Lukekaa tuo Ylen raportti luisteluvalmentajasta
Siellä teille uhrien haastatteluja.
Kyllä tuollainen HIRVIÖ ei minun lastani valmentaisi enää sekuntiakaan.
Ihmettelen vanhempia, jotka asettavat menestyksen lastensa mielenterveyden edelle puolustaen tätä hirviötä.
Ette ole lapsianne ansainneet.
Kommentit (269)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tätäpä juuri olen ihmetellyt minäkin.
Tuossa juuri poistettiin pitkä ketju.
En ymmärrä miksi tätä naista puolustetaan.Kuvitteletko sinäkin juntti, että vanhemmilla on ollut tuo YLe:n raportti luettavissa kun ovat addressin allekirjoittaneet? Ja vaikka olisikin, niin se ei vielä kerro, miksi osa lapsista on nostanut asioita esille. Omaa heikkouttaanko, vai siksi, että eivät kestäneet. Se on ihan ok, mutta se, joka sen kestää, voi olla eri mieltä asioista. Varsinkin aikuinen, joka tajuaa, että kyse on luultavasti vain huonoista metodeista, ei tarkoituksesta satuttaa. Siis huonot metodit pitää tuomita, mutta ei niiden harjoittajaa tarvitse.
Se koira älähtää johon kalikka...jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ylen juttu on hirveä. Varsinkin nuo jutut, että kaatuminen on itsekkyyttä (että luistelija ei kaadu jos on päättänyt olla kaatumatta) ja ihmisten jako saastuneisiin ja hyviin, tuo ihan mieleen jonkun kultin.
Miten tuota voi puolustaa?
Tuskinpa itsekään loukkaannut siitä, jos jotakuta toista arvostellaan, jos sinulla itselläsi menee hyvin. Tästä nähdän esimerkkejä aivan päivittäin. Se, ettäsyyttää lasten vanhempia valmentajan teoista tai edes hänen hyväksymisestään, on sairasta. Valmentaja yksin on niistä vastuussa, eikä kukaan, joka allekirjoittaa jonkun addressin. Taidatte olla itse vähän mielisairasta porukkaa, kun pitää väen väkisin nyt vetääsyyttömiä vanhempia haukkumisringin keskelle.
Minkä verran esim. välititte siitä, miten minun äitini on loukannut minua? Ette yhtään.
Kyllä minä ainakin välitän jos kaveriani kohdellaan huonosti. Kaikilta ei puutu empatiakyky kuten äitihullu/kivikissa sinulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi tätä naista puolustetaan.Kuvitteletko sinäkin juntti, että vanhemmilla on ollut tuo YLe:n raportti luettavissa kun ovat addressin allekirjoittaneet? Ja vaikka olisikin, niin se ei vielä kerro, miksi osa lapsista on nostanut asioita esille. Omaa heikkouttaanko, vai siksi, että eivät kestäneet. Se on ihan ok, mutta se, joka sen kestää, voi olla eri mieltä asioista. Varsinkin aikuinen, joka tajuaa, että kyse on luultavasti vain huonoista metodeista, ei tarkoituksesta satuttaa. Siis huonot metodit pitää tuomita, mutta ei niiden harjoittajaa tarvitse.
”Huonoista metodeista”? Ja niiden harjoittaja on ok. Lue nyt tuo Ylen juttu. On selvää, ettei valmentajalla ole metodin häivääkään, vaan hän vain antaa narsistisen raivonsa jyllätä vapaana. Sadismia reippaasti sekaan. Ei sellaista kukaan ”kestä”, eivät nekään, jotka pysyvät hiljaa.
Tuosta naisesta on tiedetty naapurijoukkueissakin. Vanhemmat ovat olleet joko sokeita, manipulaattorin narussa tai sitten syttyneet sadismista itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Minustakin kyseinen valmentaja vaikuttaa ihan narsistilta ja hirveältä, mutta en minä siitä saa hermoromahdusta, jos joku vanhempi ei sitä näe, tai näkee jotain muuta hänessä. Ehkä ne hyvät puolet. Miksei saisi nähdä ja allekirjoitella niin monta addressia kuin haluaa?
Siitä vain, mutta mahdollistat samalla kiusaamisen.
Pyörtyillään ja pöyristytään yhdessä. Oliko siellä sanottu ihan kova sana ;(
Meidän Ada-Jemeniinaa ei saa kuin kehua. Äidin korjaan lapsen herkkä mieli menee helposti rikki.
Mahdollistat kiusaamisen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin kyseinen valmentaja vaikuttaa ihan narsistilta ja hirveältä, mutta en minä siitä saa hermoromahdusta, jos joku vanhempi ei sitä näe, tai näkee jotain muuta hänessä. Ehkä ne hyvät puolet. Miksei saisi nähdä ja allekirjoitella niin monta addressia kuin haluaa?
Sinä taas mahdollistat valmentajan kiusaamisen.
Tiedot taitoluisteluvalmentaja Mirjami Penttisen organisoimasta "huutoringistä" ja tapa itsesi -kehotuksista ovat totta, kertoo Suomen Taitoluisteluliiton toiminnanjohtaja Outi WuorenheimoHelsingin Sanomille.
Ylen viime viikon uutisen mukaan epäasiallisesta toiminnasta syytetty Penttinen on muun muassa käskenyt joukkueensa tyttöjä yhdessä haukkumaan ringin keskelle asetettua joukkuetoveriaan ja kehottanut useita valmennettavia tappamaan itsensä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/taitoluisteluliitto-hs-lle-tiedot-v…
Kiusaan ja kidutan henkisesti lapsia vuodesta toiseen. Kun jotkut lopulta uskaltavat, kielloistani huolimatta, kertoa vanhemmilleen ja juttu tulee tietoon. No minäpä aloitan vanhempien aviopesun. Nyt toimitte näin ja näin. Nimet alle, että saan jatkaa lastenne kiduttamista. Ja mitä tekevät vanhemmat.
Nimiä alle vain. Kyllä olen taitava.
Vierailija kirjoitti:
Pyörtyillään ja pöyristytään yhdessä. Oliko siellä sanottu ihan kova sana ;(
Meidän Ada-Jemeniinaa ei saa kuin kehua. Äidin korjaan lapsen herkkä mieli menee helposti rikki.
Joo, esimerkiksi kehotuksesta itsemurhaan.
Tai siitä, että haukutaan ringissä, ohjeena haukkujille murtaa toinen.
Ihme erityisherkistelyä, eikö?
Oletko ihan Miru itse vai lasten kärsimyksestä nauttiva statusmamma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä taas mahdollistat valmentajan kiusaamisen.
T. Mirjami
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ylen juttu on hirveä. Varsinkin nuo jutut, että kaatuminen on itsekkyyttä (että luistelija ei kaadu jos on päättänyt olla kaatumatta) ja ihmisten jako saastuneisiin ja hyviin, tuo ihan mieleen jonkun kultin.
Tuskinpa itsekään loukkaannut siitä, jos jotakuta toista arvostellaan, jos sinulla itselläsi menee hyvin. Tästä nähdän esimerkkejä aivan päivittäin. Se, ettäsyyttää lasten vanhempia valmentajan teoista tai edes hänen hyväksymisestään, on sairasta. Valmentaja yksin on niistä vastuussa, eikä kukaan, joka allekirjoittaa jonkun addressin. Taidatte olla itse vähän mielisairasta porukkaa, kun pitää väen väkisin nyt vetääsyyttömiä vanhempia haukkumisringin keskelle.
Minkä verran esim. välititte siitä, miten minun äitini on loukannut minua? Ette yhtään.Kyllä minä ainakin välitän jos kaveriani kohdellaan huonosti. Kaikilta ei puutu empatiakyky kuten äitihullu/kivikissa sinulta.
Sinulta puuttuu nimenomaan empatiakyky, haukut vieraita ihmisiä netissä ja kiusaat. Kuten myös näitä vanhempia. Vaikka saavat he olla mitä mieltä he haluavat, ei se oikeuta sinua sanomaan heistä pahasti ja halveksimaan. Tai osoitat, ettet ymmärrä itseäsi eriäviä näkemyksiä. Ethän edes tiedä, millä perusteella joku on allekirjoittanut addressinja mitä hän siinä vaiheessa tiesi? Silti liipasin on herkässä haukkumaan, arvostelemaan, sylkemään ja tuomitsemaan. Se kertoo sinun rumuudestasi ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Huonoista metodeista”? Ja niiden harjoittaja on ok. Lue nyt tuo Ylen juttu. On selvää, ettei valmentajalla ole metodin häivääkään, vaan hän vain antaa narsistisen raivonsa jyllätä vapaana. Sadismia reippaasti sekaan. Ei sellaista kukaan ”kestä”, eivät nekään, jotka pysyvät hiljaa.
Tuosta naisesta on tiedetty naapurijoukkueissakin. Vanhemmat ovat olleet joko sokeita, manipulaattorin narussa tai sitten syttyneet sadismista itsekin.
Sekin on metodi. Ja selvästi tuottanut menestystä. Siis metodina.
Oletteko tulleet ajatelleeksi, että nuo adressin allekirjoittaneet vanhemmat ovat luultavasti olleet niitä vanhempia, joiden lapset ovat valmentajan suosiossa? Ja kun määräys on ollut, ettei valmennuksesta puhuta kotona, ja harjoituksia ei saa vanhemmat seurata, ovat varmasti nämä tyytyväisten lasten vanhemmat luulleet, että koko joukkue on tyytyväinen ja että kaikki menee siellä hyvin. Ja että "hän nyt vaan on värikäs persoona ja vaatii paljon, mutta se kuuluu asiaan". Taitoluistelu kuitenkin on yksi niistä lajeista, joissa niellään kyyneleet ja hymyillään kameroille, vaikka olisi kaatunut ohjelmassa 7 kertaa.
Ja myös kiusatuilla luistelijoilla paine pysyä joukossa on suuri, siellä luistelussa on kuitenkin suurin osa elämästä kiinni. Monta tuntia päivässä treenejä samassa yhteisössä: mahdollisesti koko kaveripiiri on siinä joukkueessa. Jos se jäisi yhtäkkiä pois, lähtisi lapselta/nuorelta todella iso osa elämää. Kaikki rutiinit, kaikki kaverit, kaikki ilot (ja myös ne surut) jne.
En hyväksy, millään tasolla, mutta ymmärrän, että tällaiseen tilanteeseen on päädytty. Useinhan tällaiset tilanteet kehittyvät pikkuhiljaa, jolloin tottuu epäasialliseen käytökseen eikä enää osaa sitä kyseenalaistaa, ennen kuin homma menee liian pitkälle. Joku kesken kaiken mukaan tuleva tai yhtäkkiä kaukalon reunalle ilmaantuva vanhempi saattaisi nähdä asian ihan toisin kuin sellainen, joka on ollut mukana alusta asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä verran esim. välititte siitä, miten minun äitini on loukannut minua? Ette yhtään.Kyllä minä ainakin välitän jos kaveriani kohdellaan huonosti. Kaikilta ei puutu empatiakyky kuten äitihullu/kivikissa sinulta.
Ja nuo luistelijat ovat sinulle vieraita. Sinun pitää siis sanoa: minä ainakin välitän jos ventovieraita kohdellaan huonosti. Mikä on tosin vale, koska et väkittänyt siitä, että minua kohdeltiin huonosti, ja kaikenlisäksi ainoa, mistä sinä ja kaltaisesi välitätte on saada purkaa vihaanne ja pahaa oloanne. Viis niistä luistelijoista, kunhan sinä saat haukkua niitä vanhempia. Vaikka mitä välitä heiän mielipiteellään on? Voit sinä varmaan luistelijoita tukea, mennä heihin tutustumaan ja käyttää energiasi paremmin, kuin vanhmpien haukkumiseen? Mutta et voi. Koska et oikeasti välitä.
Vierailija kirjoitti:
Enhän mahdollista. Luuletko sinä estäneesi sitä, kun haukut vanhmpia, joiden syistä sinulla ei ole hajuakaan, saati addressin laatimisajankohdasta? Hauska. Onpa sulla isot luulot itsestäsi. Minä en hauku vanhempia, minä tuomitsen valmentajan toimet. Miten se mahdollistaa kiusaamisen? Minusta valmentaja vakuttaa narsistilta, eikä sovi hommaansa. Noin. Onko nyt mahdollisesttu kiusaamista?
Vierailija kirjoitti:
Aika hauska kommentti sinulta, joka itse osallistut näiden vanhempien kiusaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi jotain luotettavampaa lähdettä kuin yle?
Vaikka se että mä koin tuon itse. Kirjotin tuohon toiseen ketjuun tosipitkän jutun mutta se poistettiin koko ketju. En jsksa enää kirjoittaa. Aluksi ei meidän vanhemmatkaan uskoneet meitä. Sanovat vain että valkku ajattelee meidän parasta. Vanhemmat oli tosi pettyneitä kun lopetin. Kuolisin ennemmin vaikka sitähän se toivoikin kun olisin enää mennyt sinne takasin. Vanhemmat hoki kun ovat laittaneet muhun niin paljon rahaa ja sitten lopetin. Nyt on niin sekavaa tämä teksti.kirjoitin paremmin tuohon toiseen ketjuun. Miksette usko meitä. En jaksa enää kirjoittaa. Haistakaa kaikki...
Minä uskon teihin. Itsekkin olen luistellut mutta silloin muodostelmaluistelu ei ollut vielä niin cool. Lopetin itse 16 vuotiaana. Halusin vain käydä niillä ihanilla tanssitunneilla joita läheisessä kuntokeskuksessa oli. Se oli vapautta ja tanssinriemua!
Olen itse toipumassa väkivaltaisesta parisuhteesta. Koen ehkä samantyyppisiä traumoja kuin sinä. Uhrin osa ei ole helppo.
Eläydyn tähän "kohuun." Yhdellä kirpparilla on kilpaluistimet kokoa 34 myynnissä ja jostain syystä mietin miksi ne ovat siellä. Toivottavasti se tarina on onnellinen.
Ei kenenkään jalan kasvu pääty kokoon 34. Siinä selitys kirpparilla oleville luistimille.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaan ja kidutan henkisesti lapsia vuodesta toiseen. Kun jotkut lopulta uskaltavat, kielloistani huolimatta, kertoa vanhemmilleen ja juttu tulee tietoon. No minäpä aloitan vanhempien aviopesun. Nyt toimitte näin ja näin. Nimet alle, että saan jatkaa lastenne kiduttamista. Ja mitä tekevät vanhemmat.
Nimiä alle vain. Kyllä olen taitava.
Mitä sitten? Mitä niiden vanhempien nimillä on merkitystä? Pelkäätkö addresseja ja allekirjoituslistoja aina yhtä paljon?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko tulleet ajatelleeksi, että nuo adressin allekirjoittaneet vanhemmat ovat luultavasti olleet niitä vanhempia, joiden lapset ovat valmentajan suosiossa? Ja kun määräys on ollut, ettei valmennuksesta puhuta kotona, ja harjoituksia ei saa vanhemmat seurata, ovat varmasti nämä tyytyväisten lasten vanhemmat luulleet, että koko joukkue on tyytyväinen ja että kaikki menee siellä hyvin. Ja että "hän nyt vaan on värikäs persoona ja vaatii paljon, mutta se kuuluu asiaan". Taitoluistelu kuitenkin on yksi niistä lajeista, joissa niellään kyyneleet ja hymyillään kameroille, vaikka olisi kaatunut ohjelmassa 7 kertaa.
Ja myös kiusatuilla luistelijoilla paine pysyä joukossa on suuri, siellä luistelussa on kuitenkin suurin osa elämästä kiinni. Monta tuntia päivässä treenejä samassa yhteisössä: mahdollisesti koko kaveripiiri on siinä joukkueessa. Jos se jäisi yhtäkkiä pois, lähtisi lapselta/nuorelta todella iso osa elämää. Kaikki rutiinit, kaikki kaverit, kaikki ilot (ja myös ne surut) jne.
En hyväksy, millään tasolla, mutta ymmärrän, että tällaiseen tilanteeseen on päädytty. Useinhan tällaiset tilanteet kehittyvät pikkuhiljaa, jolloin tottuu epäasialliseen käytökseen eikä enää osaa sitä kyseenalaistaa, ennen kuin homma menee liian pitkälle. Joku kesken kaiken mukaan tuleva tai yhtäkkiä kaukalon reunalle ilmaantuva vanhempi saattaisi nähdä asian ihan toisin kuin sellainen, joka on ollut mukana alusta asti.
Niin minäkin ymmärrän. En silti osaa kuvitellakaan kenenkään allekirjoittaneista hyväksyvän narsistisen satuttamisen. Itse oletan, etteivät he nähneet, mitä tapahtuu, ja oma lapsi ei joko kertonut tai ei kärsinyt. Ei sellaisesta pidä tuomita, se on todella julmaa.
Taitaa vain olla niin, että nämä arvostelijat eivät ole koskaan harrastaneet mitään lajia, jossa opettajan/valmentajan kielenkäyttö ei olisi askartelukerho-ohjaajan lepertelyä.