän esittää, että tehdään jotain mistä sinä pidät niin ehkä se seksi sitten innostaisikin enemmän, niin ei. Esim. suuhoitoa haluaisin antaa hänelle niin paljon ja kauan kuin vaan kelpaa, mutta kun ei kelpaa niin ei kelpaa, vaikka ennen on aina tykännyt kovasti. Olenkohan viimeisen vuoden aikana pari kertaa päässyt kokeilemaan, ja sekin on melko pian päättynyt siihen että 'tule nyt jo sieltä panemaan'.
Ei hän siitä juurikaan tyydytystä saa, jos saa mitään, kyllä minä sen tiedän. Mutta luuletko että tämä on minunkaan mielestäni parasta seksiä ikinä? Minulle on aina ollut vaimoni nautinto huomattavasti tärkeämpi kuin omani, joten kun se puuttuu niin pohja putoaa kyllä koko touhusta.
ap
Kuinka kuvittelet hänen innostuvan seksistä, ellei se ole hänelle tyydyttävää? Kauanko itseäsi kiinnostaisi, jos vaimo saisi omansa pian ja kierähtäisi sivuun tyytyväisenä? Kärjistän tahallani. Onko leluja, saako niillä, yhteiset leluleikit?
Tuo edellinen piiskoista puhuva johtikin aiheen hyvin sinne mihin aattelin itekin viedä. Yllättävän moni nainen haluaa sellaista miestä joka ottaa, tekee, piiskaa, käskee, panee kovaa ja nainen vikisee nauttien.
N50+ puhuu asiaa myös, kannattaa ottaa ajatuksia työstettäväksi ap ja tuo toinen.
Ennen muuta, tehkää selväksi että näin ei voi jatkaa, elo rinnallanne saattaa olla liiankin turvallisen tuntuista ja siksi jopa tylsän epäkiihottavaa. Olen itsekin joutunut nostamaan kissoja pöydälle ja on ihan oikeesti auttanutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap,
ap
Kuinka kuvittelet hänen innostuvan seksistä, ellei se ole hänelle tyydyttävää? Kauanko itseäsi kiinnostaisi, jos vaimo saisi omansa pian ja kierähtäisi sivuun tyytyväisenä? Kärjistän tahallani. Onko leluja, saako niillä, yhteiset leluleikit?
Tuo edellinen piiskoista puhuva johtikin aiheen hyvin sinne mihin aattelin itekin viedä. Yllättävän moni nainen haluaa sellaista miestä joka ottaa, tekee, piiskaa, käskee, panee kovaa ja nainen vikisee nauttien.
N50+ puhuu asiaa myös, kannattaa ottaa ajatuksia työstettäväksi ap ja tuo toinen.
Ennen muuta, tehkää selväksi että näin ei voi jatkaa, elo rinnallanne saattaa olla liiankin turvallisen tuntuista ja siksi jopa tylsän epäkiihottavaa. Olen itsekin joutunut nostamaan kissoja pöydälle ja on ihan oikeesti auttanutkin.
En nyt oikein ymmärrä, etkö ole aivan käsittänyt ketjun sisältöä, vai junnaatko vastaan tarkoituksella. Ei tarvitse tulla neuvomaan miten naisen kanssa pitää harjoittaa seksiä että se on hänellekin hyvää eikä vaan minulle, jne., eikä kertomaan piiskaamisesta yms., kyllä nämä osataan jo ihan entuudestaan, ja 25 vuoden aikana on ehditty kokeilla ja puhua kaikki läpi moneenkin otteeseen. Ja vaikka vaimoni yhtäkkiä olisikin muuttunut BDSM-faniksi tai haluaisi jotain fistausta tms., niin varmasti kertoisi, kyllä meillä keskustelu on tästä(kin) aiheesta aina pelannut.
Siis sanon vielä kerran: kyse ei ole siitä, etteikö seksimme olisi koskaan tyydyttänyt vaimoani, vaan siitä ettei hän tahdo seksiä enää koska ei ole haluja. Jos seksi ei olisi koskaan kelvannut, niin voisin hyväksyä esittämäsi että seksissä ja/tai minussa on vika. Mutta kun ensimmäiset 20 v kelpasi oikein hyvin, hänelle tuli orkkuja melkoisella varmuudella, usein monta peräkkäin, sekä kalulla että lelulla että suulla että sormella, ja sekä pimpistä että peppusta ja joskus molemmista yhtä aikaa, vaan ei enää kiinnosta koko touhu, niin miten se on nyt sitten yhtäkkiä minun osaamattomuuteni syytä?
ap
MELKOISELLA VARMUUDELLA sai orgasmeja? XD Eli ei saanut. Noilla kaikilla tavoilla? Tuskin. Tuskin. Ei se asiaan välttämättä liity, mutta silti.
Vierailija kirjoitti:
MELKOISELLA VARMUUDELLA sai orgasmeja? XD Eli ei saanut. Noilla kaikilla tavoilla? Tuskin. Tuskin. Ei se asiaan välttämättä liity, mutta silti.
Siis tarkoitin 'melkoisella varmuudella' sitä, että lähes tulkoon joka kerta. En voi sanoa että 100% joka kerta, koska se ei varmastikaan pitäisi paikkaansa. (En itsekään ole saanut joka kerta.) Mutta kun hän sai, niin sai tasan varmasti. Sinä et ollut paikalla todistamassa, minä olin, eli tästä ei tarvitse sen enempää väitellä.
ap
Tarkoititko tuolla "vaihdevuosien myötä" sitä, että koko vaihdevuosien ajan ja vielä niiden päätyttyäkin lisääntyivät, vai tuliko siinä niiden jälkeen käännös toiseen suuntaan?
Vaimoni on sitä mieltä että hän on ylipainoinen (ei siis todellakaan ole!) ja rupsahtanut (vielä vähemmän sitä!), joten tämä saattaa selittää asiaa osaltaan. Minusta hän on nimenomaan nykyisin seksikkäimmillään, ihana vartalo ja kaikin puolin todella viehättävä. Mutta vaikka miten yritän tätä hänelle sanoa, niin ehkä se ei mene jostain sisäisestä suodattimesta läpi, jos itse on eri mieltä. En vain ymmärrä sitä, miten tuollaisen takia seksi yhtäkkiä loppuu kuin leikaten.
ap