Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1611)

Vierailija
1141/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassalla edellinen nuorehko naishenkilö oli jo maksanut ostoksensa, kun nappasi muovikassini hihnalta väittäen, että se on hänen.

Kassa selitti, että koska hän ole maksanut kassia, niin se ei ole hänen. 

Nainen mutisi jotain, mulkoili ja häippäsi.

Olimme mieheni kanssa kaupassa, jossa oli mieskonsulentti paistelemassa lättyjä.

Esittelijä ihastui mieheeni niin, että iski silmänsä häneen ja tarjosi maireasti hymyillen lättyjä ihan hillolla!

En saanut osakseni silmäystäkään :D

Vierailija
1142/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin kassajonossa edessäni oli nuori nainen, joka piteli muutamaa ostostaan sylissään nojaillessaan hihnan päässä olevaan tasoon, jolle ostoskorit nostetaan. Hihnaa oli tyhjänä yli metri, mutta nainen ei saanut siltikään laitettua ostoksiaan hihnalle.  Naisella oli yllään jonkinlaisen hoivapalveluyrityksen takki. 

Pyysin naista laittamaan ostoksensa hihnalle, jotta pääsin laittamaan sille omat ostokseni. 

Nainen kääntyi puolitain ympäri ja tuijotti minua hämmästyneen näköisenä ostokset yhä sylissään.  Toistin pyyntöni, tällä kertaa jo hieman kärsimättömästi, ja nainen laittoi ostoksensa epävarmasti hihnalle, mutta ei siirtynyt eteenpäin, vaan jäi yhä tielleni. Pyysin  sitten jo melkoisen kärsimättömästi naista siirtymään eteenpäin. Hän siirtyi muutaman kymmenen sentin matkan välillä mulkoillen minua.

Samalla hetkellä kassalla ostoksiaan maksamassa olleen asiakkaan jokin tuote aiheutti jonkinlaisen sekaannuksen, jonka seurauksena nainen poimi ostoksensa hihnalta takaisin syliinsä ja olisi ilmeisesti palannut takaisin hihnan päähän ellen olisi ollut hänen takanaan. Sanoin naiselle, "mitä vittua sinä pelleilet. Laita nyt ne ostoksesi takaisin siihen hihnalle tai mene toiseen kassajonoon leikkimään.  

Nainen alkoi kimittää, "älä huuda minulle" pidellen ostoksiaan yhä sylissään ja selittää, miksi hän ei voi laittaa ostoksiaan vielä hihnalle. Selityksissä ei ollut kuitenkaan mitään järkeä. 

Tässä vaiheessa kysyin naiselta, onko tämä koskaan aikaisemmin käynyt kaupassa Nainen vastasi käyneensä. "Ei se kyllä siltä näytä", tokaisin naiselle takaisin kiukkuani pidätellen. "Oletko sinä itse käynyt aikaisemmin kaupassa?", tämä järjen jättiläinen kysyi minulta. Tässä vaiheessa teki mieli jo antaa naiselle ns. Bitch Slap. 

Onneksi kassalla ollut sekaannuus selvisi ja hihna lähti liikkeelle, jolloin nainen viimein rohkeni laittaa ostoksensa tyhjälle hihnalle. Nainen kääntyi katsomaan minua ja alkoi taas uhriutua ja selittää, että hän ei ole tässä tehnyt mitään väärää ja olen töykeä ihminen ja käyttäytynyt häntä kohtaan törkeästi. Menin aivan naisen viereen ja sanoin hänelle hiljaa, että "nyt kuule on parempi, että et sano minulle enää yhtään mitään, vaan maksat nuo ostoksesi ja lähdet menemään". "Uhkailetsä mua?", nainen kimitti kovalla äänellä, että sen kuulivat varmasti kaikki lähellä olevat ihmiset.

Samalla naisen ostokset oli saatu lyötyä kassaan, joten hän täytyi mennä maksamaan ne. En tiedä, mitä olisi tapahtunut, jos tilanne olisi pitkittynyt. Todennäköisesti jotain sellaista, että olisin joutunut sitä jälkeenpäin katumaan. 

Sellainen keksitty ja huonosti kirjoitettu tarina oli siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaistaustainen mies oli kahden lapsensa kanssa edessäni itsepalvelukassalla Prismassa. Mies piippasi vain noin seitsemännen tuotteen eli varasti 70% ostoksistaan ja naureskeli vain asialle lastensa kanssa ja käveli kaupasta ulos. Kävin sanomassa asiasta läheiselle myyjälle, joka vain kohautti olkiaan että joo, no ei voi mitään. Olin hieman ihmeissäni koko tilanteesta.

Vierailija
1144/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kaupan kassalla työvuorossa, hiljainen hetki, pari asiakasta, toinen minun kassalla ja toinen toisella kassalla. Asiakas osti kermapurkin ja laittoi sen hihnan alkupäähän eli kaikkein kauimmaksi kassakoneesta, siihen päähän johon ne ostoskorit yleensä jätetään. Ketään muuta ei siis ollut kassalla ennen häntä ja hänellä vain tämä yksi ostos. En tietenkään ylettynyt sinne 2 m päähän kurkottamaan yhtä kermapurkkia. Siinä sitten odottelin hihnan hitaasti pyöriessä että älyääkö nainen siirtää sitä lähemmäs, ei älynnyt, seisoi kuin tallukka ja katseli kermapurkin matkaa. Naureskeli pilkallisesti viereisen kassan tutulleen, asiakkaalle joka osasi latoa ostoksensa lähemmäs "sulla onki vähän nopeempi kassa".  Aivan kuin se olisi minun osaamattomuutta että hihna ei ole kaasupolkimella toimiva vaan pyörii aina samalla vauhdilla eli hitaasti. Heti kun yletyin purkkiin, tempaisin sen vauhdilla, piippasin ja paiskasin eteenpäin ja samantien sanoin hinnan.  

Itseäni nämä kassalla omaa elämäänsä elävät ihmiset raivostuttaa aivan suunnattomasti! Pyörivät kuin puolukat sanonko missä ilman minkäänlaista punaista lankaa, ovat tien tukkeena, lähtevät kesken kaiken hakemaan lisää tavaraa ja jonot pitenee, eivät erottele ostoksiaan kapuloilla eikä edes välimatkoilla, tai sitten sitä väliä on liukuhihnan verran eikä kukaan muu pääse latomaan omia ostoksiaan. Miten voi olla niin äärimmäisen hankalaa toteuttaa ihan yleistä kassakäyttäytymistä, kun kaikki ovat kuitenkin jossain vaiheessa elämää joutuneet asioimaan ja jopa nähneet sitä käytösmallia kanssaihmisiltä? Nyt on helpompi hengittää. Kiitos ja anteeksi!

Tuollainen epämääräinen käytös viittaa yksinkertaisesi vähäiseen älykkyyteen. Itsehän he eivät tietenkään asiaa tiedosta.

Vierailija
1145/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran ostin muiden ostosten lisäksi 2 jugurttia, mutta kassa teki jonkun näppäilyvirheen siinä. Ihmettelin ostosten loppusummaa ja kun tarkastin oli kuitilla 200 jugurttia, nauratti hitosti mennä huomauttamaan siitä kassalle, että taisi tulla "pikku" virhe.

Ei ole missään tapauksessa uskottava juttu ellet sitten samalla ostanut paljon muutakin jolloin hinta ilman jugurttejakin olisi ollut todella iso.

Vierailija
1146/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 20-vuotiaana kioskin myyjänä kassan takana ja liikkeeseen tuli nainen lastenrattaiden kanssa ostamaan tupakka-askin. Tervehdin hynyillen ja pyysin vielä josko saisin vilkaista henkilökorttia, jolloin nainen raivostui ja heilutti ajokorttiaan naamani edessä vihaisesti. Kiitin vaivannäöstä, ojensin tupakka-askin ja toivotin mukavaa päivänjatkoa. Nainen poistui kiroillen liikkeestä ja paiskasi oven perässään kiinni. Suuttuiko hän siksi että hön omaan silmääni näytti ehkä nuoremmalta kuin oli vai miksi?

Vierailija
1147/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juolahti mieleen toissa viikonloppuna että tähän aikaanhan saa jo lähikaupasta -30% tuotteet -60% joten ei muuta kun pullaa ostamaan. En jaksanut kuitenkaan mennä kuivin suin niin ajattelematta otin lonkerotuoppini käteen ja painelin kauppaan. Myyjä huomautti asiasta ettei täällä kaupassa saisi juoda omia eväitä johon vastasin että tulin vain hakemaan tämän pullan. Kassalla huomasin että olin unohtanut lompakkoni kotiin joten hoipertelin takaisin kotiin jatkamaan ryyppäilyä ilman sitä pullaa. Aamulla hävetti koko kauppareissu.

Vierailija
1148/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kaksi ehkä alakouluikäistä (lasten koosta päätellen) tyttöä ruokakaupassa. He tekivät ostoksia ilmeisesti vanhemmilleen, koska eivät ostaneet mitään lapsille tyypillisiä herkkuja, vaan ihan ruokatarvikkeita. Se mikä oli kummallista, oli heidän tomintansa, jos eivät ylettäneet johonkin tuotteeseen. Sen sijaan, että olisivat pyytäneet apua, toinen meni lattialle nelinkontin ja toinen toinen kiipesi selän päälle, jotta saivat tuotteen hyllyltä!

Vierailija
1149/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

allerginen maidolle

Vierailija
1150/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kerrat kaupassa käydessäni olen ihmetellyt, miksi ihmiset väkisin haluavat jonottaa kassalle, kun vieressä suoraan näkökentässä on tyhjiä itsepalvelukassoja. Ei se minua haittaa, että pääsen hoitamaan maksun jonottamatta, kunhan kummastuttaa tuo jonotusinnostus.

Toisaalta myös se välillä ärsyttää, kun joku kassajonon taliaivo onkin kyllästynyt seisoskelemaan siinä jonossa ja käyttää (toivottavasti ensimmäisiä kertoja) itsepalvelukassaa: toiminta on kuin hidastetusta kilpikonnadokumentista ja tavaroita pakataan kassiin niin nautiskellen, ettei muusta väliä. Kuittiakin pitää hämmästellä juuri siinä itsepalvelukassalla eikä sivummalla. Muutaman kerran on täytynyt hätistellä pois tukkimasta kaistaa.

Vierailija
1151/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime lauantaina. Menin aamupäivällä kauppaan lähiostarille ja kassalla kaksi jantteria oli ostamassa kaljaa.

Kummallakaan ei ollut tarpeeksi rahaa jotenn joutuivat maksamaan ostokset jotenkin osaksi molemmilla pankkikorteillaan + käteisellä ja sitä säätöä kesti vaikka miten kauan.

Myyjä vaan naureskeli ja miehet pienessä tuiskeessa ölisivät että ovat niin persaukisia. :D kun tuli meidän vuoro ja pakkasin ostokset, niin lapseni pudotti lelunsa sinne koloon mihin heitetään kuitit. Jouduin sitä sitten kaiveleen sieltä kuittiroskiksesta.

Päästiin ulos, niin toisesta kaupasta tuli pihalle pariskunta ja mies imitoi ilmeisesti tyttöystäväänsä tosi ilkeästi: "KAURAMAITOO JA PORKKANOITA, mitä hel ve ttiä ootko ihan tyhmä" ja se tyttöystävä oli ihan nolona siinä.

Lähdettiin autolle niin vastaan käveli kaksi juoppoa joista toinen alkoi laulaa lapselleni jotain lastenlaulua ja nosti käden ilmaan voitonmerkiksi.

Jooh.

No ei ollut mitenkään omituinen reissu, mutta huvittava ja ihmeen paljon oli kännisiä ihmisiä liikenteessä.

Vierailija
1152/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet kerrat kaupassa käydessäni olen ihmetellyt, miksi ihmiset väkisin haluavat jonottaa kassalle, kun vieressä suoraan näkökentässä on tyhjiä itsepalvelukassoja. Ei se minua haittaa, että pääsen hoitamaan maksun jonottamatta, kunhan kummastuttaa tuo jonotusinnostus.

Toisaalta myös se välillä ärsyttää, kun joku kassajonon taliaivo onkin kyllästynyt seisoskelemaan siinä jonossa ja käyttää (toivottavasti ensimmäisiä kertoja) itsepalvelukassaa: toiminta on kuin hidastetusta kilpikonnadokumentista ja tavaroita pakataan kassiin niin nautiskellen, ettei muusta väliä. Kuittiakin pitää hämmästellä juuri siinä itsepalvelukassalla eikä sivummalla. Muutaman kerran on täytynyt hätistellä pois tukkimasta kaistaa.

Aika moni jonottaa normikassalle siksi kun ostavat esimerkiksi tupakkaa, alkoholia ja punalaputettuja tuotteita.

Tai maksavat käteisellä.

Inhoan käyttää itsepalvelukassoja jos paljon ostoksia. Minulla menee siinä paljon kauemmin kuin tavallisella kassalla.

Vierailija
1153/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin rautakaupassa töissä ja firman paidassa rulkakaupassa toistuvasti kysyttiin neuvoja. Paita oli ihan eri värinen kuin ruokakaupan asut.

Kerran olin ulkomaan reissulla. Vaaleansininen paitapusero päällä, huivi kaulassa. Useampikin luuli minua oppaaksi kysellen tietä tai nähtävyyksiä.

Ehkä se kymmenien vuosien asiakaspalvelukokemus näkyy, alasta viis

Vierailija
1154/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet eivät varmaan halua mennä ensimmäistä kertaa kokeilemaan itsepalvelukassaa juuri sinun kaltaistesi takia, vaan jonottavat mieluummin.

Vierailija
1155/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn useasti samassa puljussa ostamassa yhden tietyn asian enkä koskaan mitään muuta. Myyjä ei nykyisin edes kysy mitä haluan vaan suoraan minut nähdessäni hakee takaansa sen ja antaa ja maksan. Joskus ei vaihdeta ees mitään muuta sanoja kuin että moikka. 

Vierailija
1156/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimchi tehdään kiinankaalista, ei keräkaalista.

Vierailija
1157/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoen Minimanissa olen useampaan kertaan nähnyt aasialasia nuoria miehiä ostamassa kärryn täydeltä keräkaalia. Mihin ihmeeseen niin paljon kaalta tarvitaan?

Esim. kimchiin. Monessa perheessä tehdään kylpyammeellinen kerrallaan. :)

Tsekkaa nyt se resepti ennenkuin kommentoit moneen kertaan, kimchi tehdään kiinankaalista.

Vierailija
1158/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painukaa Koreaan tekemään sitä kimchiä tai aloittakaa oma kaaliketju!

Vierailija
1159/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräilin kärryyni ison määrän ostoksia ja vähän ennen kassalle menoa vanhempi mies (niin kuin itsekin olen) tuli selittämään jotakin. En ensin ymmärtänyt, mistä oli kysymys, kun olin Valmierassa Latviassa enkä ymmärrä larviaa kovinkaan hyvin. Osoittautui, että jossain vaiheessa ostoskärrymme olivat vaihtuneet, ja kärryissämme oli puolet omia ja puolet toisten tavaroita. Olin kovasti pahoitteleva, jotta hänelle ei olisi jäänyt käsitys, että kaikki suomalaiset ovat hulluja tai tyhmiä, varsinkin kun todennäköisesti minä olin ensin ottanut väärät kärryt.

Vierailija
1160/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ei myyty kimchia kello 21:n jölekeen kun siinä on kuulema alkomahoolia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan