Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on teoria miehistä ja parisuhteista. Olenko oikeassa?

Vierailija
23.01.2020 |

Yön pimeinä tunteina mietin av-keskusteluita, kuinka erot tulevat miehille yllätyksenä ja kuinka naiset valittavat parisuhteen olevan kämppissuhde. Sitten mieleeni iski tämä: miehelle riittää parisuhteeksi kaverisuhde paremmin kuin naiselle. Nainen haluaa huomioimista, romantiikkaa, läheisyyttä. Miehelle riittää, että vaimo on paras kaveri. With benefits, tietty.

Tausta tälle löytyy miesten maailmasta. Miehet oppivat armeijassa, että kaveria ei jätetä, oli mikä oli. Heille ei tule mieleenkään, että vaimo voisi jättää likaisten sukkien takia, koska kaveriahan ei jätetä.
Miesten maailmaan kuuluvat hyvä veli-kerhot. Siinäkin ylläpidetään kaverisuhteita.
Minun mieheni kaveriporukka on 25 vuotta vanhaa, ja he aina auttavat toisiaan. Eräs kun pääsi linnasta, niin lakimieskaveri antoi muutaman tonnin rahaa alkuun auttaakseen ja toinen kaveri otti luottotiedottomalle nimiinsä kännyt ja autot.

Naisten maailmassahan ei toimita noin. Siksi nainen ei ymmärrä miestä parisuhteessa. Eikä mies naista.

Mies siis haluaa naisesta tämän saman kaveruuden - sekä riittävästi seksiä - ollakseen onnellinen. Se riittää hänelle. Onko teoriani oikea? Vai pitääkö minun ensi yönäkin valvoa ja kehittää uusi teoria?

Kommentit (127)

Vierailija
1/127 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriasi on ainakin oikeansuuntainen. Jotakin pikku hiomista se vaatii.

Vierailija
2/127 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin naisten maailmassa ei toimita noin? Kyllä ainakin mun maailmassa toimitaan. Olen itsekin esim. avustanut rahallisesti kaveria, jolla on tosi huono elämäntilanne, en nyt ihan noin paljon, koska mulla ei ole tuollaisia rahoja, mutta kuitenkin. Ihan vastaavia esimerkkejä on naisten kaveripiireissä, vaikkapa nyt tuo auton nimiin ottaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/127 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisetko siis eivät ole lojaaleja kavereilleen?

Vierailija
4/127 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisetko siis eivät ole lojaaleja kavereilleen?

Eivät ehkä niin paljon, etenkään jos se samalla tarkoittaisi oman perheen jäämistä kakkostilalle. Minusta ap:n ajatuksessa on itua. 

Vierailija
5/127 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin naisten maailmassa ei toimita noin? Kyllä ainakin mun maailmassa toimitaan. Olen itsekin esim. avustanut rahallisesti kaveria, jolla on tosi huono elämäntilanne, en nyt ihan noin paljon, koska mulla ei ole tuollaisia rahoja, mutta kuitenkin. Ihan vastaavia esimerkkejä on naisten kaveripiireissä, vaikkapa nyt tuo auton nimiin ottaminen.

Minun kaveripiirissäni kukaan ei ole koskaan pyytänyt muuta apua kuin keskusteluapua. Ja kaikki kahvituksia myöten ovat vastavuoroisia. Rikkaampi ei kustanna köyhempää.

Kyllä naiset lojaaleja ovat, en minä sitä sano. Mutta kaveruus on erilaista kuin miehillä.

Ap

Vierailija
6/127 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että olet oikeilla jäljillä. Ei ole yksi tai kaksi ystävää, kun ovat jättäneet huonon hetken tullen. Minusta kun ei ole ollut olkapääksi kuuntelemaan ongelmia, vaan olisin itse tarvinnut tukea. Hupsista, onkin muita törkeämpiä juttuja.

Vierailija
7/127 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kaveripiirissäni kukaan ei ole koskaan pyytänyt muuta apua kuin keskusteluapua. Ja kaikki kahvituksia myöten ovat vastavuoroisia. Rikkaampi ei kustanna köyhempää.

Kyllä naiset lojaaleja ovat, en minä sitä sano. Mutta kaveruus on erilaista kuin miehillä.

Ap

No, se on sun kaveripiirisi. Mä en tunnista tuollaista palvelusten laskemista lainkaan.

Vierailija
8/127 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat stereotyyppisesti ehdottomampia. Ei palstan mukaan monikaan nainen hyväksyisi enää kaverikseen ihmistä, joka on saanut linnatuomion (jo punaisiin päin ajaminen on palstalla paheksuttavaa) tai luottotiedotonta (”sehän kertoo elämänhallinnan ongelmista”).

Vierailija
9/127 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiin on sisäänrakennettu taipumus seurata ilman mutinoita lähintä psykopaattia vaikka kuolemaan asti. Siksi miehet ei kritisoi toisiaan, vaikka kaverit tai porukan johtaja tekisi mitä. Tällä lailla se kaikkein häikäikemättömin pökäle aina kelluu ja päätyy vallan kahvaan. Täällä joku mies tuolla retosteli ja käänsi sen tietty niin että nainen on naiselle susi. Kyse oli tyypin esimerkissä siitä että jos mies pettää vaimoaan, miehen kaveri on valmis valehtelemaan että mies oli yön hänen sohvallaan eikä panemassa toista naista. Ja kaveri vieläpä oma-aloitteisesti keksii lisää valheita. Ja kun naiset ei suostu tähän, nainen on naiselle susi.

Vierailija
10/127 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omaan parisuhteeseeni teoriasi pätee. Minä kaipaisin sitä, että tuntisin itseni naiseksi; että mies hellisi joskus myös sanoilla, että tekisimme edes joskus jotain romanttista ja hassua. Mies on tyytyväinen, kun arki sujuu ja on riittävästi fyysistä kanssakäymistä. Olen ihan kirjaimellisesti valittanut hänelle, että suhteemme on kuin kämppissuhde ja että minun tilallani voisi olla kuka tahansa hänen kavereistaan, tai että hän jopa välittää kavereistaan enemmän. Viimeisin väite oli kuitenkin provosoiva, koska oikeasti hän on todella huolehtivainen myös minua kohtaan. Hän ei puhu rakkaudesta, mutta on koska tahansa valmis ja halukas tekemään minulle palveluksia, jotta arki sujuisi (käyttää auton katsastuksessa ja renkaiden vaihdossa, tekee suurimman osan kotitöistä, lähtee mukaani tilaisuuksiin ja tilanteisiin joissa tarvitsen avecia tai tukea jne).

Vierailija
11/127 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kyllä ihan täyttä paskaa😂, ei todellakaan mee noin🤦🏻‍♀️

Vierailija
12/127 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat stereotyyppisesti ehdottomampia. Ei palstan mukaan monikaan nainen hyväksyisi enää kaverikseen ihmistä, joka on saanut linnatuomion (jo punaisiin päin ajaminen on palstalla paheksuttavaa) tai luottotiedotonta (”sehän kertoo elämänhallinnan ongelmista”).

No varmasti näin, kun on kyseessä pikkuporvarilliset ihmiset, jotka miettivät tuollaisia imagoasioita. Muut ihmiset sitten erikseen.

Vierailija
13/127 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas omituista miesten jalustalle asettamista. Kyllä ne miehetkin vain toisiaan puu-kottaa selkään. Ihan turha väittää muuta. Tottahan se "kaveria ei jätetä" tulee esiin juuri sellaisissa tilanteissa, kun pääsee lapsiperhekuvioista Ranen kanssa kaljalle, mutta ei sekään mitään elämää suurempaa ystävyyttä välttämättä ole. 

Vierailija
14/127 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää että odotin jotain ihme soopaa, mutta mutta... eipä tuossa ole paljon huomautettavaa. Eli täältä tulee ekat yläpeukut. :)

Vierailija
15/127 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tuosta teoriasta, mutta kyllä miesten ja naisten väliset kaverisuhteet on pääsäntöisesti erilaisia. Miehet todellakin auttavat toisiaan eri tavalla kuin naiset, varakkaammat maksaa aina rahattomienkin puolesta, naiset eivät sellaista yleensä tee tai eivät ainakaan kovin pitkään. Ja täällä palstalla kun naisten ystävyyssuhteista on puhe vastavuoroisuuden tarve tulee ihan aina esille, miehet ei todellakaan pidä sellaisista kirjaa. Ison eron huomaa myös aina esim. polttarien järjestelyssä. Naiset on pöyristyneitä, kun pitäisi 30 euroa maksaa ja miehet taas pistävät surutta 300€ menemään, kun on kerran rakkaan ystävän polttarit, ainoat miehet joilta tulee vastaväitteitä on ne joiden puoliso on laittanut moiselle stopin ja sitten taas ne varakkaammaat maksaa lisää...

Vierailija
16/127 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa itua on. Selventää myös sitä, kuinka "toinen nainen" esim työkaveri ajattelee että on miehen elämässä paras ja ainoa, kun mies liehittelee huomiolla. Samaan aikaan se sukkien lajittelija kotona on miehelle tärkeä - ja isolle osalle miehistä ei mene järkeen, että olisi oltava lojaali yhdelle naiselle kerrallaan. Ehkä, koska mieskavereitakin voi olla läjä ilman mitään mustasukkaisuutta.

Ja nainen taas useimmiten odottaa yksilöityä huomiota. Nainen ajattelee myös, että jos mies pettää niin hän ei koskaan rakastanutkaan.

En puolustele pettämistä. Olisi vain hyvä, että miehetkin tiedostaisivat uskottomuudeksi mikropettämisenkin helpommin.

Vierailija
17/127 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tuosta teoriasta, mutta kyllä miesten ja naisten väliset kaverisuhteet on pääsäntöisesti erilaisia. Miehet todellakin auttavat toisiaan eri tavalla kuin naiset, varakkaammat maksaa aina rahattomienkin puolesta, naiset eivät sellaista yleensä tee tai eivät ainakaan kovin pitkään. Ja täällä palstalla kun naisten ystävyyssuhteista on puhe vastavuoroisuuden tarve tulee ihan aina esille, miehet ei todellakaan pidä sellaisista kirjaa. Ison eron huomaa myös aina esim. polttarien järjestelyssä. Naiset on pöyristyneitä, kun pitäisi 30 euroa maksaa ja miehet taas pistävät surutta 300€ menemään, kun on kerran rakkaan ystävän polttarit, ainoat miehet joilta tulee vastaväitteitä on ne joiden puoliso on laittanut moiselle stopin ja sitten taas ne varakkaammaat maksaa lisää...

Jotenkin en jaksa uskoa että miehet syytää polttareihin rahaa rakkaan ystävänsä takia vaan täysin hedonistisista syistä ja huonomman itsekontrollin takia. Säännönmukaisesti omassa kaveripiirissä miehet ryyppää ja juhlii enemmän kuin naiset ja ovat valmiita syytämään siihen rahaa oli polttarit tai ei.

Vierailija
18/127 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItä kaverutta se on, että toinen hoitaa kaiken toisen puolesta? Näinhän se usein menee parisuhteissa, että nainen hoitaa lähes kaikki kotityöt ja lapsetkin, jos niitä on. Aika yksipuolista "kaveruutta" siis. Nainenhan jää näissä suhteissa aina häviölle. Ja yleensähän miehet vielä välttelevätkin sen puolison seuraa, jos pitäisi jotain tehdä yhdessä (nimenomaan tärkeä osa kaveruutta tuo yhdessä tekeminen).

Teoria kuulostaisi paremmalta näin: mies haluaa suhteeseen kotitalouskoneen, jolta saa myös seksiä. Miksi kukaan haluaisi liehitellä orjaa tai järjestää tälle romantiikkaa?

Kaverit on erikseen.

Vierailija
19/127 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavasti sairastuneen miehen puolisona en näe asiaa samalla tavoin. Hädässä ystävä tunnetaan; vanhasta isosta kaveripiiristä jäi jäljelle kaksi. No, eipä niitä muita ole kumpikaan sittemmin kaivannut.

Vierailija
20/127 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan vaikka näin, että kun mies tarjoaa apuaan se ilmestyy paikalle ja tekee konkreettisesti jotain, kun nainen saapuu paikalle niin se ei muuta tee kuin jauhaa paskaa tunteista ja jossain vaiheessa häipyy paikalta koska löysi mielenkiintoisempaa tekemistä. Saat yksin hoitaa hommasi. Naiset ei myöskään anna rahaa koska kaikki on aina pa. ikinä ei jää mitään säästöön. Ne on laitettu johonkin pinkkiin tai rasvaan, mieluiten rasva on pakattu johonkin pinkkiin ja se oli pakko saada. Sitten parisuhde osuus, niin vaikka naiset on kauniimpia ja haluttavampia, niin suhteeseen mieluiten otan miehen, koska olen laiska ja välttelevästi kiintynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä