Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukekaa tuo Ylen raportti luisteluvalmentajasta

Vanhemmat yhtä syyllisiä
23.01.2020 |

Siellä teille uhrien haastatteluja.
Kyllä tuollainen HIRVIÖ ei minun lastani valmentaisi enää sekuntiakaan.
Ihmettelen vanhempia, jotka asettavat menestyksen lastensa mielenterveyden edelle puolustaen tätä hirviötä.
Ette ole lapsianne ansainneet.

Kommentit (269)

Vierailija
61/269 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä onkaan esim.tuon jutun "Leenasta" mahtanut tuntua. Itkettää ajatellakin.

Vierailija
62/269 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän Mirjamin tyttäret ajattelevat tästä.

Varmasti ovat kuulleet äitinsä valmennustavasta. Ovat olleet paikalla jne.

Ei ole varmaan heillä mukavaa kuunnella kun äitiä arvostellaan. Silti on todella hyvä, että tuo kamala asia tuli julki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/269 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas on valmentaja, mutta niin ovat tyttöjen vanhemmatkin jos tuon takaisin tahtovat.

Vierailija
64/269 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen suuresti kirjoitti:

Miten ihmeessä vanhemmat voivat sallia tuon?

Osa lapsista olleet suosikkeja ja tyytyväisiä, eivät välitä muista. Vanhemat eivät tiedä tai eivät välitä muista.

Osa lapsista suosikkeja, hieman tyytymättömiä kun näkevät valmennusmetodit mutta ovat hiljaa että eivät joudu epäsuosioon. Vanhemmat eivät tiedä tai välitä muista, saattavat myös pelätä joutuvansa epäsuosioon.

Osa lapsista kiusattuja mutta eivät kerro vanhemmille, vanhemmat epäilevät mutta eivät kiinnostu lapsensa hyvinvoinnista tarpeeksi.

Osa lapsista kiusattuja ja kertovat vihdoin vanhemmille jotka vihdoin puuttuvat asiaan.

Vierailija
65/269 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
66/269 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.tamperelainen.fi/artikkeli/835385-muistatko-taman-kyseenala…

Muistaako kukaan näitä häitä?

"Mies oli sivummalla"... eli tämä nainen oli pomottaja jo tuolloin. Helppo ollakin kun oli reippaasti vanhempi. Mahtaa olla kotonaankin aikamoinen huh huh. Jääköön sanomatta. Kyllä tuollaisen pitäisi pysyä kaukana lapsista ja nuorista.

Vierailija
67/269 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, voisiko joku ystävällisesti kertoa minulle, että mitä yksi kirjoittaja usein puhuu Porvoosta. En ymmärrä.

Kirjoittaa menkää Porvooseen, olet Porvoosta, mammamatka Porvooseen. Mitä tarkoittaa sillä?

Kiitos vastaajille.

Vierailija
68/269 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirkkuli taitaa täällä itse olla puolustelemassa, ei kai kukaan muu voi olla yhtä tyhmä? Tässä tapauksessa on oikein hyvät perusteet uskoa syytteitä. Mirjami tietysti puolustautuu, koska ei kai tuo noita myöntäisikään kehottaneensa lasta tekemään itsemurhan jne.

Kaikki tuki ja tsemi uhreille <3 Olette vahvoja 

Vierailija
69/269 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, voisiko joku ystävällisesti kertoa minulle, että mitä yksi kirjoittaja usein puhuu Porvoosta. En ymmärrä.

Kirjoittaa menkää Porvooseen, olet Porvoosta, mammamatka Porvooseen. Mitä tarkoittaa sillä?

Kiitos vastaajille.

Porvoo on hassunhauska väännös provosta, ei sen kummempaa.

Vierailija
70/269 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ylen saamien tietojen mukaan valmentaja myös jakoi erään juniorijoukkueen luistelijat vihreään, keltaiseen tai punaiseen ryhmään heidän painonsa mukaan. Punaisen ”ongelmaryhmän” piti laihduttaa." 

https://www.is.fi/taitoluistelu/art-2000006382381.html

Huvittavia nämä itse ylipainoiset tantat (ja ukkelit), jotka käskevät valmennettaviaan laihduttamaan. Ymmärrän kyllä sen, että urheilijan pitää olla tietyissä mitoissa, mutta miten kukaan voi ottaa tosissaan tuollaista palleroa. Tuskin osaa/pystyy itse tekemään niitä samoja temppuja, joita vaatii lapsilta. 

Vierailija
71/269 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankilat ovat syyttömiä täynnä.

Vierailija
72/269 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on pahempi kuin Dance Momsin Abby. Sillekin hullulle ihmiset lapsiaan vievät haukuttaviksi. Ja vielä maksavat siitä.

Vierailija
73/269 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilöllä jotain mt-ongelmia ihan varmasti.

Kuten suurimmalla osalla tämän palstan kirjoittajista. Menkääpä katsomaan Maisa Torppa ketjua, siellä mirjami penttiset harrastaa kiusaamista oikein urakalla.

Olisikohan vähän eri asia arvostella aikuista julkisuustyrkkyä ja hirviövalmentajaa joka kiusasi ja kidutti henkisesti lapsia.

Toki en hyväksy kiusaamista missään muodossa.

Vierailija
74/269 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toihan on pahempi kuin Dance Momsin Abby. Sillekin hullulle ihmiset lapsiaan vievät haukuttaviksi. Ja vielä maksavat siitä.

No tuokin on tuotannon käsikirjoittamaa, joten ei oikein voi verrata.

Tämä tapaus on tapahtunut tosielämässä. Vanhempien tietämättä.

Vierailija
75/269 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti valmentajan luvat pois tuolta naiselta.

Vierailija
76/269 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis käsittämätöntä mitä luin. Tuo valmentaja on ITSE kerännyt tuon adressin lasten vanhemmilta, jossa pyytää että valmennuskielto kumottaisiin.

Antaa ohjeita miten toimia, esim. Ei vastailla puhelimiin, tai sanotaan, että olen huonossa paikassa, ei voi puhua jne.

Eli näköjään sama manipulointi jatkuu kuin lastenkin kanssa. Aivan järkyttävän kiero nainen. Miten tämä kaikki saa tapahtua ja sallitaan!!!!

Vierailija
77/269 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ylen juttu on hirveä. Varsinkin nuo jutut, että kaatuminen on itsekkyyttä (että luistelija ei kaadu jos on päättänyt olla kaatumatta) ja ihmisten jako saastuneisiin ja hyviin, tuo ihan mieleen jonkun kultin.

Miten tuota voi puolustaa?

Tuskinpa itsekään loukkaannut siitä, jos jotakuta toista arvostellaan, jos sinulla itselläsi menee hyvin. Tästä nähdän esimerkkejä aivan päivittäin. Se, ettäsyyttää lasten vanhempia valmentajan teoista tai edes hänen hyväksymisestään, on sairasta. Valmentaja yksin on niistä vastuussa, eikä kukaan, joka allekirjoittaa jonkun addressin. Taidatte olla itse vähän mielisairasta porukkaa, kun pitää väen väkisin nyt vetääsyyttömiä vanhempia haukkumisringin keskelle.

Minkä verran esim. välititte siitä, miten minun äitini on loukannut minua? Ette yhtään.

Vierailija
78/269 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipulointi jatkuu kirjoitti:

Siis käsittämätöntä mitä luin. Tuo valmentaja on ITSE kerännyt tuon adressin lasten vanhemmilta, jossa pyytää että valmennuskielto kumottaisiin.

Antaa ohjeita miten toimia, esim. Ei vastailla puhelimiin, tai sanotaan, että olen huonossa paikassa, ei voi puhua jne.

Eli näköjään sama manipulointi jatkuu kuin lastenkin kanssa. Aivan järkyttävän kiero nainen. Miten tämä kaikki saa tapahtua ja sallitaan!!!!

Niin, tuo oli paljon ennen kuin asia nousi julkisuuteen, paljon ennen kuin valmentaja hyllytettiin. Mistäpä ne kaikki vanhemmat ovat sen, mitä sillä on tapahtunut, tienneet? Ihme luuserien kitinäkerho taas uhriutuu ja etsii tällaisia vanhempia vihansa kohteeksi, vaikka ainoa syyllinen tässä on tuo valmentaja.

Vierailija
79/269 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tätäpä juuri olen ihmetellyt minäkin.

Tuossa juuri poistettiin pitkä ketju.

En ymmärrä miksi tätä naista puolustetaan.

Kuvitteletko sinäkin juntti, että vanhemmilla on ollut tuo YLe:n raportti luettavissa kun ovat addressin allekirjoittaneet? Ja vaikka olisikin, niin se ei vielä kerro, miksi osa lapsista on nostanut asioita esille. Omaa heikkouttaanko, vai siksi, että eivät kestäneet. Se on ihan ok, mutta se, joka sen kestää, voi olla eri mieltä asioista. Varsinkin aikuinen, joka tajuaa, että kyse on luultavasti vain huonoista metodeista, ei tarkoituksesta satuttaa. Siis huonot metodit pitää tuomita, mutta ei niiden harjoittajaa tarvitse.

Vierailija
80/269 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipulointi jatkuu kirjoitti:

Otsikkoon "manipulointi jatkuu" viitaten, vaihtaisin lauseen "aivopesu jatkuu"

Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi