Millainen ihminen raivostuu siitä, että pelastuslaitos käy pelastamassa hätään joutuneen peuran?
Olisiko parempi, että pelastajat olisivat tuonkin ajan istuneet paloasemalla tekemättä mitään :(
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c0973e73-d3bc-4c1d-8798-5c53dcfe332d
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletteko te tuon pelastuoperaatio olleen ilmainen? Pyhällähengelläkö se ilmatyynyalus liikkuu? Menikö pelastuslaitos sinne kävellen? Jokainen liikuttu metri maksaa, ja me veronmaksajat maksamme laskun. Jos pelastuslaitos lähettää edes yhden miehen ja auton , niin se on vähintään 100€ kustannus heti. Vielä jos se pelastettu eläin kuskataan esim. Korkeasaareen hoivattavaksi, voidaan pelastuksen ja hoivan hintalappuun lätkäistä pari nollaa perään suorilla. Vaikka nämä pelastulaitoksen kustannukset eivät ehkä ole valtion budjetissa vanhustenhoidon kanssa samalla momentilla, niin silti ne eurot revitään sen saman valtion kassasta.
Ja kyllä minäkin tykkään eläimistä, mutta lemmikit ja villieläimet tulisi sentään erotella.
Ei täällä varmasti kukaan kuvittele operaation olleen ilmainen. Ja minä veronmaksajana maksan ilman raihaantumista tälläistä, mutta moni muu asia suututtaa johon mun rahojani käytetään. Tämä sun mielipide oli tyypillinen empatiakyvyttömän ihmisen vastaus, raha raha ja raha ensin. Kaikki mitataan rahassa. Ihan kaikki. Haluaisin tietää miten yksikään vanhus olisi saanut parempaa hoitoa jos se peura olisi jätetty sinne jäälle? Ja juu, oon sitä mieltä että vanhusten asiat olisi ehdottomasti laitettava kuntoon, mutta ei ne kuntoon sillä tule että muutama elukka-pelastustehtävä jätetään tekemättä.
Kyse ei ole siitä että kaikki pitäisi pelastaa petojen suusta, vaan siitä kykenetkö jättämään avuttoman eläimen elävältä syötäväksi, jäätkö ehkä seuraamaan kun se nokitaan peräpäästä lähtien hitaasti he ngiltä? Vai käveletkö taaksesi katsomatta pois?
En tiedä ovatko ihmiset muka luonnon nimissä julmempia kuin ennen, vai puuttuuko kosketus luontoon niin täysin että ei osaa edes kuvitella itseään tuohon tilanteeseen.
Suomi vilisee metsästyksestä huolimatta peuroja ja kauriita, niitä näkee laumoittain. Kotkilla riittää syötävää vaikka yksi muuten täysin hyväkuntoinen pelastetaankin. Kotkat menettivät päivällisen, peura, joka on muutakin kuin jonkun lounas, sai jatkaa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Paha ihminen raivostuu.
Sadisti joka olisi tykännyt katsella kun maakotkat repivät elinkelpoisen kauriin palasiksi. Kyllä voi ihminen olla sairas!
Vierailija kirjoitti:
Maksaako peurat veroja? Minä maksan pelastuslaitospalvelusta, heidän on oltava valmiita pelastamaan minut.
Ja sinä luulet että siellä oli koko henkilökunta sitä pelastamassa. Kuule jossain perähonkajoella ei niitä tapahtumia palomiehillä ihan yhtenään ole. Ei se ole mikään Helsinki.
Vierailija kirjoitti:
Maksaako peurat veroja? Minä maksan pelastuslaitospalvelusta, heidän on oltava valmiita pelastamaan minut.
MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ JA MINUN PEPPUNI.Luonnosta ja maailmasta viis. Sitten kus joskus saat marjareissulla slaagin ja kainuun sudet repivät sinut maastossa, niin ehkä sitten ymmärrät. Tai et, koska sinä sinä sinä. Voi itsekkyyttä.
Onko kiva katsella maailmaa vain omasta pienestä näkökulmastaan käyttämättä aivojaan yhtään? Pelastuslaitos ei tee näitä hyvän hyvyyttään, vaan ne käyvät erinomaisesta harjoitustilanteesta. Kun seuraavaksi idiootti ihminen sinne heikolle jäälle jää pulaan on pelastuslaitoksella äskettäistä käytännön kokemusta jääpelastustehtävästä, kiitos tämän peuran.
Käytännön kokemusta ei tule eikä pelastustaitoja ylläpidetä siellä pelastusasemalla istuskellen, ja joka eläinpelastuslähdöstä tehdään riskiarvio voidaanko turvallisesti lähteä vai ei.