Uusi seinätön koulu Järvenpäässä (Kinnarin koulu)
Aivan uskomaton lapsikoe meneillään!
Kommentit (68)
Nykyinen oppimiskäsitys tukee sitä, että tunnin aluksi oppilaille esitellään tunnin tavoitteet ja lopputunnin oppilas työskentelee itsekseen säkkituolilla makoillen itseohjautuvasti.
Hirsitalo kirjoitti:
Olin paikalla kun Kinnarin koulun suunnitelmat julkistettiin. Katsoin ihmeissäni koulun pohjapiirroksia, missä on luokat?
Viereeni tulu keski-ikäinen nainen ja sanoin hänelle, mitä ihmettä tämä on, ei luokkia. mikä tuokin on jossa lukee 1-2 luokkalaiset. Hän vastasi: "lapset ohjautuvat itse näissä tiloissa", totesin: "1-2 luokkalaiset, et voi olla tosisssasi", lisäsin: "Ei ihme että nykyisin mennään pieleen ja oppimistulokset laskevat".
Alkoi kuulua unksutusta ja paljastui että oli koulun rehtori joka suhtautui asiaan täysin idelologisesta näkökulmasta. Järkeä ei sovi käyttää.
Muutettiin onneksi pois sieltä ennen kuin koulu valmistui. Ollaan kuultu juttuja tutuilta vanhemmilta, monet ovat tosi vihaisia tästä sekamelskasta jota puolustaa rehtorin lisäksi koko koulutoimi poislukien monet opettajat.
Oppiakseen jotain, pitää olla oppimisrauha. Koulurauhaa ei oikein tahdo olla missään.
Eikös sinne vuosi sitten hiihtolomalla väkerretty seiniä johonkin kohtaan?
Kyseinen trendi on noin 15 vuoden takaisen äärimmäisen tehostetun avokonttoritrendin perillinen. Työpaikoillakin on osin palattu vanhaan ja huomattu tuo trendi aivan järjettömäksi. Nyt koulut jatkavat sokeina kyseistä huonoksi havaittua vanhaa muoti-ilmiötä.
Avokonttoreissakin pitää huomioida akustiikka ja työrauha. Sitä otetaan entistäkin paremmin huomioon yritysmaailmassa. Miksi ihmeessä koulut toistavat tuota jo vuosia sitten aikuisillekin huonoksi todettua hetkellistä trendiä?
Hei Kinnarinkoulun oppilas tässä. Ei se avoinoppimisympäristö oo oikeasti noin kamala. Meidän solussa ainakin on usein tosi hyvä työrauha ja jos joku pitää meteliä niin kun siitä huomauttaa äänentaso laskee. Jotkut noista uutisartikkeleistä on mun mielestä ihan valetta. Aluksi se oli kyllä vähän sekavaa mutta kun aika kului niin ei ne avoimet tilat meidän luokan opiskelua haitannut. Myös pikkuveljeni on tässä samaa mieltä kanssani. Jos työrauhaa todella tarvitsee silloin mennään suljettuun tilaan jossa meteliä ei sitten ole. Hyvää Kesälomaa!
Kinnarin alue ei ole mikään maailman paras muutenkaan, ja alueella asuu runsaasti tiettyä porukkaa jälkikasvuineen.
Millaista tietynlaista porukkaa Kinnarissa asuu? Olen asunut alueella yli kymmenen vuotta ja rauhallinen asuinalue lähellä palveluja tähän asti.
Kinnarin koulusta en enää itse pidä. Muutimme alueelle ennen kuin uusi rakennus valmistui ja vanhempi lapsi aloitti Kinnarin koulun ennen kuin uusi hirvitys valmistui. Itse olen pohtinut jo pitkään muuttaako Järvenpäästä pois vai jäädä. Kouluasiat on hoidettu järkyttävän huonosti vanhempien näkökulmasta nimittäin. Lasten kannalta muutto muualle olisi kaksiteräinen miekka. Kummallakin on parhaat kaverit täällä ja muutto muualle tarkottaisi eroa heistä. Toisaalta koulu on ihan älytön ja kaupungin päättävät taso hoitaa asiat todella surkeasti.
Olin paikalla kun Kinnarin koulun suunnitelmat julkistettiin. Katsoin ihmeissäni koulun pohjapiirroksia, missä on luokat?
Viereeni tulu keski-ikäinen nainen ja sanoin hänelle, mitä ihmettä tämä on, ei luokkia. mikä tuokin on jossa lukee 1-2 luokkalaiset. Hän vastasi: "lapset ohjautuvat itse näissä tiloissa", totesin: "1-2 luokkalaiset, et voi olla tosisssasi", lisäsin: "Ei ihme että nykyisin mennään pieleen ja oppimistulokset laskevat".
Alkoi kuulua unksutusta ja paljastui että oli koulun rehtori joka suhtautui asiaan täysin idelologisesta näkökulmasta. Järkeä ei sovi käyttää.
Muutettiin onneksi pois sieltä ennen kuin koulu valmistui. Ollaan kuultu juttuja tutuilta vanhemmilta, monet ovat tosi vihaisia tästä sekamelskasta jota puolustaa rehtorin lisäksi koko koulutoimi poislukien monet opettajat.
Oppiakseen jotain, pitää olla oppimisrauha. Koulurauhaa ei oikein tahdo olla missään.