Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1611)

Vierailija
1061/1611 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Rinne tuli torilla vastaan ja selitti kuinka soomi on rikas maa ja rahaa on ja kädet TAAS hapuili minun taskulle.

Vierailija
1062/1611 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppakujan pyöveli kirjoitti:

Antti Rinne tuli torilla vastaan ja selitti kuinka soomi on rikas maa ja rahaa on ja kädet TAAS hapuili minun taskulle.

Ja lupaamme niillä rahoilla pelastaa maailman, mitäs se duunari kapitalistien kauppoihin rahaa viemään. Asukoot kuusen alla ja syökööt käpyjä samalla kustantaa vihreän siirtymän mökissää jotta uus-suomalaiset saa kämppiä. Muistutan vielä ettei sitä kuusta saa nuotiopuiksi EUn päätöksellä pilkkoa ja POLTTAA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1611 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuitissa ei ollut hintojen kohdalla yhtään virhettä.

Vierailija
1064/1611 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanna de-mari kirjoitti:

kauppakujan pyöveli kirjoitti:

Ja lupaamme niillä rahoilla pelastaa maailman, mitäs se duunari kapitalistien kauppoihin rahaa viemään. Asukoot kuusen alla ja syökööt käpyjä samalla kustantaa vihreän siirtymän mökissää jotta uus-suomalaiset saa kämppiä. Muistutan vielä ettei sitä kuusta saa nuotiopuiksi EUn päätöksellä pilkkoa ja POLTTAA.

Ymmärrän kuningatar Sanna sinäkin olet vain ihminen saat ottaa minun taskuista rahaa, upeutesi huikaiseva:3 ei haittaa vaikka asuisin kuusen alla ja söisin käpyjä pääasia että olet kaunis hoikka ja niiiiin ihana:3

Vierailija
1065/1611 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skjsjs kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran lähikaupassa ihan siisitin näköinen nuorehko nainen (ehkä n. 25 - 32-v.) tuli hedelmäosastolla sanomaan minulle että jumalalla on minulle erikoistehtävä. Olen itse siis 40-vuotias nainen. Hämmästyneenä sain vain sanottua että jaahas, kiitos ilmoituksesta. Varmaan oli hänellä jotain mt-ongelmaa, mutta tämä on oudointa mitä mulle on kaupassa tapahtunut. 

Voi tulispa joku uskova mullekin sanomaan noin, haluan löytää jeesuksen/Jumalan

Kysymys ei ole mt ongelmasta, ihmiset jotka ei usko Jumalaan on itsellään mt ongelmia, olet typerä yhtä typerä kuin muutkin jotka ei tajua ett raamatun ennustukset toteutuu niinkuin raamattu sanoo sen näkee jo maailmasta joka on tuhoutumassa ihmisten syntien tähden

Tunnen paljon uskovaisia ihmisiä, jotka eivät kuitenkaan kulje julkisissa paikoissa kertomassa vieraille ihmisille, että jumalalla on heille erikoistehtävä. Niin siitä vain ajattelin että todennäköisesti on jotain mt-ongelmaa. Mulle itselleni ei ole ongelma mihin muut uskovat tai ovat uskomatta, kunhan sen nimissä vain ei vahingoiteta toisia. 

Raamatun mukaan ihmisiä ei vahingoiteta evankeliumia julistamalla, vaan sillä ettei sitä julisteta. Sanotaan jopa, että evankeliumia pitää julistaa sopivalla ja sopimattomalla hetkellä. Ja edelleen, elleivät Jeesukseen Kristukseen uskovat julista, niin kivet huutavat sitä - Jumalalle on kaikki mahdollista. Jumalan sana leviää jokatapauksessa estelyistä huolimatta, osa ottaa sen vastaan, osa ei. Olisi helpompaa ihmisille ottaa Jumalan sana todesta hyvinä aikoina kuin huutaa sitä avuksi vaikeina aikoina. Jumala tosin on armahtavainen ja pitkämielinen, mutta missä menee raja yksilöihmisen tottelemattomuuden ja kapinoinnin ja Jumalan armon välillä sitä ei kukaan tiedä, yksin Jumala sen tietää.

Vierailija
1066/1611 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas oli saanut kohtauksen ja Kuollut sinne.

Olikohan toi juttu jossa ihmiset hiippaili seinän viertä,ostoskärry kumossa ja joku ihmetteli miksi kaikki on niin outoja?

Vierailija
1067/1611 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan lähes kaiken netistä, yleensä noutopaikkana lähikauppani. Jos paikalla sattuu olemaan kaupan ainoa miesmyyjä hän on tosi kiinnostunut paketeistani. Joskus jäi ihan seisomaan viereen ja tuijottamaan kun pakkasin pakettejani kassiin, lähti äkkiä pois kun vilkaisin hänen suuntaansa. Mahtaa olla tylsä työpaikka kun noin kiinnostaa toisten paketit..

Vierailija
1068/1611 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen lähikaupassa oli toisessa ostoslaarissa tavaroita niin, ettei kassa saanut kuin toiseen laariin ohjattua asiakkaiden ostoksia. Siinä pakkaillessani ihmettelin, missä tämä ostoksensa laariin jättänyt henkilö mahtaa olla, kunnes huomasin hänen olevan peliautomaatilla selin kassaan päin.

Kassa ei huomauttanut hänelle mitään, että keräisi ostoksensa pois, että saisi ohjattua ostoksia molempiin laareihin, vaan lähti pois muihin tehtäviin, kun muita asiakkaita ei siinä enää ollut.

Siinä tuli mieleeni, miten esim. minä olisin voinut pakata nämä maksetut ostokset ja lähteä tavarat matkassani kaupasta ulos. Peliautomaatilla selin ollut ukkokaan tuskin olisi mitään huomannut, kun vasta palattuaan pakkaamaan hävinneitä ostoksiaan.

Kova on luotto.

Vierailija
1069/1611 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ikävän kuuloista, että aluksi sanot hänen vaikuttaneen siltä että kärsi sosiaalisten tilanteiden pelosta, ja seuraavaksi kerrot kuinka loppukauppareissun naureskelit hänelle. Minä, kun olen yrittänyt todistella itselleni että ei kukaan muista sitä enää kohta, jos käyttäydyn vähän hassusti.

T. Sosiaalisesti kömpelö

Mullekin tuli paha mieli tosta nauramisesta. Jollekin tuo on voinut olla ahdistava kokemus.

Vierailija
1070/1611 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollessani vuosia sitten kesätöissä s-marketissa, tuli eräs mies asiakas luokseni ja pyysi minua valitsemaan hänelle hyvän mikroaterian. Sitten kuitenkin, kun rupesin ehdottamaan erilaisia aterioita, mikään ei kelvannut.

Myyjä sitten itse käveli kylmähyllylle, osoitti hirvikäristystä ja sanoi, että ottaa tuon ja että voisinko minä nostaa sen hänen kärryynsä. Hämmentyneenä nostin ja mies jatkoi matkaa.

Siis mitä tuossa oikein tapahtui?? Myyjä tuli valitsemaan asiakkaalle mikroaterian, mutta sinun piti nostaa se asiakkaan kärryyn? Mitä ihmettä

Siis luuliko myyjä miestä ja sinua pariksi? Kun olit neuvonut miestä...

Vierailija
1071/1611 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä Vaasan lähistön suomenkielisessä pikkukunnassa kävin kaupassa kirkonkylällä muutama vuosi sitten. Kassalla oli nuori kesäsälli, joka antoi kympillä maksettuani takaisin muutamia kolikoita. Laskin äkkiä päässäni, ettei riitä ja huomautin. Sälli otti kassan viereen tallettamansa vitosen ja antoi sen pokkana minulle. Aikoi siis kavaltaa rahan, koska olin tuntematon, luultavasti ohikulkija, jota ei enää koskaan näkisi. Olen kuitenkin kesäasukas.

Näin sällin myöhemmin kaupassa ja heitin aina kiivaan katseen, jolloin sälli häippäsi paikalta alta aikayksikön. 

Aikoi pokkana kavaltaa itselleen osan vaihtorahasta.

Harmittaa, etten ottanut yhteyttä esimieheen.

Olen kiertänyt paljon maailmaa, mutta tämä kokemus röyhkeydessään oli ainutlaatuinen.

Vierailija
1072/1611 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sällinuhri kirjoitti:

Eräässä Vaasan lähistön suomenkielisessä pikkukunnassa kävin kaupassa kirkonkylällä muutama vuosi sitten. Kassalla oli nuori kesäsälli, joka antoi kympillä maksettuani takaisin muutamia kolikoita. Laskin äkkiä päässäni, ettei riitä ja huomautin. Sälli otti kassan viereen tallettamansa vitosen ja antoi sen pokkana minulle. Aikoi siis kavaltaa rahan, koska olin tuntematon, luultavasti ohikulkija, jota ei enää koskaan näkisi. Olen kuitenkin kesäasukas.

Näin sällin myöhemmin kaupassa ja heitin aina kiivaan katseen, jolloin sälli häippäsi paikalta alta aikayksikön. 

Aikoi pokkana kavaltaa itselleen osan vaihtorahasta.

Harmittaa, etten ottanut yhteyttä esimieheen.

Olen kiertänyt paljon maailmaa, mutta tämä kokemus röyhkeydessään oli ainutlaatuinen.

Kerran eräs myyjä yritti pokkana laskuttaa tuplana tuotteen. Katsoi minua ennen sitä laskelmoivasti ja vetäisi sitten tuotteen uudelleen jolloin hinta tuplaantui. En miettinyt sitä tilannetta siinä hetkessä, mutta sitten kun huomasin että oli tuplana hinta ja muistin tilanteen ymmärsin että teki sen tahallaan, huomautin asiasta ja korjasi kyllä sitten, mutta ei pahoitellut vaan näytti pettyneeltä.

Vierailija
1073/1611 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö se olitkin?

Vierailija
1074/1611 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seisoin jonkun meikkihyllyn edessä katselemassa kun toinen asiakas näytti minulle jotain eyelineria "Onko tämä ripsiväri?". Sanoin että ei, se on eyeliner. Sitten hän kysyi että mikähän näistä olisi hyvä. Sanoin etten ole töissä täällä (ja vaatteistakin olisi tämän toki voinut päätellä). Nainen totesi tähän että tiedän, mutta sä näytät siltä että tiedät näistä.

Itselle ei ihan tulisi mieleen alkaa vaatia palvelua toiselta asiakkaalta.

Eihän tuo ollut mitään palvelun vaatimista, vaan hän esitti sinulle kysymyksen.

Menetkö kenkäosastolla kysymään toiselta asiakkaalta että kun sulla on kengät jalassa niin osaat varmaan neuvoa mitkä näistä olis mulle hyvät? Tai karkkihyllyllä että kun näytät siltä että syöt paljon karkkia niin mikähän tästä kannattaisi ostaa? xD xD

Tuohan on ihan eri asia.

"Mikähän olisi hyvä" on ihan normaalia keskustelua.

"Neuvopas, mikä tästä valikoimasta olisi minulle hyvä ja sopisi minulle parhaiten" on vähän töykeämpää ja huomionhakuisempaa keskustelua, kun vastatakseen kysymykseen pitäisi miettiä, miltä mikäkin näyttäisi kyseisellä henkilöllä. Mutta silti ihan keskustelua, eikä mitään palvelun vaatimista.

"Käypä hakemassa minulle tästä kenkämallista kokoa pienempi pari" olisi palvelun vaatimista.

Onko ihmisille aina tehnyt näin tiukkaa kommunikoida toisten kanssa, vai onko tämä jotain nykyajan hömpötystä?

Minäkään en kyllä ymmärrä näitä jotka kyselee toisilta asiakkailta myyjille kuuluvia asioita. Toisilla voi olla kiirekin selvitä sieltä kaupasta ulos ja sitten jotkut katsovat oikeudekseen tuhlata toisen aikaa kyselemällä joutavia, sellaisia jotka kuuluisi kaupan henkilökunnan työhön, josta he saavat palkkaa.

Mistähän tällainenkin ilmiö on peräisin, en törmännyt tähän 80-luvulla milloinkaan, vähitellen alkoi 90-luvulla esiintyä tällaista.

Joo ihan samaa mieltä. Eri asia kysyä jotain nopeaa vaikka että voitko ojentaa tuon kun en ylety kun odottaa että joku alkaa vaikka lukemaan tuoteselostetta tmv aikaavievää. Myyjät saa noista hommista palkkaa.

niin justiisa, hyvin uskottavaa

sama akka vaan jankuttaa ja jankuttaa ja jankuttaa ja jankuttaaa........................

jumalaare vihaks pistää

tulla nyt mulle puhumahan !!!!!""""""""""¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤%%%%%%%%%kele

Yleensä palvelua toiselta asiakkaalta vaativa on suuria ikäluokkia tai lähellä sitä, ja itse vielä sattumalta olen 70-luvun puolivälissä syntynyt, onkohan tässä tuon "70-luvun äidit" juttuketjun asetelma, että meidän pitää palvella heitä asiakkaana kaupassakin :P Vai komenteleeko ne nuorempiakin?

No nyt ei Karen millään hellitä. Sopisi siihen sidostesukka mainokseen taustalle räksyttämään.

Vierailija
1075/1611 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seisoin jonkun meikkihyllyn edessä katselemassa kun toinen asiakas näytti minulle jotain eyelineria "Onko tämä ripsiväri?". Sanoin että ei, se on eyeliner. Sitten hän kysyi että mikähän näistä olisi hyvä. Sanoin etten ole töissä täällä (ja vaatteistakin olisi tämän toki voinut päätellä). Nainen totesi tähän että tiedän, mutta sä näytät siltä että tiedät näistä.

Itselle ei ihan tulisi mieleen alkaa vaatia palvelua toiselta asiakkaalta.

Eihän tuo ollut mitään palvelun vaatimista, vaan hän esitti sinulle kysymyksen.

Menetkö kenkäosastolla kysymään toiselta asiakkaalta että kun sulla on kengät jalassa niin osaat varmaan neuvoa mitkä näistä olis mulle hyvät? Tai karkkihyllyllä että kun näytät siltä että syöt paljon karkkia niin mikähän tästä kannattaisi ostaa? xD xD

Tuohan on ihan eri asia.

"Mikähän olisi hyvä" on ihan normaalia keskustelua.

"Neuvopas, mikä tästä valikoimasta olisi minulle hyvä ja sopisi minulle parhaiten" on vähän töykeämpää ja huomionhakuisempaa keskustelua, kun vastatakseen kysymykseen pitäisi miettiä, miltä mikäkin näyttäisi kyseisellä henkilöllä. Mutta silti ihan keskustelua, eikä mitään palvelun vaatimista.

"Käypä hakemassa minulle tästä kenkämallista kokoa pienempi pari" olisi palvelun vaatimista.

Onko ihmisille aina tehnyt näin tiukkaa kommunikoida toisten kanssa, vai onko tämä jotain nykyajan hömpötystä?

Minäkään en kyllä ymmärrä näitä jotka kyselee toisilta asiakkailta myyjille kuuluvia asioita. Toisilla voi olla kiirekin selvitä sieltä kaupasta ulos ja sitten jotkut katsovat oikeudekseen tuhlata toisen aikaa kyselemällä joutavia, sellaisia jotka kuuluisi kaupan henkilökunnan työhön, josta he saavat palkkaa.

Mistähän tällainenkin ilmiö on peräisin, en törmännyt tähän 80-luvulla milloinkaan, vähitellen alkoi 90-luvulla esiintyä tällaista.

Joo ihan samaa mieltä. Eri asia kysyä jotain nopeaa vaikka että voitko ojentaa tuon kun en ylety kun odottaa että joku alkaa vaikka lukemaan tuoteselostetta tmv aikaavievää. Myyjät saa noista hommista palkkaa.

niin justiisa, hyvin uskottavaa

sama akka vaan jankuttaa ja jankuttaa ja jankuttaa ja jankuttaaa........................

jumalaare vihaks pistää

tulla nyt mulle puhumahan !!!!!""""""""""¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤%%%%%%%%%kele

Yleensä palvelua toiselta asiakkaalta vaativa on suuria ikäluokkia tai lähellä sitä, ja itse vielä sattumalta olen 70-luvun puolivälissä syntynyt, onkohan tässä tuon "70-luvun äidit" juttuketjun asetelma, että meidän pitää palvella heitä asiakkaana kaupassakin :P Vai komenteleeko ne nuorempiakin?

Tässä muuten vaativan rouvan ikä täsmäisi, ja itse olen syntynyt 70-luvun loppupuolella. En kyllä yhtään ihmettelisi jos tämä olisi just tuollainen juttu. Enpä itse huomannut tuota. Ja varmaan komentelevat kaikkia nuorempia.

T. Tuo eka

Karenilla otti niin koville, että alkoi komppaamaan itseään ;)

Vierailija
1076/1611 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin eteläpohjalaisesta tavaratalosta määrämitan kangasta, ja löysin sieltä myös farkut, jotka sopivat hyvin. Halusin vielä sovittaa yhtä kivan näköistä puseroa ja jätin ostoskärryt sovityskopin ulkopuolelle. Jostain syystä kärryt kankaineen ja farkkuineen olivat hävinneet sillä aikaa, eikä niitä löytynyt mistään. Lähistön myyjätkään eivät tienneet asiasta. Outoa. 

Vierailija
1077/1611 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lähikaupan yksi kassatyöntekijä on äärettömän hidas. En ole oikeasti koskaan nähnyt niin hidasta työntekijää kassalla. En tiedä haluaako olla tarkka, oliko aineissa, jännittikö silloin ekoja kertoja en ole nähnyt parin kerran jälkeen vai mikä oli.

Hän otti aina yhden tuotteen kerrallaan, katsoi sitä tarkkaan ja alkoi hitaasti pyörittää sitä, kunnes löysi viivakoodin. Katsoi hetken viivakoodia ja sitten hitaasti, tarkasti katsoen koko ajan piippasi sen ja hitaasti laittoi pois. Sitten hitaasti taas uusi tuote jne. Hänellä meni valehtelematta yli 5min minun tuotteisiini ja ostin huimat pair purkkia maitoa, pari jogurttia, leipäpussin, vaippapaketin, jauhelihaa ja kanaa. Satuin vilkaisemaan odotellessani takanani olevaa naista, jolla oli kärryt aivan täynnä ja se ilme oli aika kärsivä, kun katsoi kassatyöntekijää. Ei käynyt kateeksi, meni varmaan yli puoli tuntia tuon naisen ostoksiin. Ja tottakai tämä oli ainoa kassa auki koko kaupassa, kuten aina.

Ihmispelko, masennus, yksinäisyys, tuore ero, muu elämänrilannetta kuormittava tilanne. Ei ole niin vaikeaa olla empaattinen.

Vierailija
1078/1611 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuslaisten teltalla Orpo yritti kähmiä minua  pyllystä ,Hyi helvetti mikä ukko.

En ole Orpon ihailija, mutta trollivalheillakin pitäisi olla jokin raja.

Vierailija
1079/1611 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin eteläpohjalaisesta tavaratalosta määrämitan kangasta, ja löysin sieltä myös farkut, jotka sopivat hyvin. Halusin vielä sovittaa yhtä kivan näköistä puseroa ja jätin ostoskärryt sovityskopin ulkopuolelle. Jostain syystä kärryt kankaineen ja farkkuineen olivat hävinneet sillä aikaa, eikä niitä löytynyt mistään. Lähistön myyjätkään eivät tienneet asiasta. Outoa. 

Saitko uudelleen saman mitan kangasta ja farkut?

Vierailija
1080/1611 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltoasemalla asiakas oli ostamassa lihapiirakkaa tms. ja pyysi myyjää lämmittämään tuotteen, niin kuin on tapana. Myyjä tähän: "Ei se siitä lämmittämällä parane." Asiakas osti hölmistyneenä kylmän piirakan.

Vastaava tapaus kahvilassa. Asiakas kysyi myyjältä, mitä viinerissä oleva hillo on. Myyjän vastaus: "Mitä lie mönjää."

Joidenkin ei pitäisi olla asiakaspalvelualalla.