Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1611)

Vierailija
1121/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran ulkomailla asuessani näin hedelmäosastolla kun äiti ja lapsi söivät viinirypäleitä suoraan laatikosta ja siitä sitten sanoinkin heille, että ne pitäisi vähän niin kun maksaa eka. Äiti suutahti ja mitään sanomatta lähti lapsensa kanssa niskojaan nakellen tiehensä. Eli vähän niin, että miten kehtasin häiritä heidän maisteluaan.

Kerran näin miehen syövän keksejä suoraan hyllystä käytävällä, jossa ei ollut ketään muita kuin minä. Kun mies näki minut, niin hän laittoi paketin äkkiä takaisin hyllyyn ja lähti menemään.

Suututtaa tuollaiset varkaat. En kyllä enää sano mitään kenellekään enkä ole kyllä enää kiinnittänyt huomiota hyllystä syöjiin.

Minusta ne ovat vain hauskoja, Ranskassa joillain ihmisillä oli ihan yleinen tapa kääntää selkä ja ahmia hedelmäosaston rypäleitä yms. mutta maksoivat kuitenkin ne muut ostoksensa niin ei se voi olla kamala ongelma, kaupassa oli myös vartija joka ei huomannut mitään. Kauppiaat joka tapauksessa tienaa enemmän kuin millä hinnalla tukusta niitä tuotteita ostavat. Kerran näin Suomessa laivalla kun pikkulapsi kävi hakemassa useita kertoja juotavaa, en huomannut että olisivat maksaneet. En sanonut mitään, koska mielestäni se oli vain hauskaa ja koska monessa liikkeessä on ryöstöhinnat, huomioonottaen miten halvalla kauppiaat saavat tuotteensa esim. parin sentin mehu voi maksaa vaikka 5e pieni lasi.

Sinulla on todella paska huumorintajua jos tuollainen on sinun mielestäsi hauskaa. Sitä paitsi elämäm_kolu paistaa selvästi läpi kirjoituksestasi.

Vierailija
1122/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni ei ehkä ollut omituinen, mutta silmiä avaava. Sain yksi viikonloppu ruokamyrkytyksen syötyäni hömöyttäni hieman liian kauan lämpimäsäs ollutta tekemääni ruokaa. Ansaitusti vietin seuraavan yön WC:n lattialla oksentaen suoleni pihalle. Aamulla kylvin kylmässä hiessä ja sain pieniä nestemääriä pidettyä sisällä mutta olin vamasti aika hurjan näköinen.

Olin lapsen kanssa kahdestaan kotona ja lapsi on ruokittava, oli kipeä tai ei. Tunsin itseni iltapäivällä tarpeeksi vahvaksi käymään autolla Prismassa (helpompi mennä sinne kuin lähikauppaan, itse asiassa). Jalassa oli kuluneet collegehousut, laitoin talvikengät suoraan jalkaan sitomatta nauhoja ja talvitakista en jaksanut edes laittaa vetskaria kiinni. Alla tietenkin se mukavin ja lämpimin 10v vanha fleece takki, jota ei voi julkipaikalla enää pitää.

Mennessäni kauppaan, kävelin hitaasti, kuin sellainen 90v papparainen, jolla on tasapaino-ongelmia, kun piti mennä siten, että vatsa ei vaadi poistamaan sitä vähäistä nestettä kaupan lattialle. En halunnut alkaa kakomaan siinä keskellä kauppaa kuitenkaan. Näytin varmasti narkkarilta, joka on ollut viikon tripillä. Kassalla myyjä katsoi minua suu tiukkana viivana ja vastasi lyhyesti ja töksähtävästi yhteen kysymykseeni. Ihmettelin outoa käytöstä kun sitten sama toistui infotiskillä, josta kysyin vielä muuta asiaa.

Siinä vaiheessa tajusin, että tältä varmaan tuntuu laitapuolen kulkijoista joka päivä. Yhteiskunta tuomitsee, jos et näytä keskiluokkaiselta, tai ainakin duunarilta. Vartija ei varmaan seurannut sen vuoksi, kun en mennyt mihinkään hyllyväleihin nysväämään. Kävi vielä mielessä, että mitähän jos olisin yrittänyt tallettaa S-tilille rahaa? Millähän syyllä olisivat kieltäytyneet? Onneksi lapsi on kouluikäinen ja saattoi jäädä kotiin kauppareissun ajaksi, mutta olisikohan poliisit ja lastensuojelu soitettu paikalle, jos olisin erehtynyt ottamaan hänet mukaan? Siitä olisikin varsinainen souvi auennut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seisoin jonkun meikkihyllyn edessä katselemassa kun toinen asiakas näytti minulle jotain eyelineria "Onko tämä ripsiväri?". Sanoin että ei, se on eyeliner. Sitten hän kysyi että mikähän näistä olisi hyvä. Sanoin etten ole töissä täällä (ja vaatteistakin olisi tämän toki voinut päätellä). Nainen totesi tähän että tiedän, mutta sä näytät siltä että tiedät näistä.

Itselle ei ihan tulisi mieleen alkaa vaatia palvelua toiselta asiakkaalta.

Eihän tuo ollut mitään palvelun vaatimista, vaan hän esitti sinulle kysymyksen.

Menetkö kenkäosastolla kysymään toiselta asiakkaalta että kun sulla on kengät jalassa niin osaat varmaan neuvoa mitkä näistä olis mulle hyvät? Tai karkkihyllyllä että kun näytät siltä että syöt paljon karkkia niin mikähän tästä kannattaisi ostaa? xD xD

Tuohan on ihan eri asia.

"Mikähän olisi hyvä" on ihan normaalia keskustelua.

"Neuvopas, mikä tästä valikoimasta olisi minulle hyvä ja sopisi minulle parhaiten" on vähän töykeämpää ja huomionhakuisempaa keskustelua, kun vastatakseen kysymykseen pitäisi miettiä, miltä mikäkin näyttäisi kyseisellä henkilöllä. Mutta silti ihan keskustelua, eikä mitään palvelun vaatimista.

"Käypä hakemassa minulle tästä kenkämallista kokoa pienempi pari" olisi palvelun vaatimista.

Onko ihmisille aina tehnyt näin tiukkaa kommunikoida toisten kanssa, vai onko tämä jotain nykyajan hömpötystä?

Minäkään en kyllä ymmärrä näitä jotka kyselee toisilta asiakkailta myyjille kuuluvia asioita. Toisilla voi olla kiirekin selvitä sieltä kaupasta ulos ja sitten jotkut katsovat oikeudekseen tuhlata toisen aikaa kyselemällä joutavia, sellaisia jotka kuuluisi kaupan henkilökunnan työhön, josta he saavat palkkaa.

Mistähän tällainenkin ilmiö on peräisin, en törmännyt tähän 80-luvulla milloinkaan, vähitellen alkoi 90-luvulla esiintyä tällaista.

Suomalaiset ja suomalainen kulttuuri ovat muuttuneet vuosikymmenten kuluessa. Ei olla enää niin metsäläisiä ja kyräillä vieraita ihmisiä, vaan suhtaudutaan avoimemmin ja ystävällisemmin toisiin ihmisiin. Ainakin Helsingissä syntyy usein juttua erilaisissa tilanteissa, kun tuntemattomat ihmiset kohtaavat. Osapuolet tietävät, että kyse ei ole mistään tunkeilevuudesta tai että juttua pitäisi jatkaa loputtomiin, vaan jutellaan hetki tilanteeseen sopivasta aiheesta. Isossa kaupungissa jokainen on joskus tilanteessa, jossa ei tiedä, missä jokin katu tai paikka sijaitsee. Silloin on luonnollista pyytää apua.

Kaupoissa henkilökuntaa ei näy usein missään, jolloin on helpointa kysyä toisilta asiakkailta esimerkiksi, missä jokin osasto on. Samaten voi kysäistä mielipidettä vaikka juuri vaatteisiin liittyen. Kun on yksin ostoksilla, on ihan mukava rupatella toisten yksin liikkeellä olevien kanssa. En ole huomannut, että kukaan olisi koskaan pelästynyt tai loukkaantunut.

Itse olin kerran ostamassa jotain kalliimpaa, mihin sai alennuksen Plussakortilla, jollaista minulla ei ole. Kysyin eräältä toiselta asiakkaalta, sattuisiko hänellä olemaan, ja hän suostui ihan tyytyväisenä siihen, että annoin hänelle rahan käteisenä ja hän maksoi saaden bonuksensa.

Vierailija
1124/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prismassa oli joku ulkomaalainen mies ostanut kärryn täyteen pelkkää grillimakkaraa. :'D

Varmaan menossa grillaamaan makkaraa jollekin kerholle, pihatalkoisiin tms.

Tai ostivat vaalimakkaroita :) Niitä on ainakin nyt tarjoilla joidenkin kansanedustajaehdokkaiden kojuilla.

Vierailija
1125/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on S-ostoslista-sovelluksessa lista mitä ostan. Muistan yleensä ulkoa listan, mutta lopuksi ennen kassalle menoa pysähdyn vilkaisemaan listan läpi, ettei mitään tärkeää unohdu. Ihan menen sivuun, että ohi pääsee näin tekemään. Repikää ihan rauhassa hiuksianne vaan.

Vierailija
1126/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran ulkomailla asuessani näin hedelmäosastolla kun äiti ja lapsi söivät viinirypäleitä suoraan laatikosta ja siitä sitten sanoinkin heille, että ne pitäisi vähän niin kun maksaa eka. Äiti suutahti ja mitään sanomatta lähti lapsensa kanssa niskojaan nakellen tiehensä. Eli vähän niin, että miten kehtasin häiritä heidän maisteluaan.

Kerran näin miehen syövän keksejä suoraan hyllystä käytävällä, jossa ei ollut ketään muita kuin minä. Kun mies näki minut, niin hän laittoi paketin äkkiä takaisin hyllyyn ja lähti menemään.

Suututtaa tuollaiset varkaat. En kyllä enää sano mitään kenellekään enkä ole kyllä enää kiinnittänyt huomiota hyllystä syöjiin.

Minä näin just eilen miesporukan ostoksilla, joista yhdellä oli jo sipsipussi avattu valmiiksi ja siitä mätti sipsiä menemään samalla, kun olivat menossa kassaa kohti. Ei vaikuttanut mitenkään hätätilanteelta.

Olen pienikokoinen, joten kerran eräs mies yksinkertaisesti vaan siirsi minut pois tieltä ja mutisi, että "mene siitä." Olisi voinut sanoa suomeksi, että "anteeksi" tai muuta, mutta piti fyysisesti siirtää pois. Olin sen verran puulla päähän lyöty, etten tajunnut muuta kuin tuijottaa. 

Mulle kanssa kävi kerran kaupassa niin, että ihan tyhjällä käytävällä seisoin lähes seinän vieressä vastaamassa viestiin, kun yhtäkkiä joku mies vaan mitään sanomatta tarttui muhun molemmin käsin kiinni ja siirsi toiseen kohtaan. Jatkoi sitten vaan matkaansa ovista ulos ja autolleen. Mitenkään en ollut herran tiellä ja hän olisi vallan mainiosti voinut kävellä pari askelta sivummalta. Pienikokoinen olen myös eli sai helposti nostettua melkein lattiasta ylös :D

Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin nämä kaupan käytävillä tai liikenteessä kännykkäänsä käyttävät tollot. Eivät yhtään tajua tukkivansa muiden tietä, kun se oma perse ja oma puhelin ovat tärkeintä maailmassa. Odotan sitä päivää, kun joku tekee teille jotain "todella kivaa".

Mikä velvollisuus meillä muilla on väistää teitä? Menkää vttu himaanne somettamaan.

Pahalla tuulella, rouvani, luulen ...

Alkaa olla niin iso ongelma nykyään. Koko ajan saa olla väistämässä näitä kännyn käteensä kiinnikasvattaneita.

Ai niin, unohdin somettavat pyöräilijät. Kohta niitä tulee taas.

Todella pelästyin maalaisena, kun kävin isossa kaupungissa ja keskustassa pyöräilijä suhahti aivan nenäni edestä. Olisi ajanut huoletta ylitseni jos olisin ollut väärässä kohdassa, eikö näillä ole minkäänlaisia itsesuojeluvaistoja.

Vierailija
1127/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä näin just eilen miesporukan ostoksilla, joista yhdellä oli jo sipsipussi avattu valmiiksi ja siitä mätti sipsiä menemään samalla, kun olivat menossa kassaa kohti. Ei vaikuttanut mitenkään hätätilanteelta.

Olen pienikokoinen, joten kerran eräs mies yksinkertaisesti vaan siirsi minut pois tieltä ja mutisi, että "mene siitä." Olisi voinut sanoa suomeksi, että "anteeksi" tai muuta, mutta piti fyysisesti siirtää pois. Olin sen verran puulla päähän lyöty, etten tajunnut muuta kuin tuijottaa. 

Mulle kanssa kävi kerran kaupassa niin, että ihan tyhjällä käytävällä seisoin lähes seinän vieressä vastaamassa viestiin, kun yhtäkkiä joku mies vaan mitään sanomatta tarttui muhun molemmin käsin kiinni ja siirsi toiseen kohtaan. Jatkoi sitten vaan matkaansa ovista ulos ja autolleen. Mitenkään en ollut herran tiellä ja hän olisi vallan mainiosti voinut kävellä pari askelta sivummalta. Pienikokoinen olen myös eli sai helposti nostettua melkein lattiasta ylös :D

Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin nämä kaupan käytävillä tai liikenteessä kännykkäänsä käyttävät tollot. Eivät yhtään tajua tukkivansa muiden tietä, kun se oma perse ja oma puhelin ovat tärkeintä maailmassa. Odotan sitä päivää, kun joku tekee teille jotain "todella kivaa".

Mikä velvollisuus meillä muilla on väistää teitä? Menkää vttu himaanne somettamaan.

Alkaa olla niin iso ongelma nykyään. Koko ajan saa olla väistämässä näitä kännyn käteensä kiinnikasvattaneita.

Sori siitä että katson reseptiä kännystä että tiedän mitä vielä pitää ostaa.

Pitääkö se tulostaa paperille vai????

Vierailija
1128/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä paikkakunnalla on todella outoa kassalla jonottaminen, kun vieressä aukeaa toinen kassa. Ellei se vanhalla kassalla hihnalla olevasta seuraava siirry sinne, niin siitä lähtee joku outo lamaantumisaalto jonossa eteenpäin joka johtaa siihen, ettei kukaan uskalla mennä sinne auenneelle kassalle kun odottaa edelläolevan menevän sinne ensin.

Vierailija
1129/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Tämä on aika vakava. Olin silloin Espoon Sellon Prismassa, kun mustasukkainen mies ampui myyjiä.

Vieläkin outo olo sittä. En pariin vuoteen voinut mennä ollenkaan.

Voitit.

Vierailija
1130/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosia sitten erään maalaiskunnan ruokamarketissa lomamatkalla asioidessani huomasin, kuinka ryhmä samankaltaisiin juhla-asusteisiin pukeutuneita naisia oli muodostanut puolikaaren erään naisista ja lihahyllyn eteen. Tämä keskellä oleva naisihminen tunki makkarapaketteja hameensa alle ja kylmän viileästi tuijotti minua silmiin. Olin todella hämmentynyt heidän röyhkeydestään.

Kirjaston kesäjuhlat illemmalla?

Vierailija
1131/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tapahtui noin vuosi sitten Rovaniemen Prismassa. Olin kassalla maksamassa ostoksiani kun hälytysportti alkoi piippaamaan. En itse piipauksen alkaessa ollut tuon portin kohdalla vaan maksamassa ostoksiani kassatyöntekijän kohdalla eli en itse edes voinut olla piippauksen syynä, mutta myyjä pyysi minua avaamaan laukkuni. Hälytysportti oli siis kahden kassan välissä ja piippauksen alkaessa toisen puolen kassalla asioinut mies käveli portin kohdalla. Tätä noin 50v miestä ei siis pyydetty avaamaan laukkuaan tai takkiaan vaikka hän oli portin kohdalla hälytyksen alkaessa. Minua 30v naista sen sijaan pyydettiin vaikken minkään järjen mukaan voinut olla syy hälytykseen. Olin tilanteessa niin hämmentynyt, että toimin kiltisti ja avasin laukkuni. Tilanne tuntui häpeälliseltä, koska en ole koskaan varastanut mitään  enkä häpeältä saanut suutani auki vaikka olisi pitänyt. Tämän tapauksen jälkeen en pystynyt käymään hetkeen Rovaniemen Prismassa. Ainoa selitys, jonka keksin on se, että myyjät halusivat päästää tämän miehen menemään ilman rangaistusta ja kiinnittivät huomion täysin syyttömään ospuoleen eli minuun, sillä molempien myyjien täytyi huomata selvästi, että hälytyksen aiheutti tämä mies enkä minä. Myyjät antoivat miehelle vain mahdollisuuden ottaa nopeasti ostoksensa mukaansa ja häipyä paikalta. 

Ei siinä tarvitse olla porttien välissä. Jos pyörätuoli aiheuttaa hälytyksen, olemme silloin olleet juuri maksupisteen kohdalla. Nykyään ei enää juuri koskaan aiheuta hälytystä, mutta vielä vuosi sitten aiheutti esim lähimmässä Prismassa tietyillä porteilla. Niitä portteja tuli sitten yleensä vältettyä. Vaksit ja heidän koppi tulleet tutuksi, vaikka koskaan en ole antanut aihetta.

Veikkaan, että siellä on ulko oven luona tai ulkopuolella ollut vartija vastassa.

En ole ap, mutta pointti taisi olla siinä, etteivät myyjät pysäyttäneet ja tarkastaneet tätä toisella kassalla asioinutta miestä lainkaan. Vääriä hälytyksiä sattuu eri syistä paljonkin, tiedän tämän koska olen ollut aiemmin kaupassa töissä. Asiakkaiden kannalta ne ovat tietysti ikäviä. 

Juu, ymmärsin. Luitko viimeistä lausetta ollenkaan? Prismassa yleensä vartijat kommunikoivat, kassa saattanut jo kuulla, että vartijat ovat sen kaverin perässä ja joku jo näkee kaverin. Voivat ulko-ovella jututtaa kaveria.

Jos olet ollut kaupassa töissä, varmasti tiedät myös, ettei aiheettomien hälytysten takia aleta huutamaan niinkuin varkaalle, vaan ensisijassa vartijat huomaamattomasti kävelevät ensin kaverin luokse. Tarkoitus ei ole, että muut asiakkaat kääntyvät ja näkevät, kuinka joku pysäytetään dramaattisesti, vaan päinvastoin. Tosi nätisti ovat tulleet juttelemaan, kun olen maksanut ostokset ja mennään yhdessä koppiin tarkistamaan.

Sivusta sanon, että sanomasi on ihan täyttä valetta. Tunnen erään romaninaisen ja hänellä on satoja kokemuksia vartijoiden ja myyjien kyttäämisistä, seuraamisista ja tarkastuksista. Kaikki vain siksi, että hän on romani. Hlökunta ei välttämättä toimi romanin nähdessään millään tavalla asiallisesti, vaan se tehdään selväksi muillekin asiakkaille että romania pidetään epäilyttävänä. On paljon vartijoita ja myyjiä, jotka ovat tahallaan ilkeitä. 

Myyjiä ja vartijoita on monenlaisia, valitettavasti niitä inhottaviakin. Olen nähnyt vierestä tällaisen tilanteen että vartija on selvästi seurannut kaupassa Romania jota se näytti häiritsevän, mutta vaikea on tietää onko vartijalla oikeasti aihetta epäilyyn vai seuraako vain ilkeyttään. 

Ei niitä romanejakaan kytitä, elleivät ole joskus aiemmin jääneet kiinni kys. kaupassa.

Kyllä niitä seurataan ja ihan aiheesta.

Vierailija
1132/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Kerran marketin kassajonossa oli mummo, joka kailotti vihaiseen äänensävyyn kommunismin pahuudesta. En uskaltanut mennä samaan jonoon, koska pelkäsin, että hän yrittää temmata lähellä olevia keskusteluun. Hän ei näyttänyt puhuvan kenellekään erityisesti, vaan vain yleisesti kaikille jotka olivat kuuloetäisyydellä. Muut asiakkaat ja kassatyöntekijä olivat hiljaa ja päät painuksissa. Ehkä mummo oli provosoitunut jostain iltapäivälehden lööpistä siinä kassajonossa.

Pari vuotta sitten kaupankassalla yks mummo rupesi paasamaan koronasta kovaan ääneen, siis ihan kuin pappi saarnaa kirkossa, kuinka täytyy käyttää maskeja ynnämuuta. Se paasas siinä varmaan vartin, kun ehdin kuulla sen jonottaessani, maksaessani ja poislähtiessäni. Korona-aika varmaan pahensi mt-potilaita.

Joo aika moni sekos korona aikana, ja sitten vielä syyllistivät ja demonisoivat niitä jotka eivät lähteneet hullutukseen ja ksetukseen mukaan...

Tuosta tuli mieleen kans yks mummo seisoi lähellä kaupan ulko ovea jossa käsidesi piste ja paasas jokaiselle ennen sisäänkäyntiä että pitää laittaa käsidesiä,pitää laittaa käsidesiä...Hei nuori! Käsidesiä unohdit laittaa! Huuteli mulle kun menin vaan ohitse.

Vierailija
1133/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, unohdin somettavat pyöräilijät. Kohta niitä tulee taas.

Todella pelästyin maalaisena, kun kävin isossa kaupungissa ja keskustassa pyöräilijä suhahti aivan nenäni edestä. Olisi ajanut huoletta ylitseni jos olisin ollut väärässä kohdassa, eikö näillä ole minkäänlaisia itsesuojeluvaistoja.

Olen asunut noin 32 vuotta elämästäni maaseudulla ja viimeisimmät 7 vuotta kaupungissa. Yksi selvä ero on, että maalaisilla on paljon enemmän itsesuojeluvaistoa ja järkeä liikenteessä kuin kaupunkilaisilla. Kaupunkilaiset olettavat, että heidät huomataan ja huomioidaan aina.

Vierailija
1134/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kerran erästä tarjoustuotetta koko kärryn täynnä lähikaupasta, niin eikös vaan pari ämmää alkaneet kassajonossa mäkättämään, että aiotko todella itse syödä kaikki ja olisi sitä voinut toisillekin jättää....vali vali paheksuvia ilmeitä ja kaikki muutkin kääntyivät toisestakin kassajonosta katsomaan.

Tuon takia tarjoustuotteissa on usein rajoitus kuinka monta yksi asiakas voi ostaa. Muuten kaltaisesi pösilöt veisivät kaiken.

1135/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auwjuw kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skjsjs kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran lähikaupassa ihan siisitin näköinen nuorehko nainen (ehkä n. 25 - 32-v.) tuli hedelmäosastolla sanomaan minulle että jumalalla on minulle erikoistehtävä. Olen itse siis 40-vuotias nainen. Hämmästyneenä sain vain sanottua että jaahas, kiitos ilmoituksesta. Varmaan oli hänellä jotain mt-ongelmaa, mutta tämä on oudointa mitä mulle on kaupassa tapahtunut. 

Voi tulispa joku uskova mullekin sanomaan noin, haluan löytää jeesuksen/Jumalan

Kysymys ei ole mt ongelmasta, ihmiset jotka ei usko Jumalaan on itsellään mt ongelmia, olet typerä yhtä typerä kuin muutkin jotka ei tajua ett raamatun ennustukset toteutuu niinkuin raamattu sanoo sen näkee jo maailmasta joka on tuhoutumassa ihmisten syntien tähden

Sulla ei ole varaa puhua typeryydestä.

Pitäiskö muka olla yhtä törkeä kuin muutkin ihmiset, ryypätä viikonloppuisin ja tapella

Itse uskon Jumalaan ja se ei oo typeryyttä, jos joku mulle niin sanoo niin tervemenoa helvettiin vain siellä ne tuskat ja kivut on minä tahdon ainakin pelastua ja päästä taivaaseen

Lapsenuskoa 😁

Vierailija
1136/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-iän ylittänyt nainen seisoi pikkuhousunsujapakettien edessä. Avas jonkun niistä paketeista, pyöritteli suojaa käsissään, taidipa nuuhkaistakin, ja laittoi sitten sen takaisin pakettion ja paketin hyllyyn. Aika ällöä noin hygieniatuotteen kohdalla varsinkin.

Vierailija
1137/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen jää ODOTTAMAAN myyjän vastausta rikkinäisestä maitopurkista?

Vierailija
1138/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui Italiassa, kun olimme reissulla siellä. Eräänä iltana kaverini halusivat käydä nopeasti paikallisessa ruokakaupassa, minulla ei ollut ostettavaa, joten jäin odottelemaan heitä kaupan ulko-oville. Olin ovien sisäpuolella. Kello oli 20:00 pintaan, ja kauppa oli normaalisti auki kello 21:00 asti. Tuona iltana oli ilmeisesti jokin poikkeuspäivä, että kauppa suljettiin jo 20:00. Henkilökunta tuli sulkemaan ovia, jottei lisää asiakkaita pääsisi enää kauppaan sisälle. Kaupan ovella syntyi kuitenkin suukopua sisään pyrkivien asiakkaiden ja henkilökunnan edustajan kanssa, kun kauppaan ei enää päässytkään sisään. En osaa sanaakaan italiaa, mutta kiihtyneestä keskustelusta ja elekielestä ei voinut olla ymmärtämättä, että asiakkaat olivat erittäin tuohtuneita siitä, etteivät he päässeet enää kauppaan sisään, vaikka normaalin aukioloajan mukaan heidän olisi pitänyt päästä. Henkilökuntaan kuuluva mies oli yhtä tuohtunut kuin asiakkaatkin, ja huutaen osoitteli lappua kaupan ovessa, jossa ilmeisesti ilmoitettiin poikkeusaukioloajasta. Usean minuutin huutokonsertin jälkeen sisään pyrkineet saatiin vihdoin käännytettyä ovelta. Olin seurannut tapahtumia ovien sisäpuolelta huuli pyöreänä ihmetellen, mitä täällä tapahtuu. Nauratti hieman se, että Suomessa tilanne olisi todennäköisesti mennyt niin, että ovella oltaisiin ilmoitettu vain, että kauppa suljetaan nyt ja asiakkaat olisivat tyytymättöminä manailleet omaa tyhmyyttään, kun eivät hoksanneet katsoa lappua ikkunassa.

Vierailija
1139/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä paikkakunnalla on todella outoa kassalla jonottaminen, kun vieressä aukeaa toinen kassa. Ellei se vanhalla kassalla hihnalla olevasta seuraava siirry sinne, niin siitä lähtee joku outo lamaantumisaalto jonossa eteenpäin joka johtaa siihen, ettei kukaan uskalla mennä sinne auenneelle kassalle kun odottaa edelläolevan menevän sinne ensin.

Eiköhän se lamaannus lähde toiseen suuntaan. Kun kassalla jo oleva ei koe tarpeelliseksi rynnätä muualle, mutta hänen takanaan oleva ei sitä suostu uskomaan. Ja sitten muista alkaa tuntua, että kun liikettä ei synny, kassa johon he jo jonottavat on suositumpi.

Kaikki lähti yhdestä arasta ihmisestä, jonka suuri odotus (edellä olevan siirtymisestä) ei toteutunut... ja tätä harmitellessa, tulikin jo oma vuoro kassalla.

Riskiä ei tarvinnut ottaa, ja vieraalle kassalle heittäytyä, koska ei se toinenkaan heittäytynyt. Jonka olisi kuulunut. Mokoma törppö!

Vierailija
1140/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun koronarajoitukset olivat astuneet voimaan ja ihmiset olivat extravarovaisia, menin paikalliseen markettiin ja joku mummo purki minuun kiukkunsa. En ymmärtänyt, mistä kiukkusi, mutta mulkoili minua vihaisesti kassalle mennessäni (oli minun perässäni) ja kun kassan pakkauspisteeseen oli juuri tullut erotukseksi joku pleksi tai pahvi, että ostoksia ei voinut pakata kaksi vierekkäin, vaan piti vähän sieltä sivun puolelta pakata, tökkäsi tuo mummo minua kaksi kertaa vauhdilla reiteen ostoskärryllään.

Olin itse pitänyt kunnon suojavälit, käytin kertakäyttöhanskoja ja maskia, enkä yskinyt tai niiskuttanut.