Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Repesin synnytyksessä pahasti (hyvästi normaali seksielämä), myös kroppa kärsi mm hirveistä raskausarvista ja nyt mies jätti uuden naisen takia kun

Vierailija
23.01.2020 |

lapsi ei vielä vuottakaan. Perusteluina mm nykyinen olemukseni, joka ei enää kiihota häntä. Seksiä en ole pihdannut, se ei vaan kuulemma enää kiinnosta kanssani. Uudella naisella on kolme lasta ja hyvä kroppa, tää meidän on mun esikoinen. Mies muutti uuden naisen luo ja aikoo vaatia tapaamisia lapseen joka toinen viikonloppu, mahdollisimman pian viikko-viikko. Asianajaja kuulemma ottaa yhteyttä. Tätä edelsi pitkä pettämisjakso, ja mun rankka itseinho joka jatkuu vaan.. lapsikaan ei mistään helpoimmasta päästä vaikka maailman rakkain tietysti. Yksin olen hoitanut tähän saakka. Mulla on tosi ahdistavia ajatuksia nyt, eikä oikein ketään kelle kertoa tilanteen oikea laita, kun häpeän vaan niin paljon. Auttakaa?

Kommentit (258)

Vierailija
41/258 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaadi ainakin mahdollisimman korkeat elarit. Uutta naista alkaa vtuttaa, kun ei saanutkaan omille kersoilleen uutta elättäjää, kun osa ukon rahoista virtaakin eksälle. Ja vaadit myös, että jos mies haluaa lasta tavata, se on sitten todellakin mies itse, joka lasta hoitaa, eikä hänen uusi akkansa. Siltä ihmiseltä ei hellyyttä heru. Jos mies ei vuorollaan hoidakaan, sitten ei lastakaan anneta hänen luokseen.

Mikäs järki tehdä kiusaa omien lastensa isälle? Jos ei ole tunteita, niin ei siinä suhteessa ole mikään pakko pysyä sen vuoksi että välttyisi kiusanteolta. Reilusti hoidetut asiat on myös lapsen etu, unohtuiko sinulta tämä?

Ap:n ukko on kaukana reilusta.

Ei yhtään sen huonompi kuin muutkaan rakastuneet. Ei rakkaudettomassa suhteessa eläminen tee kenellekkään hyvää, eikä sitä voi keneltäkään vaatia. Eihän tämä isä ole lastaan hylännyt, vaan haluaakin kantaa tästä vastuun, miten se nyt sitten onkaan mahdollista. Eri asia olisi jos tämä isä ei haluaisi enää olla lapsen elämässä. Kuten tuossa joku sanoikin, että mies on paha ja nainen ei voi rakkaudelleen mitään.

Vierailija
42/258 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt jotain positiivista yrittää asiassa nähdä, niin nyt sinulla ainakin tulee olemaan aikaa itsellesi, kun lapsi on isällään. Sanoit, että lapsi on raskas ja olet hoitanut hänet tähän asti yksin, nyt saat kaivatun(?) hengähdystauon lapsenhoidosta edes joka toinen viikko. Silloin voit keskittyä täysin itseesi ja omaan hyvinvointiisi.

Kiitos mutta miten mä voisin antaa lasta viikoksi pois (vaikkakin isälleen) yhtäkkiä kun ei se ole ollut muutamaa tuntiakaan musta erossa tähän saakka? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/258 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika kuntasi lastenvalvojalle. He laskevat elatuksen, jonka miehesi teille maksaa. Samalla siellä käsitellään tapaamisasiat. Tuot esille selkeästi, että olet tähän mennessä hoitanut lapsen itse ja olet siis ensisijainen huoltaja lapselle. Kukaan ammattilainen ei suosittele noin pienelle lapselle vuoroviikkoasumista, on lähinnä vahingollista. Asianajajalls uhkailu on typerää ja lapsellista. Vain siinä tilanteessa, että te ette lopultakaan pääse yhteisymmärrykseen huoltajuusasioista, asia voudaan käsitellä käräjäoikeudessa. Se ei ole kenenkään etu. Lapsen etu on jonkinlainen yhteisymmärrys vanhempien välillä. Neuvolan perhetyöstä voit kysyä apua lapsen hoitoon nyt kriisitilsnteessa.

Vierailija
44/258 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai raskausarvet??

No laita niihin meikkivoidetta tai naikaa pimeässä.

Vierailija
45/258 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti lisätä vielä, että häntä pystyyn nyt! Pyydä äitiä, siskoa tai jotain muuta läheistä ihmisyä nyt teidän tueksi. Tuollaista asiaa ei todella tarvitse hävetä. Itse muuttaisin lapsen kanssa pois, mies voi tulla tapaamaan lasta teidän luoksenne.

Vierailija
46/258 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa aika kuntasi lastenvalvojalle. He laskevat elatuksen, jonka miehesi teille maksaa. Samalla siellä käsitellään tapaamisasiat. Tuot esille selkeästi, että olet tähän mennessä hoitanut lapsen itse ja olet siis ensisijainen huoltaja lapselle. Kukaan ammattilainen ei suosittele noin pienelle lapselle vuoroviikkoasumista, on lähinnä vahingollista. Asianajajalls uhkailu on typerää ja lapsellista. Vain siinä tilanteessa, että te ette lopultakaan pääse yhteisymmärrykseen huoltajuusasioista, asia voudaan käsitellä käräjäoikeudessa. Se ei ole kenenkään etu. Lapsen etu on jonkinlainen yhteisymmärrys vanhempien välillä. Neuvolan perhetyöstä voit kysyä apua lapsen hoitoon nyt kriisitilsnteessa.

Ei tuo ikä ole mikään täydellinen este, vaan se että mies ei ole ollut lapsen elämässä. Tuon ikäisillekkin voidaan suositella, vaikka sitä ei usein tehdäkkään. Tilanteita on erilaisia.

Vierailija
47/258 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidatte olla tosi nuoria.

Vierailija
48/258 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt jotain positiivista yrittää asiassa nähdä, niin nyt sinulla ainakin tulee olemaan aikaa itsellesi, kun lapsi on isällään. Sanoit, että lapsi on raskas ja olet hoitanut hänet tähän asti yksin, nyt saat kaivatun(?) hengähdystauon lapsenhoidosta edes joka toinen viikko. Silloin voit keskittyä täysin itseesi ja omaan hyvinvointiisi.

Kiitos mutta miten mä voisin antaa lasta viikoksi pois (vaikkakin isälleen) yhtäkkiä kun ei se ole ollut muutamaa tuntiakaan musta erossa tähän saakka? ap

Eihän sinun tarvitse heti antaa lasta viikoksi isälleen, vaan esim yhdeksi yöksi joka toinen viikonloppu. Tuskin se mies artistina edes voisi pitää lasta kokonaista viikkoa luonaan, eikö hänellä ole keikkoja?

Vierailija
49/258 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen vauvaikä ja äidin ensisijainen hoitovastuu ovat yhdessä erittäin painavat syyt sille, että vuoroviikkoasuminen ei ole mitenkään suositeltavaa.

Vierailija
50/258 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua estää muuttamasta takaisin sinne landelle mistä olet kotoisin?

Anteeksi nyt, mutta kuulostat siltä että olet käyttäytynyt kuin kynnysmatto. Sellaisena mies (sua vanhempi?) sua myös kohtelee.

Et kai vaan ole lesta?

Kuulostaa omituiselta tuo muiden äitien syrjiminen. Semmonen istuu just johonkin ahdasmieliseen uskovaiskööriin.

Vierailija
51/258 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vähän yli 20, mies reilusti yli 30.

Kiitos vastauksista, erityisesti niistä jotka edes hiukankaan ymmärsi mun tuskaa. Lapsi on ihana, mutta tää tilanne muuten.. Näen mustaa. ap

Vierailija
52/258 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No no jos totta niin heivaa ajatuksistasi koko ukko. Ei kovin pientä aleta vielä mihinkään viikko-viikko systeemiin. Yleensä. Onpas ilkeä mies. Miksi on noin ilkeä?

Ilkeä kun petti, mutta ei siinä ole mitään ilkeää että haluaa kantaa vastuuta omasta lapsestaan. Ilkeää olis jos ei tahtoisi hoitaa lasta.

Vierailija
53/258 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on provo.

Vierailija
54/258 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvojat eivät puolla vuoroasumista alle 3-vuotiaille. En tiedä mitä käräjäoikeus tuossa tilanteessa päättäisi. Tuskinpa kuitenkaan viikko-viikko systeemiä 1-vuotiaalle.. mutta koskaan ei voi tietää.

Vierailija
55/258 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voimme auttaa? Mitkä ovat odotuksesi tältä avaukselta? 

Sympatiaa näköjään ainakaan ei saa.. Sitä ehkä hain. Toinen asia tuo laillinen puoli, voiko isä tosiaan saada näin pienestä lapsesta piankin viikko-viikko-systeemin? Oon hoitanut yksin tähän saakka. ap

Ei ole todennäköistä että isä saa pienen lapsen viikko-viikko ainakaan kovin pian, ei sitä kannata pelätä.'

Millainen mies on isänä? Ei ilmeisesti kovin osallistuva, mutta luuletko että voisi olla ihan hyvä isä jos joutuisi huolehtimaan lapsestaan enemmän eron myötä? Lapsen ja isän suhteeseen kannattaa yrittää suhtautua myönteisesti, se on paitsi lapsen etu, myös sinun etusi ainakin sitten kun lapsi ei ole ihan pieni. Yksin lapsen kanssa oleminen ilman omaa aikaa on pitkän päälle raskasta.

Puolisona mies on selvästi täysi mulkku, siltä osin otan osaa. Muista että tämä on vain yksi vaihe sun elämässä ja asiat voi olla paljon paremmin jo vuoden päästä. Voimia. 

Vierailija
56/258 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vähän yli 20, mies reilusti yli 30.

Kiitos vastauksista, erityisesti niistä jotka edes hiukankaan ymmärsi mun tuskaa. Lapsi on ihana, mutta tää tilanne muuten.. Näen mustaa. ap

Pakkaa tavarasi ja muuta kotikonnuillesi, jookosta?

Arvasin että mies on sua vanhempi. Koko stoori suorastaan huutaa tätä seikkaa.

Vierailija
57/258 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen mies aloittajalla. Ihmeellisten paskamiesten takia sitä perään jaksetaankin vollottaa.

Vierailija
58/258 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies haluaisi erota lapsensa äidistä raskausarpien takia, niin ei tämä kyllä sitä ääneen sanoisi, vaan keksisi jotain muuta. Ellei kyse ole siis jostain autistista tai muuten sosiaalisesti rajoitteisesta henkilöstä? Kuka normaali ihminen kehtaisi antaa itsestään noin vajaaälyisen vaikutelman? Aika heppoisella pohjalla on ollut rakkaus, jos joidenkin raskausarpien takia on valmis vaihtamaan läpsystä puolisoa. Kerta kaikkiaan absurdia 😅 1/5

Et ole koskaan kuullut sellaisesta ilmiöstä kuin totaalisen kusipäiset ihmiset? Onpa erikoista. No, voin valaista että sellaisia kyllä on, hyvä ettei ole sun kohdalle vielä osunut. 

Vierailija
59/258 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä paras vaihtoehto olisi muuttaa perheen ja läheisten luo. Yksinäisyys on tuossa tilanteessa myrkkyä. Jaksamista ja omanarvon tunteen nousua!

Vierailija
60/258 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänkokemuksellani kerron, mitä tulee tapahtumaan:

- mies jaksaa vain nyt alkuvaiheessa vaatia lasta

- mies alkaa myöhemmin harventamaan lapsen näkemistä, koska ei jaksa hoitaa ja touhuta niin intensiivisesti kuin mitä pikkulapsi vaatii

- alku on ruusuista miehellä ja uudella naisella, mutta jo alle vuoden päästä mies alkaa kyllästymään naisen lapsiin, he häiritsevät hänen luovuuttaan

- jos naisen lapsia ei saada puulattua isälleen enemmän, myös rakkaus naiseen alkaa rakoilemaan

- tulee vaihe, että mies haluaisi sittenkin sinut takaisin ja tajuaa sinun hyvät puolet (et saa ikinä suostua ottamaan takaisin)

- joka tapauksessa muutaman vuoden päästä mies kyllästyy uuteen naiseensa, löytyy joku uusi

- mies käyttäytyy vastuuttomasti isänä, voi hoitaa ja leikkiä kun sille päälle sattuu, mutta hänen sanaan ei voi luottaa, ei löydy motivaatiota antaa kaikkeansa lapselle

- mies tulee tekemään lapsia eri naisille, samankaltaisia kohtaloita joutuvat kokemaan

- sinä otat pian itseäsi niskasta kiinni, laitat lasta hoitoon vanhemmillesi, sukulaisillesi, ystävillesi, ja lähdet harrastamaan sellaisia asioita, joita nautit - ne saavat sinut hehkumaan

- löydät parin vuoden sisällä aivan ihanan, normaalin ja tasapainoisen miehen, jonka kanssa muutatte yhteen ja vietätte tavallista onnellista elämää

- teet sen miehen kanssa lapsen.

Jaksamista tähän vaiheeseen. Rankkaa on, vaadi apua kaikilta mahdollisilta ihmisiltä. Olet oikeutettu apuun. Ja kehokin kyllä palautuu kunhan aikaa kuluu. Hali!