Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1611)

Vierailija
1101/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Prismassa tuli jokin sähköhäiriö ja valot alkoi vilkkua ja välkkyä katosa kuin jossain diskossa :D

Vierailija
1102/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuslaisten teltalla Orpo yritti kähmiä minua  pyllystä ,Hyi helvetti mikä ukko.

En ole Orpon ihailija, mutta trollivalheillakin pitäisi olla jokin raja.

Sinuun se ei ois koskenut pitkällä tikullakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähty kun pm repii hiuksia päästään 🤕

Vierailija
1104/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin Pariisissa ruokakaupassa kun herkkutiskin myyjä kieltäytyi palvelemasta minua. Huusi kovalla äänellä, että täällä palvellaan vain ranskalaisia, englanniksi.

Huusitko takaisin että mitä, eikö täällä palvella suomalaisia, tai kysyitkö missä on itsepalvelutiski!

:D

Vierailija
1105/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran ulkomailla asuessani näin hedelmäosastolla kun äiti ja lapsi söivät viinirypäleitä suoraan laatikosta ja siitä sitten sanoinkin heille, että ne pitäisi vähän niin kun maksaa eka. Äiti suutahti ja mitään sanomatta lähti lapsensa kanssa niskojaan nakellen tiehensä. Eli vähän niin, että miten kehtasin häiritä heidän maisteluaan.

Kerran näin miehen syövän keksejä suoraan hyllystä käytävällä, jossa ei ollut ketään muita kuin minä. Kun mies näki minut, niin hän laittoi paketin äkkiä takaisin hyllyyn ja lähti menemään.

Suututtaa tuollaiset varkaat. En kyllä enää sano mitään kenellekään enkä ole kyllä enää kiinnittänyt huomiota hyllystä syöjiin.

Minä näin just eilen miesporukan ostoksilla, joista yhdellä oli jo sipsipussi avattu valmiiksi ja siitä mätti sipsiä menemään samalla, kun olivat menossa kassaa kohti. Ei vaikuttanut mitenkään hätätilanteelta.

Olen pienikokoinen, joten kerran eräs mies yksinkertaisesti vaan siirsi minut pois tieltä ja mutisi, että "mene siitä." Olisi voinut sanoa suomeksi, että "anteeksi" tai muuta, mutta piti fyysisesti siirtää pois. Olin sen verran puulla päähän lyöty, etten tajunnut muuta kuin tuijottaa. 

Mulle kanssa kävi kerran kaupassa niin, että ihan tyhjällä käytävällä seisoin lähes seinän vieressä vastaamassa viestiin, kun yhtäkkiä joku mies vaan mitään sanomatta tarttui muhun molemmin käsin kiinni ja siirsi toiseen kohtaan. Jatkoi sitten vaan matkaansa ovista ulos ja autolleen. Mitenkään en ollut herran tiellä ja hän olisi vallan mainiosti voinut kävellä pari askelta sivummalta. Pienikokoinen olen myös eli sai helposti nostettua melkein lattiasta ylös :D

Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin nämä kaupan käytävillä tai liikenteessä kännykkäänsä käyttävät tollot. Eivät yhtään tajua tukkivansa muiden tietä, kun se oma perse ja oma puhelin ovat tärkeintä maailmassa. Odotan sitä päivää, kun joku tekee teille jotain "todella kivaa".

Vierailija
1106/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran ulkomailla asuessani näin hedelmäosastolla kun äiti ja lapsi söivät viinirypäleitä suoraan laatikosta ja siitä sitten sanoinkin heille, että ne pitäisi vähän niin kun maksaa eka. Äiti suutahti ja mitään sanomatta lähti lapsensa kanssa niskojaan nakellen tiehensä. Eli vähän niin, että miten kehtasin häiritä heidän maisteluaan.

Kerran näin miehen syövän keksejä suoraan hyllystä käytävällä, jossa ei ollut ketään muita kuin minä. Kun mies näki minut, niin hän laittoi paketin äkkiä takaisin hyllyyn ja lähti menemään.

Suututtaa tuollaiset varkaat. En kyllä enää sano mitään kenellekään enkä ole kyllä enää kiinnittänyt huomiota hyllystä syöjiin.

Minä näin just eilen miesporukan ostoksilla, joista yhdellä oli jo sipsipussi avattu valmiiksi ja siitä mätti sipsiä menemään samalla, kun olivat menossa kassaa kohti. Ei vaikuttanut mitenkään hätätilanteelta.

Olen pienikokoinen, joten kerran eräs mies yksinkertaisesti vaan siirsi minut pois tieltä ja mutisi, että "mene siitä." Olisi voinut sanoa suomeksi, että "anteeksi" tai muuta, mutta piti fyysisesti siirtää pois. Olin sen verran puulla päähän lyöty, etten tajunnut muuta kuin tuijottaa. 

Mulle kanssa kävi kerran kaupassa niin, että ihan tyhjällä käytävällä seisoin lähes seinän vieressä vastaamassa viestiin, kun yhtäkkiä joku mies vaan mitään sanomatta tarttui muhun molemmin käsin kiinni ja siirsi toiseen kohtaan. Jatkoi sitten vaan matkaansa ovista ulos ja autolleen. Mitenkään en ollut herran tiellä ja hän olisi vallan mainiosti voinut kävellä pari askelta sivummalta. Pienikokoinen olen myös eli sai helposti nostettua melkein lattiasta ylös :D

Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin nämä kaupan käytävillä tai liikenteessä kännykkäänsä käyttävät tollot. Eivät yhtään tajua tukkivansa muiden tietä, kun se oma perse ja oma puhelin ovat tärkeintä maailmassa. Odotan sitä päivää, kun joku tekee teille jotain "todella kivaa".

Mikä velvollisuus meillä muilla on väistää teitä? Menkää vttu himaanne somettamaan.

Vierailija
1107/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä kovin outoa mutta kerran pyörin keskikokoisessa marketissa aika pitkään eestaas kun en vaan löytänyt tiettyä tuotetta. Lopulta kassalle mennessäni kassa kommentoi nyrpeästi jotain "jopas sulla kesti/kiertelit siellä pitkään" mitä vähän ihmettelin.

Oliko se kassa vahtinut kun välillä vilahdan hyllyjen välistä vai oliko kenties saanut kameroita katsoneelta vartijalta jotain noottia että tuo käyttäytyy omituisesti älä anna sen livahtaa maksamatta kassan ohi?

Joskus ne kameroiden tv-ruudut voi myös olla kassalla...

Vierailija
1108/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuma kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seisoin jonkun meikkihyllyn edessä katselemassa kun toinen asiakas näytti minulle jotain eyelineria "Onko tämä ripsiväri?". Sanoin että ei, se on eyeliner. Sitten hän kysyi että mikähän näistä olisi hyvä. Sanoin etten ole töissä täällä (ja vaatteistakin olisi tämän toki voinut päätellä). Nainen totesi tähän että tiedän, mutta sä näytät siltä että tiedät näistä.

Itselle ei ihan tulisi mieleen alkaa vaatia palvelua toiselta asiakkaalta.

Kyllä suomalaiset ovat ihmeellisiä... Ihan normaalia small talkia tuo. Saattoi myös oikeasti kaivata apua ja kysyi sinulta vilpittömästi neuvoa. Olisit ottanut kehuna.

Samaa mieltä. Juttelen joskus muiden asiakkaiden kanssa pitkäänkin. Toki emme tuki käytävää.

Koronan aikana korostui, ihmiset ovat halukkaita keskustelemaan ja silloin oli paljon yksinäisiä liikkeellä.

Neuvon myös aina, jos osaan. Siis jos joku kysyy neuvoa.

Kohteliaisuus ja inhimillisyys eivät ole minulta pois. Itseäkin piristää.

Vierailija
1109/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nähty kun pm repii hiuksia päästään 🤕

Trikotillomania?

Vierailija
1110/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kassa arvosteli pukeutumistani . Jos olisin kassa, pitäisin turpani kiinni ja antaisin liukuhihnan soida.

Monet kassat ei sano ääneen mutta katsoo tosi arvostelevasti ja moittien. En ymmärrä tätäkään, noinko asiakkaat saadaan tulemaan takaisin kauppaan?

Kaikkea ne kassat tekevätkin, tai eivät tee. Jokainen tietenkin tiedämme, että "kassalla" tarkoitetaan henkilöä, joka on siinä kassan takana töissä, mutta jotenkin kuulostaa hassulta/hauskalta, että heitä kutsutaan ytimekkäästi kassoiksi. "Kassa selvästikin flirttaili minulle".."Kassa katsoi minua kuin halpaa makkaraa"..Sori, hieman off topic

Vierailija
1111/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketin katosta alkoi tulvia vettä kuin saavista kaataen.

Samalla sähköjohto tippui lattialle. Sanoin puolisolle että nyt mennään ja lujaa. Poistuimme kaupasta. Ostoskärry jätettiin kassan lähelle.

Kun olimme ulko-ovella tuli kuulutus ja poistumiskäsky. Onneksi kukaan ei saanut sähköiskua eikä loukkaantunut. Sen kuulimme uutisista. Marketin katto oli sortunut.

Vettä oli pari senttiä lattialla kun poistuimme.

Vierailija
1112/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen maitotölkki oli ilmestynyt kärryihini, jonka lisänä oli rasvaton aina ostamani maito. Kerran oli rahapussi unohtunut kotiin, minkä huomasin vasta kassalla. Takanani seisoi Vanhempi herra ja sanoi maksavansa ostokseni, jos saa tulla illalla kahville luokseni. Mikäpäs siinä.

Vierailija
1113/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tapahtui noin vuosi sitten Rovaniemen Prismassa. Olin kassalla maksamassa ostoksiani kun hälytysportti alkoi piippaamaan. En itse piipauksen alkaessa ollut tuon portin kohdalla vaan maksamassa ostoksiani kassatyöntekijän kohdalla eli en itse edes voinut olla piippauksen syynä, mutta myyjä pyysi minua avaamaan laukkuni. Hälytysportti oli siis kahden kassan välissä ja piippauksen alkaessa toisen puolen kassalla asioinut mies käveli portin kohdalla. Tätä noin 50v miestä ei siis pyydetty avaamaan laukkuaan tai takkiaan vaikka hän oli portin kohdalla hälytyksen alkaessa. Minua 30v naista sen sijaan pyydettiin vaikken minkään järjen mukaan voinut olla syy hälytykseen. Olin tilanteessa niin hämmentynyt, että toimin kiltisti ja avasin laukkuni. Tilanne tuntui häpeälliseltä, koska en ole koskaan varastanut mitään  enkä häpeältä saanut suutani auki vaikka olisi pitänyt. Tämän tapauksen jälkeen en pystynyt käymään hetkeen Rovaniemen Prismassa. Ainoa selitys, jonka keksin on se, että myyjät halusivat päästää tämän miehen menemään ilman rangaistusta ja kiinnittivät huomion täysin syyttömään ospuoleen eli minuun, sillä molempien myyjien täytyi huomata selvästi, että hälytyksen aiheutti tämä mies enkä minä. Myyjät antoivat miehelle vain mahdollisuuden ottaa nopeasti ostoksensa mukaansa ja häipyä paikalta. 

Ei siinä tarvitse olla porttien välissä. Jos pyörätuoli aiheuttaa hälytyksen, olemme silloin olleet juuri maksupisteen kohdalla. Nykyään ei enää juuri koskaan aiheuta hälytystä, mutta vielä vuosi sitten aiheutti esim lähimmässä Prismassa tietyillä porteilla. Niitä portteja tuli sitten yleensä vältettyä. Vaksit ja heidän koppi tulleet tutuksi, vaikka koskaan en ole antanut aihetta.

Veikkaan, että siellä on ulko oven luona tai ulkopuolella ollut vartija vastassa.

En ole ap, mutta pointti taisi olla siinä, etteivät myyjät pysäyttäneet ja tarkastaneet tätä toisella kassalla asioinutta miestä lainkaan. Vääriä hälytyksiä sattuu eri syistä paljonkin, tiedän tämän koska olen ollut aiemmin kaupassa töissä. Asiakkaiden kannalta ne ovat tietysti ikäviä. 

Juu, ymmärsin. Luitko viimeistä lausetta ollenkaan? Prismassa yleensä vartijat kommunikoivat, kassa saattanut jo kuulla, että vartijat ovat sen kaverin perässä ja joku jo näkee kaverin. Voivat ulko-ovella jututtaa kaveria.

Jos olet ollut kaupassa töissä, varmasti tiedät myös, ettei aiheettomien hälytysten takia aleta huutamaan niinkuin varkaalle, vaan ensisijassa vartijat huomaamattomasti kävelevät ensin kaverin luokse. Tarkoitus ei ole, että muut asiakkaat kääntyvät ja näkevät, kuinka joku pysäytetään dramaattisesti, vaan päinvastoin. Tosi nätisti ovat tulleet juttelemaan, kun olen maksanut ostokset ja mennään yhdessä koppiin tarkistamaan.

Sivusta sanon, että sanomasi on ihan täyttä valetta. Tunnen erään romaninaisen ja hänellä on satoja kokemuksia vartijoiden ja myyjien kyttäämisistä, seuraamisista ja tarkastuksista. Kaikki vain siksi, että hän on romani. Hlökunta ei välttämättä toimi romanin nähdessään millään tavalla asiallisesti, vaan se tehdään selväksi muillekin asiakkaille että romania pidetään epäilyttävänä. On paljon vartijoita ja myyjiä, jotka ovat tahallaan ilkeitä. 

Myyjiä ja vartijoita on monenlaisia, valitettavasti niitä inhottaviakin. Olen nähnyt vierestä tällaisen tilanteen että vartija on selvästi seurannut kaupassa Romania jota se näytti häiritsevän, mutta vaikea on tietää onko vartijalla oikeasti aihetta epäilyyn vai seuraako vain ilkeyttään. 

Ei niitä romanejakaan kytitä, elleivät ole joskus aiemmin jääneet kiinni kys. kaupassa.

Vierailija
1114/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä velvollisuus meillä muilla on väistää teitä? Menkää vttu himaanne somettamaan.

Pahalla tuulella, rouvani, luulen ...

Vierailija
1115/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän noita hälytytyksiä oikein aiheuttaa? Itselleni ei ole vuosiin sattunut mitään ja nyt useita kertoja puolen vuoden sisään.

Huvittavin oli jouluna, kun käytiin läheisessä 24 h hypermarketissa hakemassa muutama pullo mikseriä myöhään aattoiltana, kun sukulaispojan piti saada juuri tiettyä merkkiä... Ei siis kovin tärkeä ostos, mutta oli kiva päästä vähän tuulettumaan raskaiden ruokien päälle. Kassalla yksi meistä hälytti ja riisui jo pikkutakin ja heilutteli sitä ja lompakkoa hälytinportilla, eikä lähde vaan selvinnyt. Onneksi ei joutunut paitaa tai housuja enää riisumaan.

Itselläni myös tullut hälytys apteekissa, Citymarketissa ja viimeksi Lidlissä, eikä aavistustakaan syystä.

Ostatko vaatteita Tokmannista? Niillä on sellaisia vaatteita, missä on saumaan ommellut hälyt. Ne pitää leikata pois ennen kuin alkaa käyttämän vaatteita.

Vierailija
1116/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa olla niin iso ongelma nykyään. Koko ajan saa olla väistämässä näitä kännyn käteensä kiinnikasvattaneita.

Vierailija
1117/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa olla niin iso ongelma nykyään. Koko ajan saa olla väistämässä näitä kännyn käteensä kiinnikasvattaneita.

Ai niin, unohdin somettavat pyöräilijät. Kohta niitä tulee taas.

Vierailija
1118/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaljan kärrääjä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain lavan kaljaa kaupasta useampaa ihmistä varten nuorena opiskelijatyttönä ja olin kiinnittämässä sitä pyörän tarakalle, kun kassajonossa takanani tullut vanhempi mies tuli kysymään: "Aiotko juoda nuo kaikki itse?" Vastasin, että niin ajattelin. Siihen mies tyytyväinen virne kasvoillaan: "No sitten olet varmaan aika humalassa illalla."

Joo, no tapahtui kaupan pihalla, mutta siitä sitten kiireesti pyörällä karkuun...

Lava kaljaa pyörän tarakalla? Tuskinpa vain...

Kuinka niin "tuskinpa vain"? Kyllä sen siihen saa sillä tarakan läpyskällä ja niillä venyvillä nauhasysteemeillä vielä oikein näppärästi kiinni. Olen isompiakin paketteja kärräillyt pyörän tarakalla, kun en muutakaan menopeliä omista. Ihmeen paljon tämä tarinani täällä herätti negatiivista huomioita, mutta ehkä meillä on vain erilainen käsitys omituisuudesta.

Kyllähän 24-packin kantaa vaikka kädessä helposti, mutta koko lava tarkoittaa usrin 100 tai useampaa tölkkiä.

Eikö ihmiset tosiaan ole nähnyt tällaista olutlavaa kaupassa?

Ainakin Prismat ja S-marketit on myynyt Karjala-olutta näin pakattuna.

https://i.imgur.com/HR01Doi.png

-eri

Toi on kaljalaatikko tai pack. Lava on puinen eurolava, jolle kasataan kymmeniä-satoja noita kaljalaatikoita.

Vierailija
1119/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Kerran marketin kassajonossa oli mummo, joka kailotti vihaiseen äänensävyyn kommunismin pahuudesta. En uskaltanut mennä samaan jonoon, koska pelkäsin, että hän yrittää temmata lähellä olevia keskusteluun. Hän ei näyttänyt puhuvan kenellekään erityisesti, vaan vain yleisesti kaikille jotka olivat kuuloetäisyydellä. Muut asiakkaat ja kassatyöntekijä olivat hiljaa ja päät painuksissa. Ehkä mummo oli provosoitunut jostain iltapäivälehden lööpistä siinä kassajonossa.

Pari vuotta sitten kaupankassalla yks mummo rupesi paasamaan koronasta kovaan ääneen, siis ihan kuin pappi saarnaa kirkossa, kuinka täytyy käyttää maskeja ynnämuuta. Se paasas siinä varmaan vartin, kun ehdin kuulla sen jonottaessani, maksaessani ja poislähtiessäni. Korona-aika varmaan pahensi mt-potilaita.

Vierailija
1120/1611 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erehdyin kerran suoraan yövuorosta aamuvarhaisella paikalliseen S-Markettiin, joka oli vasta n. kymmenen minuutin kuluttua aukeamassa. Ulko-ovien edessähän jonottikin jo puolen tusinaa eläkeläistä pällistelemässä niistä lasiovista, kun työtekijä kaupassa sisällä laittoi paikkoja avaamiskuntoon. Yhdellä papparaisella ilmeisesti paloi hermo, kun n. viittä vaille avaamisajan otti oikein vauhtia kärryjensä kanssa ja mielenosoituksellisesti törmäsi niillä ulko-ovia päin hirveällä ryminällä. 

Kyllä on jumankauta eläkkeelläkin kiire ostamaan piimää ja hernekeittoa. Saatoin lähes aistia myyjän v*tutuksen, kun sieltä sisältä katseli, että mitähän ihmettä nyt taas. 

Olin Tampereen Sokkalla siivoojana yhden kesän. Kauppa aukesi yhdeksältä, mutta viimeistään kahdeksalta ovilla oli hirveä kasa vanhuksia, jotka vihaisen näköisinä koputtivat oveen. Myyjät eivät olleet edes tulleet vielä töihin. Luulisi aikuisten ihmisten tajuavan, ettei siivooja saa avata ovia. Mutta ei, joka aamu sama juttu.

"Kasa vanhuksia"  :D

Sankka parvi? :D

Ne oikeesti kasaantuvat siihen oville niin kuin olisivat jollain siirapilla kiinni toisissaan. Tai semmoinen mielikuva mulle jäi. Olin kyllä usein väsynyt kun vuoro alkoi klo 6, ehkä mun aivoihin jäi vain semmosia painajaismaisia muistoja.

:DDD

En saa päästäni mielikuvaa, kun kommentoija silmät harittaen imuroi ovimattoja välillä vilkuillen pelokkaasti lasioviin päin, jonka takana "sankka parvi" äkäisiä vanhuksia on liimautuneena naama kiinni lasiin koputellen ja huudellen raivokkaasti kommentoijaa avaamaan ovet. 

Onhan se tuskallista, kun ei ne hätähousut dementikot ymmärrä, että kaupassa saatetaan hyllyttää ja siivota ennen kaupan aukaisemista. Eihän niitä ovia saa edes avata ennen virallista aukioloaikaa kait? Ja miksi avaisivatkaan, jos kaikki ei ole kaupassa valmista.